Şimdi Ara

4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
218
Cevap
10
Favori
102.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    vaktiyle şöyle bir konu açmıştım bu konuyu merak edenler bakabilirler.

    http://forum.donanimhaber.com/m_75160618/f_//tm.htm

    Alıntıları Göster
    ds5 de yokmuş araç gözümde bi anda çöp oldu ya la




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    vaktiyle şöyle bir konu açmıştım bu konuyu merak edenler bakabilirler.

    http://forum.donanimhaber.com/m_75160618/f_//tm.htm

    Güzel konu olmuş tebrikler
  • INTRUDERTR kullanıcısına yanıt
    ds5'de hydroaktif süspansiyon yok muydu? yoksa sadece c5'de mi vardı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    ds5'de hydroaktif süspansiyon yok muydu? yoksa sadece c5'de mi vardı?

    c5 in 1.6 dizllerinde yok benzinli excutivemiydi en üst donanımında vardı.



    DS5 kullandığı altyapı olarak diğer DS kardeşlerinden ayrılıyor. Şöyle; DS3 C3 platformu kullanırken, DS4 de aynı şekilde C4 platformu üzerine şekillendirilmiş. Ancak DS5, C5 yerine Peugeot 3008 ve Citroen C4/DS4/Picasso modellerinde kullanılan platforma sahip. Bunun nedeni Citroen tarafından çok net açıklanmasa da platformun farklı gövde tipleri kullanımına daha yatkın olması olarak yorumlanabilir.

    PF2 olarak adlandırılan bu altyapı nedeniyle DS5’te önde MacPherson, arkadaysa torsiyon çubuğu süspansiyon sistemi yer alıyor. Halbuki böylesine premium bir otomobilde arka süspansiyonun çok noktadan bağlantılı olmasını beklersiniz. DS5 4530 mm’lik uzunluğuyla C5 modelinden 249 mm daha kısa ve alçak tavan nedeniyle çok daha sportif bir hisse sahip C5’e göre.


    http://www.otoloji.com/izlenim/citroen-ds5-16-e-hdi/sayfa/Surus



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 15 Temmuz 2014; 15:33:47 >




  • Cruze bağımsız mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loopus_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: loopus_

    bağımsız süspansiyonun avantajı nedir?

    En büyük avantajı yol tutuşuna direkt etki etmesi, virajlar keyif haline dönüşüyor.

    İkincisi kasislerde bir taraf çukura düşünce diğer taraf askıda kalmıyor, böylelikle araçta salıncak etkisi olmuyor.

    Üçüncüsü pahalı bir süspansiyon olduğundan maliyeti arttırıyor.

    Bu sınıfta hatta bir üst sınıfın bir çok modeli dahil, ilk kullanılan araç Focus 1 oldu. sene 1998.

    Düşünün artık yıl 2012 olmuş Opel hala en çok satan aracına viraj denge çubuğu koyuyor. Buna rağmen yol tutuşu harika .

    Ancak çukurlara düştüğünde bozuk yollarda vs. direk anlıyorsunuz arkada dingil olduğunu, araç yaylanıp duruyor.

    teşekkür ederim eline sağlık

    Alıntıları Göster
    Mazda cx5 bağımsız süspansiyon kullanıyor.




  • Dacia Duster 4×4
  • Ne insanlar var hayret. Bindiği arabanın bağımsız süspansiyonu var mı yok mu bilmemesi bir tarafa, olmayan var bunda da süspansiyon diye yanıt vermiş. He, var onda da süspansiyon... Fesuphanallah :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Noxioushelminth

    Opel Insignia
    Opel Astra
    Insignia 4 tekerlek bağımsız
    Astrada hatta watts tipi amortisör kullanılıyor diye biliyorum.
    "Ön de" Mcpherson kullanmayan, çift salıncak veya çok bağlantılı bagımsız kullanan araçlar hangileri, bence soruda ima edilen bu, yoksa Mcphersonda bağımsız diye geçiyor ama vasat bir sistem, 4 teker double wishbone veya multilink araç var mı arkadaşlar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT


    "Ön de" Mcpherson kullanmayan, çift salıncak veya çok bağlantılı bagımsız kullanan araçlar hangileri, bence soruda ima edilen bu, yoksa Mcphersonda bağımsız diye geçiyor ama vasat bir sistem, 4 teker double wishbone veya multilink araç var mı arkadaşlar ?

