Şimdi Ara

36.000 BEYGİRLİK TURBOJET MOTORLAR,,,

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 16 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 17
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 3 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • MULTIJET13 (5 mesaj) Eveready (2 mesaj) Sephiroth (1 mesaj) C4_1400 (1 mesaj) kkvan (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Havacılık sektöründe motor teknolojileri zirveye koşuyor. Günümüz teknolojilerinde üretilen jet uçaklarında kullanılan motorlar 36.000 Beygire varan güç üretebiliyorlar. Düşünüyorumda bizdeki 70, 80, 100, 200, 500 Beygir güç üreten motorları kıyaslamak bile imkansız ancak gelecek için düşünürsek bence otomotif firmaları isteseler ellerindeki teknoloji ile daha çok güç üreten daha az silindir hacmine sahip motorları piyasaya sürebilirler.

    Şimdi soruyorum sizce bu pazarlama taktiğimi? yoksa sadece teknolojik bir sınırmı?



    |
    |
  • 36.000 BEYGİRRRR
  • Adamlar şuan bu gücü uçaklarda kullanıyorlar. Eğer bir motor böyle bir gücü rahatlıkla üretebiliyorsa bunun gelecekte otomotiv sektörüne yansıması beklenebilir. Mesela 1 litre hacme sahip 1000 Beygür güç üreten bir motor neden üretemesinler.... Benim şahsi görüşüm bu firmalar ellerindeki eski teknolojileri piyasaya sürüp yeni nesil teknolojileri azar azar belli dozda üretip para kazanıyorlar. Tamamen duygusal düşünüyorlar yani
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    Adamlar şuan bu gücü uçaklarda kullanıyorlar. Eğer bir motor böyle bir gücü rahatlıkla üretebiliyorsa bunun gelecekte otomotiv sektörüne yansıması beklenebilir. Mesela 1 litre hacme sahip 1000 Beygür güç üreten bir motor neden üretemesinler.... Benim şahsi görüşüm bu firmalar ellerindeki eski teknolojileri piyasaya sürüp yeni nesil teknolojileri azar azar belli dozda üretip para kazanıyorlar. Tamamen duygusal düşünüyorlar yani


    o zaman Türkiyedeki vergi sistemi değişir.
    silindir hacmine göre değil beygir gücüne göre vergi alırlar




  • zaten üretmiyorlar mı?

    10 yıl önce 1,6 atmosferik motorlar kaç beygirdi. 75 hp seviyelerinden 115 hp lere gelindi. Kompak sınıfta 1,4 motorlar rahatlıkla 1.300 kg lık araçları götürüyorlar.
  • Motor gücü arttıkça aracın daha ağır olması gerektiği söylenir. bubir şehir efsanesimi yoksa gerçekden doğruluk payı varmı? Yani hızlanmalarda aracın kontrolden çıkmaması için ağır olması şartmı?
  • bence sehir efsanesi
    iyi ayrodinamiq bir yapiya sahip bir arabanin agizliktan bagimsiz olarak her suratte guvenle gidecegini dusunuyorum
  • Renkli TV'de icat olunduktan 20 yıl sonra piyasaya sürülmüş. Önce bi siyah beyazları satalım, parsayı toplayalım sonra aynı adamlara bir de renklilerini satarız demişler. Aynı şey otomotivde neden olmasın.
  • peki bütün üretici firmalar neden ortak hareket ediyorlar?

    yani firmanın biri çıkıp ne olursa olsun ben 50 kg. ağırlığında ,1000 hp. gücünde ,100 km.de 1 litre tüketen ,yüzde 90 verimle çalışan bir motor ürettim demiyor?
  • uçaklardaki yakıt sanırım biraz pahalı. yani karada gitmek için ekonomik değildir büyük ihtimal.

