Şimdi Ara

55 yaşından sonra ehliyet iptal edilsin yeniden sınav yapılsın (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence en ufak kazaya karisanlarin ehliyetleri iptal edilmeli. bu kadar dusuk refleksli insanlarin trafikte olmasi sorun yaratiyor.
  • 55 yaş üzerinin ehliyetini iptal etsinler

    Bayan sürücülerin ehliyetini iptal etsinler

    Şirket aracı kullananların ehliyetini iptal etsinler

    Sis park gezenlerin ehliyetini iptal etsinler

    Minibüs otobüs taksi kullanıcılarının da iptal etsinler.

    Ee kim kaldı araba kullanicak ? sanırsın herkes kurallara uyan hoşgörülü sürücü . Türkiye de trafik kültürü yok herşeyden önce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devlette diyordu zaten birisi bunu söylesede bizde yapsak ! :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen iyisin yine ben geçen motorla caddedeyim taş çatlasa 50 falan hız Şahinli 70 yaşlarında bi dayı anayola çıkıyor gözler görmüyor belli ki şahinin yarısını anayola çıkardı sonra durdu yolun dolu olduğunu anca gördü hızlı gitsem bugün bunu yazamazdım trafikde kuralım sen hariç herkes olabilecek en salAk insandır mantığıyla hareket etmeniz yapmaz deme yapar kırmızıda geçmez deme geçer önüme kırmaz deme kırar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yaşla değil eğitimle alakalıdır.Magandaların ehliyeleri süresiz alınabilir.

    Ama kadın sürücüler her sene çok sıkı denetimden geçirilmeli.Abuk subuk araba kullanıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hlksnrr -- 20 Mart 2017; 20:33:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    Bence dedeniz trafiğe çıkmasın, maşallah kendisi yaşını almış, başkasının canına zarar vermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • banada benzinlikten kontrolsüz çıkan 80 yaşinda bi ihtiyar çarpmıştı, beyin ameliyatı olmuş birde hala araba kullanıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Bence dedeniz trafiğe çıkmasın, maşallah kendisi yaşını almış, başkasının canına zarar vermesin.

    sen araba sürmeyi bırak diyince kızıyor hocam. senden benden daha çok yaşama hevesi var adamda.
  • 60 yaşında kadar 10 yılda sonrasında 5 yılda bir sıkı şekilde sağlık ve psikoteknik testinden geçirilerek ehliyet süresi uzatılmalı

    Bazıları konuyu açan arkadaşın önerisine duygusal cevap vermiş 55 yaş belki erken ama maalesef yaşlandıkca ister istemez insanların algı, dikkat, hafıza, muhakeme yeteneği düşüyor yarın bizlerde araç kullanabilecek yeterliliğimiz olmaz ise alsınlar elimizden ehliyetlerimizi önce can güvenliği gelir
  • Sende 55 yaşına gelcen hep o yaşta kalmayacaksin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut467

    trafikte canı sıkılan konu açıyor
    ışıklarda çok bekliyorum trafik ışıkları yasaklansın diye konu açmaya gidiyorum
    bu nedir ya 60 yaşındaki adamla kaza atlattım eee o zaman ehliyeti iptal edilsin
    ülkenin her yerinde mantık aynı benim gibi olmayan yok olsun
    yağmur çiselerken yokuş aşağı sonunda viraj olan yolda 80 ile gidiyorsan (ki burda 80 yazıyor) önce senin ehliyetin iptal edilmeli

    Aynen oyle 80le viraj asagi ve yagmurlu kaygan yolda gidilmeyecegini 55 yas ustu söförlerin %90ı bilir. Ve 3 araba anormal sekilde yolda duruyosa sollarindan 80le gecilmez. Belliki bisey var durmuslar temkinli gecersin..





