Şimdi Ara

5 liraya lpg mi; 7,80e benzin mi karlı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
104
Cevap
0
Favori
9.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 61
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 13 saat 51 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • 26_bbz_26 (7 mesaj) MaDMaxiBo (5 mesaj) Farfaraway21 (5 mesaj) autindustry (5 mesaj) Emekkk (4 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (37 mesaj) Mobil (32 mesaj) Mini (14 mesaj) (3 mesaj) (18 mesaj)
  • @
3 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar.

    1,6 atmosferik lpgli araca sahibim.

    Bu zamlardan sonra LPG fiyatları 5 liraya ulaştı.


    LPG fiziksel olarak %25-30 civarı daha fazla yaktığını duymuştum.


    Bu oranlarla günde 100 km yol giden biri için hangisi mantıklı?


    Teşekkürler.




    |
    |
  • ayda 1000 km yapiyosun diyelim. klasik atmosferik araba 10 litre yakar lpg ile 12. lpg 4.5 de 55 lira. turbolu 1.0 1.2 1.4 araba 9 litre yaksa desen 70 lira. Ayda 550 lira lpg 700 lira benzin. ( lpgye gecene kadarki benzini saymiyorum). Ayda 150 lira kar edeceksin ha... daha sık benzinlige gideceksin, tuplu arabaya bineceksin, 2000 devirde bastin mi gitmeyecek, avmye giremeyeceksin, stepne ya da bagajda yer kaplayacak, yilda 2 3 kere lpg ayari zarti zurtu, yilda 1 kere lpg filtre vs degisimi, derkeeen yilda 1500 lira kar edeceksin diye motoru öldüreceksin lpg ile, bu kadar seyle ve daha fazlasiyla ugrasacaksin. ee sonra 1500 kar ettim derken bir ariza cikacak yok lpg beyni yol enjektoru yok motor subaplari eridi 2500e yaptir derkeeen küfür edip duracaksin. daha 4 5 bine taktirip 3 yilda parasini cikaracagin lpg kitinden bahsetmedim. eski bir lpg kurdu olarak ve yeni tsi ci olarak lpgden uzak durun

    Dacia Duster fabrika çıkışlı LPG'li motorun ortalama katalog tüketim değeri benzinde 5,6 litre, LPG'de 7,3 litre.

    Tam tamına %30 fazla yakıyor, herkes hesabını buna göre yapsın.

    Kaldı ki bu değerler fabrikada en optimum ayarlamalarla ve motoru da buna adapte ederek elde edilen değerler. Yani kimse benzinde 9 litre LPG'de 10 litre diye hesap yapmasın.

    Önceden risk alınabilirdi belki,çünkü bir ara benzinin 3'te 1'i fiyatına satılıyordu.

    Ama bu dakikadan sonra fabrika çıkışlı dahi LPG alınmaz, bence net yani bu.

    Toyota Avensis T27 ile Düzce - İzmit yaptım. Gidişi Anadolu Otoyolu'ndan dönüşü ise D-100 karayolundan yaptım. Otobanda 120 km/h sabit, dönüşte de 90km/h sabit gittim. Bir depo harcadım. Yani depo 150 TL'ye doluyor desek 110 km git + şehir için 30 k 110 km gel desek 220 km + 250 km yol kat etmişim. Öncesinde de yaptığım yolları sayarsak tüp deposu bitip ötene kadar 350 km civarı bir yol kat ettim. 150/350=0.42 TRL km başına maliyetim olmuş. LPG'yi de ortalama 4.70 TRL/lt'den almış olsam bu depoyla 9lt/km tüketim elde etmişim demektir. Ancak neredeyse tamamı uzun yol ve babaanne sürüşüyle yapıldığı göz önüne alırsak tüplü araba bence eziyet, hele hele benim gibi turbo müdavimi birisi için.


    Şayet aynı mesafeyi benzin ile kat etmiş olsaydım 8lt/km tüketimim olmuş olsaydı; 8*3,5=28lt benzin yakmış olacaktım.28*7.7=215,6 TRL yakıt masrafım olacaktı. 0.61TRL/km.


    Aradaki fark 65 TL bu seyahat için. Yıllık 13 bin km yol yaptığımı varsayarsak şayet, benzin ile 7800 TRL, LPG ile ise 5330 TRL senelik yakıt masrafı elde ederim. 2500 TRL için değer mi? LPG ile ikidebir abuk subuk lamba yakması da cabası. Gerçi atmosferik araba her türlü eziyet. Millet düşman ama en güzeli yine turbo dizel, aynı yolu hem daha az yakarak hem de daha süratli giderek katebiliyorsunuz.

