Şimdi Ara

50 cc motor tavsiyesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
2
Favori
85.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sağolsun baya yorum yazılmış ama bişe anlamadım. 10 tanedrn fazla motor önerisi var. 2 kişi bile 1 modelin üzerinde anlaşamamış. Bende kınuyu açan arkadaşla aynı durumdayım max bütçe 6000 civarı. İşte ş.i gitgel yapacak yormayacak, tamirciyle dost yapmayacak bişe. Varsa son zamanlarda alıp deneyimleyen seviniriz.
  • Merhaba ,

    2 aydır Kuba blueberry model motorum var. 700km yol yaptım sorunsuz şekilde

    İstanbul trafiğinde günde 25 km yol yapmaktayım, max hızı 65km. 80cc yaptırmadım.

    Yakıtı 10 kuruşun altında trafikte dahi pek değişmiyor diyebilirim

    50cc için yamaha yahut peugeot markalarına 2 kat fiyat vermeniz anlamsız. Sonuçta bu cihazlar atlayıp zıplanacak makineler değil




  • Tab 50 onerir misiniz, 50 cc motor ariyorum kararsizim,
  • Arkadaşlar Selamlar, LÜTFEN OKUYUN

    Bu ve bunun gibi forumlar birşeyler araştırmak için bilgi almaya ve birşeyler araştırmaya gelen ve sonra kendisi bilgi sahibi olanların buluştuğu forumlar diye bildiğimden buraya gelen bizler gibi arkadaşların hatalı yönlendirilmemesi bence çok önemli,

    Sonuçta eğer kullanıcı isek bizim buraya yazdıklarımızdan bir kârımız yok. yalan yanlış şeyler yazmayalım lütfen...

    ben 7 ay yuki Enzo kullandım, birçok 50cc kullanıcısı ile tanıştım ve onların yorumlarını da bu süreçte inceledim ve izledim. bu mesajda elimden geldiğince özet ve mantıklı şeyler yazmaya çalıştım, sizlerin de aklında sanıyorum bu sorular var,

    20 TL benzinle 200 Km yol yapıyorum diye yazanlara kesinlikle inanmayın. çünkü karbüratörlü ve çin malı olan 50cc motorların hepsinin motorları aynıdır. motor üstüne takılan parçaları farklı kalitede, dış kaportaları farklı ama iç malzeme aynıdır.

    50cc motorlar 50-55 km hızla gitmek için tasarlanmış ve bu piston ve kranklara sahip motorlardır. 50-55 km hızla gitmeniz için dip gaz kullanıldığından yakıt tüketimleri de 100 km de ortalama 3,5 - 4 litredir. 100 km de 20 kuruş yakar yani 20 TL benzin ile 100 km gidersiniz demektir. Aşağısında bir tüketim benim gördüğüm ve incelediğime göre yok gibi... (Enjeksiyonlu bir modelini kullanan ve 25-30 km hızla giderim daha hızlı gitmem diyen biri tabiki daha az yakıt tüketim değerlerine ulaşır ama 15 dk. 25-30 km hızla gitmeyi tecrübe etmeden lütfen bunun olabilirliğini düşünmeyin.)

    1 ÖRNEK VEREYİM; bu motorlar da 50 cc 3 beygir güç var, siz bu motorla 25 km yol yaparsanız ve bu yolu bir cadde de örneğin E5 de yaparsanız yolun tamamında DİP GAZ gitmek zorundasınız çünkü o yoldaki en yavaş giden araç siz olacaksınız, DİP GAZ gitmek motorunuzun maksimum güçle çalışması demektir. yani motorunuzun maksimum devirle 25 km yol gittiğini düşünün (bu basit şekilde yolda giden bir arabanın 4-5 bin devirde bağırarak gitmesi ile aynı şey, bu şekilde kullanılan bir araba içinde ne hissederseniz motorda da aynı şeyi hissetmelisiniz yani motorunuz zorlanarak gidiyor) yakıt tüketiminiz normalden fazla olacaktır, bu nedenle 50 cc motor almayı eğer hergün 20-25 km yol gidecekseniz tavsiye etmem. motorunuz kısa sürede krank kırar, motor arızalanır çünkü bu şekilde kullanıma çin malı bir motor uzun süre dayanmaz (dayanmıyor tecrübe ettim, yolda kaldım ve krank kırdım)

    bu motorların hepsi %15-20 fazla hız gösterir. çok basit bir yöntemle cep telefonunuza GPS programı indirip ölçebilirsiniz. (bununla ilgili de birçok internette paylaşım, video var) bende denedim, kadran hatalı gösteriyor. standart bir 50cc (modifiye edilmemiş) 50-55 km hız yapar, kadrana bakmayın orda 70 km gösteriyor :) )

