Şimdi Ara

800bine taksi plakası alınırmı? mantıklımı? ugraşılırmı? cazipmi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
1
Favori
25.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende gördüm o haberi ama delilik olur o fiyatı vermek illaki bir araca vermek isterseniz o kadar parayı gidip iş makinesi almanızı tavsiye ederim saatlik vede günlük olarak kiraya verilip orta ve uzun vadeli geri dönüşümünde çok güzel kar ettiriyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendikendine

    walla maraşta 2 tane halk otobüsü hattı alırsınız hemde otobüsüyle :DDD şehir içi üstüne 1 adet 200mt2 4+1 ev ve birde 3.20 çekersiniz altınıza. doğru çalıştığında otobüsçü akrabamın dediği 1 otobüs 1 kişiye ayda 6000 bırakır diyordu. hadi 5000 olsun iki hat olsa ayda 10 bin. ulan boşuna okumuşum yaw işe bak ya. ikide şöför tutsanız 1 er buçuktan 3000 iki şöföre verirsiniz temiz 7000 kalır size.


    Geçenlerde halk otobüsünün muaviniyle birisi konuşuyordu.Ya 200bin ver al demişti yada 250bin.Tam hatırlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    800 lirayı siz bize verin her ay ortalama 20 bin tl verelim size

    Bkz:Kontör işi iyi diyolar


    64 aylık ihtiyaç kredisi çekebilirsiniz..
    Bu süre sonunda anapara size kalır..

    quote:

    Orijinalden alıntı: kent_plancisi

    Bende gördüm o haberi ama delilik olur o fiyatı vermek illaki bir araca vermek isterseniz o kadar parayı gidip iş makinesi almanızı tavsiye ederim saatlik vede günlük olarak kiraya verilip orta ve uzun vadeli geri dönüşümünde çok güzel kar ettiriyor...


    Taksi her zaman müşterisi hazır olan bişeydir.. İş makinesini ben de düşündüm ama müşteri bulmak problem.. Mesela benim birkaç müteahit tanıdığımdan başka çevrem yok bu konuda.. Makine yılda on gün çalışır gerisi zarar.. Makineyi bir yerde barındırmak ta ayrı problem.. Ayrıca bir taneyle her müşteri kitlesine hitap edemeyiz.. iş kaçırmamak için küçüğü, büyüğü, paletlisi, tekerleklisi, kırıcısı bilmemnesi bulunmalı.. Taksiden çok daha büyük işler bunlar, bize göre değil..



    quote:

    Orijinalden alıntı: biolog_hakan

    arkadaslar benım babam da 79 yılından berı taksıcı. o zaman plakalar oldukca ucuzmus.yaklasık 10 aylık kazancının tamamını bırıktırınce plaka alabılıyormussun (yanlıs hatırlamıyorsam) fakat ınsanlar guvenıp de calıstıracak sofor bulamadıgından yada ılgılenecek vaktı olmadıgından ıkıncı ucuncu plakayı almaz, tek plaka ıle yeterlı yovmıyeyı kazanana dek calısır sonra arabasını aksam 9 olmadan kapısının onune cekermıs..
    88-90 yıllarından sonra ekonomıyle beraber durumlar da degısmıs tabı.. sofore verme, kıralama durumları artmıs ve ınsanlar yatırım aracı olarak gormeye baslamıs..tabı su da var devlet su an 1000 taksı plakası pıyasaya surcem dese sunı olarak abartılmıs bu plaka fıyatları tepe taklak gıder ve ılerdı zamanda devletın pıyasaya plaka surup surmeyecegı HIC BIR ZAMAN GARANTI DEGILDIR. yanı bı anda 2-3 bın plaka surulse 800bın deger bıcılen plaka 100bın ya eder ya etmez!!!....



    Benim babam da bu işe 79'da başlamış..
    Gerçekten o yıllarda istanbul taksileri doğru düzgün para kazanmıyormuş.. Babamın taksici arkadaşlarının arasında plakasını satıp tek bir daire alan da varmış buzdolabı televizyon falan alıp kirada kalan da..
    Ama cidden yapılacak iş değil, komşularımızdan birinin damadı gaspçı tarafından öldürüldü.. Rahmetli babama da kaç tane gaspçı denk gelmiş, başına silah dayayanlar mı dersin dört kişi bir olup dövmeye kalkanlar mı dersin..
    şimdi insanlar diyor "vaaay taksiniz var demek, oh oh piyango çıkmış size" hayır kardeşim piyango falan değil, bin türlü zorluğunu çektik bu meretin..