    Ben son zamdan sonra neredeyse tamamen benzine geçtim.
    Teknik tarafımı bilmiyorum ama özellikle 130 üstü hızda lpg kullanımının ivmesi artırır.

    Normalde 100 120 arasında uzun yolda 9 lt civarında tüp yakıyorum. Şehiriçi de ortalama 10.5- 11. Ancak 140 150 gibi hızlarda şehirlerarası da 11 görüyor.

    Öte yandan benzin şehirde içi 9 civarında iken şehirlerarası 7.5 8 civarında.

    Bildiğim kadarıyla sıralı sistemler de arada benzin püskürtmede var. Şimdi bunların hepsini yanyana koyunca lpg tüketimi %10 civarında avantajlı oluyor. %10 hatta %15 için benzinden vazgeçmek mantıklı gelmiyor.

    Edit aracım megane 3 1.6
  • günde 100 km de dizel karlı. Sizin içinde tabiki lpg karlı.


    lpg nasıl daha fazla yakıyormuş :)


    Benzer şeyi dizel ile benzin arasında diyorlar.


    Şu kahve ağzı varya abiiii motorin oldu 7 tl benzin 8 tl arada fark yok aynı yakarlar....


    külliyen benzinci avuntusu başka hiç birşey değil.


    Dizel ile benzin litre fiyatı aynı olsa bile dizel hep az yakar. yakıt litre fiyatı arabayı götürmüyor. Aracı motor tipi yapısı çalışma mantığı yürütüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 14 Ağustos 2021; 13:59:34 >
  • Benim araç Lpg ile maksimum sadece yüzde 11 daha fazla tüketiyor. Bir de Lpg yi evin yanındaki Total istasyondan 4.28 den aldım bugün, yol üstünde 4.19 dan satan da var.

    Misal ben 45 litre Lpg ile 450-480 km yol yapıyorum. 45 litre benzin ile 500 km yapıyor.

    Siz Lpg tankını doldurunca kaç litre Lpg alıyor, kaç km yol yapıyor onunla? Önemli olan bu. 3 litre fazla yakar diyene bakmayın.

    Ölçüm yaptınız mı hiç?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 14 Ağustos 2021; 14:2:13 >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Buna bide kaç km de ne kadar benzin de kullandığı eklenmeli. Sonuçta lpg ile de kullanılsa benzinden de kulanıyor.+ lpg nin kalitesi tipi nasıl.



    en iyisi hiç bunları kafaya takmamak dizel alamıyorsan yada sevmiyorsan yapacak birşey yok maddi durumun iyiyse çek benzine bas gaza maddi durumun yeterli değilse doldur lpgyi yola devam et.


    Sonuçta senin elinde olan birşey şu kadar az gidiyor lpg diyerek beyin yakmaya gerek yok kalanını benzin ile gidersin dimi :)

  • LPG ile benzine göre %15-20 arası lt olarak özellikle rampa ve şehir içinde daha fazla lt tüketimi oluyor defalarca ölçmeme rağmen. Uzun yolda ise araç 4.5-4.7 gösterirkende 4.9-5 lt LPG yaktı bi kaç sefer. Ortalama 5.5-6.5 lt benzinle gidiyorsa 7-8 lt LPG yakıyor.
  • 20 yaşında benzinli bir aracım var. Kullanıcı kitlesi zamanla değiştiğinden ötürü piyasadaki örneklerinin neredeyse hepsi LPG'li ve yıkık durumdalar. Benimki standart bakımlarıyla km'si de yüksek olmasına rağmen saat gibi çalışıyor. Yorumu size bırakıyorum.

  • Simdi 1.6 atmosferik İstanbul İzmir gibi trafigi yogun sehirlerde 10 litrenin altina inmez.Lpg li araba da 11-12 litre civari yaksa birde sirali sistemler benzin olmadan calismiyor.Neredeyse ayni hesaba geliyor.Bana cevreyolundan 60 gidip az yakiyorum demeyin.Ortalama hiziniz 25 km civari olursa tuketimler bu civarda olur.
  • Ben son zamdan sonra neredeyse tamamen benzine geçtim.
    Teknik tarafımı bilmiyorum ama özellikle 130 üstü hızda lpg kullanımının ivmesi artırır.

    Normalde 100 120 arasında uzun yolda 9 lt civarında tüp yakıyorum. Şehiriçi de ortalama 10.5- 11. Ancak 140 150 gibi hızlarda şehirlerarası da 11 görüyor.

    Öte yandan benzin şehirde içi 9 civarında iken şehirlerarası 7.5 8 civarında.