    KArbüratörlü olanlar sonradan piston değişitirilerek 80 cc yapılıyor ve hızı artıyor yada aynı hızla gitseniz bile araç daha rahat gidiyor, bu çok mantıklı gibi olsada motorunuzun garantiden çıkması ve daha başka arızalar çıkarmasını kolaylaştırdığından artık servisler bile bunu yapmak istemiyor.

    Enjeksiyonlu olanlar kesinlikle modifiye edilmiyorlar yani hızları artmıyor..

    Bu mesaja MODİFİYE Edilmiş bir motor üzerinden bir cevap yazacaksanız bu mesajın standart 50 cc ler için yazıldığını tekrar hatırlayarak yazın. Kişisel fikrim ve tecrübelerimi yazdım. Kimseye öneri yada tavsiye değildir.

    SONUÇ Olarak (yine yazıyorum) Kişisel tecrübelerime göre tavsiyem: Yukarıdaki yazdıklarımı sakin kafa ile art niyetsiz okuduysanız, kısa mesafe kullanacaksanız ANAyollara çıkıp 20-25 km yol gitmeyecekseniz almanız gayet mantıklı, öneririm çünkü sabah 3-5-7 km akşam 3-5-7 km yol gidip gelmekle bu motorlar için ideal amacında kullanmış olur MTV ve Sigorta Ödemez, A sınıfı ehliyet almazsınız. 2 kişide binersiniz, 20 TL yakıt alırsınız 10 gün de kullanırsınız, yakıt tüketimi bu şekilde sizi üzmesin bir zahmet :) vs...

    Yazlıkta kullanacaksanız ve kullanırken şehirler arası yollara çıkmayacaksanız, alın.

    AMA 50 cc motor alayım, 20-25 km yol gideyim, yolda 125-250 cc ler gibi akayım, köprüden geçeyim, e5 de gideyim, hergün aktif kullanayım diye düşünüyorsanız tavsiyem ALMAYIN, he alırsanız zaten birkaç kullanımdan sonra ben ne yaptım dersiniz...

    Kazasız, belasız ve hayırlı günler diliyorum.




  • Bugün Arora Ares 50 cc motor aldım yakında elime ulaşacak euro 4 motor ve enjeksiyonlu olan modeli. Malzeme kalitesi ve motoru sanki piyasadaki diğer rakiplerine göre bi tık daha önde gibi geldi bana yakında buraya fotoğraf ve incelememi atarım.
  • tab50
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_efe

    Arkadaşlar Selamlar, LÜTFEN OKUYUN

    Bu ve bunun gibi forumlar birşeyler araştırmak için bilgi almaya ve birşeyler araştırmaya gelen ve sonra kendisi bilgi sahibi olanların buluştuğu forumlar diye bildiğimden buraya gelen bizler gibi arkadaşların hatalı yönlendirilmemesi bence çok önemli,

    Sonuçta eğer kullanıcı isek bizim buraya yazdıklarımızdan bir kârımız yok. yalan yanlış şeyler yazmayalım lütfen...

    ben 7 ay yuki Enzo kullandım, birçok 50cc kullanıcısı ile tanıştım ve onların yorumlarını da bu süreçte inceledim ve izledim. bu mesajda elimden geldiğince özet ve mantıklı şeyler yazmaya çalıştım, sizlerin de aklında sanıyorum bu sorular var,

    20 TL benzinle 200 Km yol yapıyorum diye yazanlara kesinlikle inanmayın. çünkü karbüratörlü ve çin malı olan 50cc motorların hepsinin motorları aynıdır. motor üstüne takılan parçaları farklı kalitede, dış kaportaları farklı ama iç malzeme aynıdır.