    D sınıfında accord (acura tsx) ile 159 var önler double wishbone, arka multilink.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N KUL

    VW golf ve jetta 1.4tsi 122hp ve üstü bağımsız.
    1.2tsi ve 1.6tdi
     4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller?
    ford focus
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vaas.

    Yeni Octavia'da 4 teker bağımsız mı?

    Octavia combi 4x4 bagimsiz bende bi tane mevcut.Sedanlar degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bağımsız süspansiyonu C-segmentinde ilk kullanan araç Ford Focus1'dir ve o yılların standartlarına göre yol tutuşta nam salmış bir araçtır, günümüz araçlarının bile çoğundan çok daha iyi yol tutar. VW, Ford'un bu atağı karşısında sessiz kalmamış ve Golf V, Jetta ve B6 Passat modellerinde bağımsız süspansiyona geçiş yapmıştır. Golf 4, Bora, B5 Passat'ta bağımsız süspansiyon yoktur.

    Ayrıca bağımsız süspansiyon olması illaki yol tutuşun süper olacağı anlamına gelmiyor, çünkü her firma bu işin mühendisliğini çok iyi yapamıyor. Focus'un bu kadar iyi yol tutmasının tek nedeni bağımsız süspansiyon olması değil, "Control Blade" adını verdikleri ve patentini aldıkları bağımsız süspansiyon sistemi kullanılıyor Focus'ta. Control Blade diye google'da aratırsanız daha detaylı bilgilere ulaşırsınız.

    Focus, Civic, Mazda 3 (Focus'la aynı platform), Ceed, Cerato, Golf, Jetta (Avrupa ve TR versiyonu) benim bildiğim bağımsız süspansiyona sahip C-segment araçlar.

    308, C4, Fluence, Corolla, Megane 3, Astra, Bravo ise bildiğim bağımsız süspansyonun kullanılmadığı C-segment araçlar.

    Astra bağımsız süspasiyon kullanmayan araçlar içinde yol tutuşu en iyi olan araçlardan birisi ama yine bir Focus kadar iyi yol tutamıyor. Dergilerde yapılan testler de bunu doğruluyor.

    Bağımsız süspansiyonun üretim maliyetli daha yüskek. Daha fazla bağlantı parçaları, daha karışık bir sistem, haliyle üretim için gereken işçilik de daha fazla.



    Evet zaten Focus 1'deki süspansiyon sistemini Lotus tasarlamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bağımsız süspansiyonu C-segmentinde ilk kullanan araç Ford Focus1'dir ve o yılların standartlarına göre yol tutuşta nam salmış bir araçtır, günümüz araçlarının bile çoğundan çok daha iyi yol tutar. VW, Ford'un bu atağı karşısında sessiz kalmamış ve Golf V, Jetta ve B6 Passat modellerinde bağımsız süspansiyona geçiş yapmıştır. Golf 4, Bora, B5 Passat'ta bağımsız süspansiyon yoktur.

    Ayrıca bağımsız süspansiyon olması illaki yol tutuşun süper olacağı anlamına gelmiyor, çünkü her firma bu işin mühendisliğini çok iyi yapamıyor. Focus'un bu kadar iyi yol tutmasının tek nedeni bağımsız süspansiyon olması değil, "Control Blade" adını verdikleri ve patentini aldıkları bağımsız süspansiyon sistemi kullanılıyor Focus'ta. Control Blade diye google'da aratırsanız daha detaylı bilgilere ulaşırsınız.

