Şimdi Ara

720 derece torq egrisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
4
Favori
3.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Son kez hatanı görmen için yardım edicem.

    Grafikteki torkun hız, devirin de zaman olduğunu varsay. Aynı pozisyonu konuşsaydın, hız mı pozitife dönmüş derdin yoksa ivme mi? Sen sabahtan beri hız pozitife dönüyor diye diretiyorsun.

    Yazık mühendissin birde gerçekse çok yazık.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @k2fg9 @rst78

    Bence ikinizde sakin ve sabırlı olursanız konu güzel yerlere gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Haklısın, böyle diyeceğini biliyordum. Zaten gereken açıklamayı daha sonra masaüstü bilgisayara geçince yazacaktım, mobilden mesaj yazmak zor oluyor. Sadece hatalarını kabul edeceklermi diye merak ediyorum ki zannetmiyorum. Ya diretmeye devam edecekler yada cevap vermicekler. Erdemli olamayacak kadar cahil olduklarını düşünüyorum. Belkide sadece çocukturlar.

    Ya sabıııır, hala kendi çapında laf sokma çabaları, hala abuk subuk hakaretler...

    Siz bize çocukturlar diyorsunuz da, siz de sanırım öğrenci falansınızdır...


    Neyse ben sizin seviyenize inip de terbiyemi bozmayacağım, amacınız konuya bir şeyler katmak değil, konunun başından beri bir tane olumlu ve yapıcı mesajınız yok.

    Bir *President* akıllı mantıklı, okunası şeyler yazıyor (her zamanki gibi) siz hala insanların açıklarından ego tatmini peşindesiniz.


    Torkun pozitife döndüğü nokta demişsiniz, grafiği tekrar paylaştım işte. Eğrideki negatif pikten itibaren, "ateşleme" olarak işaretlediğim yerden itibaren sisteme artık pozitif yönde tork girişi mevcut, güç üretilmeye başlıyor, çünkü eğrinin eğimi o noktadan itibaren pozitife dönüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 17 Şubat 2014; 11:20:04 >




  • *President* kullanıcısına yanıt
    Ben sakin olmasam arkadaşa hala hatasını anlatmaya çalışmazdım.

    Ne güzel kitap okuyordum "Tarihin izinde" İlber Ortaylının. Şimdiye bitirmiştim burda debelenmesem.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Ben sakin olmasam arkadaşa hala hatasını anlatmaya çalışmazdım.

    Ne güzel kitap okuyordum "Tarihin izinde" İlber Ortaylının. Şimdiye bitirmiştim burda debelenmesem.

    Anlaşamıyorsanız uzatmanın anlamı yok birbirinizi kırmayın bence.
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Haklısın düşüncesizlik ettim sanırım biraz.

    Konuya dönersek sizin dediğiniz gibi ateşleme zamanı değişkendir ve tam tepe noktada karışımın tamamen yanmış olması amaçlanır ama negatif torkun "büyüklüğünün" azalması ateşlemeyle açıklanamaz çünkü karışım sıkıştırıldıkça da aynı duruma sebebiyet verir.( Yanma olmasada sıkıştırıldıkça basıncı artacağı için) Egzos kısmı doğru tabiki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @k2fg9 @rst78

    Bence ikinizde sakin ve sabırlı olursanız konu güzel yerlere gider.

    Ben yeterince sakin, hatta fazlasıyla sakin olduğumu düşünüyorum.

    Karşılaştığım tüm aşağılama ve hakaretlere karşılık seviyemi bozmadan düzgün mesajlar yazmaya çalıştım.

    Sakin olamayan birisi olsaydı bu üslup karşısında çoktan küfürü basmıştı arkadaşa, kavga çıkmıştı.

    Kavgaya gerek yok, fakat polemik çıkartmaya yönelik kışkırtıcı yazılara da gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9
    Tork 360 tan önce "pozitif" olmuyor. Sadece negatif kısımda azalıyor.

