Şimdi Ara

NVIDIA GTX/RTX Kulubü rtx 4070Ti/rtx4080/rtx4090 alimlari başladi (1164. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
25.945
Cevap
72
Favori
958.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11621163116411651166
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyun Monitörleri için G-SYNC Teknolojisini Duyurduk.. Kopmalar, Takılmalar, Gecikmeler Tarihe Karışıyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demircibu -- 19 Ekim 2013; 4:54:29 >
  • Çek hele onları başgan... Şunu koyalım da ziyan olmasın.

    Sunumun kaydını büyük ölçüde izledim. Bugünkü sunum esas kısım olmuş diyebiliriz. Zaten Jen-Hsun Huang yapmış sunumu.

    Öncelikle 2 günün özeti olarak şunu söyleyebilirim: Nvidia'nın yaptığı etkinlik, oyuncu gözüyle değerlendirildiğinde AMD'ninkinden çok daha başarılıydı. Olması gerektiği gibi yeni özellikler, oyun teknolojileri, oyun kampanyaları, grafik teknolojileri, yeni kart, PC oyunculuğunun gidişatı konuşulmuş. Çok daha iyi olmuş. Özellikle oyun geliştiricilerin de davet edilmiş olması ve uzun uzun görüşlerinin alınmış olması güzel olmuş. Tabi bizim için esas hadise elle tutulur yenilikler.

    Bugünkü sunumun gidişatı ise şöyle olmuş:

    Jen-Hsun Huang çıkıp Nvidia'nın oyunculuk stratejisi üzerine konuşuyor; PC, Android ve bulut teknolojilerine vurgu yapıyor. Ardından oyunlardaki görsel ögelerden (Nvidia destekli) bahsediyor.



    Tabi bunların temelinde olan GameWorks'ü de es geçmiyor. Daha sonrasında oyunlardaki gerçekçilikten bahsediyor. 3dVision'a ve SLI teknolojilerine vurgu yapıyor ve bunlar ardından yeni teknolojilere geçiyor.

    İlk olarak Stream'den bahsediyor.



    Bu zaten bildiğimiz bir konu. Oyunu bulut üzerinden her türlü cihazda oynama veya kendi PC'miz üzerinden Shield üzerinde oynama. Tabi yine istediğiniz ekrana görüntüyü aktarabilmek gibi özellikler mevcut.

    Sonrasında dün açıklanan oyun kampanyasından bahsetiyor Jen-Sen.



    Onun da detaylarını biliyoruz. Zaten yalnızca Kuzey Amerika'ya yönelik olduğudan bizim için pek önemli değil.

    Ve sonunda ShadowPlay uygulamasının beta olarak 28 Ekim'de sunulacağı en üst ağızdan onaylanıyor.



    Bu uygulamanın en güzel tarafı; şüphesiz, kaydedilen videonun Twitch'e doğrudan aktarılabiliyor olması.



    Bu özelliği anlatmak için sahneye çıkan Tom Petersen'ın mikrofonu çalışmayınca, Jen-Sen Tom'a sarılıp yüzünü yüzüne dayıyarak kendi mikrofonundan konuşmasını sağlıyor ve durumu şakaya vurarak toparlıyor. Özellikle o kısım görülmeye değer.



    Tom Peterson'ın sunumu sırasında bu Twitch'e aktarma özelliği de canlı olarak gösteriliyor.



    Daha sonra 4K konusuna geçiyor Jen-Sen ve esas "yeni teknoloji"yi de burada duyuruyor. Nvidia'ya göre 4K oldukça önemli ve yeni nesil oyunculuğun en büyük özelliklerinden biri. Ancak 4K'nın önündeki en büyük engellerden biri olarak akıcılıkta uğranacak olan kayıptan ve kalitenin düşmesinden söz ediyor.



    Oyun deneyimini güçlendiren esas olayın akıcılık olduğundan bahsediyor. Yırtılma, gecikme, tekleme gibi sorunların her ne kadar ölümcül olmadığı düşünülse de iyi bir oyun deneyiminin bu şekilde sağlanamayacağını belirtiyor ve olması gereken akıcılıktan bahsediyor.



