Şimdi Ara

ABD ve Japonya'da Boeing 777'lerin kullanımı durduruldu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tek motorla gidebilir inebilirde ancak normalde yakitin kesilmesi gerekiyor. Goruntude halen daha yakit sizintisi gozukuyor ustelik az buz değil motor dönmeye devam ediyor. Yakıt yanmaya devam ediyor.
    Kopan parçalardan herhangi birinin kanada ölümcül hasar vermemesi gerekiyor ki kopan düşen parcayi gorduyseniz yakıt tanklarına hasar vermemesi buyuk şans.
    Motorun kendisi bir sağa bir sola sallaniyor. Muhtemelen yakit gelmeye devam ettigi icin motoru durduramiyorlar.
    Yani bu durumda motor havada inflak bile edebilirdi.

    Bir diger konu da turbofan kanat kopması testi yapılmadan zaten bu motorlar onay alamıyor. Test en olumsuz koşullara göre simüle edilir ancak ne ortada kuş var nede pistten bir parça.
  • Yanlış hatırlamıyorsam 737-800 de şu aralar problemli. Kargo uçağının havadayken kapağı açılmıştı.

  • Bi aralar max serisinde de problem vardi kendi kendine burnu asagi cekiyodu , sirketin gecmisinde dc 8 dc 9 olunca birde son cikan davalarla beraber airbus iyice ustunlugu ele alir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tip firmaların hatalı üretimleri bilmelerine rağmen geri çağırma masrafına girmedikleri açık bir gerçek.

    Adamlar bakıyor geriye çağırma maliyeti ödenecek tahmini tazminatlardan yüksekse geri çağırmıyorlar. Olan can verenlere oluyor. Bu derece acımasız firmalar bunlar.

    Boeing en son düşen uçaklarındaki hatayı gayet iyi biliyordu ama geri çağırma maliyetindense ölen garibanların ailesine tazminat ödemeyi tercih ettiler.
  • Gel de uçaktan korkma
  • Nevfel kullanıcısına yanıt
    Tercih ettiler de ne oldu? Gene cagirdilar sonunda. Hem de bu sefer daha da beter oldular. Hem tazminat ödediler hem tüm uçaklar yere indi. Ama o arada boeing hisselerini kim aldi kim satti tabi bilmiyoruz o kısmını.
  • bu kadar yaygın ve kökleri eskilere dayanan bir motorda böyle bir arızanın olması havacılık açısından endişe verici, boeing kadar airbus da kullanıyor pw4000 serisi motorların varyantlarını. 777de kullanılan pw4000 ise en büyük fan çapına sahip, yaklaşık 284 cm. Bu iş de fanı üreten firmanın üzerine kalır bence.


    pratt & whitney oldukça eski bir firma, birçok motorda da ortaklığı veya bizzat kendi üretimi mevcut. Dünyanın en büyük jumbo jeti airbus a380 in GP7200 motorlarını da General Electric ile ortak geliştirmişti.


    https://prattwhitney.com/-/media/project/pw/pw-internet/pwu/pwu/products/commercial/ce_pw4000_112_fact.pdf?rev=b599a362b5374955815a62d95e49da6f


    https://prattwhitney.com/-/media/project/pw/pw-internet/pwu/pwu/products/commercial/pw4000-112.jpg?rev=0027c8c3c73a4c4198810c65cc2e0346


    https://prattwhitney.com/





  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Benim üzerinde durmak istediğim noktayı ıskalamışsınız.


    "Parayı insan hayatına tercih ediyorlar, bu derece acımasız firmalar bunlar" demek istedim.


    Sonuçta ne olursa olsun kaç kişi can verdi. Ödedikleri para canları geri getirir mi? İflas etseler sıfıra inseler ne olur.

  • Donnie Darko film setine dönmüş ortalık.  

  • quxall Q kullanıcısına yanıt
    P&W ye Motorlara guven tam.
    Fanda kanat kopmasını bence de üretimde yada montajda hataya bağlayacaklar.

    Ancak yakıtın kesilmeme sebebi bana burada daha ilginç geliyor. Yani pilot prosedurleri uyguladıysa yakıtın kesilmesi ve yangının sönmesi gerekiyor.
    Yakıtı kesen devre donmuş veya zarar görmüş veya problemli olabilir. O kısım sanki biraz ihmal içeriyor olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.