    50cc motorlar 50-55 km hızla gitmek için tasarlanmış ve bu piston ve kranklara sahip motorlardır. 50-55 km hızla gitmeniz için dip gaz kullanıldığından yakıt tüketimleri de 100 km de ortalama 3,5 - 4 litredir. 100 km de 20 kuruş yakar yani 20 TL benzin ile 100 km gidersiniz demektir. Aşağısında bir tüketim benim gördüğüm ve incelediğime göre yok gibi... (Enjeksiyonlu bir modelini kullanan ve 25-30 km hızla giderim daha hızlı gitmem diyen biri tabiki daha az yakıt tüketim değerlerine ulaşır ama 15 dk. 25-30 km hızla gitmeyi tecrübe etmeden lütfen bunun olabilirliğini düşünmeyin.)

    1 ÖRNEK VEREYİM; bu motorlar da 50 cc 3 beygir güç var, siz bu motorla 25 km yol yaparsanız ve bu yolu bir cadde de örneğin E5 de yaparsanız yolun tamamında DİP GAZ gitmek zorundasınız çünkü o yoldaki en yavaş giden araç siz olacaksınız, DİP GAZ gitmek motorunuzun maksimum güçle çalışması demektir. yani motorunuzun maksimum devirle 25 km yol gittiğini düşünün (bu basit şekilde yolda giden bir arabanın 4-5 bin devirde bağırarak gitmesi ile aynı şey, bu şekilde kullanılan bir araba içinde ne hissederseniz motorda da aynı şeyi hissetmelisiniz yani motorunuz zorlanarak gidiyor) yakıt tüketiminiz normalden fazla olacaktır, bu nedenle 50 cc motor almayı eğer hergün 20-25 km yol gidecekseniz tavsiye etmem. motorunuz kısa sürede krank kırar, motor arızalanır çünkü bu şekilde kullanıma çin malı bir motor uzun süre dayanmaz (dayanmıyor tecrübe ettim, yolda kaldım ve krank kırdım)

    bu motorların hepsi %15-20 fazla hız gösterir. çok basit bir yöntemle cep telefonunuza GPS programı indirip ölçebilirsiniz. (bununla ilgili de birçok internette paylaşım, video var) bende denedim, kadran hatalı gösteriyor. standart bir 50cc (modifiye edilmemiş) 50-55 km hız yapar, kadrana bakmayın orda 70 km gösteriyor :) )

    KArbüratörlü olanlar sonradan piston değişitirilerek 80 cc yapılıyor ve hızı artıyor yada aynı hızla gitseniz bile araç daha rahat gidiyor, bu çok mantıklı gibi olsada motorunuzun garantiden çıkması ve daha başka arızalar çıkarmasını kolaylaştırdığından artık servisler bile bunu yapmak istemiyor.

    Enjeksiyonlu olanlar kesinlikle modifiye edilmiyorlar yani hızları artmıyor..

    Bu mesaja MODİFİYE Edilmiş bir motor üzerinden bir cevap yazacaksanız bu mesajın standart 50 cc ler için yazıldığını tekrar hatırlayarak yazın. Kişisel fikrim ve tecrübelerimi yazdım. Kimseye öneri yada tavsiye değildir.

    SONUÇ Olarak (yine yazıyorum) Kişisel tecrübelerime göre tavsiyem: Yukarıdaki yazdıklarımı sakin kafa ile art niyetsiz okuduysanız, kısa mesafe kullanacaksanız ANAyollara çıkıp 20-25 km yol gitmeyecekseniz almanız gayet mantıklı, öneririm çünkü sabah 3-5-7 km akşam 3-5-7 km yol gidip gelmekle bu motorlar için ideal amacında kullanmış olur MTV ve Sigorta Ödemez, A sınıfı ehliyet almazsınız. 2 kişide binersiniz, 20 TL yakıt alırsınız 10 gün de kullanırsınız, yakıt tüketimi bu şekilde sizi üzmesin bir zahmet :) vs...

    Yazlıkta kullanacaksanız ve kullanırken şehirler arası yollara çıkmayacaksanız, alın.