    Focus, Civic, Mazda 3 (Focus'la aynı platform), Ceed, Cerato, Golf, Jetta (Avrupa ve TR versiyonu) benim bildiğim bağımsız süspansiyona sahip C-segment araçlar.

    308, C4, Fluence, Corolla, Megane 3, Astra, Bravo ise bildiğim bağımsız süspansyonun kullanılmadığı C-segment araçlar.

    Astra bağımsız süspasiyon kullanmayan araçlar içinde yol tutuşu en iyi olan araçlardan birisi ama yine bir Focus kadar iyi yol tutamıyor. Dergilerde yapılan testler de bunu doğruluyor.

    Bağımsız süspansiyonun üretim maliyetli daha yüskek. Daha fazla bağlantı parçaları, daha karışık bir sistem, haliyle üretim için gereken işçilik de daha fazla.



    Evet zaten Focus 1'deki süspansiyon sistemini Lotus tasarlamış.

    Alıntıları Göster
    Subaru legacy hakkında bilgisi olan varmı ?




  • Mitsu lancer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: loopus_

    bağımsız süspansiyonun avantajı nedir?

    En büyük avantajı yol tutuşuna direkt etki etmesi, virajlar keyif haline dönüşüyor.

    İkincisi kasislerde bir taraf çukura düşünce diğer taraf askıda kalmıyor, böylelikle araçta salıncak etkisi olmuyor.

    Üçüncüsü pahalı bir süspansiyon olduğundan maliyeti arttırıyor.

    Bu sınıfta hatta bir üst sınıfın bir çok modeli dahil, ilk kullanılan araç Focus 1 oldu. sene 1998.

    Düşünün artık yıl 2012 olmuş Opel hala en çok satan aracına viraj denge çubuğu koyuyor. Buna rağmen yol tutuşu harika .

    Ancak çukurlara düştüğünde bozuk yollarda vs. direk anlıyorsunuz arkada dingil olduğunu, araç yaylanıp duruyor.

    96 model Alfa Romeo 145 bile bağımsız süspansiyon. Focus neyi ilk yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaLCoN^

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: loopus_

    bağımsız süspansiyonun avantajı nedir?

    En büyük avantajı yol tutuşuna direkt etki etmesi, virajlar keyif haline dönüşüyor.

    İkincisi kasislerde bir taraf çukura düşünce diğer taraf askıda kalmıyor, böylelikle araçta salıncak etkisi olmuyor.

    Üçüncüsü pahalı bir süspansiyon olduğundan maliyeti arttırıyor.

    Bu sınıfta hatta bir üst sınıfın bir çok modeli dahil, ilk kullanılan araç Focus 1 oldu. sene 1998.

    Düşünün artık yıl 2012 olmuş Opel hala en çok satan aracına viraj denge çubuğu koyuyor. Buna rağmen yol tutuşu harika .

    Ancak çukurlara düştüğünde bozuk yollarda vs. direk anlıyorsunuz arkada dingil olduğunu, araç yaylanıp duruyor.

    96 model Alfa Romeo 145 bile bağımsız süspansiyon. Focus neyi ilk yapıyor.

    Alıntıları Göster
    C sınıfını kastederek ''BU'' sınıf diye yazmışım. O bahsettiğin 145 hangi segment olduğu belli olmadığından dikkate almamışım...




  • Fiesta torsiyon yav kim çıkarıyor bağımsız diye ?

    Kısaca bildiklerim golf 1.4 tsi 122, 1.4 tsi 140, jetta'nın aynı motorlu versiyonları, audi a3 1.4 tfsi 140.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bağımsız süspansiyonu C-segmentinde ilk kullanan araç Ford Focus1'dir ve o yılların standartlarına göre yol tutuşta nam salmış bir araçtır, günümüz araçlarının bile çoğundan çok daha iyi yol tutar. VW, Ford'un bu atağı karşısında sessiz kalmamış ve Golf V, Jetta ve B6 Passat modellerinde bağımsız süspansiyona geçiş yapmıştır. Golf 4, Bora, B5 Passat'ta bağımsız süspansiyon yoktur.

