Şimdi Ara

5-10dk'da bir adsl kopuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
9.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar.
    Yaklaşık 2haftadır 5-10dkda bir adsl ısıgı yanıp sönüyor sonra sabitleniyor dolayısıyla internet kopup duruyor. modemi direk hatta bağladım yine olmadı modem değiştirdim aynı. telekomu aradım bi sorun gözükmüyor dediler. sizce neden olabilir?çok sinir bozucu bir olay



  • Yalnız değilsin

    Yaklaşık 1 - 1.5 ay önce benim başıma geldi bu sorun özellikle kullanımın yoğun olduğu saatlerde 1 dk yı geçmeyen aralıklarla sürekli kopmalar oluyordu müşteri hizmetlerini aradım bir sorun gözükmüyor efendim denilerek klasik muhabbetimize başladık dns ti kullanıcı şifresi idi alışageldiğimiz kullanıcı kaynaklı sorun aranıyordu en nihayet 3. aramamda arıza kaydı alındı ve bir saat sonra teknik servisten arandım , buyurun muhabbete;

    (eğer yanılmıyorsam sizde bu tür bir diyaloğa girdiniz)

    ttnet teknik servis : sorun ne idi
    ben : xxx bey sürekli olarak adsl hat sinyalim gidiyor özellikle gündüzleri ve akşam üzerleri bazen 30 saniye aralıklarla hiç durmaksızın , saatlerce devam ediyor bu durum ancak gece 22:00 ve sonrasında ise hiç sorun yaşamıyorum
    -hmmm hattınızda paralel telefon varmı ?
    -hayır yok .
    -peki telefon hattınızı kontrol ettirdinizmi
    -evet arıza kaydı bırakarak hattımı kontrol ettirdim ancak bir sorun yokmuş
    -splitter kullanıyormusunuz
    -evet
    -değiştirip deneyebilirmisiniz
    -değiştirdim zaten
    -şimdi ben sizin hat değerlerinize bakıyorum sinyal mükemmel gözüküyor
    -xxx bey şu anda tekrar sinyal gitti
    -evet görebiliyorum , modeminiz bir şekilde sinyale kavuşmuyor modeminiz arızalı olabilirmi ?
    -mümkün değil zira iki farklı marka modemim var her ikisindede aynı sorun oluyor
    -hmmm özellikle gündüzleri dediniz değilmi
    -evet geceleri çok nadir sorun yaşıyorum
    -o zaman voltaj kaynaklı sorun olabilir gündüzleri şebekeye çok yüklenilen saatlerde modeminiz sorun çıkartıyor olabilir
    -!!!??? iyide ben online ups kullanıyorum elektrikteki dalgalanmalardan vede kesintilerden etkilenmiyorum bu arada sinyal yine gitti
    -evet görebiliyorum yinede imkanınız varsa farklı bir modem ile deneyin burada herşey yolunda gözüküyor
    -xxx bey az öncede söylemiştim iki farklı modem ile denedim ayrıca bu modemin gündüz bozulup gece tekrar çalışması mümkün değil değilmi
    -haklı olabilirsiniz ama yinede farklı bir modem ile denemeyi deneyin sorun devam ederse bizi şu numaradan arayın ...

    Bu noktadan sonra daha fazla üstelemeyip telefonu kapatıp daha yetkili bir kişi ile görüşmenin yollarını ararken kopmaların sona erdiğini farkettim !!!!
    ilginçtir 1 ay kadar hiç bir sorun yaşamadım !!!!! taki 10 gün öncesine kadar şimdi yine aynı muhabbet sil baştan , teknik servis ile görüşmelerim hala sürüyor onlar ısrarla sorun olmadığını söylüyorlar ben ise ısrarla santral yada port kaynaklı bir sorun olduğunu belirtiyorum kaldıki Fast Path CRC Error vede Fast Path HEC Error STR değerleri almış başını gitmiş durumda ,
    mükemmel olarak tabir edilen değerlerim hakkkında yorumlarınızı alayım !!!!
     5-10dk'da bir adsl kopuyor