    Neyse şu da arada kaynamasın, madem açık kolluyoruz;


    Yanlışlık var, tork negatif kısımda azalmıyor, artıyor. Negatif kısımda azalıyor olsaydı eğri aşağıya inmeye devam ederdi.

    Negatif değerler sıfıra yaklaştıkça artar, azalmaz, profesör bey
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Hayır, hata üzerine hata ekliyorsun.

    Bir araç bize göre negatif yönde 90 km/s ile seyrediyor diyelim. Yani bize göre hızı -90 km/s olsun. Adam frene bastığında "hızının büyüklüğü" artar mı azalır mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Haklısın düşüncesizlik ettim sanırım biraz.

    Konuya dönersek sizin dediğiniz gibi ateşleme zamanı değişkendir ve tam tepe noktada karışımın tamamen yanmış olması amaçlanır ama negatif torkun "büyüklüğünün" azalması ateşlemeyle açıklanamaz çünkü karışım sıkıştırıldıkça da aynı duruma sebebiyet verir.( Yanma olmasada sıkıştırıldıkça basıncı artacağı için) Egzos kısmı doğru tabiki.

    Grafiğin o noktasına bakarken unutulmaması gereken en önemli şey grafiğin tek pistonlu bir motora ait olduğu aslında. Çünkü patlama ve eksoz zamanından sonra emme ve sıkıştırma zamanında piston tarafından üretilen bir güç olmadığı gibi harcanan bir güç var. İşte bu döngüyü sağlayabilmenin tek çaresi krankın ve volanın karşı ağırlıklarının ayarlanmasıdır. Krank üzerinde bulunan ve piston kolunun tam karşısında konumlanan yarım hilal şeklindeki ağırlıklar bu momenti tamamlar. Bu arada torkun düşüşe uğraması gayet normal bir sonuç.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Hayır, hata üzerine hata ekliyorsun.

    Bir araç bize göre negatif yönde 90 km/s ile seyrediyor diyelim. Yani bize göre hızı -90 km/s olsun. Adam frene bastığında "hızının büyüklüğü" artar mı azalır mı?


    Kısaca olayın özeti burada, hala laf salatası, kavram karmaşasına devam.

     720 derece torq egrisi






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 17 Şubat 2014; 12:14:44 >




  • *President* kullanıcısına yanıt
    Evet momenti koruyacak kütle eklenmezse basit harmonik benzeri düzensiz bir hareket yapar.

    Aklıma nedense devrim arabaları filminde pistonun ihtiyacı olan mukavemeti hesaplamayıp yabancı menşei arabanın pistonunu baz alıp el presiyle yaptıkları test sahnesi geldi.

    Motordaki olan olay temelde basit bir termodinamik hesaptan ibaret. T1 zamanındam yüksek sıcaklıkta taze yanmış bir gazımız var. Bu gaz karışımının basıncını ve buradan pistona uyguladığı kuvveti, t1 ve t2 zamanlarındaki gaz karışımlarının sıcaklık ve basınclarından yola çıkarak pistona aktardığı mekanik ve ısıl enerjinin (iş) toplamını hesaplayabiliriz ( otto çevriminden). Birinci hesapta pistonun maruz kaldığı statik ve dinamik kuvvetleri hesaplayabiliyorken, ikinci durumda kranka aktarılan işi hesaplayamıyoruz çünkü ısıl kayıp var ve oranı belli değil ve üstelik değişken.

    Yurt dışında ansys vb analiz programlarının uzmanı çok ve durmadan ar-ge yapılıyor, bir sistem oturmuş. Motor temel çalışma prensibi olarak basit iken çok değişkeni olması ar-ge çalışmalarını zorlaştırıyor ve bilgisayarı zorunlu kılıyor. Ülkemizde birşeyler, mesela otomobil, üretilememesinin temelinde analiz programını bilen ve tecrübeli insan eksikliğinden kaynaklanıyor. Onun da sebebi patronlar.