    Bence sen tekrar ehliyet sinavina katil burda para toplayalimda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 21 Mart 2017; 5:49:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    55.yaşından sonra nefeste alınmasın istersen.Kaz bir kuyu at içine yak 55.yaş üstünü ne dersin.Sanki sen ve senin gibiler hiç hata yapmıyor,sanki sen dört dörtlük şöförsün öylemi.Gelde İzmirde 19-20 yaşında altında şahin doğan arabası olanları gör,hoş gerçi diğer markalarıda kullanan bir çok sorumsuz varya ancak genelde özellikle şahin ve doğan marka araca sahip olanlar,adamlar o araca binince sanki evren değiştiriyor. Daha 1.5 saat evvel tam kapının önünde apartmanımda oturan bir gence çarptı çocuğun ayağı iki yerden kırıldı.Araç pejo 307 Yaşı kaçmış biliyormusun Polis söyledi; 20.yaşındaymış dallama.Çekmiş kafayı bonza,mi içti gününü o saatinde ne halt ettiyse birde çocuğun ailesinin üstüne yürüdü,Esnaf verdi ama ikramiyesini.Değiştirin aslanım bu kafaları.Avrupada kadın ve erken 80 yaşına kadar araç kullanıyor onlar insan değilmi.?

    avrupa'da kadın ve erkek 80 yaşına kadar araba kullanıyor yazmışsınız ama böyle sulu sinsilikler yaparak olayı basite indirgemeyelim.
    eğer avrupa'dan bahsediyorsanız, oradaki ehliyet alma kosullarını da yazın bir zahmet.
    ayrıca her 10 sene de bir tekrar sınav vs.. kontrollerini de yazın.
    ayrıca yaşlılar için refleks kontrollerini de yazın.
    yoksa çok kolay laf söylemek.
    bende derim ki o da bişey mi, madagaskar adasında yaşlılar 145 yaşına kadar araba sürüyor.
    oldu mu simdi?
    olmadı.
    neden olmadı.
    çünkü altını dolduramıyorum, boş birşey yazdım.
    aynı senin yazdıgın gibi.




  • O zaman 30 yaşına kadar da ehliyet verilmesin bu mantıkla. Ne içiyorsunuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory


    quote:

    Orijinalden alıntı: aykut467

    trafikte canı sıkılan konu açıyor
    ışıklarda çok bekliyorum trafik ışıkları yasaklansın diye konu açmaya gidiyorum
    bu nedir ya 60 yaşındaki adamla kaza atlattım eee o zaman ehliyeti iptal edilsin
    ülkenin her yerinde mantık aynı benim gibi olmayan yok olsun
    yağmur çiselerken yokuş aşağı sonunda viraj olan yolda 80 ile gidiyorsan (ki burda 80 yazıyor) önce senin ehliyetin iptal edilmeli

    Aynen oyle 80le viraj asagi ve yagmurlu kaygan yolda gidilmeyecegini 55 yas ustu söförlerin %90ı bilir. Ve 3 araba anormal sekilde yolda duruyosa sollarindan 80le gecilmez. Belliki bisey var durmuslar temkinli gecersin..





    Bence sen tekrar ehliyet sinavina katil burda para toplayalimda

    Yol 150 ile gitmeye bile musaitti. Dedigim gibi kudurup kudurup tahrik edici yorum yapmaya calisiyorsunuz.



    Benim yerime dikkatsiz bir şoför olsa muhtemelen o kartaldan 2 ceset çıkardı.



    Daha okuman yazman yok gelmis burada laf yetistirmeye calisiyorsun ben 80 le mi gectim dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 55 yaşı çok yaşlı, 65 yaşı bitik zanneden 1970'ler Türkiye'sinde kalmış fikirler... Günümüzde 65 yaşındaki biri hala çalışıyor. Hasta olduğunda, ameliyata gireceğin zaman aman profosör olsun diye doktor arıyorsun. 60 yaşındaki adam militmetrik operasyon yapıp seni kurtarıyor. Ama trafiğe gelince, 55 yaşı geçenin ehliyeti iptal edilsin... Hadi ya? Bence madem öyle herkes 5 yılda bir basit refleks testi versin. Senin erken Parkinson olmadığını veya MS hasalığına yakalanmadığını ne bileceğim? 35 yaşında adam MS olamaz mı?

    Madem öyle, bence herkes 3 ya da 5 yılda bir temel muayene ve refleks testine girmeli.

    55 yaşında, 60 yaşında, 65 yaşındaki birini, araba kullanmak gibi gayet tırt, fazla zeka ve beceri gerektirmeyen bir işi yapamayacak kadar yaşlı görmek oldukça çağ dışı. Bu insanlar, dediğim gibi, seni ameliyat ediyor, konsere gidiyorsun, sapık gibi piyano çalıyor mesela. Onu yapan adam araba mı kullanamayacak?