    AMA 50 cc motor alayım, 20-25 km yol gideyim, yolda 125-250 cc ler gibi akayım, köprüden geçeyim, e5 de gideyim, hergün aktif kullanayım diye düşünüyorsanız tavsiyem ALMAYIN, he alırsanız zaten birkaç kullanımdan sonra ben ne yaptım dersiniz...

    Kazasız, belasız ve hayırlı günler diliyorum.
    Hocam merhaba. Bende bir Revival kullanıcısı olarak yorumlarınızın çoğunun altına imzamı atıyorum :) fakat bu motoru 80cc yapma işleminde parça değişimi olayını anlamadım. Bende kesici bir kablo vardı devre dışı bıraktım ve motorun hızı yükseldi. Parça değişimi biraz uyanık bayi işi diye düşünüyorum ne dersiniz ?




  • cboy60 kullanıcısına yanıt
    Değerli yorumun ve katıldığın için teşekkürler.

    Bu motorlarda devir saati yok ama 50 cc ve 3 beygir olduğunu biliyoruz, birde hızlarının sınırlandırıldığını biliyoruz. yani motor 50 km saat hızı geçesin diye bir yazılımla satılıyor, sen o yazılımı devre dışı bırakıyorsun ama motor aynı 50 cc ve 3 hp gücünde,
    birde karbüratörlü motorun içindeki piston ve krank ı değiştirerek motorun hacmini 80 cc yapıyorlar bu durumda mekanik değişim oluyor.

    geçtiğimiz yıllarda 110 cc motorlar da ülkemizde sınırlandırılarak 50 cc olarak satılmış, sonradan piyasadan men edilmiş vs. ama son dönemde satılan tüm motorlar 50 cc piston ve krank miline sahip...

    bunu da 50'den 80'e geçen biri olarak sana söyle anlatayım, (bende krank kırdım) devir saati yok ama motor dip gaz 60 km hızla giderken 80 cc olunca dip gaz 75 km yi kadranda görüyorsun yada 60 km ile giderken motor çığlık atmıyor yada yokuş çıkarken kendini yırtmıyor daha rahat oluyor diye yorumlayabilirim... :) bu yaptığın değişiklik ileride motorun başka bir yerini daha fazla yoruyor, daha çabuk arızalanıyor... bu nedenle sıfır motor satan yetkili bayiler artık yapmıyorlar bu işlemi, yapanları da garantiden çıkarıyorlar...

    Enjeksiyonlu olan motorlar a yükseltme yapılamıyor onlarda senin dediğin gibi sınırı kaldırıp artık allah ne verdiyse :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_efe

    Değerli yorumun ve katıldığın için teşekkürler.

    Bu motorlarda devir saati yok ama 50 cc ve 3 beygir olduğunu biliyoruz, birde hızlarının sınırlandırıldığını biliyoruz. yani motor 50 km saat hızı geçesin diye bir yazılımla satılıyor, sen o yazılımı devre dışı bırakıyorsun ama motor aynı 50 cc ve 3 hp gücünde,
    birde karbüratörlü motorun içindeki piston ve krank ı değiştirerek motorun hacmini 80 cc yapıyorlar bu durumda mekanik değişim oluyor.

    geçtiğimiz yıllarda 110 cc motorlar da ülkemizde sınırlandırılarak 50 cc olarak satılmış, sonradan piyasadan men edilmiş vs. ama son dönemde satılan tüm motorlar 50 cc piston ve krank miline sahip...

    bunu da 50'den 80'e geçen biri olarak sana söyle anlatayım, (bende krank kırdım) devir saati yok ama motor dip gaz 60 km hızla giderken 80 cc olunca dip gaz 75 km yi kadranda görüyorsun yada 60 km ile giderken motor çığlık atmıyor yada yokuş çıkarken kendini yırtmıyor daha rahat oluyor diye yorumlayabilirim... :) bu yaptığın değişiklik ileride motorun başka bir yerini daha fazla yoruyor, daha çabuk arızalanıyor... bu nedenle sıfır motor satan yetkili bayiler artık yapmıyorlar bu işlemi, yapanları da garantiden çıkarıyorlar...