    Nerden başladım, konuyu nereye getirdim yahu.

    Çok geveze adamım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • rst78 kullanıcısına yanıt
    He gülüm he orda. Bilgisayarın karşısına erinmesem geçsem san bir grafik çizip olayı noktalayacağım da, o durumda bile anlamazsın, yakacağım ATP lere yazık.

    Sayende bugün öğretmenliğin neden kutsal bir meslek olduğunu, hocamın euler denklemlerini sınıfta anlatırken neden gerizekalıya anlatır gibi anlattığını çok net anladım sağolasın...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya bu tartışmanın arasında sormam gereken birşey var. Burada en aklı selim cevabı verebilecek kişinin siz olduğunu görüyorum. Şimdi motor emme , sıkıştırma ve egzoz zamanında gazlara karşı iş yapar. Güç zamanında bu işi fazlasıyla elde eder.

    Şimdi grafikte egzoz zamanı diye ifade edilen - tork yüzdesi var. Doğrudur. Fakat emme zamanında da motorda eksi tork yüzdesi olması gerekmez mi ? Sonuçta havayı çekmek için iş yapıyor olması lazım. Fakat grafikte orası sıfır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 17 Şubat 2014; 14:40:13 >
  • Öğretmeniniz size Euler denklemini gerizekalıya anlatır gibi anlatmasının yanında biraz terbiye, ahlak da öğretseymiş keşke.

    "anlatacağım da", "yapacağım da", "edeceğim de"

    yanlışsa anlat madem, öğrenelim biz de diyorum, tutan mı var?

    "anlatırım da anlamazsınız", "değmez" bilmem ne, Hey Allah'ım tartışmanın başından beri alttan alıyorum, her türlü saldırıyı sineye çekiyorum, hitap ederken "siz" kullanıyorum, adamdaki havalara bak yahu, kendi anlayacağı dilden konuşmadıkça azıttı iyice!

    Doğru düzgün bir cümle kurarsın belki diye sabrediyorum başından beridir ama yok, sürekli saldırı, sürekli aşağılama, hakarete varan söylemler, bu mu senin çapın?

    Daha karşındakiyle adam gibi tartışmaktan, insan gibi konuşmaktan acizsin, ego zaten tavan yapmış durumda, iyiden iyiye de terbiyesizlik yapıyorsun artık, farkında değilsin.


    ATP'lerin de sende kalsın, yüce kişilik.

    Çattık sabah sabah, hey Allah'ım ya...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Fakat emme zamanında da motorda eksi tork olması gerekmez mi ? Sonuçta havayı çekmek için iş yapıyor olması lazım. Fakat grafikte orası sıfır.

    Var hocam, emme zamanında da.

    Dikkatli bakarsanız çok hafif 0 çizgisinin altında kalıyor emme zamanında, egzos zamanındaki dirençten çok daha düşük bir şekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 17 Şubat 2014; 13:06:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Öğretmeniniz size Euler denklemini gerizekalıya anlatır gibi anlatmasının yanında biraz terbiye, ahlak da öğretseymiş keşke.

    "anlatacağım da", "yapacağım da", "edeceğim de"

    yanlışsa anlat madem, öğrenelim biz de diyorum, tutan mı var?

    "anlatırım da anlamazsınız", "değmez" bilmem ne, Hey Allah'ım tartışmanın başından beri alttan alıyorum, her türlü saldırıyı sineye çekiyorum, hitap ederken "siz" kullanıyorum, adamdaki havalara bak yahu, kendi anlayacağı dilden konuşmadıkça azıttı iyice!

    Doğru düzgün bir cümle kurarsın belki diye sabrediyorum başından beridir ama yok, sürekli saldırı, sürekli aşağılama, hakarete varan söylemler, bu mu senin çapın?