    Vsync'in bu konudaki yetersizliklerinin de altını çiziyor Jen-Sen ve Vsync açıldığında gecikme ve buna bağlı tekleme (üstüste binme) olduğunu söylüyor.



    Vsync kapalı olduğunda ise çizim hızının dengesizliğinden doğan bir gecikme ve yırtılmadan bahseiyor ve örneklendiriyor.



    İşte tüm bu sorunları en aza indirmek ve gidermek için Nvidia, G-Sync teknolojisini duyuruyor.



    G-Sync modülü, oyun monitöründeki video ölçeklendiricinin yerini alıyor. Bu modülün, dünya genelindeki en sağlam oyun monitörlerine dahil edilmiş olacağını söylüyor Jen-Sen.



    Asus, BenQ, ViewSonic, Philips şimdiden bu teknolojide adı geçen markalar.

    Bu teknolojinin özüne gelirsek, tam olarak GPU ile ekranı senkronize hale getiriyor. Bu teknolojiye sahip sistemlerde GPU'nun yaptığı çizime göre ekran görüntüleme yapacak. Mesala çizim süresi uzayan bir kareyi, ekran da ona göre görüntüleyerek bir sonraki kare ile çakışmasını engelleyecek. Benzer şekilde çok hızlı çizilen bir diğer karede de ekran bunu hemen görüntülemeyecek ve bir önceki karenin görüntülenmesi bitince bu yeni kareyi görüntüleyecek.



    Bu sayede yırtılma, gecikme, tekleme gibi sorunlar mümkün olduğu kadar ortadan kaldırılacak ve en iyi akıcılıkla, en yüksek oyun deneyimi sunulacak deniyor. Arada demo da gösterilmiş (ben bunları görmedim) ve oradakiler baya beğenmiş.



    Ardından Jen-Sen, oyun geliştiricilerinden üç büyük ismi davet ediyor: John Carmack, Tim Sweeney, Johan Andersson



    Daha önce G-Sync'i denemiş olan bu isimlerin G-Sync'i nasıl bulduklarını soruyor ve yorumlarını alıyor.

    Tim Sweeney: "It's really nice. G-Sync gives all games a chance to make smooth animation. Don't have to target 60 FPS to get smooth animation. It's one of those experiences that's better without being easy to quantify, like using an iPhone the first time. Game devs won't have to assure they're hitting 60 FPS. Anywhere between 30 and hundreds of FPS, the game will continue to operate smoothly."

    Johan Andersson: "It really changes the perception quite a bit, and I was really surprised by that. This completely changes the perception of the picture, a continuous stream of that your mind interprets as a smooth picture.

    We design games for a specific budget, but games now are massive experiences with very different environments. Impossible to render at 60 FPS all of the time. This, we don't have to worry about it as much, makes it much easier to create the experiences you want."

    John Carmack: For years, the PC space has had a willful blind spot for the artifacts of tearing and stutter. We spend a lot of time on subtle effects, but have this egregious tear line running down the screen. We made the compromise to be 60Hz on our last title, but had to leave 20% or more of GPU power on the table. To be able to use all of the power you've got without suffering the stuttering or tearing is such a better experience. And once you go across 90-120 Hz, and enabling low-persistence modes, you'll see additional benefits. Only way to get games to higher frame rates is by having this incremental display tech. Frame rates can creep up, and it will make sense to have some crazy SLI system. It will be awesome.

    Jen-Sen'in tanıtımlarından sonra bu isimlerle birçok konunun konuşulacağı söyleniyor ve Jen-Sen devam ediyor.

    Elbette böyle bir etkinlikte Nvidia'dan yeni bir kart görmemek olmaz. Herkesin büyük bir hayalkırıklığı olur bu durum. Jen-Sen de tam olarak bundan söz ediyor ve "Nvidia'nın yeni bebeği"ni bugün tanıtıyor olduğunu belirtiyor.



    Arka plana yansıyan görüntüde, ana hatlarıyla GTX Titan'a benzer tasarımda bir kart olduğu görülüyor ve sağ alt köşesindeki "TI" eki dikkat çekiyor.