    Haklısın daha önce de arada plaka satışları olmuştu.. Her an her şey olabilir.. Özellikle Kadir Topbaş'tan taksilere sıradışı müdahaleler bekliyorduk.. Diken üstündeydik hep..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 11 Eylül 2011; 22:55:18 >




  • şunu anladım yazılanların %90 ı sallamasyon bilip bilmeden konuşuluyor inşallah motor konularındada böyle değildir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biolog_hakan

    quote:

    arkadaşlar ben zengin olan taksici görmedim kanımca çok para kazanmıyorlar bu plakada devlet yeni plakalara musade etmediği için plaka değeri galiba yükseliyor belli zamanlarda. Dediğim gibi taksicilik yapıpta yatı olan ben görmedim herkes şikayetçi bu iş yapılmaz diyor çok tatlı kazancı olsa millet işsiz kredi çeker alır taksiyi plakasını bankaya öder demek kazın ayağı öle dğil


    quote:

    "Bankaya yatırırım" denmiş.. Bankada para erir gider.. Ayda alacağınız 4.000 lira faizi plakanın aylığına sayın, anapara artışı nerede? Yok.. Yıllarca bize "at bankaya faizini ye" dediler, o zamanlar denileni yapsaydık şu an bankada 10 bin liramız falan olurdu heralde..

    "Daire alınca kiracı derdi var" denmiş.. Bunda da kiracı derdi var..
    "kaza yaptım abi, araba bir hafta yattı abi, çıkaramadım abi, ramazanda işler yok abi, yazın iş yok abi, kışın iş yok abi, bıdı bıdı bıdı.. " bir sürü bahane dinlersiniz.. Şahısla uğraşmayıp galeriye vereyim derseniz onlara da ne kadar güven olur Allah bilir.. Oto centerde fırıldak dolu, telefonda bişey soruyosun farklı söylüyorlar, dükkana gidiyosun ağız değiştiriyorlar, adamı ayakta öper çoğu.. Artık oto centerin semtinden bile geçmem..

    Ayrıca 4.000 lira net kazanç değildir, her yıl şöförler cemiyeti aidatı var, muhasebesi var, vergisi var, belediyeden yıllık çalışma ruhsatı parası var, şimdi aklıma gelmeyen bi ton masrafı var..

    Plakayı kiralayan kişinin de kendine göre masrafları vardır, 5 yılda bir araçlar 500.000 Km'yi devirir ve ölü fiyatına satılıp sıfırı alınır.. Araçlar ölüdür zaten, elle tutulur yanı kalmaz çoğunun..


    arkadaslar benım babam da 79 yılından berı taksıcı. o zaman plakalar oldukca ucuzmus.yaklasık 10 aylık kazancının tamamını bırıktırınce plaka alabılıyormussun (yanlıs hatırlamıyorsam) fakat ınsanlar guvenıp de calıstıracak sofor bulamadıgından yada ılgılenecek vaktı olmadıgından ıkıncı ucuncu plakayı almaz, tek plaka ıle yeterlı yovmıyeyı kazanana dek calısır sonra arabasını aksam 9 olmadan kapısının onune cekermıs..
    88-90 yıllarından sonra ekonomıyle beraber durumlar da degısmıs tabı.. sofore verme, kıralama durumları artmıs ve ınsanlar yatırım aracı olarak gormeye baslamıs..tabı su da var devlet su an 1000 taksı plakası pıyasaya surcem dese sunı olarak abartılmıs bu plaka fıyatları tepe taklak gıder ve ılerdı zamanda devletın pıyasaya plaka surup surmeyecegı HIC BIR ZAMAN GARANTI DEGILDIR. yanı bı anda 2-3 bın plaka surulse 800bın deger bıcılen plaka 100bın ya eder ya etmez!!!....

