Şimdi Ara

_A_T_İ_K_E_R_ (105. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.889
Cevap
12
Favori
216.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GUNAYDIN ATILER DOSTLARI
    biz ugramayalı forum canlanmış yeni katılan arkadaşlara hayırlı ugurlu ve bol tasarruflu ve kazasız sürüşler dilerim bu enjektor sesi bendede var boyle ilk calıştıgında hafif kaza basdıgında ugultu geliyor ve o şekildede devam ediyor lpg geciş ısısı 25 C 200 mt gaza geciyor suna kadar bir sıkıntı yaşamadım gayet problemsiz biniyorum .
  • Sayın Alks Kardeşim;
    Sen istersinde olmazmı,tabiiki olur.İmzanda yakıştı sayfaya,Güle güle kullan.Biz her daim yardımlaşmak için buradayız.


    quote:

    Orjinalden alıntı: alks

    bu arada OKİFİ İMZA İŞİNİ BECERDİİİİİİİİİİİİİM. teşekkür ederim yardımın için

  • teşekkür ederim arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için
  • arkadaşlar ben yakıt tankını incelerken şamandırada ufak bir vana var buraya fotoğrafınıda koydum o vananın ne olduguna bakayım derken o kadar hassas olacağını tahmin edemedim tabikide hafifçe döndü o ufak vana tekrar aynı oranda yerine çevirdim onu ama bilemiyorum herhangi bir sorun olurmu ne işe yarar o vana lütfen acil yardımm



     _A_T_İ_K_E_R_



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flood01 -- 7 Nisan 2008; 19:16:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alks

    lpg yi litre olarak hesaplarsan yanılabilirsin. en iyi hesaplama yöntemi; aracın deposunu fulle sonra şehir içinde 100 km yol yap ve yine aynı pompadan deponu fulle. varsayalım aracın 20 ytl gaz algı. demekki aracım km. de şehir içi 0.20 ykr yakıyor. aynı denemeyi uzun yolda da yaparak uzun yoldaki yakıt sarfiyatını hesaplayabilirsin. en iyi yöntem budur.

    aynı araca ardkadaşlarının daha düşük değerler verdiğini söyledin. arkadaşlarının ve senin kullanma tarzından farklılık göstere bilir yakıt sarfiyatı


    Bu konuda seni bilgilendireyim alks arkadaşım yanlışın var en doğru ölçüm şekli bu değildir çünkü pompa aynı dahi olsa herzaman farklı basınca sahiptir o yüzden hep aynı miktarda doldurmaz o yüzden en iyi ölçümü yapabilmek için gaz bitene kadar arabanı kullanacaksın sonra 20 veya 30 liralık gaz alıp kmyi sıfırlayacaksın gaz bitene kadar kullanacaksın gaz bitince kmye bak kaç paralık aldıysan böl hesapla en doğrusu bu




  • Sayın Flood01 Arkadaşım;
    Göstermiş olduğun vana,motora giden lpg yi kesmek içindir.Vanayı kapadığınız takdirde,motora lpg gitmeyeceği için aracın lpg de çalışmaz.Anlayacağın çeşme musluğu işini görür.Her zaman açık olmalıdır,aracında gaz kaçağı vs.olduğunda o vanadan giden lpg yi kapatabilirsin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: flood01

    arkadaşlar ben yakıt tankını incelerken şamandırada ufak bir vana var buraya fotoğrafınıda koydum o vananın ne olduguna bakayım derken o kadar hassas olacağını tahmin edemedim tabikide hafifçe döndü o ufak vana tekrar aynı oranda yerine çevirdim onu ama bilemiyorum herhangi bir sorun olurmu ne işe yarar o vana lütfen acil yardımm



     _A_T_İ_K_E_R_





  • En sağlıklı yakıt sarfiyatı hesaplama yöntemi aşağıda açıklanmıştır.Yeni montaj yaptıran arkadaşlar birkaç depo lpg bitirdikten sonra bu şekilde hesaplamalarını yapabilirler.



    quote:

    Orjinalden alıntı: sametadali


    quote:

    Orjinalden alıntı: alks

    lpg yi litre olarak hesaplarsan yanılabilirsin. en iyi hesaplama yöntemi; aracın deposunu fulle sonra şehir içinde 100 km yol yap ve yine aynı pompadan deponu fulle. varsayalım aracın 20 ytl gaz algı. demekki aracım km. de şehir içi 0.20 ykr yakıyor. aynı denemeyi uzun yolda da yaparak uzun yoldaki yakıt sarfiyatını hesaplayabilirsin. en iyi yöntem budur.

