Şimdi Ara

ACER 5739G ISI SORUNU %100 ÇÖZÜM :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
14
Cevap
0
Favori
1.635
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Teknik Yardım >> ACER 5739G ISI SORUNU %100 ÇÖZÜM :)
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Onbaşı
    31 Mesaj
    arkadaşlar öncelikle söylemeliyim ki tamir konusunda prof değilim , ancak kendi çapımda birşeyler yapmaya gayret ediyorum, en azından kendi pc mi kendim yapmak için uğraşıyorum. ve acer 5739g laptopumun ısı problemini TAMAMEN ortadan kaldırdım! :))
    uzun süreden beridir acer 5739g laptopumdaki ısı problemi nedeniyle kafayı yiyecek duruma gelmiştim.forumlarda aramadığım yer kalmadı desem yeridir.laptopu tamamen sökmeyi resimlerle anlatan arkadaşlar olmasına rağmen bir türlü ön paneli sökemedim(kırmaktan korktum) ve dolayısıyla fan temizliğini adamakıllı yapamadım.
    yaptığım işlemdem önce yaşadığım sorunları maddelemem gerekirse:

    1- aşırı ısınma
    2-ısıdan dolayı kendini kapatma
    3-çalışır durumda uyku moduna geçmiş gibi siyah ekrana düşme
    4-fanın deli gibi çalışması ve fan sesi

    yukarıda saydığım sorunların şu anda HİÇBİRİ YOK! :)

    dün akşam arka paneli söktüm, aynı marka laptopu olanlar söktülerse bilirler, fanın ancak yarısı görebiliyorsunuz(ön tarafı sökemediğim için) oradan önce elekrik süpürgesiyle çekebildiğim kadarıyla çektim.sonra pervanenin ordan ve havanın çıktığı ön taraftan klimalara basılan gazdan bastım iyice bir toz attırdı:).
    sonra ekran kartının üzerinde bulunduğu paneli söktüm.gördüm ki oradaki termal macun tamamen bitmiş gibiydi.onu yenilemek gerektiği kesindi.ekran kartının ve bakır kare parçanın üzerindeki eski termal macunu ıslak mendil yardımıyla temizleyip pırıl pırıl yaptım. İŞTE BURASI ÇOK ÖNEMLİ; ekran kartının tam altına gelen kare bir parça var onu söktüm, soğutma borusuna temas etmesi gereken bu bakır parça boruya lehimlenmişti ama bu lehim ısıdan dolayı özelliği kaybetmiş ve bakır parça soğutma borusuna temas etmiyordu.şimdiii evet biliyorum bu işi bilenlere uçuk gelecek ama ben bu teması sağlamak için araya bakır bir parça koymayı düşündüm.klimalara gaz taşıyan bakır boruyu ortadan kestim. çekiçle dövdüm ve oradaki açıklığı kapatacak inceliğe getirdim.hazırladığım parçayı kare olan bakır parçaya lehimledim ve artık fana giden soğutma borusuna,(boru diyorum ama tam boru değil:) ) temasını sağladım.bakır parçayı vidaladım ve üzerine yeni termal macunu güzelce sürdüm.
    ekran kartımın üzerinini de güzelce macunladıktan sonra paneli yerine taktım.
    arka kapağı kapattım.
    bu işi ilk defa yapıyordum ve inanın hiçbirşeyden emin değildim, kafayı yediğimdem dolayı olsa gerek herşeyi göze almıştım, laptop hurda olsa bile.
    gözlerimi kapatıp laptopun on düğmesine bastım.
    gözlerim kapalı bekliyorum, ortalıkta ölüm sessizliği var(kaldı ki benim acer in yanındaysanız sessizlik bir hayaldir).
    hiç ses yok, tık yok.gitti laptop dedim:(. tüm cesaretimi toplayıp gözlerimi açtım:

    VEEEEEE.