    Ve ardından yeni kart, Jen-Sen'in ellerinde kendini gösteriyor: GTX780 TI!



    Jen-Sen, bu yeni kartın yakında editörlerde olacağını belirtiyor ve kartın Kasım ortasında sunulacağını söylüyor.

    Karta ilişkin teknik özellikler belirtilmemiş ancak Jen-Sen'in yorumları şu şekilde: "Performance is 'outstanding', power is 'low'. This is the best GPU that's ever been built"

    Ardından da G-Sync'in 2014 ilk çeyreğinde kullanıma sunulacağını belirterek sunumunu bitiriyor Jen-Sen.

    Ara verildikten sonra 2. bölümde de Tony Tamasi'nin moderatörlüğünde oyun geliştiricilerle yapılan panel gerçekleştiriliyor.



    Orayı pek izlemedim ama sonlara doğru John Carmack'in lavaboya gitmek için yerinden kalktıktan sonra Jen-Sen tarafından durdurulması ve Jen-Sen'in hepsine teşekkür etmesi güzeldi.



    Adam yaptığı işi süslemeyi iyi biliyor.

    Hepsine tek tek sarılıp teşekkür ediyor ve birkaç dk sonra da sunum sona eriyor. Böylece TWIMTBP - Montreal 2013 etkinliği de sona eriyor.

    Her ne kadar G-Sync bu sunumdaki en önemli başlık olarak ön plâna çıkıyor olsa da benim için en önemli nokta GTX780 TI'ın duyurulması oldu diyebilirim. Şuan kart büyük oranda gizem. Tıpkı 290'lar gibi. Gerçi onların durumu hakkında daha fazla bilgiye sahibiz. Açıkçası GTX780 TI'da hangi GPU kullanıldığı bile belli değil. Küçük bir ihtimal de olsa, Jen-Sen'in açıklamalarına bakınca, GK180 GPU'sunun da kullanılmış olabileceğini düşünmek mümkün.

    Kart için yapılmış en iyi GPU tanımı, düşük güç tüketimi, sessizlik gibi özellikler ilgi çekici. Büyük ihtimalle oyun performansı konusunda GTX Titan kıvamında bir kart olacaktır. Hafifçe geçmesi de beklenebilir. Fiyatıyla ilgili olarak GTX780'in yerini alacağı ve 650$'dan sunulacağı, GTX780'in ise fiyatının düşeceği söyleniyor. Başka hiçbir bilgi yok. Elde kalan tek şey de bu görüntü oluyor:



    Tahminen Nvidia, henüz bu kartın son özelliklerini belirlemedi ve 290'ları bekliyor. 290'ların durumuna göre belirlenecek özellikler ve hazırlanacak sürücülerle, 290'ları geri plâna atma amacında oldukları belli. Bakalım nasıl bir kart çıkacak ortaya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M@U -- 19 Ekim 2013; 6:14:46 >




  • şimdi kaçıyorum,yarın zevkle okucam ansikopedik britanıca yazını
  • Shadow Play'in beta'sı 28 Ekim'de geliyor.

    http://www.geforce.com/whats-new/articles/geforce-shadowplay-beta-available-october-28







    PhsyX'i oyunlarda daha fazla görmeye başlayacağız.

    http://forum.donanimhaber.com/m_82774666/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 19 Ekim 2013; 14:04:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Mentalist

    quote:

    Orijinalden alıntı: SaLVaToRe

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Mentalist

    arkadaşlar, titanlarıma sli yaptım, 3 tanesi sıvı soğutma biri normal hava soğutma:) akşama fotoğrafları paylaşacağım

    imzanıza bakılır ise hala tv monitörüne devam
    su kartların hakkını verın artık.
    kurun artık nvidia surround soyle 30 inch olmadı 27 olmadı 24 ınclerden






    imzayı değiştirmeyi aklıma bile getirmedim, ama tv monitör gitti, 3'lü geldi onun yerine

    Hayırlı olsun ıyı günlerde kullanın monıtorlerınızı.
    işte şimdi 4 yol titanın verdıgı nimetlerden faydalanıcaksınız.




