< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Şehiriçi 10-11 litre yakan benzinli tecrübeden sonra 1.3 mltjet traktör sesine geri döndüm.Cok km yapmıyorum ama benzinin su gibi uçup gitmesi moralimi bozuyordu.
|
bizim gibi yakıtın çok pahalı olduğu ülkelerde çok yakan arabaya binmek lükstür hocam. he yakıtın para etmediği yerdesindir o zaman git 20 litre yakana bin farketmez. sizin mesaja göre yarı yarıya fark var nerdeyse arada, kabaca biri 40 kuruş yakarken diğeri 70 kuruşa yakın yakıyor :/ az da binsen gene cepten gidiyor.
|
Atmosferik benzinli araç bence rölantide sessiz evet...
Ama durum biraz gitsin diye mecburen 2500-3000 rpm üzerine çıkmak gerektiğinde değişiyor Özellikle uzun yolda motor sesi devirli gitme zorunlulugundan sebep çekilmez bir hal almakta. |
Ülkemiz için 1.0 turbo benzinliler biçilmiş kaftan.
|
Her şeyin bir dengesi var. Dizelin tamir gider masraflarıda benzinli motorun 3 mislidir.. Bugün benzinli motoru komple revize et cebinden 6 bin tl çıkarsa misal dizeli revize et en az 15-16 bin çıkar..
Benzinli motorun enjektörlerini temizlet 300-500tl bir şey atarsın çünkü enjektör plastik bir parça tek görevi yakıtı püskürtmek... dizelin enjektörlerini değiştir dünya para tutar heleki bmw mercedes ise ikinci el doğan şahin parası bayılırsın.. En son 2005 X5 3.0dizele enjektör aldılar hemde çıkma tanesini 2 500tl ye arabada 6 tane enjektör var 2500x6= 15000 bin tl.. Egea bile olsa 1800 - 2 bin tl den aşağı değildir sıfırı ondada 4 tane var 10 bin tl ye gelir ortalama.. Dizelin kendine has masraflı parçaları var misal dpf misal mazot pompqası dpf işi bitmişse değişimi zaten adamın ocağına incir ağacı diker en son 20-30 bin tl ler de bahsediyorlardı orjinal sıfırına çıkması bile transportera arıyorlardı 7-8 bin tl den aşağısına bulamadılar.. Mazot pompasıda ucuz bir şey değil egea nın en son mazot pompası 4 bin tl falandı.. Benzinin o açıdan genel giderleri dizele göre her zaman kat ve kat çok daha uygundur.. Kısaca Dizelinde avantajı var benzinlinin de... Zaten işi bilen dizelciler sıfır alır aracın büyük baskınlarına yaklaşmadan araç hala o km lerde prim ve değer yapıyorken elinden çıkarır.. Misal 90 bindeyse büyük bakımı 70 binde elinden çıkarır.. |
dizelin yüksek torku da vazgeçilmez.
|
Turbo dizeli atmosferik benzinli ile karşılaştırmak bana göre doğru bir kıyaslama değil kıyaslanacaksa turbo benzinli motorlar ile kıyaslanmalı turbo benzinli yeni nesil motorlarında ciddi oranda yakıt tüketimleri düştü.
|
peki soğukta otobüs beklememe lükse, sıkış tıkış, başka insanlarla akraba olmadan gitme lüksü, hattın dışına özgürce çıkabilme lüksü?
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 4 Mart 2020; 17:55:53 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 4 Mart 2020; 20:45:25 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|