    ama tam bilmiyorum.
  • Bu teknolojiler geliştirilse de maliyetleri çok fazla. Örneğin Hyundai, Tucson'da hidrojenle çalışan motor uyguladı. Maliyeti 150 bin $. Bunun seri üretimi şu an düşünülemez.
    Veya nanoteknolojile sürtünme katsayısı çok düşük olan özel malzemeler üretiliyor. Bunlar motor ve diğer mekanik aksamda kullanılırsa 1000 hp lik ve 100 km de 3 lt yakıt tüketen arabalar üretilebilir ama maliyeti ne kadar olacak?
    Biri hem bu özelliklere sahip hem de ucuz bir araç üretirse hiç beklemeden piyasaya sürer.
  • Uçaklardaki jet motorlarından bahsediyorsanız eğer, benim bildiğim bu tip motorların gücü beygir gücü olarak değil, itme gücü olarak hesaplanır.

    Discovery'de uçaklarla ilgili bir belgeselde anlattılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsultan -- 16 Kasım 2006; 15:11:45 >
  • Bence arkadaşlar doğru söylüyorsunuz, Olay tamamen ticari, dikkat ediyorum zamanla üretilen her yeni teknoloji de bir öncekine oranla daha az yakıt tüketimi var, zaten üreticilerin arge çalışmalarının dönemsel oluşu da buna en belirgin örnek, biri bişey ürettimi hepsi topluca aynı teknolojiye paralel ürünlerini sürüyorlar piyasaya,
  • 20 yıl önce deselerdi hacimce küçük ama devir olarak 4000dk devirlere çıkan dizel motorlar dolaşacak hemde az yakacak pek bir kimse inanmazdı, o zamanlar dizellerin durumu ortadaydı, 2000 devirin üstünde kullanımları zordu. Ama şimdi 4000 devirde rahatlıkla yol alabiliyorlar.

    Eğer böyle devam ederse önümüzde ki 20 yıl içinde belkide 5000 beygir güç üreten motorlar ve dakikada 10000 devir dönen dizel motorlar yollarda dolaşacak.
  • Hersey zaten boyle yapılır... Bilgisayar sektorunde de ev elektronigi sektorunde de bence araba sektorunde de bu is boyle yuruyor... Size sattıgı mal genelde kendisinin 10 sene evvel argesini yaptıgı mal oluyor... Mishal: ev elektroniginde Projeksiyon Tvler cıktıgında (ki ne dandik birseydir o da, bildigin tuplu televizyon cok daha kaliteli) Coktan dev Lcd'ler yapılmıstı... Ama ne oldu? Projeksiyon sonra plasma en son Lcd'ler cıktı... Bilgisayar sektorunde de bu boyle... Bence arabada da boyle... Gormuyor musunuz prototip aracları... uzaydan fırlamıs gibiler... Saab Aero X'e bakın bir!
  • bence teknolojik sınır ve pazarlama stratejisi

    örneğin bundan 5 yıl önce turbo teknolojisi yokmuydu vardı uygulanmıyordu uygulanıyordu ama tercihen yüksek hacimli motorlarda uygulanıyordu
  • iyide arkadaşlar yüksek beygirli sürat makinalarını nerde kullanacagız azami hız 120 km iken şehir içinde trafik kilitliyken isterse 90000 beygirlik araç üretsinler yol lazım bize yol var olan yollar altımızdaki arabalara yetmiyor
  • fizik dışı kalıyo biyerden sonra .. karada gidemez okadar guclu bır motor .. normal arabalara koyulamaz ornegın 3000 beygırlık motor gaza bastıınızda kendını atar saga sola :) yani fizik dışı..
  • 36.000 beygir değil. Bu KG ya da LB cinsinden itme kuvvetidir.

    Ayrıca onlar adı üzerinde jet motorlar. Arabalardaki motorlarla uzaktan yakından bir benzerlikleri olmadığı gibi, otomobil gibi bir ulaşım aracında pratik olarak kullanılmaları hemen hemen imkansızdır, teknolojiden değil ancak karakteristik özelliklerinden.

    Bu motorlar üzerinden yola çıkarak otomobil sektöründen bahsetmek biraz zorlama oluyor.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.