Şimdi Ara

344 TL Osmangazi köprüsü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
310
Cevap
1
Favori
47.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
251 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Köprünün KDV si %8 birazda bardağın dolu tarafını görün. :)
  • Kendi millete köprü ayaklarını armağan etmiş de kamyonun şaftını yemiştir kesin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Superr

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kamyon diye belirttim orda.
  • Kamyona once tekerlek olmus sonra da patlamis diyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: die_caprio

    Benim vergimle yapılan köprüden yine paramla geçiyorum :)
    Bir sonra ki paralı otoban-yol-köprü herne ise artık, onu yapmak için vergi veriyorsun. Parayı da geçtiğin için.
  • İyi ki İstanbul'da yaşayıp da bu köprüyü kullanmak zorunda kalmıyorum. Vallahi köprü için bu meblağı ödemek bana koyardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leon FR kullanıcısına yanıt
    istanbulda yasamiyor olman bu koprulere para odemedigin anlamina gelmiyor ne yazik ki ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 344 TL Osmangazi köprüsü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • die_caprio kullanıcısına yanıt
    Yap işlet devret sistemi ile yapılmadımı bu köprü. Devletin yaptığı köprülerde borcu bitince ücretsiz olmadı.

    1- OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ
    Konu sadece Körfez geçiş köprüsü üzerinden tartışılıyor. Oysa proje 433 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu projesi. Gebze-Osmangazi arası (köprü dahil) 40 bin, Orhangazi-Bursa arası 35 bin, Bursa-Edremit ayrımı arası 17 bin, Bursa-Edremit ayrımı-İzmir arası 23 bin araç için garanti verilmiş.
    İddia: İşletme süresi 22 yıl
    Gerçek: Yapım süresi düşüldüğünde işletme süresi 15 yıl 4 ay.
    İddia: Gebze-Osmangazi arasında 14 bin araç geçiyor
    Gerçek: 30 Haziran’da açıldı. İlk beş ay ortalaması 17 bin. Sonrasında 20 bin seviyesine ulaştı. Fizibilite çalışmalarında hedeflenen rakama 3 yıl içinde ulaşılacağı öngörülmüştü. İlk yılda yarısı aşıldı. Hiç araç geçmezse, sadece Osmangazi Köprüsü değil 433 kilometrelik bütün proje için yıllık garanti ödemesi 750 milyon doları geçmeyecek. Bu rakamdan işletme giderleri ve vergiler düşecek.
    İddia: Yatırım miktarı 2.5 milyar dolar
    Gerçek: Projenin toplam maliyeti 10.3 milyar dolar


    BAKAN Ahmet Arslan ile Kars’ta konuştuğumuz için kendisine hep söylenen “Kars’ta yaşayıp hayatı boyunca o köprülerden geçmeyecek vatandaşın o köprü için vergi ödeyeceği” yorumunu hatırlattım. Yanıtı şöyle oldu: “Sadece kaç araç/kişi geçtiye bakarak etki analizi yapamazsınız. Projelerin oluşturduğu toplam katma değere bakmak lazım oluşturuyor. İstanbul-İzmir otoyolunun etrafında değerler şimdiden çok arttı. Ayrıca yolla birlikte sanayi de geliyor. Geçtiği kentlerin kendi trafiği oluşuyor. Ekonominin toplamında bir büyümeye yol açıyor. Diğer taraftan bu projeler sadece lokalde hizmet etmiyor. Asya ile Avrupa arasında bir köprü olan Türkiye’nin uluslararası koridorları birleştiren bir ülke olmasını da hesaba katmak gerek. Topraklarımıza Ağrı’dan girip Edirne’den çıkan her TIR, para ödüyor. Osmangazi Köprüsü, bağlantı yolları İstanbul’dan İzmir’e oradan da deniz aşırı taşımacılık sektörünü tamamlayacak. Hepsi dolaylı katma değer. O yorumları yapanlar, bu katma değeri hesaba katmıyor.”