    Özellikle şu son zamanlarda benzer şikayetlerin artması dikkatimi çekti bilemiyorum farkettinizmi ama adsl sinyalinin kesilmesi şikayetleri ADSL2+ ya geçilmesinden beri inanılmaz arttı benim kişisel kanaatim bu sinyal kesilmesi şikayetlerinin her ne kadar telekom tarafından kabul edilmek istenmesede %90 oranında telekom kaynaklı olduğu yönünde , açıkcası ADSL2+ ya geçilmesinde bir şeylerin hatalı yapıldığını düşünüyorum tabii altyapının güçlendirilmeden sistemin kapasitesinin üzerinde müşteri kabul edilmesinin internet erişimine etkileri hepinizin malumudur ...

    Sonuç olarak telekom ve adsl sorunlarının hiç bir zaman bitmeyeceğine inanıyorum ve kendi adıma kablonet çözümüne daha sıcak bakıyorum artık ...




  • ADSL hat bilgilerini burda bizimle paylaşabilirmisiniz KGTR ?

    Hat Kalitesi
    Hat zayıflama
    Modulasyon
    Vs...
  • elbette modulasyon otomatik , adsl2+ ;)
     5-10dk'da bir adsl kopuyor
  • modemlerinizin loglarını buraya koyabilir misiniz?

    airties kullanıyorum ve adsl2+ a geçince aynı sorunu ben de yaşıyordum

    arıza kaydı bıraktıktan sonra sizi arayacak olan teknik ekibe modülasyon türünün değiştirilmesini ve ADSL_G.dmt yapılmasını söylerseniz sorununuz çözülecektir büyük ihtimalle
  • Datron 1320 modem vardı bende. Hergün aynı saatte arada bide sürekli adsl kopuyordu 10-15 dakika sürerdi ama durmadan. Modemi değiştirdim sorun düzeldi.. Eğer imkanın varsa yani yanında birisinde modem varsa bir kaç saatliğine ödünç al, öyle dene.. Sorun düzelmezse telekom amcanın işidir bu : )
  • @ throlll Sanırım ADSL2+ hakkındaki tespitime katılıyorsunuz ;)
    öte yandan sizce ADSL2+ ile 1 ay normal çalışan bir bağlantının birden sorunlu hale geçmesi mümkünmüdür
    diğer konu ; U.S. Robotics , Airties ve Asus modemler ile denedim ancak değişen hiç bir şey olmadı
  • Hattınız sinyal kalitesinde bir sorun gözükmemekte.
    Link TYPE yazan yerde FAST yazmak bunu intervaled yapıp deneyebilirsiniz normal şartlarda telekom tarafından yapılan bir ayardır ama ufak bir örnek vereyim eyer ADSL bağlantı modulasyonlarından Hepsini iptal edip Sadece GDMT.Lİte secerseniz orası İntervaled olur:) böyle bir deneyin bakalım kopacakmı?Bunların dışında olabilecek sorun şu olabilir ki oda bina içi veya evinizin içindeki odalar arasındaki telekom kablosunda malesef kısa devre oluyor olabilir yani hatlar birbirine deyebilir ve adsl hattınız kesilir bunu bir kontrol edin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KGTR

    @ throlll Sanırım ADSL2+ hakkındaki tespitime katılıyorsunuz ;)
    öte yandan sizce ADSL2+ ile 1 ay normal çalışan bir bağlantının birden sorunlu hale geçmesi mümkünmüdür
    diğer konu ; U.S. Robotics , Airties ve Asus modemler ile denedim ancak değişen hiç bir şey olmadı


    evet katılıyorum

    1 aydır adsl2+ ile çalıştığından eminseniz adsl2+den değildir ancak adsl2+de çalışıyorum sanıp başka bir modülasyon türünde de çalışıyor olabilir hattınız

    ne yazık ki birimim dsl değil olsa yardımcı olmaya çalışırdım

    dediğim gibi arıza kaydı bırakırsanız sizi teknik ekip mutlaka arayacaktır ve sorununuza çözüm mutlaka bulurlar bulmakta zorundalar zaten




