Şimdi Ara

Oyun Karakteri Tasarımım [Bol Detaylı & SS'li] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
8
Favori
3.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
67 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • vücut ciguli surat agony olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetNY

    Hocam, diğer konularınızdan da hatırladığım kadarıyla teknik-modern tasarımlarınızda daha başarılısınız galiba.

    Malum biliyorsunuzdur. Çizim artistleri farklı alanlarda uzman olabiliyorlar. Kimisi ortaçağ, kimisi doğa, kimisi teknik çizim konularında uzman olabiliyor.
    Şirketler bu uzmanlık alanlarına göre personel aradığı gibi çizim artistleri de ona göre iş aramayı tercih edebiliyor.(konudaki çömezlere bilgiler-konu sahibi değil)

    Mesela The Vanishing of ethan carter oyununun artistlerinden bir tanesi:https://www.artstation.com/izazelmanska
    Evet doğru bir nokta. Mesela artstation'da iş ilanı veren EA Games Kanada ofisinde Hard Surface Specialist gibisinden bir iş ilanı vardı. Frostbite oyun motorlarında kullanmak üzere araç modelleme konusunda uzmanlaşmış kişiler arıyorlar mesela şu an. Aslında bakarsan, 3D'de uzmanlaşmış her sanatçı, her türlü objeyi modelleyebilir. Yani araba, canavar, silah diye ayırt etmez canı isterse. Örneğin ben başta da belirttiğim gibi, karakter tasarımcısı olmadığım halde 3D oyun objeleri modelleyişimden ötürü, alanıma girmeyen şeyleri de modelleyebiliyorum istersem. Bu teknik yeterlilik ile alakalı bir şey, yani işi biliyorsan zaten hepsi aşağı yukarı aynı programlama ve modelleme teknikleri ile hazırlanıyor. Ama şirketler teknik yeterliliğin yanı sıra aklından tasarlama yeteneğine de bakmak isterler.

    Örneğin benim modellediğim yaratığı Doom Ethernal'ın geliştiricileri beğenmeyebilir atıyorum. Bize daha farklı bir tarz lazım diyebilirler, onların istediği tarz ise benim hayal gücüme, kafa yapıma uymayabilir. Bu durum teknikten daha farklı bir noktaya parmak basıyor işte. O yüzden dediğin gibi sanat departmanında iş arayan 3D'ciler, kendi tarzları olan firmalara ve pozisyonlara bakmayı tercih ederler. Düşün ki karakter tasarımına çok daha geniş bir perspektiften bakabilen, anatomi konusunda uzmanlaşmış, kendini sırf karakter modelleme işinde geliştirmiş tasarımcılar bu işi çok daha hakkını vererek yapar. Benim anatomi uzmanlığım yoktur mesela, tek düşünebildiğim dişler, kan, kaslı bir yapı, dokusu bozulmuş bir deri falan olur. Daha yüksek anatomi bilgisine sahip insanlar daha güzel şeyler çıkarırlar ortaya ki onlar işte karakter tasarımcısı ünvanını alır.

    Benim tarzıma PS Exclusive oynları ile ünlü Naughty Dog firmasına uyar mesela. The Last of Us gibi, Uncharted gibi, ya da Crystal Dynamics'in geliştirdiği Tomb Raider gibi aksiyon macera oyunları için, ya da post apokaliptik bir evren'de geçen oyun tarzları için benim tasarım yeteneklerim daha ideal. Aynı şekilde Call of Duty ya da Battlefield gibi savaş oyunları için de çevre ve obje modellemek benim tarzımda birine uygun bir iş alanı. Silahlar, harabeye dönmüş ortamlar, şiddet ve yalnızlık duygusu veren ortamlar ve objeler yapmayı sevdiğim için daha geniş bir hayal gücü ile bakabilirim olaya.

    Tabi işin hayal gücü noktasında daha çok Senior / Principal Designer denilen bir teknik ekip çalışır, yönetim kadrosunun sorumluluk alanı diyelim. Bunların alt kademesinde yönetimdekilerin kurduğu hayali sanallaştırıp görselleştirecek olan çok geniş bir ekip çalışır. Bazen bunu konsept tasarımlar üzerinden yaparlar, bazen tarif edilen şeyler üzerinden kendi hayal güçlerini kullanarak yaparlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 10 Eylül 2018; 17:43:58 >




  • Niye iyi insan cizmiyon dostum ya bu ne boyle

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Donanımhaber’in resmi zebanisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz fazlasını bekliyoruz hocam,



    Transformers

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam kulaktaki küpe önceden insanmış da sonra tövbe edip demon olmuş izlenimi veriyor.
    Küpe gitse kopuk ve kanlı kulak memesi gelse çok daha iyi olur kanımca.

    Onun dışında zaten tasarıma-modellemeye diyecek söz yok.
    Koy Doom Eternal'a sırıtırsa terbiyesiz olayım.
  • bilgisayar sisteminiz ne hocam yazabilir misiniz?
  • şerefsiz cevat değil mi bu
  • metin2 de yeni boss olur bu
  • Bundan kurbanlik olmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şu 3D modelleme işine küçüklüğümden beri hep ilgim var hatta oyun firmalarında mesleki olarak yapmayı bile düşündüm ama her baktığımda gözümü çok korkutmuştu . Cesaret edemedim bir türlü . Şimdi yine içime bir yük oturdu .
  • Abi sen çok iyisin ya
  • videoya alıp youtube da hızlandırılmış olarak paylaşmanı tavsiye ederim. bu arada nerede çalışıyordun?
  • Elinize sağlık. Zebani ikonu yapalım bunu
  • iron neck düşer mi hocam bundan ?
  • Konu dışı zebanisinin artık HQ Modeli de var
  • @SPHAR3X, niye hocam yapanlar senden daha mı iyiler ki. Eğer bakmakla yükümlü olduğun bir ailen yoksa bence bırak işi gücü başla şimdiden. Hayatının geri kalanını sevdiğin işi yaparak geçirmek kadar mutluluk verici bir şey yok. Her Allah'ın günü seninle iç içe olacak olan şey iş çünkü.

    @Echoés, Şu resimdeki yerde çalışıyorum hocam. Kendi odamda. Freelance çalışıyorum her türlü yerden iş aldığım oluyor. Bir şirkete bağımlı çalışmak istemiyorum, bunun birinci sebebi Türkiye şartlarındaki köleliği kabul etmiyorum, ikinci sebebi ise serbest olunca bolca vakit kalıyor bana. Bu vakti de sağlam bir portfolio hazırlamak üzere uzun süreli çalışmalar yaparak geçiriyorum. Amacım portfolio'daki çalışma ve çeşit sayısı yeterli tokluğa ulaştığında yurt dışındaki şirketlere birer birer başvuru da bulunmak. Tek aradıkları kriter güçlü bir artstation profili, diploma miploma hiçbir şey sormuyor adamlar, tek ilgilendikleri iş yapma düzeyin, harika bir şey. Kanada veya ABD birinci hedeflerim Allah kısmet ederse.

    Oyun Karakteri Tasarımım [Bol Detaylı & SS'li]




  • Hocam iyi güzel zebani yapmışında, bir insan yapsaydın daha iyi olurdu sanki
  • Hocam mesleginiz ne acaba veya bununla ilgili bir yere basvurdunuzmu talesworld ankaraya , veya ea - usbisfot gibi yabanci oyun firmalarina

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.