Şimdi Ara

|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021 (241. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.922
Cevap
191
Favori
287.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 239240241242243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Atmin kullanıcısına yanıt
    saç kurutma makinası ile ısıtarak çıkarmayı deneyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imparatorlak

    saç kurutma makinası ile ısıtarak çıkarmayı deneyin.

    Ejder bastiriyorum ilk komplike baski olacak acele olsun diye %10 fil ile basicam.

    Edit:Hot bed thermistorum yok ama ekikliği hissedilmiyor iyi kötü basıyor.|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atmin -- 12 Eylül 2017; 22:54:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tevo Tarantula

    4ox40 ve 20x20 küp ilk baskı

    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021




  • Atmin kullanıcısına yanıt
    Tavan katı dolgunuzu min. 1.2 yapın tavanı daha iyi kapatacaktır.
  • Katalikitci kullanıcısına yanıt
    Dış duvar hızını bir miktar düşürün.
    Tavan katı sayısını min. 1.2 yapın.
    Isıyı bir miktar düşürün yada fan destekli baskı alın.
    Dış duvardaki izleri yok etmek için de iç dolguyu bir miktar arttırıp, duvar kalınlığını da bir miktar arttırın.
  • Arkadaşlar merhaba , elimde bir anycubic 3d printer var. Bugün montajını bitirdim fakat bilgisayara bağladığımda görünmüyor. Bu yüzden yazılım yüklemesi yapamıyorum . Acaba kartta mı bir sorun var ? Problemi nasıl anlayabilirim ?

    EDİT:Sorun kablodaymış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FHalkover -- 20 Eylül 2017; 12:18:31 >
  • Yusuf iyi geceler,

    ekstruderın oradaki minik fanın elektrik kablosunu nereye takacağız. Elektriği nerden almamız uygun olur
    Rampsteki d9a takmayı düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akustika -- 20 Eylül 2017; 22:41:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akustika A kullanıcısına yanıt
    Selamlar, hotend' i soğutacak fanı direkt trafonun 12v çıkışına bağlayın. Yazıcı açıldığı andan itibaren soğutma devreye girmiş ve baskı sırasında da kesilmemiş olur. Fan sürekli max hızda çalışır.



    Parçaya üfleyecek fanları da ramps da D9 çıkışına bağlayabilirsiniz. Dilimleme yazılımlarından yada lcd üzerinden aktif edebilirsiniz dilediğiniz hızda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar.

    Ne var ne yok, neler yapıyorsunuz ?

    Flex filamentler ile bowden extruderde baskı yapan oldu mu ?
  • Ben 3d yazıcımda baskı almaya başladığım zaman katman kayması oluyor sürekli olarak y ekseninde kaymalar var y ekseni kayışı bayağı gergin bu sebep olur mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malio77

    Ben 3d yazıcımda baskı almaya başladığım zaman katman kayması oluyor sürekli olarak y ekseninde kaymalar var y ekseni kayışı bayağı gergin bu sebep olur mu

    Kayış çok sert olunca hiç esneme olmadığı için sert hareketlerde motor step kaçırabilir, biraz gevşeterek kontrol edebilirsiniz ama asıl sorun bu olmayabilir, bence eksenin hareketini engelleyen bozuk bir rulman var mı diye kontrol edin, yoksa motor sürücünün akımı az ayarlanmış olabilir, multimetre kullanarak sürücü üzerindeki potansiyometre ile vref ayarı yapmayı biliyorsanız vref voltajını biraz yükseltebilirsiniz. Bilmiyorsanız nasıl olduğunu anlatırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuforhan

    Elektronik aksamın montajını yapın akabinde; Arduino 1.6.5 Client kullanarak thingiverse.com da bulunan Sigma3D Marlin yazılımını Arduino kartınıza yükleyin. Sigma3D nin kendi yazılımı a4988 sürücü + LCD2004 + 8mm gijon a göre düzenlenmiştir. Yüklemeden önce trapez mil kullanıyorsanız ve sürücünüz a4988 ise Zsteps değerini 400 yapın, trapez mil ile birlikte drv8825 sürücü kullanıyorsanız Zsteps değerini 800 yapın.

