Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

48 cm lik hoperlor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir Kullanıcı, 4 Masaüstü Kullanıcı
23
Cevap
0
Favori
3.107
Tıklama
Cevapla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    816 Mesaj
    arkadaşlar bir arkadaşım bana bir kolon yapmıştı 2 tane 48cm lik streo çalışıyolar tek anfiden 2side çalışıyo
    anfi hakkında bilgim yok sizce anfi gücü kaç wattır?
    birde bu hoperlorları max. verimle kullanabilmek için ne max. ne kadarlık bir anfi gereklidir
    NOT: Elektronik hakkındaki bilgim amatör seviyelerdedir bilgileri azıcık açıklarsanır sevinirim
    herkese teşekkürler



    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    816 Mesaj
    arkadaşlar lütfen yardım edin
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    401 Mesaj
    Markasını versen bari Woofer gibi bişwymi yoksa sadece bas hoparlörmü. binayı sallıyomu sen onu söyle ona göre bakalım. ama bence woofer ise 1500 watt bişeydir. onun için de kaliteli bi anfi yapman lazım. yapman diyorum çünkü o kadar iyi bi anfi çok pahalı olur. sana tavsiyem elektronik bilen bi arkadaşınla STK serisinden iyi bi anfi yapmandır. bende var STK4241 canacar parçası. her kanal iki tane 30luğu çok rahat kaldırıyo. benim tavsiyem STK. bide sese yüklendiğinde baslarda bozulma oluyosa o anfinin yeterli gelmediğini gösterir. o yüzden o hoparlörleri kaliteli bi anfiyle kullanmaya bak. son kararım: en az 100 watt.. (sözde ama bendede wooferda 100 watt yazıyo ama stk ile yerinden fırlayacak gibi oluyo)
    Yardımcı olabildiysem sevindim...
    |
    |
    _____________________________
    şu an askerdeyim... 6. J. KMD. ALAY K.LIĞI / KIRKAĞAÇ
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    48 cm çapında hoparlör bayağı büyük gerçekten heleki iki tane.Stereo olarak çalışıyorlar demişsin ama bi yandanda tek amfiden besleniyorlar demişsin amfi monumu ?Biliyorsunki hoparlörün iki tane olması stereo olduğu anlamına gelmiyor ne yazıkki yani amfininde stereo olması gerekiyor.Hoparlörlerin watt larını (şu zamanda hangi watt kavramına inanmamız gerektiğini inanki bende şaşırıyorum ki nasıl oalcak bu iş ) belirtmemişsin bu konuda arkadaşın dediği gibi bende yardımcı olamayacağım biraz daha geniş,ayrıntılı bilgi verebilirsen yardımcı olabiliriz belki ne dersin ? Yada en azından bilgileri elinde yoksa resimlerini çekip gönderebilirsen göz kararı bir yardımda fikir beyanında bulunabiliriz hangisi senin için daha makul , kolay ise o şekilde bizi aydınlatki tam yardımcı olmaya çalışalım olalımda icabında

    Kolay gelsin Allaha emanet ..
    |
    |
    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize




  • Yüzbaşı
    401 Mesaj
    watt kavramı konusunda gerçekten çok tutarsız bi dönem. benim amfi dediğim gibi iki tane 1000 wattı oynatıyo (yukarda 100 yazmışım yanlışlıkla) iki tanesi 2000 watt eder. anfi ise 2*120 watt. o hoperlörlere 1000 watt verdek nolur acaba merak konusu.
    konu biraz taştı pardon. dün arkadaşla baktık JBL 48 cm, ortası bööle gri parlak bişi 1600 watt yazıyodu. seninkiler de minimum 100 watt.
    Saygılar...
    bu arad kabinlerini düşünemiyorum:)
    |
    |
    _____________________________
    şu an askerdeyim... 6. J. KMD. ALAY K.LIĞI / KIRKAĞAÇ
  • Yüzbaşı
    556 Mesaj
    üstad ukalalık yapmış gibi olmasında bilgin olsun die söylüyorum.hoperlor deil hoparlör.dür aslı.
    |
    |
    _____________________________
    imza bilmem parmak bassam
  • Yüzbaşı
    816 Mesaj
    markası boss hoperlorun anfiyi görmedim ama açınca 2 kolon streo çalışıyo demekki anfide streo sanırım yada öyle tahmin ediyom çünkü kolonlar öyle çalışıyo bi arkadaş sormuş bilgi için diyorum evt binayı rahat sallıyo ama başka bilgim yok ben anfiyi değiştirebilirmiyim die düşünüyorum daha ii bişi buluna bilirmi die bu üzden max. ne kadarlık bir anfi takılması gerektiğini bilmiyorum
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    816 Mesaj
    cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim
    işte kolonun resmi

