Şimdi Ara

400 km menzilli Renault Zoe Z.E 40'ın batarya detayları ortaya çıktı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
3.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    10 yıl önce Almanya'da otoyolların altına kablosuz güç aktarım tesisatı çekildiği hakkında bazı duyumlar almıştım ! asıl önemli olan bu aslında ! çünkü bu şekilde şarj sıkıntısı olmadan uzun mesafelere ulaşım sorunu aşılmış olunuyor !

    daha biz yerli otomobil yapmazken !
    millet yerin dibine alt yapısını bile 10 yıl önceden döşemeye başlamış bile !

    Öyle bir şey yok.

    indüksiyon ocağı nedir bilir misin? O güçte bir aracı kablosuz olarak yerin altından şarj etmek için muazzam yoğun bir manyetik alan gerekir. Bu manyetik alanın gücü ile de bir otomobili eritebilirsin muhtemelen. En iyi ihtimalle araba içindeki canlılar buğulama olur.

    Yerin altına konulsa konulsa transformatör konulur o da elektrik şebekesi ile ilgilidir.

    Kendi ülkemizi o kadar aşağılıyorsunuz ki adamları ilahlaştırıyorsunuz artık.

    Öyle bir olay söz konusu değil uzun lafın kısası.




  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    Öyle araçlar zaten var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    10 yıl önce Almanya'da otoyolların altına kablosuz güç aktarım tesisatı çekildiği hakkında bazı duyumlar almıştım ! asıl önemli olan bu aslında ! çünkü bu şekilde şarj sıkıntısı olmadan uzun mesafelere ulaşım sorunu aşılmış olunuyor !

    daha biz yerli otomobil yapmazken !
    millet yerin dibine alt yapısını bile 10 yıl önceden döşemeye başlamış bile !

    yanlışın var hocam... bir kere almanya bizi kıskanıyor




  • Bu çok iyi yakıt olarak 1200 km isteyen yok bence. 400 km menzil bile gayet yeterli. fakat istasyon da nasıl olacak

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdc55

    Bu çok iyi yakıt olarak 1200 km isteyen yok bence. 400 km menzil bile gayet yeterli. fakat istasyon da nasıl olacak

    Yayginlassa her benzinci uzerinde sayaci olan elektrik prizleri koymaya baslar kredi kartiyla calisan. Neredebsarh edecegim derdi de ortadan kalkar. Adam yakitbsatiyor ha sivi ha elektrik fark etmez bence

    Aylik sabit ucret pilin kaskosu gibi dusununce cok mantiksiz degil ama km siniri kaldirilmali



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 27 Ocak 2017; 10:15:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    doğru söylüyorsunuz hocam
  • Scania'nın aynı tren gibi pantografla havai hattan ayrıca ilave olarak yer altından elektrik alarak çalışabilen bir kamyon çalışması vardı. Gelecek kesinlikle -şu anda- elektriklide.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    bir tren iki kamyon nakliye için şart birde otobüs için şart hibrit
  • Tesla'nın 85 KWh lik bataryasının ağırlığına baktın mı? 544 kg. Neredeyse 240 kg daha ağır. Bu da ZOE'nin ağırlığının yaklaşık 300 kg kadar artması anlamına gelir. Böyle olunca da 90 ps motor yetmeyecektir. Menzil hesaplarken ağırlık/güç optimizasyonu da dikkate alınmak zorunda. Bu nedenle 900-1000 km menziller bence gerçekçi değil. 600-700 km ise ulaşılabilir olmalı kanaatindeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Scania'nın aynı tren gibi pantografla havai hattan ayrıca ilave olarak yer altından elektrik alarak çalışabilen bir kamyon çalışması vardı. Gelecek kesinlikle -şu anda- elektriklide.

    Aslında eskiden troleybüsler vardı, katener ve pantograf sistemi daha farklıydı ama bildiğiniz lokomotifteki pantografı koymuşlar kamyonun tepesine.