  • bu kopmalar son gunlerde bende de yaşanıyor..bi 15-20 dakka gidip geliyo sonra da internette bi sayfa acınca telekom'un 212'yle başlayan bi sitesine yoneltiyo beni. 18 le başlayan numaranızı ve kullanıcı adınızı girin diyo..arayıp sordum modeminizde bunlar farklı girilmş olabilir dedi ama hepsi dogru halde kayıtlı modemimde..( usr 9110 adsl2 router bu arada modem)
    ayrıca yukarda okuyunc abakayım dedim benim hat degerlerim, attenuation 49 a 40..oldukca dusuk..bunun nedeni ve cozumu ne olabilir?
  • Bilgiler için sağolun arkadaşlar. benide aradılar söyledikleri şey aynısı.. hala kopmalar devam ediyor. adsl2plus yüzünden olduğuna bende ihtimal veriyorum
  • netde gezemioz devamlı kopuyor
  • Arkadaşlar Sorunu Çözdüm (Sanırım)

    Dünkü mesajımda CRC Error ları hatırlayacaksınız , buda bugünkü değerlerim ;)
     5-10dk'da bir adsl kopuyor


    Gelelim nasıl olduğuna , yine dünkü mesajıma dönecek olursak CRC errorların NEAR END ( yakın uç yada yakın taraf) kaynaklı olduğunu görebilirsiniz , aslında bu durum arıza ortaya çıktıktan sonra kafamı epeyce kurcalıyordu ancak kesin olarak hatanın modem kaynaklı olacağına ihtimal veremiyordum zira faklı modemler ile denediğimde sorun çözülmüyordu ama beni yanılgıya düşüren sürekli kullanmakta olduğum modem olan U.S. Robotics 9110 yerine deneme amaçlı olarak airties marka modem kullanmamdı şimdi bazılarınız sorabilir burada yanlış yada seni yanılgıya düşüren nedir diye !!!

    Hemen açıklayayım bazılarınız bilecektir airties aslında bir robotics klonu !!! yani donanım ve yazılım bariz bir şekilde aynı ;) dolayısı ile robotics marka modem de olan bir donanımsal hata (arıza demiyorum) yada yazılımsal bir hata aynı şekilde airties modemdede olabilirdi yani deneme sonucunda airties ilede aynı sorunu yaşıyor olabilirdim haliyle bu durumu gözden kaçırdığım için sorunun telekom taraflı olduğu konusunda nerede ise emindim .

    Yine bilenleriniz yada hatırlayanlarınız olacaktır robotics modemin yazılımlarından birisi hatalı idi bu hata sonucu indirmeler % 99 a kadar gelip takılabiliyordu ( bu konu daha öncede tartışılmış ve yazılım sürümünün indirgenmesi ile sorun çözülmüştü) bende bu noktadan hareketle yola çıktım ve modemin yazılımsal/donanımsal bir hatası olduğu sonucuna vardım hemen üreticinin sitesine giderek U.S. Robotics 9110 modemin 0.51 sürümlü yazılımını indirerek modem yazılımını güncelledim ve sonuç yukarıda resimde gördüğünüz gibi 33000 lerde dolaşan CRC Error lar bir anda sıfırlandı :) dün akşam yaklaşık olarak saat 23:00 dan bugün 11.00 civarına kadar beri herhangi bir kopma adsl hat sinyalinin kaybolması sorununa rastlamadım ( saat 11.00 sıralarında ise yarım saatlik bir kopma yaşadım ancak bu konu dışı olacak zira teknik servisin bu saatlerde hattıma tekrar müdahele ettiğini öğrendim)
    Şu an itibari ile bir sorun gözükmüyor bugünü de sorunsuz olarak geçirebilirsem kesin emin olacağım ve bu konuda çok şikayet olduğunu düşündüğümden dolayı ttnet e de bilgi vermeyi düşünüyorum...