    aynı araca ardkadaşlarının daha düşük değerler verdiğini söyledin. arkadaşlarının ve senin kullanma tarzından farklılık göstere bilir yakıt sarfiyatı


    Bu konuda seni bilgilendireyim alks arkadaşım yanlışın var en doğru ölçüm şekli bu değildir çünkü pompa aynı dahi olsa herzaman farklı basınca sahiptir o yüzden hep aynı miktarda doldurmaz o yüzden en iyi ölçümü yapabilmek için gaz bitene kadar arabanı kullanacaksın sonra 20 veya 30 liralık gaz alıp kmyi sıfırlayacaksın gaz bitene kadar kullanacaksın gaz bitince kmye bak kaç paralık aldıysan böl hesapla en doğrusu bu




  • teşekkür ederim Okifi
    içimdeki tereddütü giderdinn o ufak oynamdan sonra aracı kullandımm bi sorun yok demek ki bişe olmamış
  • arkadaşlar herkese iyi akşamlar. ben geliyorum forumda kimse yok ben gidiyorum forum dolmuş. bir türlü denk getiremedim.

    SEVGİLİ OKİFİ sanada teşekkür ederim imza içi. inan bana nasıl tahammül ettin anlamadım. bayağı sabırlıymışsın vesselam. bu enjektör sesi beni çok rahatsız ediyor, nerdeyse araba dizel gibi çalışıyor. bakalım 1000 km. bakımında gösterecem ama aroya gittiğimde araba sıcak olduğu için ses fazla gelmeyecek ve aslan beyde bana; abi bu ses biraz fazla ama bunun için anjektör değişimine gerek yok diyecek, bakalım aslan beyle biraz cebelleşecez. burda bir arkadaşımdada var atiker lpg sistemi onun enjektör sesini duymam için kulağımı enjektörlere yapıştırmam gerekiyor, benimkinde ise tam tersi; sesi duymamak için araba çalışırken yaklaşık olarak 30 metre uzaklaşman gerekiyor.

    birde aracı birz sıkıştırıp devir saatini 5000- 6000 devire getirdiğimde enjektörlerden o kadar zırıltı şeklinde ses geliyorki inanamazsınız. bu ses benzinde olmuyor. arkadaşlar buna yine uvultu diyecek ama uvultu değil , zırıltı hani şu aracın eksoz manifoltu üzerinde sac parçası olurda aracı fazla sıkıştırınca zırıltı yaparya işte tam o ses ve benzinde yok malesef.




  • SEVGİLİ SAMETADALI
    senin hesaplama yöntemine yorum yapmıyorum. tabiki her yiğidin yogurt yeğiş tarzı farlı ama ikiside aynı kapıya çıkıyor.amaç yoğurt yemek.

    senin dediğin şekilde de riski var; bildiğim kadarıyla depoda komple gaz bitmeden yani basıncı düşünce benzine geiyor ve deponda hala gaz oluyor bu şekilde tam olarak deponu bitirmen çok zor ve depo dibindeki pisliği ve kaba tortuyu çekip enjektörlere, regilatöre, gaz filtresine zarar verme riski var.

    benim dediğime gelince; aynı pompa dahi olsa basıncının farklı olacağını ve iki seferde aynı gazı almayacağını söylemişsin, aracın deposundaki şamandıranın görevi gaz dolunca gazı kesmek değilmi? madem aynı seviyede gaz alamaya bilir öyleyse nerde kaldı bizim şamandıranın görevi, eğer depo tam dolmazsa şamandıra gaz alımını kesmez, yada bir öncekinden fazla almaz.yani iki kere değil 10 kerede gaz alsan aynı şekilde dolar.tabiki gaz alırken şamandıradaki o tak sesini yani ben artık doldum daha gaz alamam sesini duyana kadar gaz almak gerekir. yani senin dediğin gibi pompanın basıncı düşük dahi olsa aynı litre gazı alır. pompa basıncının düşük olması sadace deponun yavaş dolmasını sağlar aldığı litreyi değiştirmez. deponun aldığı litre bellidir pompanın basıncı ne kadar düşük olursa olsun değişmez.

