Şimdi Ara

Mazda 3 SkyActiv-X (2019 Tanıtıldı). (291. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.958
Cevap
72
Favori
326.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 289290291292293
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda 3 (2014) model 43bin km'deki aracımla yolda kaldım. Otomatik şanzıman power donanım.
    Çok ciddi bir kaza tehlikesi atlatarak hem de... Sol şeritte kırmızı ışıktan kalktıktan bir süre sonra araç birden dip fren yapmış gibi durdu ve vites atmamaya başladı. Arkamdaki araçlar zor durdu büyük bir zincirleme kazaya neden oluyordum çünkü o an panikledim araç yığıldı öne doğru ben de stop edip tekrar gaza bastım ve bir kez daha aynı şey oldu. İyi ki araçta tek başımaydım... Üstelik aracımın garantisi Ekim 2017'de bitmişti ve ben buna rağmen olaydan iki gün önce 40bin km bakımına yetkili serviste girdim. 4 kez yetkili serviste bakıma giren tek şöför tarafından özenle kullanılmış aracım bu km'de bu yaşta beni yolda bıraktı. Mazda yol yardımı aradım 1 saate yakın bekledikten sonra garantiniz bittiği için yardımcı olamayız dediler ve aracımı kasko yardımı ile servise çektirdim. Servis müdürü bana keşke garantiyi uzatsaydınız dedi. Bu bilgiyi de ilk kez söylüyorsunuz dediğimde aracı bizden alsaydınız söylerdik dedi. Ben aracı başka bir bayiden aldım orda da iki bakıma girdim ancak o bayi kapandı. Bu benim sorunum mu? Mazda yol yardım olayı bildiği halde beni arayan soran halen olmadı. Servis rapor tutup gönderdik dedi. Arızanın boyutunu söylemiyorlar. Forumlara biraz baktım 2 vaka daha gördüm onlar da 2014 model.
    Bu olay beni uzun süre mağdur edecek gibi duruyor. Şanzıman komple değişebilirmiş. Mazda 3 aracımdan çok memnundum ama bu olay beni çok üzdü. Çevremdeki herkes de şok oldu. Aracım iki ortak olduğumuz şirketim adına kayıtlı. Benim mağduriyetim ne olacak? Aracımın değeri düşmeyecek mi? Belki bu süreç 1-2 ay sürecek benim suçum ne? Bu olay 40km hız ile giderken değil de daha yüksek hızda olsa ve bana bir şey olsaydı... Bunları düşünüp duruyorum. Sizce ne yapmalıyım? Dava mı açmalıyım haklarım neler? 2015 model olsa araç garantisi 5 seneymiş üstelik araç aynı araç... Şaştım kaldım. Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    Arkadaşlar tahmini olarak TR'de skyactive-x motorlu araçlar ne zaman satışta olur ?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

    2018 sonunda gelir diyor, İzmir yeni otomotiv servis müdürü.
  • ALPEREN A. A kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun gerçekten ciddi bir durum Mazda nında kendine özgün sorunları varmış demekki zaten Japon Aisin gibi tam otomatik viteste uzman bir firma ile çalışmayarak böyle riskleri göze almış..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    Mazda 3 (2014) model 43bin km'deki aracımla yolda kaldım. Otomatik şanzıman power donanım.
    Çok ciddi bir kaza tehlikesi atlatarak hem de... Sol şeritte kırmızı ışıktan kalktıktan bir süre sonra araç birden dip fren yapmış gibi durdu ve vites atmamaya başladı. Arkamdaki araçlar zor durdu büyük bir zincirleme kazaya neden oluyordum çünkü o an panikledim araç yığıldı öne doğru ben de stop edip tekrar gaza bastım ve bir kez daha aynı şey oldu. İyi ki araçta tek başımaydım... Üstelik aracımın garantisi Ekim 2017'de bitmişti ve ben buna rağmen olaydan iki gün önce 40bin km bakımına yetkili serviste girdim. 4 kez yetkili serviste bakıma giren tek şöför tarafından özenle kullanılmış aracım bu km'de bu yaşta beni yolda bıraktı. Mazda yol yardımı aradım 1 saate yakın bekledikten sonra garantiniz bittiği için yardımcı olamayız dediler ve aracımı kasko yardımı ile servise çektirdim. Servis müdürü bana keşke garantiyi uzatsaydınız dedi. Bu bilgiyi de ilk kez söylüyorsunuz dediğimde aracı bizden alsaydınız söylerdik dedi. Ben aracı başka bir bayiden aldım orda da iki bakıma girdim ancak o bayi kapandı. Bu benim sorunum mu? Mazda yol yardım olayı bildiği halde beni arayan soran halen olmadı. Servis rapor tutup gönderdik dedi. Arızanın boyutunu söylemiyorlar. Forumlara biraz baktım 2 vaka daha gördüm onlar da 2014 model.
    Bu olay beni uzun süre mağdur edecek gibi duruyor. Şanzıman komple değişebilirmiş. Mazda 3 aracımdan çok memnundum ama bu olay beni çok üzdü. Çevremdeki herkes de şok oldu. Aracım iki ortak olduğumuz şirketim adına kayıtlı. Benim mağduriyetim ne olacak? Aracımın değeri düşmeyecek mi? Belki bu süreç 1-2 ay sürecek benim suçum ne? Bu olay 40km hız ile giderken değil de daha yüksek hızda olsa ve bana bir şey olsaydı... Bunları düşünüp duruyorum. Sizce ne yapmalıyım? Dava mı açmalıyım haklarım neler? 2015 model olsa araç garantisi 5 seneymiş üstelik araç aynı araç... Şaştım kaldım. Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum.

