Şimdi Ara

A320 ve 737-800

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • A320 hiç sallanmıyorken 737 sallanarak gidiyor hiç binmek istemiyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bi git .



    A 320 ile Bodruma gittim . Beyaz isikli tuneli gordum resmen .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 6ame__0ver

    Bi git .



    A 320 ile Bodruma gittim . Beyaz isikli tuneli gordum resmen .

    Hav he he

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı hava koşulunda ikisiyle ucmuşun gibi yazmisin. Neye dayanarak söylüyorsun anlayamadım doğrusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boeing iyidir manueldir ama emniyetlidir. Belki 900er modelinde en arkada oturduysan uzun olduğu için 320ye göre daha çok sallar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kars yolculugumda aynı yaşta 2 uçağa denk geldim. Biri a320 neo diğeri b737-800

    b737 ile yolculuğumda ani ufak sallantı bile yaşamadım . daha güven veriyordu ve inişi çok yumuşak oldu .
    a320 neo ile yolculuğumda uçak pistten kalkarken yakıt kokusu koridoru sardı. tüm yolcular korktu . uçak kalkıştan 5 dakika sonra oto. pilota geçerya o anda kanada bakayım dedim. 2 metre aşağı yukarı gidip geliyordu. 20 ye yakın uçak yolculugumda ilk kez bu kadar korkmuştum . inişinde topuğum kırıldı sandım anlatmak bile istemiyorum.

    babam 60 tan fazla yolculuk yaptıgını, doluya yakalandıklarında bile bu kadar kormadıgını söyledi.
  • Aralarında bariz bir fark hissedilmiyor. A320'nin gövdesi yerden daha yüksek ve geniş fakat B737-800'ün de şahane bir manzara yaratan winglet takımı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikisi de uçak neye göre sallanıp sallanmadığına karar verdin

    airbus ta turbülansa karşı bir amortisör sistemi falan mı olduğunu düşünüyorsun acaba
  • 14 yıl 737 serisinde uçtuktan sonra (300-400-700 ve 800NG) son 4 yıldır Airbus 320-321 ve 330 da uçuyorum. Uçağa göre türbülans farkı yoktur beyler. Sadece o 737 de "çok şık" dediğiniz kanat ucu aparatları (winglets) yakıt tasarrufu sağlamasının yanında uçağın özellikle arka tarafında sarsıntının normalden daha sert hissedilmesine sebep olur. 737 daha performansılıdır tamam ama Airbus daha güven veriyor bana. Görece daha manuel olan 737 serisi daha fazla oto kontrole sahip olan Airbus. Tamamen farklı 2 sistem.



    Ama herşey geniş gövde de değişiyor. A330 dan sonra pek türbülans hissetmedim desen yeridir. Bu da tamamen ağırlıktan kaynaklanıyor. 737 tam dolu toplam ağırlığı 70-79 ton civarı gelirken (yaklaşık değerler) a330 ise 737 nin ağırlığı kadar yakıt alabiliyor(Max ağırlık242ton).



    Uçakta az yolcu olması hava şartları türbülansın etkisini tamamen değiştirir. "Şu şirketle uçtum çok salladılar. Şu şirketle uçtum hiç sallanmadım" gibi cahilce yorumlar yapanlar var hala. Yada inişin sert olması yada tabiri caiz ise tüy gibi indi yorumları da çok cahilce. Pistin durumu (ıslak , kuru) , pistten erken çıkma talimatı, hava şartları bunu tamamen etkiler. Ayrıca hiç bir pilot yumuşak ineyim ama 500 metre daha fazla pist kullanayım demez. Autoland yapan uçak bile azıcık sert iner ki bu da uçağı bir anda 10knot yavaşlatır. Normali ve güvenlisi budur.



    Anlaşılır bir dilde yazmaya çalıştım. Umarım yardımcı olmuştur.



    Bir sonraki uçuşunuzda bunları araştırıp gidin herşey daha mantıklı gelecek. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SANALKAPTAN

    14 yıl 737 serisinde uçtuktan sonra (300-400-700 ve 800NG) son 4 yıldır Airbus 320-321 ve 330 da uçuyorum. Uçağa göre türbülans farkı yoktur beyler. Sadece o 737 de "çok şık" dediğiniz kanat ucu aparatları (winglets) yakıt tasarrufu sağlamasının yanında uçağın özellikle arka tarafında sarsıntının normalden daha sert hissedilmesine sebep olur. 737 daha performansılıdır tamam ama Airbus daha güven veriyor bana. Görece daha manuel olan 737 serisi daha fazla oto kontrole sahip olan Airbus. Tamamen farklı 2 sistem.



    Ama herşey geniş gövde de değişiyor. A330 dan sonra pek türbülans hissetmedim desen yeridir. Bu da tamamen ağırlıktan kaynaklanıyor. 737 tam dolu toplam ağırlığı 70-79 ton civarı gelirken (yaklaşık değerler) a330 ise 737 nin ağırlığı kadar yakıt alabiliyor(Max ağırlık242ton).



    Uçakta az yolcu olması hava şartları türbülansın etkisini tamamen değiştirir. "Şu şirketle uçtum çok salladılar. Şu şirketle uçtum hiç sallanmadım" gibi cahilce yorumlar yapanlar var hala. Yada inişin sert olması yada tabiri caiz ise tüy gibi indi yorumları da çok cahilce. Pistin durumu (ıslak , kuru) , pistten erken çıkma talimatı, hava şartları bunu tamamen etkiler. Ayrıca hiç bir pilot yumuşak ineyim ama 500 metre daha fazla pist kullanayım demez. Autoland yapan uçak bile azıcık sert iner ki bu da uçağı bir anda 10knot yavaşlatır. Normali ve güvenlisi budur.



    Anlaşılır bir dilde yazmaya çalıştım. Umarım yardımcı olmuştur.



    Bir sonraki uçuşunuzda bunları araştırıp gidin herşey daha mantıklı gelecek. :)







    bir görüntü alabilir miyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MontrealR -- 8 Mart 2018; 12:4:7 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • madem ikna oldunuz resimleri silebilirim...

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .


    Hatta diğer sorunuzu da yanıtlayayım. Evet 2004 den bu yana da Uçuş simülatörü oynuyorum. Ayrıca nickim de yıllar önce kaptanların bana taktığı lakaptır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SANALKAPTAN -- 8 Mart 2018; 16:30:29 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu da sadece 2017 yılı uçuş dökümü 👍

     A320 ve 737-800

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SANALKAPTAN S kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.