    Bildiğim kadarıyla sıralı sistemler de arada benzin püskürtmede var. Şimdi bunların hepsini yanyana koyunca lpg tüketimi %10 civarında avantajlı oluyor. %10 hatta %15 için benzinden vazgeçmek mantıklı gelmiyor.

    Edit aracım megane 3 1.6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi J.McNulty -- 14 Ağustos 2021; 17:36:51 >
  • Basit bir hesap yapalım
    100km'de 8lt benzin yaksanız 62.4₺ maliyetiniz olacak.
    100km'de 10lt lpg yakacaksınız ve lpg'nin litresi 5₺ ise 100km'de 50₺ maliyetini olacak.
    Yani 100km'deki karınız 12.4₺ olacak.
    Değer mi değmez mi siz karar verin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    günde 100 km de dizel karlı. Sizin içinde tabiki lpg karlı.


    lpg nasıl daha fazla yakıyormuş :)


    Benzer şeyi dizel ile benzin arasında diyorlar.


    Şu kahve ağzı varya abiiii motorin oldu 7 tl benzin 8 tl arada fark yok aynı yakarlar....


    külliyen benzinci avuntusu başka hiç birşey değil.


    Dizel ile benzin litre fiyatı aynı olsa bile dizel hep az yakar. yakıt litre fiyatı arabayı götürmüyor. Aracı motor tipi yapısı çalışma mantığı yürütüyor.

    Lpg benzin kadar aracı performanslı şekilde yürütemediğinden gaza biraz daha fazla basmanız gerekiyor. Bu yüzden lpg ile yürüyen araç benzinli araca göre daha fazla yakıt tüketmiş oluyor. Ancak lpg nin litre fiyatı benzine oranla ucuz olduğundan fazla yakmasına rağmen karlı oluyor.


    Sallamasyon bir örnek vermem gerekirse iki yakıtı da 2 tl den alıp 20 lt doldursanız benzin ile 400 km gidiyorsanız lpg ile 320 km gidersiniz.





  • Benim hesabima göre lpg yüzde 15 ila 20 arasi fazla tüketiyor. Örneğin şehir içi 7.5 lt benzin tüketiyorum. Üzerine 1.5 lt daha koyarim 9 litre lpg tüketimi bulurum. 9 çarpı 5 (4.40 a alıyorum ama neyse) 45 kuruş yapar. Benzinde ise 7.5 litre ile 7.80 den alsam 58.5 kuruş yapıyor. 100km de 13 lira fark var bu durumda. Değer mi derseniz yeni taktırmayi düşünen adama değmez ama mevcut kiti olan adam devam edebilir bence. 13 tl silindir odasında yanıp kül oluyor sonuçta.
  • 1.4 insignia aracım benzinde , araba kendi ölçebildiği için , kilometrede 85 krş yakıyor.
    Tüpte depo hesabı yaptığımda, ölçme sistemi yok , kilometrede 52 krş yakıyor
    Yazın sıcakta tüp direk geçtiği için benzin gideri ihmal edilebilir bir seviyede oluyor, fark 33 krş oluyor kilometrede
    Kışın soğuk havada kilometrede 15 krş da benzin masrafı ekleniyor tüpe, ilk çalıştırma benzinle olduğundan dolayı, toplam; 67krş , fark 18 krş..
    Yine benzinden ucuz oluyor,
    benzindede tüpte de kullanım şartları aynı, %90 şehir içi..
  • ayda 1000 km yapiyosun diyelim. klasik atmosferik araba 10 litre yakar lpg ile 12. lpg 4.5 de 55 lira. turbolu 1.0 1.2 1.4 araba 9 litre yaksa desen 70 lira. Ayda 550 lira lpg 700 lira benzin. ( lpgye gecene kadarki benzini saymiyorum). Ayda 150 lira kar edeceksin ha... daha sık benzinlige gideceksin, tuplu arabaya bineceksin, 2000 devirde bastin mi gitmeyecek, avmye giremeyeceksin, stepne ya da bagajda yer kaplayacak, yilda 2 3 kere lpg ayari zarti zurtu, yilda 1 kere lpg filtre vs degisimi, derkeeen yilda 1500 lira kar edeceksin diye motoru öldüreceksin lpg ile, bu kadar seyle ve daha fazlasiyla ugrasacaksin. ee sonra 1500 kar ettim derken bir ariza cikacak yok lpg beyni yol enjektoru yok motor subaplari eridi 2500e yaptir derkeeen küfür edip duracaksin. daha 4 5 bine taktirip 3 yilda parasini cikaracagin lpg kitinden bahsetmedim. eski bir lpg kurdu olarak ve yeni tsi ci olarak lpgden uzak durun




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eko33 -- 14 Ağustos 2021; 19:13:15 >
  • Ben kendi adıma konuşayım,
    Lpg de illaki kaar edersini.