    Enjeksiyonlu olan motorlar a yükseltme yapılamıyor onlarda senin dediğin gibi sınırı kaldırıp artık allah ne verdiyse :)
    Yani şimdi internette Revival için satılan silindir setini almalı mıyım ? Ben zaten o kablo ile açmıştım kesiciyi. Bu şekilde sürmeye devam etmek mi daha sağlıklı yoksa silindiri değişerek mi ? 4 bin km oldu bile benim motor son 3 bin kmdir böyle. Düz yolda 65 70 basıyorum sorunsuz. Ama anlattığınız şekilde ise silindir setini almak motoru daha rahatlatır sanki.




  • General Darknes kullanıcısına yanıt
    Hocam kartaldan dolmabahçeye ya da sirkeciye gitmek için 50 cc motorlardan almak istiyorum. Mümkün olduğunca sahil yolundan çünkü daha sakin oluyor. Önerir misiniz?
  • Vallahi hocam volkan_efe nicki arkadaşın yorumu gülerek okudum ne diyeyim

    3100km oldu motor ve tık etmedi, çin malı olması çer çöp olduğu anlamına gelmiyor ki.duran trafikte abs olmadı da bir işe yaramıyor tekrar ediyorum bu motorlar amaca hizmet için trafiktedir.

    Benim tavsiyem almanızdan yana olur, araç trafiğinden kurtulmak için bire bir
  • General Darknes kullanıcısına yanıt
    hocam hangi kısmı komik geldi çok merak ettim :)

    niye dersen ben krank kırıldığında yolda kaldığımda çok farklı bir duygu içinde kalmıştım :)

    İnşallah kazasız ve arızasız satana kadar kullanırsın, bazı gerçekler komik de acı da olabiliyor... bu hangi tarafta olduğunla ilgili değişen bir durum.

    bu arada ben çin malına hiçbir yazımda çer çöp demedim, malzeme kalitesi japon a göre daha kötü olduğunu iddia ediyorum bu da dünyanın kabul ettiği bir kanı, parasına göre mal...

    İlk yazımda istanbulda Kartal'dan E5 e çıkıp, köprüye girip maslak'a her gün gidip dönmek için yapılmadığını da bunu yapmanın hem motorun amacının üstü bir kullanım olduğu hemde çok daha kısa sürede arızalanacağını anlatmaya çalışmıştım.

    Para ve zevk sizin tabiki kararı herkes kendi versin.

    Ben bana soran herkese almadan önce mutlaka motoru yoğun kullanacağı güzergahda bir 50 lik motorla gidip gelmesini öneriyorum. He etrafında kullanabileceği bir 50 lik bulamazsa motor kullanan birini bulup hem durumunuzu anlatın hemde arkasına binin artçı olarak 50 km hızı maks 60km yi geçmeden gidip gelin, bunu yapmasını ısrarla öneririm.
    burda olumlu yazan da olumsuz yazanda var, kendi bir tecrübe etsin, sonra kararı daha net verir.




  • cboy60 kullanıcısına yanıt
    valla bence kullanmaya devam et, sana yeterli geliyor demekki, ilk bakıma gittiğinde de ustalarına durumu sor, en iyi yorumu düzgün bir usta yapar. İhtiyacın varmı yok mu o sana daha net anlatır..

    kazasız belasız günler.
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    hocam şans meselesi diyelim o zaman, ben bu çançinçon motorla tık etmeden kullandım

    ama geçen hafta peugeot django ödünç aldım anadolu yakasına geçtiğim için. 2 defa yolda kaldım.2500km de motor yağ kaçırmaya başladı vs vs.

    tabii nasıl kullandığınızda çok önemli, sürekli dip gaz gidip tampona yapışıp fren gaz fren gaz kullanırsanız pek dayanmaz

    fıt fıtı kenardan kenardan çok uzun süre dip gaz açmadan sürdüğün takdirde beklentini karşılıyor

    benim tepki verme sebebim çin malı motorlara anlamsız ön yargı, banada çok kişi almamam gerektiğini vs belirtti. ama henüz hiç sorun yaşatmadı çok şükür.

    aracım var, lakin araçla 45 dkada geçtiğim yolu , motor ile 50cclikte olsa 600cclikte olsa 20 dkada geçiyorum




  • İlk defa bu forumda yardımcı olmak yerine insanın kafasını karıştıran bir sayfa gördüm. Benim ricam tavsiye değil tecrübenizi yazarsanız sevinirim. Şu motoru şu yılda sıfır aldım şu parayı verdim şu kadar km kullandım şu arıza çıktı/çıkmadı şu kadar yakıyor gibi.
  • rks blazer - kuba space arasında kaldım sizce ? ve 2 kişilik en geniş 50 cc lik motor hangisidir ?