    TABİKİ BU BENİM FİKRİM VE SENİN FİKRİNEDE SAYGI DUYARIM.EĞER YANLIŞIM VARSA DÜZELTİRSEN SEVİNİRİM İYİ AKŞAMLAR.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alks

    SEVGİLİ SAMETADALI
    senin hesaplama yöntemine yorum yapmıyorum. tabiki her yiğidin yogurt yeğiş tarzı farlı ama ikiside aynı kapıya çıkıyor.amaç yoğurt yemek.

    senin dediğin şekilde de riski var; bildiğim kadarıyla depoda komple gaz bitmeden yani basıncı düşünce benzine geiyor ve deponda hala gaz oluyor bu şekilde tam olarak deponu bitirmen çok zor ve depo dibindeki pisliği ve kaba tortuyu çekip enjektörlere, regilatöre, gaz filtresine zarar verme riski var.

    benim dediğime gelince; aynı pompa dahi olsa basıncının farklı olacağını ve iki seferde aynı gazı almayacağını söylemişsin, aracın deposundaki şamandıranın görevi gaz dolunca gazı kesmek değilmi? madem aynı seviyede gaz alamaya bilir öyleyse nerde kaldı bizim şamandıranın görevi, eğer depo tam dolmazsa şamandıra gaz alımını kesmez, yada bir öncekinden fazla almaz.yani iki kere değil 10 kerede gaz alsan aynı şekilde dolar.tabiki gaz alırken şamandıradaki o tak sesini yani ben artık doldum daha gaz alamam sesini duyana kadar gaz almak gerekir. yani senin dediğin gibi pompanın basıncı düşük dahi olsa aynı litre gazı alır. pompa basıncının düşük olması sadace deponun yavaş dolmasını sağlar aldığı litreyi değiştirmez. deponun aldığı litre bellidir pompanın basıncı ne kadar düşük olursa olsun değişmez.

    TABİKİ BU BENİM FİKRİM VE SENİN FİKRİNEDE SAYGI DUYARIM.EĞER YANLIŞIM VARSA DÜZELTİRSEN SEVİNİRİM İYİ AKŞAMLAR.


    Dibindeki pisliği çekme konusunda haklısın sadece en sağlıklı ÖLÇME yönteminin bu olduğunu söyledim ben burada amacım muhalefet olmak değil yanlış anlamışsın sanırım kırmızı harflerle falan yazmışsında.Pompa meselesine gelince sanırım çoğu arkadaş benle aynı fikirde normalde şamandranın depo hacminin %80 ine izin vermesi gerekiyo ancak ben depoyu fullediğimde yüzde 80 ini geçtiğini çok gördüm demekki şamadra çokta bi işe yaramıyo bunu lpg istasyonlarının pompalarında ayarlamaları gerekir ancak genelde fazla mal satmak için fazla basınçlı gaz satarlar ve şamadrayı iktirir fazla doldururlar depoyu bu istasyonun gaz deposunun doluluğu vs. birçok etkene göre değişir.




  • sayın Okifi de benimle aynı fikirde eskiden bende depo fulleyerek yapıyodum ancak bitirerek olması gerektiğini forumda öğrendim bende

    quote:

    Orjinalden alıntı: Okifi

    En sağlıklı yakıt sarfiyatı hesaplama yöntemi aşağıda açıklanmıştır.Yeni montaj yaptıran arkadaşlar birkaç depo lpg bitirdikten sonra bu şekilde hesaplamalarını yapabilirler.



    quote:

    Orjinalden alıntı: sametadali


    quote:

    Orjinalden alıntı: alks

    lpg yi litre olarak hesaplarsan yanılabilirsin. en iyi hesaplama yöntemi; aracın deposunu fulle sonra şehir içinde 100 km yol yap ve yine aynı pompadan deponu fulle. varsayalım aracın 20 ytl gaz algı. demekki aracım km. de şehir içi 0.20 ykr yakıyor. aynı denemeyi uzun yolda da yaparak uzun yoldaki yakıt sarfiyatını hesaplayabilirsin. en iyi yöntem budur.

    aynı araca ardkadaşlarının daha düşük değerler verdiğini söyledin. arkadaşlarının ve senin kullanma tarzından farklılık göstere bilir yakıt sarfiyatı


    Bu konuda seni bilgilendireyim alks arkadaşım yanlışın var en doğru ölçüm şekli bu değildir çünkü pompa aynı dahi olsa herzaman farklı basınca sahiptir o yüzden hep aynı miktarda doldurmaz o yüzden en iyi ölçümü yapabilmek için gaz bitene kadar arabanı kullanacaksın sonra 20 veya 30 liralık gaz alıp kmyi sıfırlayacaksın gaz bitene kadar kullanacaksın gaz bitince kmye bak kaç paralık aldıysan böl hesapla en doğrusu bu






  • tamam SAMETADALI BİRŞEY DEMEDİM. AYRICA İKİMİZDE MUHALEFET FALAN YAPMIYORUZ AMAÇ BİLGİ PAYLAŞMAK. KIRMIZIYLA YAZMA KONUSUNA GELİNCE SADECE DİKKATİNİ ÇEKMEK İSTEDİM BAŞKA BİR SEBEBİ YOK.