    400 km menzilli Renault Zoe Z.E 40'ın batarya detayları ortaya çıktı
    Bu troleybüsteki pantograf sistemi.



    400 km menzilli Renault Zoe Z.E 40'ın batarya detayları ortaya çıktı
    Bu lokomotiflerdeki pantograf.

    400 km menzilli Renault Zoe Z.E 40'ın batarya detayları ortaya çıktı
    Bu da kamyonlara konulan.

    Elektriğin temiz şekilde üretimi ve nakliyesi sağlanırsa rotası sabit olan, mesela sürekli uzun yolda otobanlarda çalışacak kamyon v.b araçlar için elektrik oldukça verimlidir. Mesela o resmini koyduğum lokomotif 8600 beygir gücü verebiliyor. Oysa çok daha ağır olan en güçlü dizel lokomotif iki adet 168 litre hacimli 16 silindir (Toplamda 336 litre motor hacmi 32 silindir) motorla 6600 beygir güç verebiliyor. Üstelik resimdeki elektrikli lokomotif 8600 beygir güce karşın 86 ton iken bahsettiğim 6600 beygir güç üretebilen lokomotif 260 ton.

    İçten yanmalı motorların da avantajlı olduğu ufak tefek yerler yok değil.


    Elektrikli lokomotifin gidemediği yerde/durumda (Elektrik kesintisi, hat kopması v.b) dizel lokomotife muhtaç olunuyor. Koskoca yüksek hızlı trenler dizellerin arkasından çekiliyor.
    400 km menzilli Renault Zoe Z.E 40'ın batarya detayları ortaya çıktı


    Ayrıca bir dipnot düşeyim, elektrikli lokomotifler olsun elektrikli otomobiller olsun içten yanmalı motorlu araçlardan çok daha eskidir. İlk elektrikli otomobil prototipi 1828, ilk elektrikli lokomotif 1837 yılına kadar dayanıyor. @sdc55



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 27 Ocak 2017; 12:40:0 >




  • Hani doğaya atılan 1 tane kalem pil bilmem kaç m3 toprağı kullanılmaz hale getiriyordu şimdi araç başına 300kg pilden bahsediliyor. Bu araçlar milyonlarca sayıya ulaştığında ve zamanla bataryaları eskiyip çöpe atıldığında ozaman ne olacak acaba.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    Hani doğaya atılan 1 tane kalem pil bilmem kaç m3 toprağı kullanılmaz hale getiriyordu şimdi araç başına 300kg pilden bahsediliyor. Bu araçlar milyonlarca sayıya ulaştığında ve zamanla bataryaları eskiyip çöpe atıldığında ozaman ne olacak acaba.

    geri dönüşüme gidiyor bataryalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_capkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    Hani doğaya atılan 1 tane kalem pil bilmem kaç m3 toprağı kullanılmaz hale getiriyordu şimdi araç başına 300kg pilden bahsediliyor. Bu araçlar milyonlarca sayıya ulaştığında ve zamanla bataryaları eskiyip çöpe atıldığında ozaman ne olacak acaba.

    geri dönüşüme gidiyor bataryalar

    Bizde gitmez o geri meri dönüşüme doğru hurdacı veya çingen alır ara sokakta görürsün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EliteMaka


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_capkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    Hani doğaya atılan 1 tane kalem pil bilmem kaç m3 toprağı kullanılmaz hale getiriyordu şimdi araç başına 300kg pilden bahsediliyor. Bu araçlar milyonlarca sayıya ulaştığında ve zamanla bataryaları eskiyip çöpe atıldığında ozaman ne olacak acaba.

    geri dönüşüme gidiyor bataryalar

    Bizde gitmez o geri meri dönüşüme doğru hurdacı veya çingen alır ara sokakta görürsün


    yenisini takarken eskisini geri alırlar.
    şuan araba akülerinde felan o şekilde.




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    250 kg daha ağır. Ama diğer taraftan Tesla Alüminyum kullanıyor. Renault Alüminyum kullanmaz sanırım fiyatı artar diye. Tesla model S 2200kg Zoe 1500kg.



