Şimdi Ara

4x2 arkadan itişli suv nasıldır ve 4x4 suv ile arasındaki fark nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 ay
  • Cevaplayan Üyeler 17
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 12
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 18 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 5
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Metalciadam335 (12 mesaj) wehrmacht (3 mesaj) Huan8 (3 mesaj) salserol (2 mesaj) zotacing (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (31 mesaj) Mobil (4 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> 4x2 arkadan itişli suv nasıldır ve 4x4 suv ile arasındaki fark nedir?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    21837 Mesaj

    SUV falan uydurma terimler, piyasada ki 3-5 model dışında gördüğünüz yüksek araçların gerçek adı, B-C-D segmentlerin yükseltilmiş versiyonları arada ki fark sadece 3-4 uzun parçadan geçiyor, hiç bir artıları da yok, virajlarda falan direk yıkılmaya çok yatkınlar yüksek hız da yapamazsınız. Ama kompleks meselesi işte.

  • SUV falan uydurma terimler, piyasada ki 3-5 model dışında gördüğünüz yüksek araçların gerçek adı, B-C-D segmentlerin yükseltilmiş versiyonları arada ki fark sadece 3-4 uzun parçadan geçiyor, hiç bir artıları da yok, virajlarda falan direk yıkılmaya çok yatkınlar yüksek hız da yapamazsınız. Ama kompleks meselesi işte.

  • Binbaşı
    1432 Mesaj
    Dag bayir cikarkan arkadan itis cok kotu . Onden cekis iyidir. Arazi camurluysa ve karliysa 4x4



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    377 Mesaj

    Benim bildiğim kadarıyla önden çekiş, çekiş kaldırma, tork hususunda daha iyi oluyor arkadan itişlerin hızı daha iyiydi sanırım. Şahsi fikrim, 4x4 arka itiş arasındaki fark 4x4 önden çekiş arasındaki farktan fazladır. Daha zorlu arazi şartları ( kar kış dahil) hususunda sıralamam 4x4>önden çeker>arkadan iter olacaktır. 4X4 te subaru ve audi quatroya bakın derim hocam ayrıca.

    |
    |
  • Yarbay
    21837 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Millet öyle sanmıyor işte azizim. İşyerinde Juke kullanan bir bayan arkadaşım aracın ciddi ciddi arazi aracı olduğunu iddia ediyor. 4x4 var benim araçta diyor. Of yarabbim.


    Özellikle crossover tarzı araçları kullanan bayanlardaki yersiz özgüveni ben buna bağlıyorum. Qashqai ile rahatça 240 basarsın diyeni duydu bu kulaklar.



    Alıntıları Göster

    Ankara trafik sayfasında da 1.6TDI Passat'la 267km hıza çıktığını iddia eden, 2000 model 1.8T Passat'ı Chiron zanneden bir çok keko var, aynı şey.


    4x4 jipçikleriyle kaldırıma çıkan, şeridin içinde tutamayan kadınları zaten ciddiye almaya gerek yok.

    |
    |




  • Yüzbaşı
    897 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Metalciadam335

    C3 Aircross 4x2 önden çekişli baktığım araç Bmw X3 sDrive 4x2 arkadan itişli. Bu iki araba arasında segment farkı dışında ne gibi farklar vardır?



    Alıntıları Göster

    arkadan itişli arabalar arazi ortamında hep dezavantajlıdırlar.

    iki tekerlek birden patinaja düşerler ve kendilerine kanal açarlar ve orada sabit bir patinaj döngüsüne girer.

    fakat önden çeker araçlar patinaj sırasında tam sağ veya sol yapılarak o kanaldan kurtulma ihtimalleri var.

    |
    |




  • Uzaklaştırılmış 26 gün cezanın, 25 gün 15 saat 19 dakika kadarı kaldı.
    Türkiye’nin en zor coğrafyası yani doğu karadenizden selamlar. Türkiye’nin en zor yolları gerçekten de bizde. Mesela İç anadoluda köy yoku denen yol bizim için düz ve rahat. Bizdeki sıkıntı aşırı dik rampalar, dağların etrafından dolaşan yollar ve yağmur yağınca iki kat zorlaşan çamur deryaları.