    Ortalama 100km
    7 litre benzin yaksanız 7x 7,82=55 tl yapar
    9 litre lpg yasa 9x 5,16= 47 tl yapar, ilk marşta ve motor ısınana kadar benzin kullanımı hariç.

    Ayda 3000 km
    Benzin 1.650 tl
    Lpg 1.410 tl yapar + 50 tl benzin tüketimi 1.460 tl yapar

    Aradaki fark 190 tl ,12 ayda toplam 2300 tl cepte kalcak.
    Prins marka lpg taksan ortalama 3500 tl

    1,5 yılda lpg ücretini çıkartırsın, o dan sonra kaara gecersin.


    Log taktırcaksan, lpg markasından ziyade yapılan işçilik önemli
    Vanada gitsem prins aynı kalite, atikerde
    İstanbulada gitsem aynı kalite fakat işçilik aynı degil.
    Dolayısıyla
    Prins taktırır rezilde olabilirsin
    Atiker taktırırsın vezirde olabilirsin.

    Lpg arıza çıkartırsa, sanayi sanayi dolaşabilirsin. Saglam parcalar degiştirilir.

    Aracını temiz 5 yıl üstü kullancaksan lpg mantıklı.




  • Lpg benzin e göre fazla yakar
    Ama kazanç lpg ucuzdur benzine göre kâr buradan gelir
    Eğer lpg = benzin aynı para olsa lpg kullanmak zararlı olur şu an 3 liraya yakın yine fark var arada şu an lpg çokta yaksa daha mantıklı ama lpg 6 yı geçede benzin 8 olursa benzin mantıklı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPHA LION KING

    Benim hesabima göre lpg yüzde 15 ila 20 arasi fazla tüketiyor. Örneğin şehir içi 7.5 lt benzin tüketiyorum. Üzerine 1.5 lt daha koyarim 9 litre lpg tüketimi bulurum. 9 çarpı 5 (4.40 a alıyorum ama neyse) 45 kuruş yapar. Benzinde ise 7.5 litre ile 7.80 den alsam 58.5 kuruş yapıyor. 100km de 13 lira fark var bu durumda. Değer mi derseniz yeni taktırmayi düşünen adama değmez ama mevcut kiti olan adam devam edebilir bence. 13 tl silindir odasında yanıp kül oluyor sonuçta.

    Yanlız bir şeyi atlıyorsunuz.


    Yanlışım olabilir alıntılayıp düzeltirseniz sevinirim. Aracı zaten ilk çalıştırdığınızda benzini alıp çalıştırıyor. Hatta çoğu kez hemen geçmiyor lpg'e. Dolayısıyla oradan da bir miktar benzin kaybı var. Üstüne belirli bir miktar tüpten sonra yine ara sıra benzin de motora püskürtülüyor diye biliyorum. Kitten kite değişiklik gösterebilir tabi. Oranını bilmiyorum ama çokaz değil.


    Burada miktarlarıda işe katınca 13 liralık fark belki 8-9 tl e kadar düşüyordur.





  • J.McNulty kullanıcısına yanıt
    Evet hocam. Tabi ki öyle. Yazın marş bastiktan 15 20 saniye sonra geçiyor yani kayıda değer pek bir tüketim yok. Kışın da ilk 1 dakika yumuşak kullanarak giderken belki. Bu fark benzin olarak kullanilinca mutlaka bir düşüş olacaktır kar oranında.

    Bir de lpgde değilken benzindesin tamam ama benzindeyken de hep benzindesin yani bir fark yok sonuçta benzinli araç da ilk basta suyla bedava çalışıp sonradan benzine geçmiyor. (Demek istediğim şey zaten bizi ilgilendiren benzin vs lpg, her iki araç ta benzinde iken tüketim benzer olacak. Lpg kitini düğmeye basıp kapatınca da ayni şekilde)

    Fiyat olarak ise 4.19 a aytemiz lpg var evimin yakininda mesala. 37 kuruş da yakabilir lpg ile giderken aracım. Böyle bakınca aradaki fark 21 hadi düz 20 kuruş olsun km başı. Yüzdelik olarak yüzde 30 a yakin yine fark var tüketimde cepten çıkan parada. Lpg için yüzde 30 kar düşük bir oran. Alışılagelmiş olan yüzde 40 45 olması. Ancak ardı ardına sadece lpgye gelen zamlar bu oranı düşürdü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALPHA LION KING -- 14 Ağustos 2021; 19:37:29 >




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.