  • PhysX 3.0 mı geliyor? Yenilikler neler?





  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 20 Ekim 2013; 21:03:19 >









  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djduke -- 20 Ekim 2013; 21:45:34 >




  • 2 hafta önce Quadro K6000'de GK180 GPU'su kullanıldığı söylenmiş. Daha öncesinde Nvidia'nın resmi bir açıklaması olmadığı için yalnızca full GK110 olduğu düşünülüyordu. Şimdi ise GK180 kullanıldığı biliniyor. Ancak GK180 için de birçok kişi, full GK110'dan başka bir şey değil diyor. Nvidia içinse GK180, GK110 ile aynı gücü tüketirken daha yüksek işlem gücü sağlıyor. Yani yeni revizyon olması muhtemel.

    Buradan hareketle GTX780 TI'da GK180 GPU'sunun kullanılıyor olma ihtimali de artıyor. Zira Nvidia'nın GTX780 TI tanıtımında düşük güç tüketimine ve yüksek performansı vurgu yapması dikkat çekiyordu.
  • Yeni Driver yayınlandı.

    GeForce R331 Game Ready Driver

    Versiyon: 331.58 - WHQL
    Tip: Grafik Sürücüsü
    Sürüm Tarihi: Mon Oct 21, 2013
    İşletim Sistemi: Windows 7 64-bit, Windows 8.1 64-bit, Windows 8 64-bit, Windows Vista 64-bit
    Dil: Turkish
    Dosya Boyutu: 242.17 MB

    http://www.nvidia.com.tr/drivers/results/68556

    quote:


    Release Summary

    This Game Ready WHQL driver ensures you’ll have the best possible gaming experience in Batman: Arkham Origins and Battlefield 4. GeForce Game Ready drivers also provide performance increases for a variety of different games.

    New in GeForce R331 Drivers

    Performance Boost – Increases performance by up to 13% for GeForce 400/500/600/700 series GPUs in several PC games vs. GeForce 327.23 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration. Here is one example of measured gains:

    GeForce GTX 770/780/TITAN:

    Up to 11% in Dirt: Showdown
    Up to 9% in Metro: Last Light
    Up to 8% in Sleeping Dogs
    Up to 13% in Sniper Elite V2

    SLI Technology
    Batman: Arkham Origins – updated profile
    Battlefield 4 – updated profile
    Shadow Warrior – added DX9 profile
    War of the Vikings – added DX11 profile
    Dragon Sword - updated DX9 profile
    GRID 2 - updated DX11 profile
    Euro Truck Simulator 2 - updated profile

    Gaming Technology
    Civilization 5 – added HBAO+;

    SHIELD
    Enables GeForce to SHIELD streaming (Beta). Learn more here.

    4K Displays
    Adds support for 4K Surround

    Additional Details

    Installs new PhysX System Software 9.13.0725.
    Installs HD Audio v1.3.26.4
    Installs GeForce Experience v8.3.23.1
    Includes support for applications built using CUDA 5.5 or earlier version of the CUDA Toolkit. More information athttp://developer.nvidia.com/cuda-toolkit
    Supports OpenGL 4.3 for GeForce 400-series and later GPUs.
    Supports DisplayPort 1.2 for GeForce GTX 600 series GPUs.
    Supports multiple languages and APIs for GPU computing: CUDA C, CUDA C++, CUDA Fortran, OpenCL, DirectCompute, and Microsoft C++ AMP.
    Supports single GPU and NVIDIA SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11, and OpenGL, including 3-way SLI, Quad SLI, and SLI support on SLI-certified Intel and AMD motherboards.