    Geçmiş olsun.

    Süreç can sıkıcı tabi ki, fakat içiniz rahat olsun mazdaclub da bir arkadaş da garanti bittikten sonra vitesle ilgili sorun yaşamış ve komple şanzıman değişimi yapılmıştı.

    Hukuksal yönüne gelirsek olası can kaybı değil olay olursa süreç işler.

    Garantinin dolmuş olması da hukuksal açıdan elinizi zayıflatan ayrı bir konu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AreY -- 18 Ocak 2018; 13:53:21 >




  • AreY kullanıcısına yanıt
    Valla hocam kime anlatsam 43bin km’de 2014 model araç nasıl şanzıman dağıtır üstelik 2 gün önce bakıma girmiş diyor. Bünün hukuksal bir yönü nasıl olmaz... Servise verilen aracın 2 gün sonra böyle bir ciddi arıza vermesi benim sorumluluğumda mı sizce? Bir de makyaj yok bir şey yok 2015 modeller nasıl 5 sene oluyor? Değişen parça olmuyor bildiğim kadarıyla.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    Valla hocam kime anlatsam 43bin km’de 2014 model araç nasıl şanzıman dağıtır üstelik 2 gün önce bakıma girmiş diyor. Bünün hukuksal bir yönü nasıl olmaz... Servise verilen aracın 2 gün sonra böyle bir ciddi arıza vermesi benim sorumluluğumda mı sizce? Bir de makyaj yok bir şey yok 2015 modeller nasıl 5 sene oluyor? Değişen parça olmuyor bildiğim kadarıyla.

    30.000 km de garantisi devam eden 1.6 tdi jetta motor bloğunu çatlatıyor, kullanıcı hatası denilip garanti kapsamında yapılmıyor.

    Diğer ülkelerde var mı bilmiyorum ama ne yazık ki bizim ülkemizde hukuksal altyapı tüketici için yeterli değil.

    Bütün 2015 model ve üzeri modellerin 5 yıl garantili olması mazda Türkiye'nin aldığı bir karar.

    Aracınızla ilgili karar zaman alacaktır, fakat ben olumlu bir karar geleceğine inanıyorum bekleyip göreceğiz. Kasko araç veriyorsa bekleme açısından sıkıntı yapmayın kendinize, bu süreçte araçsız kalmak en can sıkıcı olanı.




  • ogameci kullanıcısına yanıt
    Yeni kasa mazda 3 te 2019 da piyasaya çıkacak. yeni kasa ile birlikte skyactiv-x motorlu araçların da piyasaya 2019 yılında çıkacağı söyleniyor.

    Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir nokta var. şu anda test aşamasında olan skyactiv-x motor 2 litre hacminde. 1.5 veya 1.6 litre hacimlerde skyactiv-x motor çalışması yok. dolayısıyla 2 litre motorlu mazda 3 ün ülkemize gelme şansı yok. gelse de satamaz zaten. büyük ihtimalle ülkemiz ve motor hacmine dayalı vergi sistemi olan ülkeler için skyactiv-g motorlu mazda 3 ler satılmaya devam edecektir.
  • haacar kullanıcısına yanıt
    Birde içeride bir kaynaktan şu olasılığın sızdığını okumuştum mazdarevolutions da, skyactiv-x (hcci) teknolojisi, tek silindir üzerinden geliştirildiği için, yani asıl mevzunun tek silindirin içinde olan bitenin mühendisliğini yapmak ve bunu bütün silindirlere uygulamak olduğu için ilk etapta 4 silindir supercharged skyactiv-x motor olabileceği gibi, daha düşük modeller için 1 silindir eksik 3 silindir 1.5 supercharged skyactiv-x veya Cx7 gibi daha büyük araçlar için 6 silindir 3.0 charged skyactiv-x olabileceği söz konusu imiş. Teknik bir zorluğu yoksa kulağa böylesi hem toplam maliyet hemde segmentasyon olarak doğru bir tercih gibi geliyor. Aşağıdaki makalede de Mazda motor geliştirme bölümünün başındaki kişi buna benzer birşeyler çıtlatmış:
    https://www.goauto.com.au/news/mazda/mazda-right-to-resist-downsizing-hirose/2017-09-11/65470.html

    “Now if we talk pure technological point of view of decreasing displacements, we have based this (SkyActiv-X) engine development on single-cylinder development, and because of this we’ve been able to get the optimal displacement.

    “So we’ve combined these four cylinders on the engine with the optimal displacement that we think will be apt. But we can also decrease that to three cylinders and increase displacement as required (as future needs evolve).”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 19 Ocak 2018; 17:51:6 >




  • ALPEREN A. A kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun. Garantinin bitmesi sizin aleyhinize olsa da, iyi niyet garantisi türünden bakış açısı ile şanzıman komple değişim yapılabilir. Vaktinde sıfır aldığım kore malı arabanın şanzımanı 5 bin km de dağılmıştı, garantiden yaptılar ama o kilometrede şanzıman dağılması tuhafıma gitmişti ama firma bunu her zaman doğal olarak karşılamıştı.

    Duymak istemeyeceğiniz şeyler ama, garantisi bitmiş ürün için hukuki yaptırımlara girişmek sonuç vermeyebilir. Benim kanaatime göre, iyi niyet kapsamında şanzıman değişir. Çünkü, bu kasa araçların şanzımanında kronik olmasa da, sorun var. Senin sorunun ile birlikte benim duyduğum otomatik şanzıman problemi olarak 5 oldu, manuelde ise 1

    Kolay gelsin.
  • e-rose kullanıcısına yanıt
    Şu an beklemedeyim artık 1 haftayı da geçti halen haber yok. Servisi arasam da bizim yapacağımız bir şey yok genel merkezin kararına göre hareket ederiz diyor. Üzüldüğüm nokta Mazda genel merkezden hiç dönüş yapılmıyor sanki banka müşteri hizmetleri gibi size döneriz diyen hiçbir şeyden haberi olmayan otomatik konuşan kişiler var... Yetkili birine nasıl ulaşılmaz ilginç... Diğer 4 vaka ile ilgili bana özelden bilgi verebilir misiniz bir tane mazdaclubta yukarıda arkadaşın yazdığını gördüm onun da garantisi bitmiş ve yapmış Mazda. Diğerlerini paylaşırsanız olumsuz bir durumda elimde olması iyi olacak. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    Şu an beklemedeyim artık 1 haftayı da geçti halen haber yok. Servisi arasam da bizim yapacağımız bir şey yok genel merkezin kararına göre hareket ederiz diyor. Üzüldüğüm nokta Mazda genel merkezden hiç dönüş yapılmıyor sanki banka müşteri hizmetleri gibi size döneriz diyen hiçbir şeyden haberi olmayan otomatik konuşan kişiler var... Yetkili birine nasıl ulaşılmaz ilginç... Diğer 4 vaka ile ilgili bana özelden bilgi verebilir misiniz bir tane mazdaclubta yukarıda arkadaşın yazdığını gördüm onun da garantisi bitmiş ve yapmış Mazda. Diğerlerini paylaşırsanız olumsuz bir durumda elimde olması iyi olacak. Teşekkürler.