    SEN O ŞEKİLDE HESAPLA BENDE BU ŞEKİLDE. EN İYİ YOL BİLDİĞİN YOLDUR BENCE.ZATEN SENİN ANLATTIĞIN YANLIŞ FALAN DEMEDİM SADECE FİKİR VERMEYE ÇALIŞTIM.

    ARKADAŞLARIN KAFASINA HANGİSİ YATARSA O ŞEKİLDE HESAPLASINLAR. NEDE OLSA AKLIN YOLU BİRDİR DİYORUM VE SANA İYİ GECELER DİLİYORUM
  • sayın thall ;
    anlaşılan beni kulübe kabul etmeyeceksiniz
    bekliyorum walla bu bu konuda 3. yazışım size şu güncel listede bende adımı görmek istiyorum
  • Sayın Sametadali Arkadaşım;
    Araçta lpg bittiğinde o meşhur hiç sevmediğimiz bip bip sesleri duyulur ve araç anında benzine geçer,bu esnada halen depoda belli bir miktar lpg bulunmaktadır.Tekrar manuel olarak lpg ye alınınca yaklaşık 3-5 km daha yol yaptırır.Yani tam olarak dipteki tortulara ilk bip seslerinde ulaşılamaz,ancak benim tavsiyem yinede kırmızıya düştükten sonra aracın kaç km yapacağını öğrendiğimizde,tam bitmeden lpg almaktır.Birde dediğiniz gibi,her istasyonun basınç farkı ayrıdır.Depo bi tane olmakla,yinede her ayrı istasyondan lpg aldığınızda aynı miktarı alamazsınız.Ortalama 500-800 gr arasında değişir ve bazı istasyonlar bunun haricinde ortalama 1.5-2 litre arasında fazla basabiliyorlar.



    quote:

    Orjinalden alıntı: sametadali


    quote:

    Orjinalden alıntı: alks

    SEVGİLİ SAMETADALI
    senin hesaplama yöntemine yorum yapmıyorum. tabiki her yiğidin yogurt yeğiş tarzı farlı ama ikiside aynı kapıya çıkıyor.amaç yoğurt yemek.

    senin dediğin şekilde de riski var; bildiğim kadarıyla depoda komple gaz bitmeden yani basıncı düşünce benzine geiyor ve deponda hala gaz oluyor bu şekilde tam olarak deponu bitirmen çok zor ve depo dibindeki pisliği ve kaba tortuyu çekip enjektörlere, regilatöre, gaz filtresine zarar verme riski var.

    benim dediğime gelince; aynı pompa dahi olsa basıncının farklı olacağını ve iki seferde aynı gazı almayacağını söylemişsin, aracın deposundaki şamandıranın görevi gaz dolunca gazı kesmek değilmi? madem aynı seviyede gaz alamaya bilir öyleyse nerde kaldı bizim şamandıranın görevi, eğer depo tam dolmazsa şamandıra gaz alımını kesmez, yada bir öncekinden fazla almaz.yani iki kere değil 10 kerede gaz alsan aynı şekilde dolar.tabiki gaz alırken şamandıradaki o tak sesini yani ben artık doldum daha gaz alamam sesini duyana kadar gaz almak gerekir. yani senin dediğin gibi pompanın basıncı düşük dahi olsa aynı litre gazı alır. pompa basıncının düşük olması sadace deponun yavaş dolmasını sağlar aldığı litreyi değiştirmez. deponun aldığı litre bellidir pompanın basıncı ne kadar düşük olursa olsun değişmez.

    TABİKİ BU BENİM FİKRİM VE SENİN FİKRİNEDE SAYGI DUYARIM.EĞER YANLIŞIM VARSA DÜZELTİRSEN SEVİNİRİM İYİ AKŞAMLAR.