    Edit:Resim kaldırıldı
    NOT: Elektronik bilmediğimden kabini açmadım bilgisiz olduğumu baştan söylemiştim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bodyfx -- 19 Mart 2006; 23:19:11 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    401 Mesaj
    Anarkin in dediği gibi iki kolondan da ses gelmesi stereo olması anlamına gelmez. belki de o iki kolon paralel bağlıdır. o zaman stereo olmaz tabiki. bi de eğer anfi binayı sallıyosa bence amfi arama boşuna. masraf olur sana dediğim gibi nlar için alıcağın herhangi bi markadan ondan daha verimli ses alacağını sanmıyorum. olsa da çok pahalıdır. ama istersen dediğim gibi STK4241 entegresi ile yapılmış olan bi amfi işini rahatlıkla görür. 100 milyona mal olur aşşağı yukarı...
    SAYGILAR...
    |
    |
    _____________________________
    şu an askerdeyim... 6. J. KMD. ALAY K.LIĞI / KIRKAĞAÇ
  • Yüzbaşı
    401 Mesaj
    MaşaAllah derim başka bişi demem...
    ama dediğim gibi 1000 watt gibi görünüyo. bence de Woofer değil bas hoparlör. woofer olsa kenarının lastikli be daha kalın olması gerekir.
    NOT: hoparlörünü kötülemiyorum yanlış anlama, sadece benim fikrim:)
    |
    |
    _____________________________
    şu an askerdeyim... 6. J. KMD. ALAY K.LIĞI / KIRKAĞAÇ
  • Yüzbaşı
    816 Mesaj
    kolonların stereo çalışıyo die biliyom çünkü winampı açıp sol kolona media playerı açıp sağ kolona yönlendirince ikisindede ayrı parçalar çalabiliyom
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    401 Mesaj
    o zaman stereo bi amfi var dostum. dediğim gibi yineliycem ama tekrar diyorum. ya stk4241 stereo entegreli amf yap. yada 2 tane STK4050 kullan. stk 4050 mono entegredir. 200 watt gerçek gücü vardır. o yüzden 2 tane ile ancak bi stereo amfi elde edersin. ii çalışmalar.
    |
    |
    _____________________________
    şu an askerdeyim... 6. J. KMD. ALAY K.LIĞI / KIRKAĞAÇ
  • Yüzbaşı
    816 Mesaj
    herkese verdiği cevaplar için ayrı ayrı teşekkür ediyorum
    peki şimdi benim bu kolonlar hani hoperlorun özelliklerinde yazıyo ya kaç watt rms oluyo gerçek güç ?
    1000watt mı?
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    816 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: memin63

    o zaman stereo bi amfi var dostum. dediğim gibi yineliycem ama tekrar diyorum. ya stk4241 stereo entegreli amf yap. yada 2 tane STK4050 kullan. stk 4050 mono entegredir. 200 watt gerçek gücü vardır. o yüzden 2 tane ile ancak bi stereo amfi elde edersin. ii çalışmalar.


    aynı anda mesaj atmışız sanırım mesajı gönderdikden sonra gördüm teşekkürler bilgi için saol
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    401 Mesaj
    ya hoparlör üstünde 1000 yada 1200 yazabilir. sana şöyle bişi diyim. 2 milyona aldığım hop. üzerinde yazıyoo 300 watt. gerçekten bu watt artık güvenilir değil bana göre. benim arkadaşta var anfi 2*100 watt o da stk ile yaptı. 4 tane 30 luk woofer bağladı. anfi bana mısın demedi. hani 100 watt anfi. o 300 wattlık hoparlödü ekledik hop. yandı. şimdi kimse bana bunu açıklayamaz. bi de şu var tabi. hoparlöre giden ses bir işarettir. yani belirli bir frekansı ve ortalama değeri olan. o işaretin anlık gücü zaman içinde müziğe göre değişir tabi. bunları da göz önünde bulundurmak lazım. dediğim gibi sen benim dediğim anfilerden birini yap. gerçekten pişman olmazsın. istersen stk için forumda bi yoklama yap. kalitesini kendin gör...
    inşallah yardımcı olmuşumdur..
    ii çalışmalar...
    bişi olursa msn adresim memethemyn@yahoo.com sorabilirsin.
    SAYGILAR...
    |
    |
    _____________________________
    şu an askerdeyim... 6. J. KMD. ALAY K.LIĞI / KIRKAĞAÇ




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Selam ..