    Devlet yapsa da ödeyecektik

    "BAKAN Arslan projeler hazırlanırken önlerinde iki yöntem olduğuna dikkat çekti. Biri Kamu Özel İşbirliği, diğeri doğrudan kamu yatırımı. İstanbul’un ilk iki boğaz köprüsü kamu yatırımı ile yapılmıştı. Devlet borçlanıp, borçlarını ödemişti. Bakan, yapılan tercihin gerekçelerini şöyle özetledi: “Özel sektör dinamiği ve finansmanı ile Kamu Özel İşbirliği ile yapılan bu projeler için dünyanın her yerinde garanti verilir. Dünyanın her yerinde gıpta ile bakıyorlar, özel sektör dinamiğini ortaya koyma kapasitemizi takdir ediyorlar. Eğer kamu finansmanı ile yapsaydık, bu kadar projeyi aynı anda yapmaktan vazgeçmek zorunda kalırdık. Ülkenin hayati projelerini hep geleceğe bırakırdık. Üstelik devlet doğrudan borçlanacaktı. Gönül isterdi ki ücretsiz yapalım. Ama gelirimiz, yatırım bütçemiz belli. Şunu da unutmamak lazım: Bütün projeler işletme süresi sonunda devlete geçecek. İşletme hakkını devrederek ekstra bir gelir elde edeceğiz.” Peki, bu tür köprüler olan ülkelerde geçiş ücretlerinin daha düşük olduğu hatta bazılarında hiç ücret alınmadığı doğru mu? Bakan Arslan, Norveç ile Danimarka arasındaki tünel ve köprüyü örnek verdi. İzmir Körfez geçişi projesine çok benzediğini anlattı ve araç başına geçiş için 40 Euro ücret alındığına dikkat çekti."
    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/iste-kopru-gercekleri-40507240




  • Ne kadar aptalca bir yorum
  • tla776 T kullanıcısına yanıt
    Onun farkındayım canım :)

    Benimkisi züğürt tesellisi :D Her türlü geçiriliyor, bari bilinçli olarak bir de biz geçirtmeyelim derdindeyim :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Salvatuon kullanıcısına yanıt
    Ona giren çıkan bişey yokki nakliyat gideri olarak taşıdığı mala ekleniyor. Bizde biraz daha pahalı alıyoruz.
  • Bu paraya Ukraynaya gidip gelebilirsiniz ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezirler huzura çıkmışlar:
    - padişahım, hazinede para kalmadı. yeni vergilere ihtiyacımız var
    padişah, kavuğunun altından kafasını kaşımış,
    - eeee! ne vergisi koyalım?, demiş..
    - köprülere adam koyalım, geçenden bir akçe alsınlar! padişah, tamam, demiş. aradan bir süre geçtikten sonra sormuş vezirlerine:
    - tepki var mı?
    - hiç bir tepki yok!
    - iyi o zaman köprünün diğer tarafına adam koyun, çıkandan da bir akçe alsın! aradan bir süre geçmiş, padişah:
    - var mı şikayet?
    - yok! halkının tepkisizliğine kızan padişah, gürlemiş:
    - köprülerin ortasına da adam koyun, gelip geçeni öpsün! aradan birkaç gün geçmiş, halktan bir tepkinin olmamasına içerleyen padişah, çağırmış vezirlerini,
    -halkı dinleyelim hele bir, demiş gitmişler köye, padişah sormuş:
    - var mı şikayet? ses yok. padişah tekrar :
    -var mı şikayet ? şikayeti olan söylesin! diye gürleyince arkalardan cılız bir ses duyulmuş:
    -padişahım, o köprünün ortasındaki adam var ya!..
    - eeee!, demiş padişah bir umutla...
    - aksamları çok kalabalık oluyor, sıra uzuyor, eve geç kalıyoruz, bir adam daha koysanız...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kenbalx K kullanıcısına yanıt
    Yap-işlet-devret modeli ile geçiş garantisi verilerek yaptırılan Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim köprülerinin bütçede açtığı delik büyüyor. Köprülerden 2018’de bir önceki yıla göre daha fazla araç geçmesine karşın garantiyi karşılayacak sayıya yine ulaşılamadı, buna döviz kurundaki artış da eklenince iki yılda müteahhit firmalara iki köprüden dolayı aktarılan tutar 4 milyara yaklaştı.

    Birgün'den Nurcan Gökdemir'in haberine göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, HDP İstanbul Milletvekili Oya Ersoy’un soru önergesine verdiği yanıtta, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprülerinden 2018 yılında geçen araç sayısını açıkladı. Buna göre, geçen yıl Osmangazi Köprüsü’nden 9 milyon 98 bin 962, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden 13 milyon 796 bin 911 araç geçti. Bakan Turhan, 2018 yılı için garanti çerçevesinde Nisan ayında ödenecek tutarı “hesaplama çalışmaları devam etmektedir” diyerek açıklamadı.