    Klap'ı çok takip edemiyorum gereksiz bir şeyler varmış gibi geliyor, Garaj daha sıcak ve samimi ortamda. Ben yetkili serviste öğrendim şanzıman arızalarını ve garanti kapsamında yapılmıştı, hatta Gaziantep servisteki yapılan iyi niyet garantisi kapsamında yapılmıştı, aynı şekilde Ankara'da da yapılan vardı, bunlar servislerde yapılmıştı, sizin işlemi yürütecek olan zaten doğal olarak servis, süreç uzun olabilir orası üzücü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    Mazda 3 (2014) model 43bin km'deki aracımla yolda kaldım. Otomatik şanzıman power donanım.
    Çok ciddi bir kaza tehlikesi atlatarak hem de... Sol şeritte kırmızı ışıktan kalktıktan bir süre sonra araç birden dip fren yapmış gibi durdu ve vites atmamaya başladı. Arkamdaki araçlar zor durdu büyük bir zincirleme kazaya neden oluyordum çünkü o an panikledim araç yığıldı öne doğru ben de stop edip tekrar gaza bastım ve bir kez daha aynı şey oldu. İyi ki araçta tek başımaydım... Üstelik aracımın garantisi Ekim 2017'de bitmişti ve ben buna rağmen olaydan iki gün önce 40bin km bakımına yetkili serviste girdim. 4 kez yetkili serviste bakıma giren tek şöför tarafından özenle kullanılmış aracım bu km'de bu yaşta beni yolda bıraktı. Mazda yol yardımı aradım 1 saate yakın bekledikten sonra garantiniz bittiği için yardımcı olamayız dediler ve aracımı kasko yardımı ile servise çektirdim. Servis müdürü bana keşke garantiyi uzatsaydınız dedi. Bu bilgiyi de ilk kez söylüyorsunuz dediğimde aracı bizden alsaydınız söylerdik dedi. Ben aracı başka bir bayiden aldım orda da iki bakıma girdim ancak o bayi kapandı. Bu benim sorunum mu? Mazda yol yardım olayı bildiği halde beni arayan soran halen olmadı. Servis rapor tutup gönderdik dedi. Arızanın boyutunu söylemiyorlar. Forumlara biraz baktım 2 vaka daha gördüm onlar da 2014 model.
    Bu olay beni uzun süre mağdur edecek gibi duruyor. Şanzıman komple değişebilirmiş. Mazda 3 aracımdan çok memnundum ama bu olay beni çok üzdü. Çevremdeki herkes de şok oldu. Aracım iki ortak olduğumuz şirketim adına kayıtlı. Benim mağduriyetim ne olacak? Aracımın değeri düşmeyecek mi? Belki bu süreç 1-2 ay sürecek benim suçum ne? Bu olay 40km hız ile giderken değil de daha yüksek hızda olsa ve bana bir şey olsaydı... Bunları düşünüp duruyorum. Sizce ne yapmalıyım? Dava mı açmalıyım haklarım neler? 2015 model olsa araç garantisi 5 seneymiş üstelik araç aynı araç... Şaştım kaldım. Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum.

    Büyük geçmiş olsun.

    Geri dönüş yapmıyorlarsa, sosyal medya ve şikayet sitelerini kullanırsanız süreci biraz daha hızlandırabilirsiniz.



    Mazda gibi bir markada bunun yaşanması gerçekten 2 kat üzücü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oncelikle geçmiş olsun.Umarim arkadaslarin bahsettiği onceki orneklerdeki gibi problem lehinize cozumlenir.Hepimizin başına gelebilir bu tip sıkıntılar. Ama Mazda'nin bu kadar arac icerisinde bu oran cok düşük yinede.Birde Türkiye şartlarının etkisine ragmen.

    Benim kişisel görüşüm simdilik sikayet siteleri vb. yerleri cozum olarak kullanmamaniz Mazda da ne yazikki bu surec biraz yavas ilerliyor, Olumsuz bir dönüş oldugunda buna sarilmaniz daha dogru olacaktir.Ama Mazda Turkiye'nin sizi yüz üstü birakmayacagini dusunuyorum .Tekrar geçmiş olsun..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla hocam kimsenin başına gelmesin o his çok kötü. Ben bir daha otomatik vites almam o derece. İlk otomatik vites aracımdı. Saatli bomba gibi demek ki... Oran olarak az olabilir tabi ama sorunsuz olsa en azından bu km’de yapmaması lazımdı. Demek ki bir sorun var. Üstelik ben standart kullanıcıyım ailemle kullanıyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ALPEREN A. A kullanıcısına yanıt
    Belli bir seride sorun var, 2014'lerde bir kaç araçta görüldü bu durum. İşin ilginci yurtdışında 2.0 otomatiklerle ilgili bir sorun yok, sadece 1.5ler. Aslında araba satılan bir araba olsa bu kesinlikle yayılırdı ama işte piyasada çok az bulunan bir araba alınca arıza miktarı da çok limitli kalıyor.