    Deneyimlediğim ve kolay kolay yolda kalmayacak gerçekten de kanında off road olan araçları sıralayayım:

    1- Toyota Land Cruiser
    2-Jeep Cherokee
    3- Land Rover defender
    4- Suzuki Jimny



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mahsun Scofield -- 3 Aralık 2020; 9:3:1 >
  • Yarbay
    2402 Mesaj

    Benim şahsi kanaatim suv olacaksa 4 çeker olmalı. İki çeker züğürt tesellisinden başka bir şey değil. Ha şunu anlarım ben araziye girmiyorum ama arabam yüksek olsun (ki son yılların modası) diyenler alıp biner ama b-c crossover bence boş iş. Hem ağır olsun, hem rüzgar direnci fazla olsun hem de daha çok yaksın ama karda kışta neredeyse hiç avantajı olmasın; bence bu tip araçlar gereksiz. Suv denilen araç Türkiyede Sorentodan başlar, captiva, x5, q5, q7, bir çok range modeli, toyota land cruiser v.s. gider. Onun dışında kalanlar ise benim gözümde yerden az daha yüksek otomobil. Suv dediğin araçta en az haldex veya torsen kavramalı bir sistem veya çekişi manuel ayarlanan sistem olmalıdır.Hatta yükseltme alçaltma bile bence elzemdir.


    Bazı arkadaşlar arazi dışında 4x4 gereksiz demişler ama yüksek ve ağır bir arabada yol şartlarında farkedemeyeceğiniz olumsuz bir durumda bile 4 çekerin avantajı çok fazladır. Yani olaya sadece arazi gözüyle bakmamak gerekiyor. Bu tip arabaların hakkı 4 çekerdir bence...

    |
    |




  • Teğmen
    202 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    4X2 önden çekişli suvlar B ve C segmentte bildiğiniz üzere yaygın. 4x4 olanlar ise genelde C segment suvların dolu paketlerinde ve D segment suvların baz donanımında dahi kullanılıyor.


    Peki 4x2 arkadan itişli suvlar ile 4x4 suvlar arasında hız, tork, arazi performansı ve yakıt tüketimi arasında ne gibi farklar vardır? 4x2 arkadan itişli bir suv sizce alınmalı mı?




    |
    |
  • Yarbay
    6545 Mesaj

    4x4 kullandım. adeta bataklıkta timsah gibi gidiyor. 4x2 ile mukayese bile edilmez. tabi ki asfalt dışı zor şartlarda kullanacaksanız. yoksa gereksiz.

    |
    |
  • Yarbay
    5950 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    kendi aracım 4x4 passattan biliyorum hem kötü yolda hem yokuş yukarı ivmelenmede daha iyi.

    4x4 suv ise daha da iyi hissettirir diye tahmin ediyorum.

    Tek dezavantajı fazla yakması.

    Yanlış biliyorsun 4x4 sadece kötü yol veya rampa ivmelenmede daha iyi olamaz aksine kötü olmalı. fazla yakması da bundan.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    897 Mesaj

    4x4 olmayan SUV lar ( bende C3 Aircross sahibiyim), sadece yüksek araç kullanma zevki ve bir nebze yağmurlarda su birikintilerinden gecerken daha toleranslı. pikniğe giderken, feribottan inerken arabanın altını çarptırmadan geçebilirsiniz.

    bence bu tip araçlarla maceraya girilmemeli. 4x4 aracınız varsa bile kalmama garantiniz yok. burada sizi kurtaracak lastikleriniz, vinciniz veya arkadaşınızın vinci olacaktır.

  • Yüzbaşı
    446 Mesaj

    Şöyle örnekleyelim. Arkadan itişli pick-uplarla araziye gidenleri görmüşsünüzdür. Bu 4x2'lerden memnun insan duydunuz mu? Memnunlarsa eğer biz yanılıyoruz. Önden çekişin avantajı yokuşta belli olur. Arkadan itişin ise daha konforlu bir sürüş sağlıyor. Şunu bir kere netleştirin. Araziye girecek misiniz girmeyecek misiniz. Girecekseniz 2 çeker araca hiç bakmayın. Yakıt tüketimine çok odaklanmamanız lazım. Baktığınız araçlar zaten ağır ve 4 çeker alırsanız ona göre yakacaktır. Yeni nesil motorlar çok yakmıyor, o konuyu kafaya takmayın. Düzgün yolda zaten sürekli 4 tekerden çekiş araç sayısı azdır. Çoğunluk otomatik olarak 2 tekerin bağlantısını keser. Zaten kesmelidir de, yakıt tüketiminiz artacaktır.