    otocenter vb gıbı yapılar olmaya baslayalı taksı plakaları kagıt uzerınde devır teslım ıle kara para aklanması ıslerınde yogun olarak kullanılıyo ve ıst de taksıcılıkle yakından uzaktan az cok tanıdıgı olan herkes bılır bunu...sanatcılar,futbolcular da taksı plakası sahıbı olup bu araclarını zararda gosterıp vergıden bı sekılde kacmaktadırlar...

    taksıcılerın kazancına gelınce mal sahıbı calısır ve o ay kaza yapmaz, araba bozulmaz, ceza yemezse tas catlasın 5bın lıra kazanır.. sofore sadece plakayı kıraya verırse 3 bın lıra, arabayla beraber plakayı kıralarsa 4bın lıra kazanır kı her ıkı durumda vergı,bandroller,soforler dernegıne uyelık odemesı,muayene,mtv,gelır vergısı vb bı suru sey plaka sahıbıne odetılır.. mal sahıbı aracta tek calısırsa max 5 sene dayanır ve nerdeyse hurda fıyatına satılır taksıden cıkma oldugu ıcın.. arac kırada olur ve cıft sofor calısırsa max 3 sene omur bıcılır..

    araclar sabah 6 7 gıbı calısamaya baslar ve genelde en gec 12-1 gıbı eve cekılır.bu sure zarfında araclar gunluk en az 400 km yapar (yılda yaptıgı km ve cıkabılecek masrafları sız hesaplayın) tabı ıst de dur kalk trafıgı, kostebek yuvasına benzer yollar,paza kazancam dıye araca tecavuzde bulunan soforlerın cıkardıgı masrafları da sız tahmın edebılıyorsunuzdur sanırım..

    Ayrıca ıst trafıgınde sızle sureklı ugrasan ve bı sakal bırakmanız ıcın cabalayan, sıze yoldan musterı almamanız ıcın kedı-fare gıbı kovalayan trafık polıslerını unutmamalı .. ( ısını ahlakıyla yapan degerlı polıs memurlarımızı bu dedıklerımın dısında tutuyorum)

    >>>ıst de adam neden taksıcıdır ?
    -mal sahıbıdır, gecmıste baska ısler denemıstır ama tutunamadıgı ıcın taksıcılıge devam edıyordur (babam cok yakın bı arkadası ıle 90larda ıstanbulda bakırkoyde herkesın bıldıgı ıstanbul caddesınde kebap salonu/lokanta actı ama yemek sektorunun ıcınden gelmedıgı ıcın ascı,garson vb lerle en fazla 12 ay dayanıp ıslerı yurutebıldı ve zarar etmeye basladıklarını farkettıklerınde hemen satıp o pıyasadan uzaklastılar)..
    - mal sahıbıdır, plakasını satıp baska ısler yapmayı denemıstır fakat tutunamayıp tum parayı batırıp yemıstır.. elınden de baska ıs gelmedıgı ıcın soforluge donus( dusus) yapmıstır..
    -adam ıssızdır ( ya ıl dısından gelmıstır yada ıst de dogum buyumus fakat elı bı turlu meslek edınememıstır) mecbur soforluk yapar.. genelde de bu tıp ınsanlar calıstıgı ıcın ıstanbul halkını taksıcılerden sogutmustur ( saygısız ve kaba davranıslarıyla, aracına gereken ozenı temızlıgı gostermedıgı ve yolcunun gıtmek ıstedıgı yerı tam bılmedıgınden yolcuyu ugrastırıp delı ettıgı ıcın)
    -adamın ısı vardır gelırı yeterlı degıldır. ek ıs olarak calısıyordur.. ( bu sekılde bıldıgım bır suru ogretmen, yenı ıse baslamıs polıs memuru, unıversıte ogrencısı vb bulunmaktadır..