    ODA NE? LAPTOP AÇIK, MASAÜSTÜ GÖZÜMÜN ÖNÜNDE!
    ÇALIŞIYOR!
    youtube a girdim 1 video,2 ,3,4 açıyorum peşpeşe sekmeleri 8 sekmede video açılıyor, ve ne fan sesi var ne de ısı! evet evet sizi duyuyorum bu büyük birşey değil diyorsunuz ama benim için, daha önce 1 videoda bile siyah ekrana düşen veya kapanan laptopum için bir devrim bu!

    arkadaşlar şuan 2. gün ve daha fan sesi duymadım:) MAŞALLAH! :)
    SOĞUTUCU ALMIŞTIM DÜNDEN BERİDİR HİÇ AÇMADIM :).

    aslında resimleriyle anlatmak isterdim, ama hiç düşünmedim bu kadar başarılı olacağını:).
    umarım benim gibi acer alma hatasına düşen arkadaşlar bunu okurlar da bir fayda sağlar.



    |
    |
    _____________________________




  • Onbaşı
    15 Mesaj
    Arkadaşım öncelikle paylaşımın için teşekkürler. Ben de kafayı yemek üzereyim, çok ses yapıyor, bir çok defa içini açtım,risk aldım fanı söktüm ama bir şey değişmedi... Neredeyse herkes fanın değişmesi gerektiğini söylüyor. Ben de neredeyse fan siparişi verecektim ama sizin yazınızı okuyunca tereddütte kaldım.

    Benimkinin tam sorunu şöyle. PC'yi açtığımda her şey normal, 20 tane site açsam bile ses falan yok. Ama ne zaman ki Pc'i hareket ettirsem, kucağıma alsam veya nazikçe sağa-sola çevirsem, ses başlıyor, power civarına hafifçe vurunca susuyor, az sonra yine başlıyor taa ki PC'yi kapatıp-açana kadar. Yani Bu lanet olası makine bana "beni masaüstü gibi kullan, asla elleme" diyor. :)

    Sizce ben ne yapayım?
    _____________________________
  • Onbaşı
    31 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: yselcuk24

    Arkadaşım öncelikle paylaşımın için teşekkürler. Ben de kafayı yemek üzereyim, çok ses yapıyor, bir çok defa içini açtım,risk aldım fanı söktüm ama bir şey değişmedi... Neredeyse herkes fanın değişmesi gerektiğini söylüyor. Ben de neredeyse fan siparişi verecektim ama sizin yazınızı okuyunca tereddütte kaldım.

    Benimkinin tam sorunu şöyle. PC'yi açtığımda her şey normal, 20 tane site açsam bile ses falan yok. Ama ne zaman ki Pc'i hareket ettirsem, kucağıma alsam veya nazikçe sağa-sola çevirsem, ses başlıyor, power civarına hafifçe vurunca susuyor, az sonra yine başlıyor taa ki PC'yi kapatıp-açana kadar. Yani Bu lanet olası makine bana "beni masaüstü gibi kullan, asla elleme" diyor. :)

    Sizce ben ne yapayım?



    arkadasim , senin sorunun biraz daha farkli, benim yaptigiklarim sen de bir ise yaramaz gibi geliyor bana. sendeki sorun power da olabilir. hareketten dolayi sorun yapiyorsa, bir yerlerde baglanti problemi var demektir bence. sen hareket ettirince yerinden oynayan birseyler var.arkadasim , senin sorunun biraz daha farkli, benim yaptigiklarim sen de bir ise yaramaz gibi geliyor bana. sendeki sorun power da olabilir. hareketten dolayi sorun yapiyorsa, bir yerlerde baglanti problemi var demektir bence. sen hareket ettirince yerinden oynayan birseyler var.
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1759 Mesaj