    Öncelikle birşeyi belirtmek istiyorumki o hoparlör bas hoparlörlerine benzemiyor daha çok seslendirme sistemlerinde kullanılan orta frekanslarda çalışan sürücülere benziyor ama tabi böyle olması önemli değil bir ev için haddinden fazla düşük frekanslarda (bas) ses alabileceğiniz aşikar.Sanırım anlatım eksikliği yapmışım aslında size resmini çekip koyabilirmisiniz dediğimde arka kısmını (mıknatısın olduğu bölüm) katetmiştim anlayacağınızı düşünerek o kadar ince detaya girmedim keşke detayına girseymişimde söyleseymişim.Ama amplifikatör olarak arkadaşın önerdiği STK 4241 gerçektende mükemmel bir güç katı hem güç konusunda hemde ses kalitesi konusunda muazzam bir devre üstelik %0.01 gibi düşük oranda distorsiyona sahip yapmayı düşünürseniz pişman olmayacağınızı söyleyebilirim lakin 4 ohm yükte biraz fazla ısınıyor soğutucu aliminyümü biraz büyük tutmakta fayda var ..

    Konuyla Alakasız :

    Arkadaş şey demiş ''woofer değil bas hoparlör'' bu biraz garip geldi bana açıkçası bas hoparlörüne zaten woofer deyiliyor şayet deyilmiyorsa woofer nedir bas hoparlörü nedir ? Bunları öğrenmek isterim cahil kalmamak açısından.Birde ''woofer olsa kenarının lastikli ve daha kalın olması gerekir.'' demiş aslında bu kavram pek doğru değil lastikli olmayan ve kenarları ince olan geniş çapta bir çok woofer hoparlörler gördüm gayette kalite hoparlörler idi tabiri caiz ise abartmıyorum betonu sallıyordular
    |
    |
    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize




  • Yarbay
    4265 Mesaj
    o hoparlör bass değil olsa olsa mid-bass denilen daha geniş bantlı bir hoparlör gibi duruyor. gerçi sesi yeterli gelecektir ama bir sub-bass kadar olması mümkün değil. binayı da sallar sağlam bir ampli ile
    kabinde sanki mid hoparlör yokmuş gibime geldi. o görünen daha ziyade bobinli dome tweeter a benziyor ama yanılmış da olabilirim. Ayrıca eminim ki kabinin içerisinde bir de pasif filtre/crossover olmalı.
    |
    |
    _____________________________
    amatör
  • Yüzbaşı
    401 Mesaj
    demek istediklerimi untayk anlatmış zaten. ama buda bi gerçek 48 cm leğeni bile vursan yere binayı sallar:) şaka bi tarafa çap gerçekten önemli ama subwooferlardan yada wooferlardan 1000 hz üstünde ses çıkmaz ama bas hoparlörler bas ses verirler ama bunun yanında mid sesleri de verirler. buna rağmen onlar da bir woofer yada sub woofer kadar derin bas vermezler. SAYGILAR...
    |
    |
    _____________________________
    şu an askerdeyim... 6. J. KMD. ALAY K.LIĞI / KIRKAĞAÇ
  • Hi-Fi Uzmanı
    6440 Mesaj
    kardeşler watt ile watts arsında ki farkı çözünce olay çözeceksiniz. yalnız watt diyorsunuz dedikçe ben şekilden şekile giriyorum ne canavar şeylerdir kim bilir kaç kilo geliyor 30-40kilo var mı? STK4241 bir inceleyeyim bakayım nasıl bir şey. yeter maymun iştahı
    |
    |
    _____________________________
    KING
    l'Amplifıl
  • Onbaşı
    17 Mesaj
    tamamammamam
    |
    |
    _____________________________
    bbbeeerrrkkkaaayyy
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
google reklamları
haberler
SEO
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,331
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.