  • Selam merhaba RKS Blazer 50XR , Kuba blueberry ve yuki casper arasında ne tercih edeyim sizce?

  • Arora verona ya bak derim jantlar 12 inç




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onebelegidico -- 12 Haziran 2021; 22:4:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_efe

    Arkadaşlar Selamlar, LÜTFEN OKUYUN

    Bu ve bunun gibi forumlar birşeyler araştırmak için bilgi almaya ve birşeyler araştırmaya gelen ve sonra kendisi bilgi sahibi olanların buluştuğu forumlar diye bildiğimden buraya gelen bizler gibi arkadaşların hatalı yönlendirilmemesi bence çok önemli,

    Sonuçta eğer kullanıcı isek bizim buraya yazdıklarımızdan bir kârımız yok. yalan yanlış şeyler yazmayalım lütfen...

    ben 7 ay yuki Enzo kullandım, birçok 50cc kullanıcısı ile tanıştım ve onların yorumlarını da bu süreçte inceledim ve izledim. bu mesajda elimden geldiğince özet ve mantıklı şeyler yazmaya çalıştım, sizlerin de aklında sanıyorum bu sorular var,

    20 TL benzinle 200 Km yol yapıyorum diye yazanlara kesinlikle inanmayın. çünkü karbüratörlü ve çin malı olan 50cc motorların hepsinin motorları aynıdır. motor üstüne takılan parçaları farklı kalitede, dış kaportaları farklı ama iç malzeme aynıdır.

    50cc motorlar 50-55 km hızla gitmek için tasarlanmış ve bu piston ve kranklara sahip motorlardır. 50-55 km hızla gitmeniz için dip gaz kullanıldığından yakıt tüketimleri de 100 km de ortalama 3,5 - 4 litredir. 100 km de 20 kuruş yakar yani 20 TL benzin ile 100 km gidersiniz demektir. Aşağısında bir tüketim benim gördüğüm ve incelediğime göre yok gibi... (Enjeksiyonlu bir modelini kullanan ve 25-30 km hızla giderim daha hızlı gitmem diyen biri tabiki daha az yakıt tüketim değerlerine ulaşır ama 15 dk. 25-30 km hızla gitmeyi tecrübe etmeden lütfen bunun olabilirliğini düşünmeyin.)

    1 ÖRNEK VEREYİM; bu motorlar da 50 cc 3 beygir güç var, siz bu motorla 25 km yol yaparsanız ve bu yolu bir cadde de örneğin E5 de yaparsanız yolun tamamında DİP GAZ gitmek zorundasınız çünkü o yoldaki en yavaş giden araç siz olacaksınız, DİP GAZ gitmek motorunuzun maksimum güçle çalışması demektir. yani motorunuzun maksimum devirle 25 km yol gittiğini düşünün (bu basit şekilde yolda giden bir arabanın 4-5 bin devirde bağırarak gitmesi ile aynı şey, bu şekilde kullanılan bir araba içinde ne hissederseniz motorda da aynı şeyi hissetmelisiniz yani motorunuz zorlanarak gidiyor) yakıt tüketiminiz normalden fazla olacaktır, bu nedenle 50 cc motor almayı eğer hergün 20-25 km yol gidecekseniz tavsiye etmem. motorunuz kısa sürede krank kırar, motor arızalanır çünkü bu şekilde kullanıma çin malı bir motor uzun süre dayanmaz (dayanmıyor tecrübe ettim, yolda kaldım ve krank kırdım)

    bu motorların hepsi %15-20 fazla hız gösterir. çok basit bir yöntemle cep telefonunuza GPS programı indirip ölçebilirsiniz. (bununla ilgili de birçok internette paylaşım, video var) bende denedim, kadran hatalı gösteriyor. standart bir 50cc (modifiye edilmemiş) 50-55 km hız yapar, kadrana bakmayın orda 70 km gösteriyor :) )