    Hocam bendede aynı notebook var son 1.5 aydır 30 dakika kullandıktan sonra çok ses geliyor fandan hemen kapatıyorum işlemciye zarar gelmesin diye yaklaşık 3,4 senedir fan temizlenmiyor macunlarda bitmiştir ben genelde masaüstü uzmanlık alanım ama bu Acerlerin fan tasarımı insanı korkutuyor yapamıcam diye sen bu resimdeki yeri nasıl açtın ve bilgisayar elinde kalır korkusu yaşamadınmı hiç ?

    |
    |
    aloneM kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________



    "Kısa vadedeki hayallerimizi gerçekleştirdik. Uzun olanları biraz erteledik. Belki bir kez daha görev almak nasip olur."
  • Yüzbaşı
    638 Mesaj

    kardeşim hiç korkma aç bunun başka çaresi yok zaten 6 ayda bir fan ve termal temizlersen hiç bir problem olmuyor
    |
    |
    StoryBro kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Teğmen
    216 Mesaj
    aspire v3 571g var bende veriyorum 6 ayda bir iç dış temizlik yapılıp geliyor. laptobunun durumu için sevindim
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1759 Mesaj

    Açmayı bilmiyorumki usta youtube'de videolarıda yok fan temizliği yapan elimde kalır falan en iyisi servis .
    |
    |
    Ronaldinho26 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________



    "Kısa vadedeki hayallerimizi gerçekleştirdik. Uzun olanları biraz erteledik. Belki bir kez daha görev almak nasip olur."
  • Onbaşı
    31 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: StoryBro

    Hocam bendede aynı notebook var son 1.5 aydır 30 dakika kullandıktan sonra çok ses geliyor fandan hemen kapatıyorum işlemciye zarar gelmesin diye yaklaşık 3,4 senedir fan temizlenmiyor macunlarda bitmiştir ben genelde masaüstü uzmanlık alanım ama bu Acerlerin fan tasarımı insanı korkutuyor yapamıcam diye sen bu resimdeki yeri nasıl açtın ve bilgisayar elinde kalır korkusu yaşamadınmı hiç ?



    Storybro kardesim, tam can alici yerin resmini cekmissin :)

    bak o fanin hemen önünde durun 4 vidayla baglanmis kapak gibi birsey var ya, iste ben o 4 vidayi söktüm.sökünce göreceksin ki onun hemen altinda ekran karti ya da islemci vardir, ve macunun kupkuru olup bitmistir. yukarida anlattigim olay gibi, o macunu temizleyince gümüs renginde parca ortaya cikiyor. yerine yenisini sürüyorsun.termal macun diye geciyor adi. ayrica sökünce göreceksin ki parcanin altindaki fana giden bakir boruyu lehimlemislerdir ve sen de de büyük ihtimal o lehim kopmustur fazla isinmaktan dolayi. fani sökemedim zaten , o kisim zor, fani´n tozunu cekebildigim kadar cektim, bir de basincli hava tuttum :).
    hic korkma kardesim, yukarida anlattigim olayi bizzat uygula, ben kendi laptopuma yaptim, bak mesajin tarihi ile bugüne , daha tik yok masallah :). sogutucu almistim simdi nerde hatirlamiyorum bile.
    o 4 vidayi sök, altina bak, olayi göreceksin.
    _____________________________




  • Binbaşı
    1759 Mesaj

    Abi ekran karti galiba o cunku islemciler fanin altinda diye biliyorum macun alip yapicam insAllah



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    aloneM kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________



    "Kısa vadedeki hayallerimizi gerçekleştirdik. Uzun olanları biraz erteledik. Belki bir kez daha görev almak nasip olur."
  • Onbaşı
    31 Mesaj
    evet ekran karti, ama sadece macun degil, bakir boruya da dikkat et, tam ekran kartinin altina gelen kisimda, fana giden bakir boruyla mesafe kaliyor, orayi acer lehimle cözmeye calismis, ama isidan dolayi lehim kopuyor, ara bos kaliyor ve dolayisiyla bakir boru fana sicakligi iletemiyor, o araya yine bakirdan bir parca lehimlemek lazim ki ben öyle yaptim, macunu güzelce (ekran karitini göremicek sekilde macun kapatsin)sürdükten sonrada tekrar tak ve bak bakalim, sonucu merakla bekliyorum :).
    _____________________________
  • Binbaşı
    1759 Mesaj