    AKLIMA GELENLERI BIR TAKSICININ BIRINCI DERECEDEN YAKINI, OGLU OLARAK PAYLASTIM.. EKSIK KALAN VEYA AKLINIZA GELENLERI KONU ALTINDA SORABILIRSINIZ..


    eyvallah çok güzel bilgilendirici yazı olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Osmanxtr


    quote:

    Orijinalden alıntı: kendikendine

    walla maraşta 2 tane halk otobüsü hattı alırsınız hemde otobüsüyle :DDD şehir içi üstüne 1 adet 200mt2 4+1 ev ve birde 3.20 çekersiniz altınıza. doğru çalıştığında otobüsçü akrabamın dediği 1 otobüs 1 kişiye ayda 6000 bırakır diyordu. hadi 5000 olsun iki hat olsa ayda 10 bin. ulan boşuna okumuşum yaw işe bak ya. ikide şöför tutsanız 1 er buçuktan 3000 iki şöföre verirsiniz temiz 7000 kalır size.


    Geçenlerde halk otobüsünün muaviniyle birisi konuşuyordu.Ya 200bin ver al demişti yada 250bin.Tam hatırlamıyorum.


    yok yok cidden öyle fiyatları. ama yavuz dolmuşlarıyla araları pek iyi değil. otobüsçülerin :DDD ayrıca 13 numara avşar kampüsü doğukent sefercileride hattın çok uzunluğundan şikayetçydi. şehrin tam batısında avşar kampüsü 14 km dışarda doğusunda da 5 km dışındada doğukent yani k.maraş gibi çok büyük olmayan bir şehirde 50 dk süresi vardı hattın. avşardan doğukent 50 dk. ki akşam saatlerinde yolcu da olmuyor zaten doğukente.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zulfikar

    şunu anladım yazılanların %90 ı sallamasyon bilip bilmeden konuşuluyor inşallah motor konularındada böyle değildir

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hKncnnrT

    http://www.sahibinden.com/ilan/emlak-isyeri-satilik-dikilide-satilik-mukemmel-benzin-istasyonu-cafe-restaurant-52227903/detay



    parasını çıkarsa satmazlardı. sazan arıyorlar bence.
  • o kadar param olsa bu ülkede kalmam gider amerikada iş yeri ve ev alıp orda yaşarım daha iyi
  • Hiç yoktan kendine bir giyim mağazası açıpta paranın gözüne vurursun 1 plaka ile taksinin sana günde kazandıracağıyla karnını zor doyurursun
  • Dolmuş plakası alırım

    M Plaka



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elmanders -- 11 Kasım 2012; 13:14:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakantrk

    o kadar param olsa bu ülkede kalmam gider amerikada iş yeri ve ev alıp orda yaşarım daha iyi

    Elini kolunu sallayarak gidip gayrimenkul satin alabilseydin zengin kimse kalmazdi buralarda.

    Ayrica orada para kazanmak, kazandiginla gecinmek cok daha zor bundan emin ol.

    Zengin olan zaten burada da rahat yasiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o kadar param olsa ortak bulup şirket kurardım ne uğraşıcam taksiyle falan.

    bi de devletin piyasaya çok sayıda plaka sürüp piyasayı düşürmesi lazım bence. saygısız taksi şöförlerinin sebebi plaka fiyatlarının çok yüksek olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WiZeNTe

    Hiç yoktan kendine bir giyim mağazası açıpta paranın gözüne vurursun 1 plaka ile taksinin sana günde kazandıracağıyla karnını zor doyurursun

    Batan mağaza çok gördüm..
    Peki siz hiç iş yapamayıp batan taksi gördünüz mü?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bankaya koysan aylık ne kadar faiz alırsın?brüt %10 alırsın.tabi bundan daha iyi bir oran alırsın çünkü 800lira için pazarlık edersin.üstüne aylık değil 12 aylık anlaşırsan 1-1.5 puan daha alabilirsin.ama! yıllık olarak aldıgın faiz yıllık enflasyonu anca karşılar yada negatife düşersin.kısacası tl olarak duran paran ya yerinde sayar yada git gide erir.


    dini sebeplerle faize hayır diyenlerdensen yukarıda açıkladığım enflasyon oranı sebebiyle tl de olan paran zaten gün geçtikçe erir.


    tüm bunların yanında alternatif maliyet denen bir kavram vardır.şudur: yani yukarıda anlattığım seçeneği seçmezsen de seçeceğin yatırım şeklinde en az yukarıdaki kadar kesinlikle kazanmalısın.kazanamazsın yine zarardasındır.