    Sonuç olarak başta belirttiğim gibi sorunun esas nedeni adsl2+ ile robotics modemin yazılımsal bir sorunu olduğu eğer sizlerde robotics marka modemler ile bu tür bir sorun yaşıyorsanız bahsi geçen yazılım güncellemesini deneyin , airties ile deneme imkanım olmadı ancak onun bir robotics klonu olduğunu hatırlarsak yine aynı şekilde bir yazılım güncellemesi ile soruna çözüm getirebilmeniz mümkün olabilir ;)

    Aynı şekilde deneme yapıp sizlerde sonuçlarını burada paylaşabilirseniz hep birlikte kesin bir hüküme varabiliriz ... Belki bu konu bir süreliğine başlık değiştirilerek üst konu olabilirse sorununa çözüm arayan arkadaşlara daha yardımcı olabilir

    Not :@ throlll evet adsl2+ ile 1 ay sorunsuz çalıştı vede adsl2+ olduğuna eminim ttnet e teyit ettirmiştim ancak nasıl olupta bu şekilde bir ay sorunsuz çalıştı bu hala muamma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KGTR -- 29 Nisan 2008; 19:21:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Man44

    Datron 1320 modem vardı bende. Hergün aynı saatte arada bide sürekli adsl kopuyordu 10-15 dakika sürerdi ama durmadan. Modemi değiştirdim sorun düzeldi.. Eğer imkanın varsa yani yanında birisinde modem varsa bir kaç saatliğine ödünç al, öyle dene.. Sorun düzelmezse telekom amcanın işidir bu : )


    Arkadaşım sana katılmıyor değilim. İnca marka modem vardı, aynı marka yeni aldım sorun değişmedi. 1 aydır süren sinir edici, bazen sık sık bazen saatte bir bazen de 3-5 saatte giden internet kesintisi US Robitics ile bitti...
  • ben bu yuzde 99 larda takılma oldugunda USR 9110-V051 i yuklemiştim, takılmalar tamamen gitti, dun yine aynı sorun oldu yapayım dedim tekrar..benim near end sutunu de tamamen sıfırlanmış ama far end sutunundaki fast path crc error 47 ve attenuation 49 a39..senn degerlere gore oldukca dusuk..bunu nasıl halledebilirim sence?
  • @ damirem belki dün indirme sırasında yaşadığınız takılma sorunu karşı sunucu ile ilgili idi yada benzer şekilde telekom kaynaklı olabilir modeminizle ilgili olduğunu sanmıyorum açıkcası , zira öyle olsaydı çok sıklıkla indirme sorunu yaşıyor olurdunuz + bunun için aynı sürümdeki yazılımı tekrar yüklemenize gerek yoktur bir kere yüklenmiş olması kafidir ...

    Sinyal değerlerinize göre santral den uzak olduğunuzu tahmin ediyorum , açıkcası o sinyal değerlerinin yükseltilebilmesi için ne yapılması gerekiyor herhangi bir bilgi sahibi değilim ancak ttnete crc error oranınızın yüksek olduğunu ve bunun normal olmadığını özellikle belirtmeniz gerektiğini düşünüyorum ayrıca ttnet müşteri hizmetlerine tel. yolu ile ulaşmak genelde bu tür sorunlara çözüm getirmiyor ( benim açımdan) , yazılı olarak hatta bizzat dilekçe vererek başvurmanızı öneririm o zaman işe daha bir ciddiyet ile yaklaşılıyor çünki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KGTR -- 29 Nisan 2008; 20:01:13 >




  • çok teşekkurler cevap için, bi gidip danısayım dedigin gibi netten degil de, yazılı olarak şikayette bulunmak daha etkili olabilir.
  • aynı sorun bendede var 5-6 dk da bir gidip geliyoru değerler böyle
    xDSL linestate up (downstream: 2016 kbit/s, upstream: 512 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 46.0 dB, Up: 28.0 dB; snr Margin Down: 10.5 dB, Up: 21.0 dB)

    2048 sınırsız kullanıyorum
  • Tek başınıza değilsiniz.5-6 aydır burası da aynı
  • Aynı sorun bendede var yaklaşık 1 aydır...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.