    Abi yapamadım malesef , şehrimdeki servislere güvenebilirmiyim acaba .
    |
    |
    aloneM kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________



    "Kısa vadedeki hayallerimizi gerçekleştirdik. Uzun olanları biraz erteledik. Belki bir kez daha görev almak nasip olur."
  • Teğmen
    210 Mesaj
    lehim nasıl kırıldı oradan hiç bi fikrim yok ama aşırı ısınmadan dolayı oradaki bakır soğutucudaki lehim gitmiş olabilir. bende acer 5739G kullanıcısıyım fakat şuan kullanamıyorm bilgisayar kökten uçtu. şuan power tuşuna bastığımda herhangi bi tepki alamıyorm başına gelenler var ama herhangi bi cvb alamadm şimdiye kadar iki haftadır da bu sorunla uğraşiyorum. kendim şahsen bilgisayar tamiri yapmaktayım ama ne yazıkkı bu sorunu çözemedim anakartın besleme sorunu olabileceği aklıma geliyor. yada işlemciden kaynaklı bi sorun olabileceği. işlemciden olabilmesi de çok zor bi durum aslında. bir anakart bekliyorum değiştireceğim bakalım ne olacak. core2duo 2.2 ghz olan model benimki hiç ısınma sorunu yaşamadm desem yeri var. yada eğer yüklenme yapmışsam ve ısınmışsa da hiç kapanma veya herhangi bişeyle karşilaşmadm. çok da severek kullanıyordum aslında :(
    |
    |
    _____________________________
    NE YAZSAM KURALDIŞI.KURALLAR ÇİĞNENMEK İÇİN VARDIR :D
  • Yarbay
    6891 Mesaj
    Tebrikler
    |
    |
    _____________________________
    Monster Abra A7 V6.2//Xiaomi Redmi Note 5//Logitech G300s//Logitech Z323//Axen Kapadokya 32"//Asus Zenpower //Sony MDR-XB50AP

  • Çavuş
    45 Mesaj
    ACER 5739 G ISINMA sorunu [ÇÖZÜLDÜ]

    Arkadaşlar 2010 yılında aldım bu bilgisayarı ,2 yıl kullandıktan sonra sık sık durduk yere kapanmaya başladı bilgisayarım.Ney yaptıysam sorunu çözemedim.2013 yılına geldiğimde bilgisayarın fanı nekadar temiz olursa olsun ,termal macunu yenilenmiş olsun farketmiyor 5-10 dakika sonra kapanıyordu bilgisayarım.Tabi sorun kronik olduğu için yeni bilgisayar aldım.Eski 5739G mi de atmadım . Şuan bir yolunu buldum kapanmadan fan sesi olmadan kullanıyorum 5739G yi.
    ÇÖZÜM :
    UBUNTU 15 i bilgisayarımıza kuruyoruz.Ubuntu yazılım merkesizine girip “CPU frequency scaling indicator” diye aratıyoruz .Çıkan programı kurup bilgisayarı yeniden başlatıyoruz.
    Sağ üst köşede wifi simgesinin yanında yeni bir indikatör çıkıyor. 2,67 ghz turbo ; 2,13 ghz turbo ; 1,6 ghz ve 0,80 ghz seçenekleri mevcut . Biz 1,6 Ghz seçeneğini seçiyoruz .Bu sayede işlemci saatini sınırlayıp ısınmasını engelliyoruz. Merak etmeyin 1,6 ghz fena bi değer değil .Bilgisayarınız donma yapmadan çalışıyor . 2K Video izleyebiliyorum şuan .
    |
    |
    _____________________________




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
üniversite
son dakika
haberler
Bey Azura
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,531
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.