    Günümüz yaşlılarında kişinin kondisyonuna göre 80 diyelim biz ona. Kondisyon kötü ise 70, iyi ise 80. Belki bizim yaşlılığımızda 90'a çıkar, belli mi olur?

    O yüzden geçiniz. Gençken 55 yaş yaşlı gibi gözükür. 85 yaşınıza geldiğinizde "ah ulan şimdi 65 olmak vardı" dersiniz.

    Neyse, sonuçta böyle bir çekincen var ise, bence düzenli olarak herkes teste girmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    55 yaşı çok yaşlı, 65 yaşı bitik zanneden 1970'ler Türkiye'sinde kalmış fikirler... Günümüzde 65 yaşındaki biri hala çalışıyor. Hasta olduğunda, ameliyata gireceğin zaman aman profosör olsun diye doktor arıyorsun. 60 yaşındaki adam militmetrik operasyon yapıp seni kurtarıyor. Ama trafiğe gelince, 55 yaşı geçenin ehliyeti iptal edilsin... Hadi ya? Bence madem öyle herkes 5 yılda bir basit refleks testi versin. Senin erken Parkinson olmadığını veya MS hasalığına yakalanmadığını ne bileceğim? 35 yaşında adam MS olamaz mı?

    Madem öyle, bence herkes 3 ya da 5 yılda bir temel muayene ve refleks testine girmeli.

    55 yaşında, 60 yaşında, 65 yaşındaki birini, araba kullanmak gibi gayet tırt, fazla zeka ve beceri gerektirmeyen bir işi yapamayacak kadar yaşlı görmek oldukça çağ dışı. Bu insanlar, dediğim gibi, seni ameliyat ediyor, konsere gidiyorsun, sapık gibi piyano çalıyor mesela. Onu yapan adam araba mı kullanamayacak?

    Günümüz yaşlılarında kişinin kondisyonuna göre 80 diyelim biz ona. Kondisyon kötü ise 70, iyi ise 80. Belki bizim yaşlılığımızda 90'a çıkar, belli mi olur?

    O yüzden geçiniz. Gençken 55 yaş yaşlı gibi gözükür. 85 yaşınıza geldiğinizde "ah ulan şimdi 65 olmak vardı" dersiniz.

    Neyse, sonuçta böyle bir çekincen var ise, bence düzenli olarak herkes teste girmeli.

    doktorluk, profesorlük gibi şeyler zeka gerektiren şeylerdir. Fiziksel melekelerin kaybedilmiş olması profluğu engellemez. 60 yaşındaki bir cerrahın eğer elleri titremeye başlamışsa o cerrehlığı bırakır.

    'araba kullanmak gibi gayet tırt, fazla zeka ve beceri gerektirmeyen bir işi' Senin gibilerin trafikte olması normal vatandaşlar için tehlikeli. Trafik dolu silah gibidir. Ne zaman patlayacağı belli olmaz. Son derece önemli, sürekli pür dikkat olunması gereken ciddi bir iştir. Diğer insanların hayatı söz konusudur.

    Ne tipler dolaşıyor forumda arkadaş ya, bir daha konu açarsam 2 olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serenade. -- 21 Mart 2017; 10:54:13 >




  • Serenade. kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım, tabii ki dikkat ve koordinasyon gerektirir. Ancak 80 IQ'lu, orangutandan hallice bir zekaya sahip biri de gayet iyi araba kullanıyor. Şirket servisinin şoförleri mesela... Demek ki o kadar da abartılacak bir zeka gerektirmiyor bu iş. Tabii ki dikkat ve ilgi gerektiriyor. Bunu gösteren her insan da, zekası ne kadar vasat olursa olsun, iyi araba kullanabiliyor. 60 yaşında operatör doktor olup, ameliyata girmeyen çok az doktor var. Git biraz araştır. Dünya değişti. Artık 1970'lerdeki gibi, bu adam 55 yaşında, yakında ölür diye bir konsept yok. 60 yaş, yeni 40. Bence ne kadar erken alışırsanız, o kadar rahat edersiniz.

    Kaldı ki, çok net bir şey söyledim. Senin MS hastası olmayacağının, Perkinson olmayacağının garantisi var mı? Yüzlerce kas hastalığı, koordinasyon bozan hastalık var. Ama elinde ehliyetin var. Kullanabilir misin? Kullanabilirsin. O zaman nasıl ki yaşlılara düzenli test teklif ediyorsun, ben de gayet açık ve net, "biz de girelim o teste" diyorum. Buna itirazın var mı?