    Dibindeki pisliği çekme konusunda haklısın sadece en sağlıklı ÖLÇME yönteminin bu olduğunu söyledim ben burada amacım muhalefet olmak değil yanlış anlamışsın sanırım kırmızı harflerle falan yazmışsında.Pompa meselesine gelince sanırım çoğu arkadaş benle aynı fikirde normalde şamandranın depo hacminin %80 ine izin vermesi gerekiyo ancak ben depoyu fullediğimde yüzde 80 ini geçtiğini çok gördüm demekki şamadra çokta bi işe yaramıyo bunu lpg istasyonlarının pompalarında ayarlamaları gerekir ancak genelde fazla mal satmak için fazla basınçlı gaz satarlar ve şamadrayı iktirir fazla doldururlar depoyu bu istasyonun gaz deposunun doluluğu vs. birçok etkene göre değişir.




  • Sayın Alks Kardeşim;
    Sizin araçta enjektörlerde bir ayarsızlık veya kusur bulunabilir.İçinizin rahat etmesi için fazla beklemeden servisinize müracat ederek bir gösterin.Sıfır malzemeler bile bazen hatalı olabiliyor,serviste ısıdan dolayı sesin azalması ihtimaline karşın biraz aracı bekletirsiniz.Birde ses o kadar fazlaysa yeni enjektör deneyin,aradaki farkı hemen bulmanız gerekir.Atiker Valtek enjektörleri kullanır ve bunlar fazla ses yapmazlar.



    quote:

    Orjinalden alıntı: alks

    arkadaşlar herkese iyi akşamlar. ben geliyorum forumda kimse yok ben gidiyorum forum dolmuş. bir türlü denk getiremedim.

    SEVGİLİ OKİFİ sanada teşekkür ederim imza içi. inan bana nasıl tahammül ettin anlamadım. bayağı sabırlıymışsın vesselam. bu enjektör sesi beni çok rahatsız ediyor, nerdeyse araba dizel gibi çalışıyor. bakalım 1000 km. bakımında gösterecem ama aroya gittiğimde araba sıcak olduğu için ses fazla gelmeyecek ve aslan beyde bana; abi bu ses biraz fazla ama bunun için anjektör değişimine gerek yok diyecek, bakalım aslan beyle biraz cebelleşecez. burda bir arkadaşımdada var atiker lpg sistemi onun enjektör sesini duymam için kulağımı enjektörlere yapıştırmam gerekiyor, benimkinde ise tam tersi; sesi duymamak için araba çalışırken yaklaşık olarak 30 metre uzaklaşman gerekiyor.

    birde aracı birz sıkıştırıp devir saatini 5000- 6000 devire getirdiğimde enjektörlerden o kadar zırıltı şeklinde ses geliyorki inanamazsınız. bu ses benzinde olmuyor. arkadaşlar buna yine uvultu diyecek ama uvultu değil , zırıltı hani şu aracın eksoz manifoltu üzerinde sac parçası olurda aracı fazla sıkıştırınca zırıltı yaparya işte tam o ses ve benzinde yok malesef.




  • Sayın Başkan THALL;
    Halen arkadaşımız flood01'i üye yapmamışsınız,herhalde yine başınızı kaşıyacak zaman bulamıyorsunuz?



    quote:

    Orjinalden alıntı: flood01

    sayın thall ;
    anlaşılan beni kulübe kabul etmeyeceksiniz
    bekliyorum walla bu bu konuda 3. yazışım size şu güncel listede bende adımı görmek istiyorum
  • Arkadaşlar yeni propanlı lpg deneyen oldumu,varmı yakıt sarfiyatında değişiklik,birde son 7 gün içinde lpg ye zam geldimi?Son havadislerde neler var?
  • çin arabası CHERY ALIA 2008 MODEL FOTOĞRAFLARI
  • SEVGİLİ OKİFİ

    evet en kısa zamanda servise gideceğim ama servis bana 100 km. uzakta ve iş dolayısıyla izin almam çok zor.bunun için 1000 km. yi doldurup hemi bakımı hemide o işi halledeceğim. gerçi burada günde en fazla 10 km. yapıyorum bu 1000 km. yi nasıl dolduracağım bende bilmiyorum ama biraz zaman alır en fazla. bu sebepten dolayı hemen gidemiyorum.

    Dediğin gibi bu enjektörlerin fazla ses yapmadığını bana çok kişi söyledi ve bunlardan biriside aslan bey ve recep usta.tabiki malzeme ağrızalı olabilir bundan doğal birşey yok.zaten sıkıntılı olmasına birşey dediğimde yok ama eminim bu enjektörler sıkıntılı. 1000 km. bakımına gittiğimde büyük ihtimalle değişecek. önemli olan sorunun giderilmesi gerisi teferruat.sonuçta bunları insan yapıyor ve hatalı olabilir.

    yapacak birşey yok bakıma kadar bu sese tahammül edecem artık.
  • 
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.