    kısa - orta -uzun vadeli yatırım: bunlardan hangisini yapmak istediğin büyük önem taşıyor.

    taksi fiyatları belkide daha da artar belkide düşer.bunu kimse bilemez.çünkü fiyatı piyasada belirleniyor.emin ol koca turkiyenin büyüme oranı enflasyon oranı işsizlik oranı vb tüm datalarını tahmin eder tutturursun ama taksi plakası fiyatını tutturamayabilirsin:)kısacası bana kalırsa risk oranı yüksek...
    işin mahiyeti olarak da riski var.taksicilik kolay iş değil.istanbuldaysan daha da zor bana kalırsa...


    riskin az olduğu gelirinin yıllık faiz oranını geçeceği ana paranın ölmeyeceği ve aynı zamanda en az orta vadede değer kazanacak işlere yönelebilirsin.
    herkesin yaptığı işleri yapma derim ben.ve bana göre daire yapmak yada kabadan daire alıp bitirtip satmak mantıklı.hem 800ün tümünü bağlamazsın.
    önce 2-3 kaba daire ile başlarsın...sonra topraktan alıp daireyi dikersin.

    daire alıp kiraya vermek çok mantıklı değil.önceden mantıklı idi.ama artık değil.artık kredi faizleri düşük.ve daha da düşecek! bu da her kiracının evi olacağı anlamına geliyor...burada istisna şudur: merkezi semtlerde daire alabiliyorsan amenna...örneğin: metro metrobuse yakın şehrin içinde daireler zarar ettirmez...neden: cunku arazi yok zaten.ve insanlar orada oturmaya devam edecekler...gerekirse kendi evlerini kiraya verip o semtte oturmaya devam edeceklerdir.taksime yakın semtler...bağdat caddesine ...kadıköy merkeze....forumistanbula...bakırköy merkeze...yakın sıfır daireler daima kiracı bulur..tek handikap: istanbulda daire fiyatları boş yere çok şişirilmiştir.boş yeredir çünkü 2+1 bir dairenin mutahite maliyeti 30liradan yukarıda değildir.
    altın kaplıyorum diyorsa 50 olabilir:) neyse ...depremden sonra daire sahibi olmak en mantıklı olanıdır


    istanbul u ornek verdim cunku ist liyim...


    biraz ekonomik gidişata bakın derim...ulkeler zor durumda...bu oyle yada boyle ulkeyi yine etkiler.o zaman daire alsanız arsa alsanız ucuza alırsınız açıkçası...

    not: iyi bir fikrim olsa burda paylaşmazdım kendim yapardım.benimde hala iyi bir fikrim yok.ulkede şartlar cok zor.sanki iş yapmayın diyorlar insanlara bu kadar bürokrasi bu kadar vergi bu kadar pahalı oto bu kadar pahalı yakıt olur mu ...bu ulkede var..bu şartlarda beklemek en iyisi...gibi..en azından benim için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: WiZeNTe

    Hiç yoktan kendine bir giyim mağazası açıpta paranın gözüne vurursun 1 plaka ile taksinin sana günde kazandıracağıyla karnını zor doyurursun

    Batan mağaza çok gördüm..
    Peki siz hiç iş yapamayıp batan taksi gördünüz mü?



    Çıraklığını yapmadığın işin ustalığına heves etmeyeceksin batmanın sebebi hep bunlar




  • 10 sene önce plaka parası neydı sımdı ne sonra ne olacak.
    taksı plakası altın bılezık bır nevı.sıkısınca para anında bozduralacak bır iş.gelırıde 3.000 tl sade plaka sahıbıne.şöför harıc masrafları...
  • 2 sene önce açılmış konu ve aklı evvel insanlar! o paraya taksi almam demişler.

    taksi plakası şu an 1trilyon lira, %20 prim yapmış. 2 yılda hem kirası ile geçinip hem de %20 prim yapan rahat bir yatırım alınmaz diyenler çok bilmişlik yapmış
  • galeriler 4-4.5 arasına alırlar plakanızı , kendiniz işletirseniz şöförlerden günlük 230-240 toplarsınız aylık ortalama 400 masrafı var

    O paraya kiralık dükkan almak daha mantıklı
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.