    KArbüratörlü olanlar sonradan piston değişitirilerek 80 cc yapılıyor ve hızı artıyor yada aynı hızla gitseniz bile araç daha rahat gidiyor, bu çok mantıklı gibi olsada motorunuzun garantiden çıkması ve daha başka arızalar çıkarmasını kolaylaştırdığından artık servisler bile bunu yapmak istemiyor.

    Enjeksiyonlu olanlar kesinlikle modifiye edilmiyorlar yani hızları artmıyor..

    Bu mesaja MODİFİYE Edilmiş bir motor üzerinden bir cevap yazacaksanız bu mesajın standart 50 cc ler için yazıldığını tekrar hatırlayarak yazın. Kişisel fikrim ve tecrübelerimi yazdım. Kimseye öneri yada tavsiye değildir.

    SONUÇ Olarak (yine yazıyorum) Kişisel tecrübelerime göre tavsiyem: Yukarıdaki yazdıklarımı sakin kafa ile art niyetsiz okuduysanız, kısa mesafe kullanacaksanız ANAyollara çıkıp 20-25 km yol gitmeyecekseniz almanız gayet mantıklı, öneririm çünkü sabah 3-5-7 km akşam 3-5-7 km yol gidip gelmekle bu motorlar için ideal amacında kullanmış olur MTV ve Sigorta Ödemez, A sınıfı ehliyet almazsınız. 2 kişide binersiniz, 20 TL yakıt alırsınız 10 gün de kullanırsınız, yakıt tüketimi bu şekilde sizi üzmesin bir zahmet :) vs...

    Yazlıkta kullanacaksanız ve kullanırken şehirler arası yollara çıkmayacaksanız, alın.

    AMA 50 cc motor alayım, 20-25 km yol gideyim, yolda 125-250 cc ler gibi akayım, köprüden geçeyim, e5 de gideyim, hergün aktif kullanayım diye düşünüyorsanız tavsiyem ALMAYIN, he alırsanız zaten birkaç kullanımdan sonra ben ne yaptım dersiniz...

    Kazasız, belasız ve hayırlı günler diliyorum.

    Volkan bey merhaba, harika bir özet yazmışsınız. 15 yıl önce falan Peugeot 103 ve 105 ile başlayan motosiklet maceram 1000cc modellere kadar çeşitli dönemlerde değişti. Bundan 5-6 yıl önce 600RR satıp Piaggio FLY 100 almıştım kısa mesafe gezerim ayağım yerden kesilsin diye. E5'de 3-5 km gidebilmek bile çok zordu, özellikle trafiksiz saatte korkutucu oluyordu, çünkü akan trafikte en yavaş taşıt sizsiniz. Ki 50 cc bir motorla hiç girilmez. Ha iş yeriniz evinize 3-5 kmdir, gideceğiniz güzargah ara yollar vsdir o zaman biçilmiş kaftan. En son Şile'ye gidip geldiğimde karbüratör arızası vermişti, motor o zamanlar 3000 liraydı karbüratörü 1000 liraydı :) sattım ve bir daha kimseye düşük cc motor tavsiye etmedim :) Şu an NC750 kullanıyorum, kampa balığa gitmek için çok iyi. :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ice_Sh@dow

    Selam merhaba RKS Blazer 50XR , Kuba blueberry ve yuki casper arasında ne tercih edeyim sizce?

    Ben Yuki Enzo, Arora Cappucino ve Kuba bluberry kullandım, kullanıyorum...


    nasıl kullanacaksın? hangi yolda güzergahda kullanacaksın ? kaç kişi ve kaç kilo ağırlıkla kullanacaksın? sıfır mı ikinci el mi alıcaksın? beklentin ne?


    sen detay yazar ve kendini anlatırsan bizde sana kişisel deneyimlerimize göre fikrimizi yazarı ve sen daha kolay karar verirsin dimi?

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.