    Hadi 1900kg ye çıksın. O zaman Motor dediğin gibi en az 120 PS olmalı.



    Şuan 15kw /100km tüketimi.



    Ağırlık nedeniyle Tesla model S gibi 140 km/s de 25kw tuketsin. 1000km şuanki haliyle 100kw bataryada bile ağırlık nedeniyle zor gözüküyor. O zaman Önemli olan bataryanın ağırlığı ve kapasitesini geliştirmek. Gün gelir 500kg ağırlıkta bataryayı 200kw kapasiteye çıkarırlar.



    Aslında hızlı şarj mümkün olursa 10 dakikada 500km menzil. O zaman kW çokta sorun olmaz.





    Ve en önemlisi batarya maliyeti. 190 dolar kW maliyeti.



    100kw batarya 19000 dolar gibi uçuk maliyete denk geliyor.





    Tamam elektrikli arabanin şanziman yok, motor yok, Katalysator vs birçok sorun çıkaran ve maliyetli parçası yok ama 19000 Euro Mercedes B klasse nin üretim maliyeti.. Herşey içinde.



    Bakalım gelecek neler gösterecek. Elektrikli arabalar dünyayı değiştirecek bir devrim kapasitesine sahip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu araç pil kirasız 65 bin tlye gelse deli gibi satar 400 km ile enaz 1 hafta kullanılır her pazar fişe takarız ne olacak sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu an bataryaların en büyük problemi çok yetersiz enerji yoğunluğu

    1 kg benzin 12.889 wh,
    1 kg mazot 13.333 wh

    enerji içeriyor.

    Öte yandan, en baba batarya (li-on) 240 wh civarinda enerji yoğunluğuna sahip.

    Tesla'nın bataryasına bakalım:

    85 kwh / 544 kg = 156,25 wh enerji yoğunluğu.

    Benzinle kıyaslayalım: 12889/ 156,25 = 82,49.

    Demek ki, 1 kg benzin 1 kg araba bataryasından 82-83 kat fazla enerji içeriyor. Bataryaların enerji tutma kapasiteleri en büyük darboğaz. Bu darboğaz aşıldığında, yani kimya ve elektrik yukarıda bir arkadaşın dediği gibi mutlu bir şekilde evlendirildiğinde ancak bizler mükemmel araçlara kavuşacağız. Sanırım o günlere biraz daha var. Batarya teknolojisi diğer teknolojik gelişmelere nazaran kaplumbağa hızıyla ilerledi. Ben yine de mucize beklemiyorum. mevcut enerji yoğunlukları 500 wh/kg seviyesine gelsin, ortada problem kalmaz zaten.




  • 2017 model renault satışta . pille birlikte satılıyor . fiyat 133 bin tl . batarya ayrı satılsa 2014 model zoe arabam var ona takmayı düşünüyorum ...

  • Menzil gayet iyi fiyat iyi ama akü kirası belası var..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    ancak burada iten yanmalı motorları verimi de devreye giriyor. bugün en baba içten yanmalı motor %40 ısıl verim sağlıyor. üzerine bir de aktarma kayıpları var. kabaca 13.333wh olan enerji 500-600wh gibi bir rakama denk gelir.

    Doğru tabii, elbette bunu da hesaba katmak gerek. Katalım o halde:

    1 kg benzin 1 kg bataryaya oranla 82,5 kat enerji içeriyorsa %25 termik verimle çalışan bir benzinli motor bu enerjinin 82,5 x 0,25 = 20,7'sini kullanabiliyor demektir. Ancak bu durumda dahi 1 kg benzin 1 kg bataryaya oranla 20,7 kat daha fazla KULLANILABİLİR enerji içeriyor demektir. Yani batarya 1 ise benzin 21!

    Bu durumda dahi benzin enerji içeriği olarak bataryalardan kat be kat daha çok enerji içeriyor, mazotu hesaplamadım. Onu da kabaca benzinin 2 katı say.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 9 Ağustos 2017; 18:22:11 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.