    Mazda avrupaya ve japonyaya ingilizce mailler döşeyin. Mazda ile ilgili bulabildiğiniz her yetkili kaynakla irtibata geçmeye çalışın zira hukuki olarak bir yaptırımda bulunmanız çok zor.
  • Evet bence Mazda da bu durumu biliyor ki garantisi bitmiş araçların da ücretsiz değişimini yapmış. Benim de temennim bu yönde. Umarım aksi bir şey çıkmaz. Çıkarsa, dava açıp ciddi anlamda uğraşırım çünkü. Basit bir arıza değil bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    Valla hocam kimsenin başına gelmesin o his çok kötü. Ben bir daha otomatik vites almam o derece. İlk otomatik vites aracımdı. Saatli bomba gibi demek ki... Oran olarak az olabilir tabi ama sorunsuz olsa en azından bu km’de yapmaması lazımdı. Demek ki bir sorun var. Üstelik ben standart kullanıcıyım ailemle kullanıyorum...

    Dostum, başına gelen durum üzücü, ama bir daha otomatik araba almamdan öte, Mazda bu konuda seni mağdur etmezse Mazda'dan başka araba alma ( işin şakası)

    Benim de 13 yıl önce sıfır aldığımız X bir marka araçta geldi buna benzer bir durum. Garantisi bitmeden çözemediler, garatisi bitti yine çözemediler. Bizde o zaman Mazda harici bir fantazi yapmıştık :)

    Sonucun Adınıza hayırlı olmasını diliyorum ve bizimle paylaşmanızı rica ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ALPEREN A. A kullanıcısına yanıt
    Bence araç sizdeyken bu olayın yaşanması daha iyi(birkaç sefer satıp yenisini almayı düşünenler vardı diye hatırlıyorum forumdan), eğer satmış olsaydınız ve alan kişinin başına bu olay gelseydi, kullanıcı kaynaklı olabileceği düşünülürdü(hem satan, hem alan, hem de servis tarafından), bence sizdeyken olması olumlu. İnşallah tez zamanda çözülür probleminiz, ben olsam her yere yazardım çünkü olay çok ciddi, Mazda VW kadar satsaydı ortalık karışırdı ama az satıldığı için çok duyulmuyor sanıyorum.
  • Bu sabah mail geldi. 13 gün sonra garantiden değişim yapılacağını öğrendim. Bakalım ne kadar sürecek parçanın gelmesi ve değişim süreci...Bunda Mazda'nın sorunu kabul etmesi mi yoksa garanti bittiği halde yetkili serviste bakıma girmem mi etkili oldu bilmiyorum ancak otomatik kullanıcılarına tavsiye ederim servis bakımına devam etsinler. Bir sorun yaşanırsa bende olduğu gibi, sanayide bakım yaptırırsanız belki de garanti kapsamına almazlar kim bilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    Bu sabah mail geldi. 13 gün sonra garantiden değişim yapılacağını öğrendim. Bakalım ne kadar sürecek parçanın gelmesi ve değişim süreci...Bunda Mazda'nın sorunu kabul etmesi mi yoksa garanti bittiği halde yetkili serviste bakıma girmem mi etkili oldu bilmiyorum ancak otomatik kullanıcılarına tavsiye ederim servis bakımına devam etsinler. Bir sorun yaşanırsa bende olduğu gibi, sanayide bakım yaptırırsanız belki de garanti kapsamına almazlar kim bilir...

    Kronik bir arıza olduğunu düşünmüyorum, ama fabrikasyon hata olduğu aşikar.

    Kronik olsa çok daha büyük bir yüzdeye sahip olurdu. Sanırım 4 senede 7-8000 tane araç satılmıştır en az.

    Garantiniz bittiği halde bu sorunu kabullenip sizi mağdur etmemeleri çok güzel bir davranış açıkcası.

    Bırakın otomobil firmalarını, çoğu elektro/mekanik üreticiler bile garanti sonrası bu durumdaki ürünlerine sahip çıkmıyorlar.

    Adınıza sevindim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 289290291292293
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.