    Bence Subaru'ya bakmanız daha mantıklı. Asimetrik 4x4'tür ve performansı hem arazide hem yolda çok başarılı. Subaru XV, Forester veya Outpack sizin üzmez. Kesinlikle deneyimleyin.


    Bütçeniz ne kadar bilmiyorum. AWD konusunda Subaru Symmetrical All Wheel Drive, Alfa Romeo AWD (Stelvio), Audi Quattro üzmez. Gerisinde illa bir eksiklik denk gelir. YouTube'ta 1 metre karın içinde giden sürüsüyle Quattro var. Aynı yerde Mercedes ve BMW ile dalga geçiliyor.

    |
    |
    Metalciadam335 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yüzbaşı
    446 Mesaj

    Her 4x4 birbirinin aynı değil. AWD'nin ayarlanabilir olanı ve sürekli AWD olanı var. Hatırladığım kadarıyla sürekli olanlarda belirli hıza eriştiğine gücü yüzde 80 arkaya veriyordu. Burada da bir sürü teknoloji mevcut. Gel gelelim, ben Subaru ve Audi haricinde gerçek performansı vereni göremedim. Ha bu arada, Land Rover'da 4x4'ün efsanesidir. Hatta birçok testte diğer 4x4'lerin yapamadığını yapıyor. İmkanınız varsa ona da bakın. Her ne kadar sanayiden çıkamazsın diyenler olacaksa da kullanan çok kişi var.

    |
    |
    Metalciadam335 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    5950 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Metalciadam335

    Arkadan itişli 4x2 hakkında ne düşünüyorsunuz? Bmw X3 sDrive almayı düşündüğüm otomobillerden ama arkadan çekişin avantajı veya dezavantajını bilmiyorum.



    Alıntıları Göster

    Eğer maksat yola hakim olmak yüksekte oturmak değilse hanımlar bazen tercih eder özellikle bunu ve bagaj gerçek anlamda yüklü karavan römork kullanılmayacaksa şahsen tercih etmem. Arkadan çekişli araçlar fazla yakıt tüketirler şehir içinde avantajlı olan önden çekişli.





  • Yarbay
    3445 Mesaj
    Her kafadan nirsey çıkmış konuda çoğu kulaktan duyma yanlış bilgiler kilitli diferansiyel olmadığı sürece o aracin iyi bir arazi performansı olamaz , zaten senin alacağın araclari arazide kullanamazsin yaklaşma uzaklaşma acilari yetmez mesela Hiluxta kilitli diferansiyel varken bazı suvlarda elektronik diferansiyel kilidi yerine gecen bir fren mekanizması var bunlar standart 4*2 lerden ve hatta bazi awd lerden daha iyi sonuç verir işin vergi boyutuna girmiyorum bile



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    2774 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    shikaruzu


    gercek bı suv navigatordur escaladedir.

    |
    |
  • Teğmen
    202 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Eğer maksat yola hakim olmak yüksekte oturmak değilse hanımlar bazen tercih eder özellikle bunu ve bagaj gerçek anlamda yüklü karavan römork kullanılmayacaksa şahsen tercih etmem. Arkadan çekişli araçlar fazla yakıt tüketirler şehir içinde avantajlı olan önden çekişli.



    Alıntıları Göster

    Tamamdır teşekkürler.

    |
    |
  • Binbaşı
    1077 Mesaj
    Arazi içinse mutlaka 4*4 olmalı. Piyasada 4*4 olan çoğu suv en fazla kar yağdığı zaman günü kurtarır. Araziye gelmez. Arkadan itiş 4*2 suv aklıma gelmiyor açıkçası. Genelde önden çekiş oluyor. Ama arkadan itiş önden çekişen daha iyi olacaktır arazide. Elbette bu genel bir önsezi.
  • Teğmen
    202 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Sdrive paket Bmw X1 ve X3 de var.

    |
    |
    Profes124 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    6052 Mesaj

    Araziye çıkmıyorsanız ve çok kar yağan bölgede yaşamıyorsanız 4x4e gerek yok bence.

Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
Pubg mobile uc
Radyo Dinle
backlink paketleri
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,953
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.