  • Daha gtx 780 imi alalı 2 ay olmuşken oldumu şimdi bu 780 ti :)
    Hadi ben neysede 780 ti nin azda olsa titanı geçeceği söyleniyor.Şimdi referans titana onca para verip nerdeyse en az yüzde 50 daha ucuz bir karta geçilmek hakikaten çok sinir bozucu olur.Ben o durumda olsam ciddi dava bile açarım dalgamı geçiyonuz adamla diye.
    Allahtan benim kart referans 780 değil.
    Tüm bunların yanında ram miktarı 780 deki gibi 3 gb olursa titanı geçse bile sli sistem yapılacaksa yine mantıklı seçim 6 gb ramden ötürü titan olur oda ayrı bi mesele.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fierro35 -- 22 Ekim 2013; 1:34:32 >


  • 780ti bilgileri geldi
    full gk110 gtx880 e kaldı 870 de şu an ki 780 olur o zaman anca 400-500dolarlara indiğini görebiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 21 Ekim 2013; 19:28:43 >
  • M@U kullanıcısına yanıt
    700 serisini hedef alan driver düzenlemeleri gelmeye başladı. Bakalım driverlar ile ne kadar ileri gidecek Nvidia
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    700 serisini hedef alan driver düzenlemeleri gelmeye başladı. Bakalım driverlar ile ne kadar ileri gidecek Nvidia

    Valla GK110'a (ve nam-ı diğer GK180'e) sağlam güncellemeler gelmeden bir şey söylemek güç. Onlara yönelik beklentiler var.

    Buarada PC Perspective'in canlı yayını birazdan başlayacak. Yeni bir şey sunulmayacak ama yine de izlenmeye değer bir şeyler olabilir.



    Konudan bağımsız olarak; forumda bir arkadaşla özelden konuşuyorduk, ona da söylemiştim; 28nm ile orta-üst sınıf Maxwell mimarili GPU hazırlandığı söyleniyor falan diye. Bugün bir kişiden daha onay geldi, 28nm Maxwell GPU'larının hazırlandığına dair. Daha önce de söylediğim gibi bu GPU'nun GK110, GK104 arasına konumlandırılması bekleniyor. Yani GK110 (GK180), en güçlü 28nm GPU olmaya devam edecek. Ancak Kepler mimarisinin sunamadığı Unified Memory ve DX11.2+ desteğinin Maxwell ile sunulacağı söyleniyor. Daha da önemlisi, bu GPU ile birlikte AMD'nin Kaveri APU'suna da yanıt verileceği söyleniyor (ne kadar doğru göreceğiz).

    Bildiğiniz gibi Kaveri ilk çeyrekte bizlerle olacak. Benzer şekilde Nvidia'nın da bu adı geçen 28nm'lik Maxwell GPU'sunu ilk çeyrekte sunacağı söyleniyor. Hatta bunun üzerine tahminde bulunan bazı kişiler GTX780 TI'ın da full GK180 ile gelebileceğini söylüyorlar ama şahsen sanmıyorum (olabilir de olmayabilir de).

    Bir diğer önemli haber, AMD'nin ilk 20nm'lik GPU'larını Tape Out ettiği şeklinde. Bilindiği için 28nm'de ilk GPU'yu üreten Nvidia'ydı ve giriş seviyesi olan bu GPU'yu Kasım 2010'da TSMC'ye gönderdiği söyleniyordu. Yanlış bilmiyorsam Fermi mimarili olan bu GPU, GF208 olarak karşımıza çıkmıştı ve G600M serisinde kullanılmıştı. 20nm'de ise ilk üretim AMD'ye yapılacak gibi. Bu da 20nm'de AMD'nin tekrar işleri toparlayabileceği anlamına geliyor olabilir. En azından 20nm'de üretim liderliğini tekrar ele almak için mücadele edeceği öngörülebilir. Zira 28nm bandında Nvidia'nın ciddi şekilde gerisinde kalmıştı (pazar payı, maliyet, kârlılık konularında).




  • son bilgi o gpu-z tablosu sahte %90 sahte daha 780ti ile ilgili net bilgi yok
    bir işsiz güçsüz bütün değerlerin 9 olduğu aynı gpu-z görüntüsünü de paylaştı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 21 Ekim 2013; 23:39:09 >

  • 7008mhz li 680amp kullanıcısıyım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tass_co -- 22 Ekim 2013; 1:22:18 >
  • 
Sayfa: önceki 11621163116411651166
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.