    Araba kullanma becerisini çok büyütüyorsunuz. 3 tane pedal, bir vites, bir direksiyon, 3 tane ayna var. Çok zor değil. Dikkatli olmak, etrafındakilerin güvenliğinin de sana bağlı olduğunu bir an olsun unutmamak lazım. Ancak bu araba kullanmanın standardı zaten. Bunu ifade etme gereği bile duymadım. Neyse, sonuçta ABD'de, Almanya'da falan seni beni cebinden çıkaracak kadar iyi araba kullanan 75'lik teyzeler olduğu düşünülürse, şoförlük becerisini de çok abartmamalı insan. Ek olarak, tekrar edeyim, çok büyük bir yetenek ve zeka da gerektirmiyor. Gerektirse, taksici yüksek maaş alan biri olurdu. Ancak dünyanın her yerinde gayet vasat maaş alıyor. Çünkü o kalifikasyona sahip çok insan var. Demek ki çok sıradışı bir yetenek gerektirmiyor.

    Gel, seninle amatör pilotluğa yazılalım. Ne demek istediğimi anlarsın. Geçen yıl bindim birine. Abooov! "Benim niye yok" dedim. Beceri bu noktada başlıyor. Bir de tabi amatör de olsa otomobil yarış pilotu isen... Çoğu durumda tekne kullanmak bile çok daha fazla yetenek gerektiriyor arabaya göre. Öncelikle dümeni çevirdiğin an dönmüyor tekne. Araba gibi değil. Rüzgarın hızı, yönü falan dar bir koyda demirleme manevrası yaparken seni tehlikeli pozisyonlara sokabiliyor. Nerelerde sığlık var. Nereden geçebilirsin, zinciri nereye atayım da taramasın. Rüzgardan tekne dönmeden tekneyi halatla karaya bağlamak falan... Hepsi aynı anda oluyor bu arada. Gördün mü? Tekneyi bir koya demirlemek araba kullanmaktan zor. Çok abartmayın bu işleri. Herkes araba kullanabilir. Önemli olan gerekli dikkati vermektir.

    Yaşlandığı için dikkat vermiyor diyeceğiniz nokta da 80 yaşlara geldi artık. El koordinasyonu da 70'den önce bozulmuyor. O yüzden sakin olun. Amca dalgınlık etmiş, evet. Evet sen haklısın. Ancak bu durumun yaşı ile alakalı olduğunu sanmıyorum. Mallığı ile alakalı olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Mart 2017; 11:11:10 >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Araba kullanmak gaz pedalına bastım aaaa araba hareket etti süper bir şey. çok güzel kullanıyorum demek değildir. Araba kullanmak trafikte sorunsuz bir şekilde ilerleyebilmek o bahsettiğiniz öküzlerin hatalarını giderebilmektir.

    Siz o bahsettiğiniz öküzler araba kullanabiliyor zannedersiniz ama aslında onlar dikkatli şoförler sayesinde sağa sağlam evlerine dönüyorlar.

    O bahsettiğiniz hastalananlar zaten direksiyon başına geçmez, ms hastası direksiyon başına geçmez. Ve bu bahsettiğiniz 1000 de bir olur. Benim gördüğüm çoğu yaşlı trafikte sorun yaratıyor. O yüzden yaşa yönelik bu uygulama getirilebilir, başka uygulamalar da gelebilir karşı çıkan var mı ?
  • Serenade. kullanıcısına yanıt
    Neyse, olmayacak bir şeyden bahsediyorsunuz. Dediğiniz uygulama dünyanın çoğu yerinde farklı şekillerde uygulanıyor. İtalya'dan örnek:

    Ehliyeti aldığın günden 50 yaşına kadar 10 senede bir muayeneye giriyorsun. 50-70 arası 5 senede bir muayeneye giriyorsun. 70 ve sonrasında 3 yılda bir muayeneye giriyorsun. Bana kalırsa, 80 sonrasında yılda bir muayene koymak uygun olur. Gördüğün gibi, Amerika'yı yeniden keşfe gerek yok. Benim dediğimle, senin dediğinin bütünleşmiş halini yapıyor İtalya.