    Ayrıca bağımsız süspansiyon olması illaki yol tutuşun süper olacağı anlamına gelmiyor, çünkü her firma bu işin mühendisliğini çok iyi yapamıyor. Focus'un bu kadar iyi yol tutmasının tek nedeni bağımsız süspansiyon olması değil, "Control Blade" adını verdikleri ve patentini aldıkları bağımsız süspansiyon sistemi kullanılıyor Focus'ta. Control Blade diye google'da aratırsanız daha detaylı bilgilere ulaşırsınız.

    Focus, Civic, Mazda 3 (Focus'la aynı platform), Ceed, Cerato, Golf, Jetta (Avrupa ve TR versiyonu) benim bildiğim bağımsız süspansiyona sahip C-segment araçlar.

    308, C4, Fluence, Corolla, Megane 3, Astra, Bravo ise bildiğim bağımsız süspansyonun kullanılmadığı C-segment araçlar.

    Astra bağımsız süspasiyon kullanmayan araçlar içinde yol tutuşu en iyi olan araçlardan birisi ama yine bir Focus kadar iyi yol tutamıyor. Dergilerde yapılan testler de bunu doğruluyor.

    Bağımsız süspansiyonun üretim maliyetli daha yüskek. Daha fazla bağlantı parçaları, daha karışık bir sistem, haliyle üretim için gereken işçilik de daha fazla.



    Evet zaten Focus 1'deki süspansiyon sistemini Lotus tasarlamış.

    99 kasa astraların sistemini lotus üretmiştir. focuslar ford üretimidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bağımsız süspansiyonu C-segmentinde ilk kullanan araç Ford Focus1'dir ve o yılların standartlarına göre yol tutuşta nam salmış bir araçtır, günümüz araçlarının bile çoğundan çok daha iyi yol tutar. VW, Ford'un bu atağı karşısında sessiz kalmamış ve Golf V, Jetta ve B6 Passat modellerinde bağımsız süspansiyona geçiş yapmıştır. Golf 4, Bora, B5 Passat'ta bağımsız süspansiyon yoktur.

    Ayrıca bağımsız süspansiyon olması illaki yol tutuşun süper olacağı anlamına gelmiyor, çünkü her firma bu işin mühendisliğini çok iyi yapamıyor. Focus'un bu kadar iyi yol tutmasının tek nedeni bağımsız süspansiyon olması değil, "Control Blade" adını verdikleri ve patentini aldıkları bağımsız süspansiyon sistemi kullanılıyor Focus'ta. Control Blade diye google'da aratırsanız daha detaylı bilgilere ulaşırsınız.

    Focus, Civic, Mazda 3 (Focus'la aynı platform), Ceed, Cerato, Golf, Jetta (Avrupa ve TR versiyonu) benim bildiğim bağımsız süspansiyona sahip C-segment araçlar.

    308, C4, Fluence, Corolla, Megane 3, Astra, Bravo ise bildiğim bağımsız süspansyonun kullanılmadığı C-segment araçlar.

    Astra bağımsız süspasiyon kullanmayan araçlar içinde yol tutuşu en iyi olan araçlardan birisi ama yine bir Focus kadar iyi yol tutamıyor. Dergilerde yapılan testler de bunu doğruluyor.

    Bağımsız süspansiyonun üretim maliyetli daha yüskek. Daha fazla bağlantı parçaları, daha karışık bir sistem, haliyle üretim için gereken işçilik de daha fazla.



    Evet zaten Focus 1'deki süspansiyon sistemini Lotus tasarlamış.

    99 kasa astraların sistemini lotus üretmiştir. focuslar ford üretimidir.

    Alıntıları Göster
    Avrupada 96 da tanıtılan Fiat Marea ve Bravalar 4 tekerlek bağımsız süspansiyona sahiptir. Marea ülkemizde 2007 yılına kadar üretilmeye ve satılmaya devam etmiştir.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.