    -Eksenlerin doğru istikametde çalıştığından, ısıtma ve soğutma fanlarının çalıştığından emin olun.

    -Extruder kalibrasyonunu yapın, youtube da güzel Türkçe videolar mevcut. Kalibrasyon sırasında 100 mm den az filament sürmeyin, doğru sonuç alamazsınız.

    -Nozzle ile tabla arasındaki mesafeyi doğru ayarladığızdan emin olun. Kabaca, bir a4 kağıdı tatlı-sert bir şekilde sürterek nozzle ile tablanız arasında gidip gelecek. İnce ayarı dahttps://www.thingiverse.com/thing:2113611 bu baskıyı aldığınızda yapacaksınız. 4 köşede de eşit kalınlıkta çizgiyi çizmesini istiyoruz. Ne kalın bir çizgi olmalı nede incecik.

    İlk katman ne kadar doğru atılırsa baskının devamı da aynı doğrulukta devam edecektir. Daha iyi anlamanız için bir görsel ekliyorum.

    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    - Extruder ve tabla kalibrasyonumuz tamam ise, 40 mm lik bir kalibrasyon küpü basın. X-Y-Z eksenlerinde ne kadar doğrulukta baskı aldığınızı göreceksiniz. Ona göre hangi eksende düzenleme gerekiyorsa steps sayılarıyla oynayarak problemi giderebilirsiniz.

    Kolay gelsin.



    İyi geceler Yusuf,

    Yükleme işlemine geçmek için henüz vakit bulabildim.

    Trapez milde kullanılan A4988 için değiştirilmesi gereken aşağıdaki configuration.h da yer alan 2560' değeri mi? yoksa farklı bir yer mi?
    #define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {80,80,2560,722}

    Ayrıca, Repetier-host üzerinden bağlantı kurmaya çalıştım. Yazıcı bilgilerine baktığımda yazıcıyı görmediğini farkettim. Youtube'da kit testi yapmış bir kullanıcı var.
    https://www.youtube.com/watch?v=J0cgVfiTAC0
    Malesef full graphic ekrandan da yaptırmayı denedim. Motorlarda tık yok.

    Değerli fikir ve önerilerini paylaşabilirsen çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.




  • akustika A kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    Evet 2560, trapez mil için 400 olmalı. Sırasıyla o değerler X - Y - Z - Extruder' i ifade eder.

    Repetier host üzerinden bağlanırken baudrate' i ( transfer hızı ) 115200 ayarladığından ve com portunu doğru seçtiğinden emin olmalısın.

    Aslında Ekran üzerinden, Control > motion > Zsteps yazan kısımdan da gerekli değeri girebilirsin. Yeni değeri girdikten sonra LCD de bir üst menüden STORE MEMORY demeyi unutma yoksa elektriği kestiğin anda yaptığın değişiklik uçacaktır.

    Kolay gelsin.
  • Sn04 ile oto bed yapacakların Allah yar ve yardımcısı olsun.Sabah 10dan şimdiye anca kurabildim.
  • Merhaba

    3D yazici almayi dusunuyorum ama pek tavsiye goremedim burada.
  • Sir Wilde kullanıcısına yanıt
    Burada daha çok kendi yazıcılarını kendileri yapanların karşılaştığı sorunları, tecrübeleri vb. paylaşımları görebilirsiniz.

    Kullanım amacınızı ve bütçenizi belirtirseniz yazıcı önerisinde bulunabiliriz.
  • Atmin kullanıcısına yanıt
    Ne gibi problemler yaşadınız ve nasıl çözüm buldunuz burada paylaşırsanız sizden sonra geleceklere güzel bir kaynak olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuforhan

    Ne gibi problemler yaşadınız ve nasıl çözüm buldunuz burada paylaşırsanız sizden sonra geleceklere güzel bir kaynak olur.