    ABD'de eyaletten eyalete değişiyor ve yenileme süreleri değişkenlik gösteriyor; ancak mantık hep İtalya'daki gibi. Bu uyuglamaya benzer uygulamalara sahip bir dolu Avrupa ülkesi var.

    ------------------

    Doğru şoförlüğü de bana anlatan çıktı ya forumda, beni aldı bir gülme... Şoförlük ile pilotaj arasındaki fark hakkında şu forumda 30'dan fazla yazımı bulabilirsiniz. İyi şoför, etrafında olup bitenden haberdar olup, başkalarının da hatasını tolore edebilen şofördür. Kaza, iki hatanın birleşmesi ile oluşur. Birinin hatasını öbürü tolore edebilirse, kaza yaşanmaz. İyi şoför tolore edebilen ve trafikteki herkese kendine davranılmasını istediği gibi davranan şofördür. Bu şekilde araba kullanan bir şoför, pilotajı vasat olsa da, iyi şofördür. Çünkü mevcut trafik kuralları pilotajınızın mükemmel olmasını gerektirmez. Yani, 90 ile giderken araba kıçını bırakamayacağı için, pilotajınızın ortalama olması yeterlidir.

    Yukarıdaki paragrafa benzer 30'un üzerinde yazımı bulabilirsiniz.

    Bu arada, çoğu koordinasyon bozukluğu yaratan hastalıklar ilerleyen safhalara gelmeden gençler tarafından anlaşılmaz. Yani, basit de olsa, bir koordinasyon bozukluğu yaratan hastalığınızla yıllarca araba kullabilir ve farkına bile varmayabilirsiniz. O yüzden 10 veya 5 yılda bir muayene ne olsa önemlidir. Zaten diğer ülkeler yapmış. Bu ülkelerden bazıları belirlediği sürede bir trafik testi de yapıyorlar. Yani, ehliyet sınavı gibi bildiğin. Bu da doğru bir uygulama. Çünkü ehliyetini alıp 15 yıl hiç kullanmayan da var. İstediği an bir araba kiralayıp binebilir. Binebilmeli mi? Kesinlikle hayır.

    Gördüğünüz gibi, çok değişken var ve gelişmiş devletler bunu zaten düşünmüş. Düşünülmüş bir şeyi tekrar düşünmenize gerek yok. Yaş ilerledikçe sıklaşan bir muayene sistemi getirilmeli ve belli aralıklarla trafik testi tekrarlanmalı. Ha, ben teste girmem, muayene de olmam. Ama yaşlı (ki o da 50-55 yaşında, terminolojik olarak yaşlı falan değil. Orta yaşlı, yetişkin.) girsin dersen o iş yaş benden söylemesi. Sadece gerçek yaşlılar (55 yaş üstü değil ) için bu testi yapan ülkeler de var. 75 yaşında başlar o tarz testler. 55 değil.

    --------------------------

    Bu arada lütfen bir yurtdışına çıktığınızda taksicileri gözlemleyiniz. "Onları kolladığı için kaza yaşanmıyor" değil. Onlar da etraflarını kolluyor ve gayet bilinçli kullanıyorlar. Çok mu zekiler? Çok mu yetenekliler? Hayır. Ortalama insan, doğru bir eğitim ile vasat bir zekaya sahip olsa da gayet rahat iyi şoför olabilir. Fok balığına alevli çemberden geçmeyi öğretiyoruz. Vasat insana iyi şoför olmayı öğretmek mi zor?

    Yani, çevremizdeki şuursuzları tolore etmek sadece Türkiye gibi arada kalmış ülkelere has bir kavram. Şuursuzluk ile zeka aynı şey değil bakın. Gelişmiş ülkelerde şuursuz az. vasat adam da sizin yaptığınız 360 derece otomobil kullanmayı yapıyor. Çünkü zeka parlak olmasa da, bir bilinç var. Zaten iyi şoför olmak için o yeterli.

    Bence yaşlılara gelene kadar, Türkiye'deki bu bilinçsizlik, şuursuzluk problemini çözmeye odaklanmakta fayda var. Sorunları öncelik sıralamasına dizmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Mart 2017; 11:42:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    O zaman 30 yaşına kadar da ehliyet verilmesin bu mantıkla. Ne içiyorsunuz ?

    Tam da bunu yazacaktım.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.