    Daha karşındakiyle adam gibi tartışmaktan, insan gibi konuşmaktan acizsin, ego zaten tavan yapmış durumda, iyiden iyiye de terbiyesizlik yapıyorsun artık, farkında değilsin.


    ATP'lerin de sende kalsın, yüce kişilik.

    Çattık sabah sabah, hey Allah'ım ya...

    Sabrınıza hayran kaldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Fakat emme zamanında da motorda eksi tork olması gerekmez mi ? Sonuçta havayı çekmek için iş yapıyor olması lazım. Fakat grafikte orası sıfır.

    Var hocam, emme zamanında da.

    Dikkatli bakarsanız çok hafif 0 çizgisinin altında kalıyor emme zamanında, egzos zamanındaki dirençten çok daha düşük bir şekilde.

    Usta onu gördüm fakat şöyle birşey var. Bildiğiniz üzere motor ateşleme zamanının sonuna kadar verimli yanma gerçekleştiremez.

    Genellikle 3/4üne geldiğinde artık içerideki basınç çok da efektif olmamaya başlar. Zaten grafikten de görülüyor. O yüzden egzoz valfi biraz erken açılır ki içerideki atmosfer basıncından biraz daha yüksek basınç sayesinde egzoz gazı kolayca dışarı atılsın.

    Bu açıdan düşünürsek egzoz zamanı daha kolay olmalı gibi, bir de emme zamanında vakum gerçekleştirmek zor gibi. Fakat şu var tabi ki. Emme manifoldu kanalıyla egzoz manifoldunun kanalının boy farkını düşünürsek, evet dediğiniz doğru aslında direnç daha az

    Ondan sonra kavram kargaşası sıkıntısı olmasın diye söylüyorum. Anti tez sunmadım. Tezi doğruladım fakat eleştirme yöntemiyle doğruya ulaştım. Sonuç olarak: Motorun egzozda zorlanmasının nedeni çıkış kanalı boyunun emmeye oranla çok uzun olması, yolda katalitik konvertör, turbo, susturucu gibi bir çok engelle karşılaşması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Absyrtos

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Öğretmeniniz size Euler denklemini gerizekalıya anlatır gibi anlatmasının yanında biraz terbiye, ahlak da öğretseymiş keşke.

    "anlatacağım da", "yapacağım da", "edeceğim de"

    yanlışsa anlat madem, öğrenelim biz de diyorum, tutan mı var?

    "anlatırım da anlamazsınız", "değmez" bilmem ne, Hey Allah'ım tartışmanın başından beri alttan alıyorum, her türlü saldırıyı sineye çekiyorum, hitap ederken "siz" kullanıyorum, adamdaki havalara bak yahu, kendi anlayacağı dilden konuşmadıkça azıttı iyice!

    Doğru düzgün bir cümle kurarsın belki diye sabrediyorum başından beridir ama yok, sürekli saldırı, sürekli aşağılama, hakarete varan söylemler, bu mu senin çapın?

    Daha karşındakiyle adam gibi tartışmaktan, insan gibi konuşmaktan acizsin, ego zaten tavan yapmış durumda, iyiden iyiye de terbiyesizlik yapıyorsun artık, farkında değilsin.


    ATP'lerin de sende kalsın, yüce kişilik.

    Çattık sabah sabah, hey Allah'ım ya...

    Sabrınıza hayran kaldım.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Ondan sonra kavram kargaşası sıkıntısı olmasın diye söylüyorum. Anti tez sunmadım. Tezi doğruladım fakat eleştirme yöntemiyle doğruya ulaştım. Sonuç olarak: Motorun egzozda zorlanmasının nedeni çıkış kanalı boyunun emmeye oranla çok uzun olması, yolda katalitik konvertör, turbo, susturucu gibi bir çok engelle karşılaşması.

    Ben de aynen bu şekilde düşündüm, o nedenle emme zamanında daha düşük direnç var diye yorumladım. Egzos sistemi üzerinde direnç oluşturacak daha fazla şey var ve yol daha uzun




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.