Şimdi Ara

70 yıllık füzyon enerjisi bilmecesi çözüldü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
9 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 70 yıllık füzyon enerjisi bilmecesi çözüldü
    Temiz, bol ve düşük maliyetli enerji üretiminin önündeki en büyük engellerden biri daha aşıldı. Teksas Üniversitesi, Los Alamos Ulusal Laboratuvarı ve Type One Energy Group’tan bilim insanları, neredeyse 70 yıldır çözüm bekleyen bir füzyon enerjisi sorununu çözüme kavuşturarak geleceğin enerji kaynakları için önemli bir eşiği daha aştı.



    70 yıllık çözüm



    Füzyon reaktörlerinin en büyük sorunlarından biri, yüksek enerjili parçacıkların reaktör içinde yeterince uzun süre tutulamamasıydı. Bu parçacıklar — özellikle alfa parçacıkları — reaktörden sızdığında, plazmanın gereken sıcaklık ve yoğunluğa ulaşması engelleniyor. Bu da füzyon reaksiyonunun sürdürülebilirliğini sekteye uğratıyor. Mühendisler bu sorunu çözmek için karmaşık manyetik hapsedici sistemler tasarlıyor, ancak bu sistemlerde de genellikle sızıntıya neden olan “manyetik delikler” bulunuyor. Bu deliklerin yerini tespit etmekse son derece zaman alıcı ve maliyetli hesaplamalar gerektiriyor.



    Yeni bir çalışmaya göre, araştırma ekibi bu sorunu 10 kat daha hızlı ve aynı doğrulukla çözebilen yeni bir yöntem geliştirdi. Bu yöntem, özellikle 1950’lerden beri teorik olarak önerilen ancak uygulanmasında ciddi zorluklar yaşanan “stellarator” veya “yıldızlaştırıcı” olarak adlandırılan füzyon reaktörleri için büyük bir dönüm noktası niteliğinde.



    Simetri temelli yaklaşım



    70 yıllık füzyon enerjisi bilmecesi çözüldü
    Stellarator tipi reaktörler, plazmayı — yani yüksek sıcaklıkta iyonize olmuş gazı — doğrudan fiziksel temas olmadan kontrol altında tutmak için tamamen dıştan yerleştirilmiş, karmaşık biçimli elektromanyetik bobinler kullanır. Bu bobinler, üç boyutlu kıvrımlı bir geometriye sahip manyetik alanlar oluşturarak plazmayı “manyetik bir kafes” içinde tutar. Böylece yüksek enerjili parçacıkların reaktör duvarlarına çarparak enerji kaybına ya da yapısal hasara yol açması önlenir. Stellarator’ün en önemli özelliği, bu manyetik alanı tamamen dıştan sağladığı için sürekli çalışmaya daha uygun olmasıdır; bu da onu, plazmanın sabit olarak hapsedilebildiği ve teorik olarak kesintisiz enerji üretiminin mümkün olduğu bir sistem haline getirir.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'den güneş hücresi üretiminde 100 milyar TL'lik atılım



    Bu reaktörde oluşan manyetik delikleri Newton’un hareket yasalarıyla son derece hassas bir şekilde tespit etmek mümkün olsa da bu, son derece zaman alıcı ve haliyle maliyetlidir. Stellarator tasarımı yapılırken binlerce farklı varyasyonun test edilmesi gerektiğinden, bunu yapmak esasında neredeyse imkansız hale geliyor.



    Bu yüzden araştırmacılar genellikle daha basit ama daha az hassas bir yöntem olan pertürbasyon teorisine başvuruyordu. Ancak bu da hatalara yol açıyor ve gelişmeleri yavaşlatıyordu. Araştırmacıların geliştirdiği yeni yöntem ise simetri teorisine dayanıyor. Bu yaklaşım, hem doğruluk hem de hesaplama süresi açısından mevcut yöntemleri geride bırakıyor.



    Yeni yöntemin yalnızca yıldızlaştırıcı tipi reaktörlerde değil, daha yaygın olan tokamak tasarımlarında da önemli bir sorunu çözebileceği belirtiliyor. Tokamaklarda yüksek enerjili elektronların duvarlara zarar vermesi, yani “kaçak elektron” sorunu yaşanıyor. Yeni simetri temelli yaklaşım, bu kaçakların oluşabileceği manyetik alan açıklarını da önceden tespit etme potansiyeline sahip.




    Kaynak:https://scitechdaily.com/scientists-crack-70-year-fusion-puzzle-paving-way-for-clean-energy/







  • O değil de dünyadan iyice koptuk, bi Çin'e bakıyorum adamlar elektrikli otomobil ve bataryalar konusunda devrim yapıyorlar, bir ABD'ye bakıyorsun adamlar yapay zeka ve füzyon enerjisi ile uzay çalışmalarında depar atıyorlar; Türkiye'de ise gündem eşkıyalar silah bırakacakmış da, ülke düzlüğe çıkacakmış falan fistan, yeminle bu zamanlar tarihte yerini Türkiye yüzyılı değil, Türkiye orta(karanlık)çağı olarak anılacak! Evet ülke olarak tek derdimiz tabelalara kürtçe yazamamak...
  • İyi güzelde uygulayacak kimse var mı üretenler bu sisteme proje ortasında mı geçecekler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Füzyon en sevdigim teknoloji. Keşke şuanda lise çağında olsaydım bütün enerjimi buna harcardım. Hoş mevcut cografya icinde basarili olurduk olmazdık ayri konu en azindan ugrasirdim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    || Windows7 Kullanıcısı ||
    || İntel Core2Duo E6540 @2,33 GHz
    || His HD4850 1GB GDDR3 || 22" Acer 1920*1080 LeD
    || 2*1 GB Kingstone DDR2 800MHz || CoolerMaster 460W PSU || Askere gittim gelicem 12-2009 || Geldim 03-2011 ||
  • O değil de dünyadan iyice koptuk, bi Çin'e bakıyorum adamlar elektrikli otomobil ve bataryalar konusunda devrim yapıyorlar, bir ABD'ye bakıyorsun adamlar yapay zeka ve füzyon enerjisi ile uzay çalışmalarında depar atıyorlar; Türkiye'de ise gündem eşkıyalar silah bırakacakmış da, ülke düzlüğe çıkacakmış falan fistan, yeminle bu zamanlar tarihte yerini Türkiye yüzyılı değil, Türkiye orta(karanlık)çağı olarak anılacak! Evet ülke olarak tek derdimiz tabelalara kürtçe yazamamak...

  • serdarcenk kullanıcısına yanıt

    İmamoğlu'nu tutukladık ve eşkiyalar ile pazarlık yapıyoruz YETMEZ Mİ??? Eşkiyalar ile yeni anayasa yapacağız, ölene kadar başkanlık ! HALİFELİK, BOP




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi power-pc -- 13 Mayıs 2025; 14:46:29 >
    _____________________________
  • Bunu farklı gezegenlerde yerçekimsiz ortamda yapmak lazım, Dünya pek uygun değil şimdilik

  • Benim aklıma gelmişti bu adamlar yapmışlar:)))

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.