< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
|

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
|
|
Riskten korksalar 120w şarj nasıl yapıyorlar? En dandik Çinli telefon bugün 70w ile şarj oluyor. Apple 25w'a yeni geçti... Samsung belki 5 senedir 45w... |
|
_____________________________
|
|
Total kapasiteyi arttırmak, Kapasite yoğunluğunu arttırmak (yani birim hacime düşen enerji miktarı), Hızlı şarj. Bunların hepsi farklı konular. Bahsettiğiniz aslında söylediğimle uyuyor. Batarya büyüklüğünü arttırdığı zaman patlayıcı risk faktörünü de büyütüyorlar. O yüzden hızlı şarja odaklanmış durumdalar. Aynı otomotiv dünyasında olanlar oluyor. Geçenlerde BYD 1 megawatt'lık şarj istasyonu tanıttı. Aracın bataryası ve menzili değişmedi. 5 dakikalık şarj ile 400km gibi bir menzil ifade ettiler. Telefonunuzu 5-10 dakikada şarj edebileceğinizi bilseniz batarya 5000mah veya 10bin mah olması sizin için çok şey ifade etmez. Şu an rakam olarak belki 2 kat gibi görünse de maliyet, olası patlamada çıkacak enerji, telefonun ağırlaşması ve kalınlaşması gibi faktörler var. Bir de bataryanın şişmesi durumunda 5000mah belki ekranı patlatmayacak kadar şişecek ama daha yüksek kapasitedeki batarya ekranı kıracak. Sonuçta batarya sadece şarj ile şişmiyor ısındığı zamanda şişiyor. Dediğim gibi üreticilerin mantığını bilemiyoruz. Not : Hızlı şarj bataryanın iç direncini düşürebilmekle ilgili ve şarj hızı kontrol edilebilir olduğundan büyük risk olarak görmemeleri normal bence. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Gittiğiniz yol, hızınızdan daha önemlidir.
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
kalın olur derler o biraz zor |
|
_____________________________
|