    Önce dogru düzgün bir firmware aradım.Facebook safasında sözde ayarlanmış bir marlin v1.3 buldum.Ama aslında ayarlanmamıştı.Probum göre ayarları yaptım.
    Mksboarda yukleme yaparken arduıno sürümümün marlinin yazıldığı sürümden farklı olduğunu ve yazılan marlin sürümüne göre güncellemem gerektiğini öğrendim.Ve arduıno 1.8.3(benimkine uygun olanı) kurup yüklemeye yaptım.
    Sonrasında probun yatağın dışına çıktığını gördüm probun bağlı oldugu yere göre sensorun gezeceği kareyi ayarladım tekrar yükledim.
    Herşey tamamdı prob uygun karede geziyordu fakat bu seferde cam kullandığım için sensor tespit edemiyordu.Eğer oldham coupler basıp takmış olmasaydın büyük ihtimalle mile baya zarar verirdim.Çünkü deneme yanıma yaparken baya tablaya oturdu x arabası.
    Prob(Sn04) sadece metali yaklaşık olarak 3 mm mesafeye kadar tespit edebiliyor diye farklı bir çözüm yolu geliştirdim camın alt kısmına alumınyum bant kapladım.Sensor sağlıklı olarak ölçüm yapmaya başladı.Baskı almaya çalışınca bu sefer z yüksekliğinde sorun yaşadım marlin içerisinde z yuksekliği ayarlamıştım ama gerçekte orda ayarlamak çok zordu.Nozle ucu ile cam arasına bir kartvisit koyarak 0 eksenine indim.sonrasında prob bağlantılarını gevşetip sensorun devreye geldiği noktada sabitledim.Sonra kartvisiti kumpas ile ölçtüm yaklaşık 0.3mm dir bunu marlinde sensor ile nozle ucu arasındaki mesafe -.3 olarak yazdım.z seviyesi sağlıklı olarak ayarlandı.
    3d bench basmaya başladım herşey ok iyi gidiyordu ilk katman resmen first layer porn kıvamına idi.gitim bir çay koydum geldiğimde süpriz vardı.Bu sefer termal runaway hatası ile karşlaştım diye güzelim baskı durmuştu.Araştırdım thermal run away hot end ile bed ayarları Configuration_adv içerisinde, burada bell bir süre boyunca sıcaklık belirtilen derece üstünde veya altına ise thermal protection devreye giricek şekilde çalışan bir kısım vardı.
    Burdaki 2 yerde reviyon yaptım.Benim hata almamın sebebi büyük ihtimal ile 1. kısım çözdü.Ama 2.sinide gerekli gördüm.

    1-Pla ile 185 derecede baskı alıyorken extruder koruma ayarı 190°c olarak ayarlanmıştı bunu 175°C düşürdüm.( #define EXTRUDER_RUNOUT_MINTEMP 175
    )

    2-hot end'in sıcaklık farkını 4 dereceden 10 dereceye 40 sanıyeden 50 sanıyeye değiştirdim.
    #if ENABLED(THERMAL_PROTECTION_HOTENDS)
    #define THERMAL_PROTECTION_PERIOD 50 // Seconds
    #define THERMAL_PROTECTION_HYSTERESIS 10 // Degrees Celsius


    Bunları yaptıktan sonra şuana kadar problem yaşamadım.

    Firmware değişikliği ile step mm ayarlını cihaz kapandıktan sonra tekrar yapmam gerekiyordu eskiden bunu marlin içerisine yazarak bu beladan kurtuldum.Ayrıca lcd restore setting kısmı geldi yeni firmwarede burdanda yapılabilir gerekirse.

    Sonuç:İlk printerim daha önce hiç bilgim yoktu yaklaşık 3 hafta önce geldi sipariş,hakkaten karışıkmış ama bugun baya birşeyler öğrendim.Vakit oldukça kurcalayıp biraz daha konya hakim olmak hedefim.




  • Atmin kullanıcısına yanıt
    Güzel paylaşımınız için teşekkür ediyorum. Güzel bir kaynak olarak kalacaktır burada.