    BÜTÇEDEN ŞİRKET CEBİNE

    Yap-işlet-devret modeli projelerde şirketlere günlük ya da yıllık olmak üzere araç geçişi taahhütleri verildi. İki yıldan bu yana taahhüt edilen rakamlara ulaşılamaması nedeniyle devlet aradaki farkı şirketlere ödüyor. Her yıl 2 Ocak tarihli döviz kuru üzerinden hesaplanan geçiş ücretleri nedeniyle oluşan fark TL olarak şirketlere aktarılıyor.
    Bakan Turhan, bütçe görüşmeleri sırasında üçüncü köprü için devletin işletici firmaya KDV hariç 2 milyar 473 milyon 465 bin 448 lira ‘gelir garantisi’ verdiğini ve aradaki farktan dolayı 2017 yılında firmaya 1 milyar 659 milyon lira ödeme yapıldığını açıkladı.

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 10 yıl işletmeci olan ICA firmasına geçiş ücreti olarak günlük 135 bin araç geçişi garantisi verildiği açıklanmıştı. 2 Ocak tarihli kur üzerinden yapılan hesaplamayla geçen yıl köprüden geçecek araçlardan 4 dolar+yüzde 8 KDV karşılığı geçiş ücreti alınması öngörüldü. Yıllık 49 milyon 275 araç garantisi verilmesi karşın bu yıl 13 milyon 796 bin 911 araç geçmesi nedeniyle geçmeyen 35 milyon 479 bin araç için şirkete 463 milyon lira ödenecek.

    GEÇEN İÇİN DE GEÇMEYEN İÇİN DE ÖDEME

    Osmangazi Köprüsü için ise 14 milyon 600 bin araç garantisi verildi. Ancak 2018’de bu rakama da ulaşılamadı. Geçen araç sayısı 9 milyon 98 binde kalınca 35 dolar+yüzde 8 KDV üzerinden yapılan hesaplamayla 141 TL olarak belirlenen geçiş ücreti esas alınınca 1 milyar 412 milyon liralık bir fark ödemesi çıktı. Osmangazi Köprüsü’nün işletici firması ile yapılan sözleşmedeki geçiş ücretinden daha düşük ücret alınması nedeniyle geçen araçlar için de firmaya ek ödeme yapılmak zorunda kalındı. 2017 yılında da işletici şirkete 1 milyar 389 milyon lira aktarıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agtr -- 16 Mart 2019; 12:32:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mar eden kamyon otobüs gibi araçlar burada gecse olmaz mı? Vatandaş başka yerlerden gecse? Daha önce istanbula hiç gitmedim aydınlatin lutfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • agtr A kullanıcısına yanıt
    Taksit taksit köprümüz olacak işte. Nakit şak diye yapacak para yok. Dövizle uzun vade ile borçlanıp yapsak belki daha çok para çıkacaktı. Dövizin bukadar artacağı beklenmiyordu. TL ilede bunlara iş yaptıramazsın.

    6sene evvel konut kredisi ile 0,69dan ev aldım. Ozaman kira 650TL ben bankaya 1500TL ödüyordum. Şimdi kiralar 1500TL lere çıktı Borcum 11 ay kaldı :) Dövizle borçlansam faiz daha düşüktü ama hapı yutmuştum.

    Yanisi o taahütler olmadan kimse bu ihaleye yanaşmazdı. Bizde bunlarda bişey yapmadı der oy vermezdik. Yapılmış yapılmıştır.
    15Temmuz köprüsü 1973 ten beri tıkır tıkır çalışıyor. 15yıl sonra Orhangazi de devlete geçecek ozamanki hükümet satarmı kiralarmı kim öle kim kala :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenbalx -- 16 Mart 2019; 12:51:58 >
  • ucuza geçmişsiniz ihalede yazan değer yansıtılsaydı o vakit 580 tl civarı verecektiniz. (köprüye 43dolar diyorlar dolar şu an 5,4) 1. sınıf araç 103,05 iken sizinki 4. sınıf araç ve 259,65tl

    neyse tanzim 2 büyük ile yapılsın diğerleri çok zengin ya hani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    o araç otobüs tır falandır muhtemelen araç sınıfı yüksektir.
    devletin 15 temmuz köprüsü 1. sınıf araça 849 tl geçiriyor. osmangazi köprüsü 344 tl almış çokmu ?

    Bu araç aks aralığı 3.20 den fazla olduğundan yasak geçişten cezalı muhtemelen yoksa gariplik var zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.