    - Thermal Runaway hatasını sadece kod ile hallettim diye kenara atmayın. Önemli bir güvenlik önlemidir o. Öncelikle hatanın ısıtıcı tabladan mı yoksa hotend den mi kaynaklandığını çözmek lazım. Hotend' de parçaya üfleyen fanlara dikkat edin, parça yerine ısıtıcı blok kısmına üflüyorsa yeterli ısınmayı engelleyeceğinden Thermal Runaway devreye girecektir doğal olarak. Heatbed de ise eğer güç kaynağınız yeteri kadar amper basamıyorsa yada tablanızın üretim kalitesine bağlı olarak direnç değeri yüksek kaldıysa ve sizde yüksek ısılara çıkmak istiyorsanız bu çok uzun süreceğinden yine Thermal Runaway hatası alırsınız. Bunlar dışında basit olarak, hotend yada tabla da bulunan termistörleri ve fişeği kontrol edin yerlerinden oynamış olmasınlar.

    - Steps ayarları eğer sabit kalmıyorsa, yeni değeri LCD den girdikten sonra STORE MEMORY seçeneğine tıklayın yoksa kalıcı olarak kaydolmaz. Bazen de Arduino ile yeniden düzenleyip attığınız yazılım sonucu steps sayıları hala eski sayılarda gözükür. Bunu gidermek için boş bir arduino proje dosyasını Arduino mega kartınız içine gömün. Kartın içi temizlenmiş olacaktır. Ondan sonra tekrar düzenlemiş olduğunuz marlini atarsınız.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuforhan

    Güzel paylaşımınız için teşekkür ediyorum. Güzel bir kaynak olarak kalacaktır burada.

    - Thermal Runaway hatasını sadece kod ile hallettim diye kenara atmayın. Önemli bir güvenlik önlemidir o. Öncelikle hatanın ısıtıcı tabladan mı yoksa hotend den mi kaynaklandığını çözmek lazım. Hotend' de parçaya üfleyen fanlara dikkat edin, parça yerine ısıtıcı blok kısmına üflüyorsa yeterli ısınmayı engelleyeceğinden Thermal Runaway devreye girecektir doğal olarak. Heatbed de ise eğer güç kaynağınız yeteri kadar amper basamıyorsa yada tablanızın üretim kalitesine bağlı olarak direnç değeri yüksek kaldıysa ve sizde yüksek ısılara çıkmak istiyorsanız bu çok uzun süreceğinden yine Thermal Runaway hatası alırsınız. Bunlar dışında basit olarak, hotend yada tabla da bulunan termistörleri ve fişeği kontrol edin yerlerinden oynamış olmasınlar.

    - Steps ayarları eğer sabit kalmıyorsa, yeni değeri LCD den girdikten sonra STORE MEMORY seçeneğine tıklayın yoksa kalıcı olarak kaydolmaz. Bazen de Arduino ile yeniden düzenleyip attığınız yazılım sonucu steps sayıları hala eski sayılarda gözükür. Bunu gidermek için boş bir arduino proje dosyasını Arduino mega kartınız içine gömün. Kartın içi temizlenmiş olacaktır. Ondan sonra tekrar düzenlemiş olduğunuz marlini atarsınız.

    Kolay gelsin.

    Bu anlattiklariniz nerden baksaniz 2 gun ugrastirip anlasilacak seylerdi tesekkurler.



    Simdi aize bir sorum olucak müsait bir anda cevaplarsaniz sevinirim.



    Edtruder mitirum geldiginden beri tek yönlü dönüyor.Artı veya eksi yonede cevirince fark etmeksizin hep ileri yani filamenti iticek sekilde donuyor( hoş aslinda disari atiyordu kablolari ters cevirip yon degistirdim).Buda dilimleme programinda retraction olunca asiri filament yigilmasina sebep oluyordu retractioni 0 ayarlayip simdilik bu sorunu önemsemiyorum.

    Motor kablosu ve motor saglam senemeler ile gordum kablolari degistrip.

    Bunun haricinde sizce hatanin sebebi ne olabilir?



    Mks board sorunlu olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 239240241242243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.