Ya kardeşim pejo en iyisi tamam .hahaha < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ben ne diyorum sen ne diyorsun arkadaş. Herkes kendi ihtiyacı ve zevkine göre alır. Şehir içinde daha konforlu daha havadar hissettiren bir araç isteyen kişi için tiguan çok daha iyi de diyorum. Test ortada ne diyeyim tiguan daha kötü yol tutuşa sahipse. Saçma sapan bir muhabbete girdin durdun. Hadi iyi geceler. Bu marka fanatikliğini ve düşmanlığını bir türlü anlayamadım gitti. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 21 Ocak 2021; 20:12:41 > |
Yahu bu esp testi bu esp yi agresif bir bicimde ecudan ayarlarsin testi geçer 3008 in bir tek direksiyonu daha hisli onun dışında Tiguan a göre sürüş dinamikleri konusunda hicbir disiplinde önde değil eski nesile göre yenisi bir hayli sert ayarlanmış damping oranlari eski nesille kiyaslasaydin evet hakliydin fakat yenisi 3008 den net daha iyi tutuşa sahip iki araci ciddi zorlamadan yana yatma egilimine göre karar veremezsin < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bu testlerde önemli olan arabanın verdiği tepki. Bir araç en iyi 83le dönmüş ama diğer denemelerde daha düşük hızlarda testi geçememiş. Çok milisaniyelik durumlar var. Sürücü ile alakalı olabilir, esp ile alakalı olabilir. Mesela tiguanın sekerek başarısız olması bence esp kaynaklı. Aynı esp belki başka bir koşulda iyi tepki verecek, 3008 veremeyecek? Hayat düzlük pist asfaltından ibaret değil. Seat leon hızı düşük diye eleştirildi ama araç tepki olarak çok iyiydi. Başarısız denemelerde bile stabil hareket etti. Esp freni ile seke seke yüksek hızda geçenden daha başarılı aslında. Testleri doğru yorumlamak önemli. Araç üzerinde aynı lastikler yok. Her lastiğin her hava şartlarında tutunması bir değil. Bazı testler yazın sıcakta yapılıyor bazıları soğukta. Tutunma bir olamaz. Bu testlere bakarak detaylı kıyaslama yapılamaz. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 22 Ocak 2021; 9:33:13 > |
vw fanatiği değilim, hatta şu an passat aracımı satıyorum mondeo almak için, mondeo bu sınıfta daha iyi bir araç bana göre. Tiguan ve 3008 kıyası sadece kağıt üzerinde yapılabilir. İkisine de binince 3008'in dandik plastiği , dar iç hacmi , basıklığı vs. Tiguan kararı vermenizi çok kolaylaştırır. 308 ile golf arasında da 308 tercih ederim, ama B suv 3008'i gerçek bir SUV ile kıyaslamak haksızlıktır. |
Tiguanın bahsettiğiniz artıları var. İlk mesajımda da belirttim. Daha kaliteli, kullanışlı diye. Ama bunlar atla deve farklar değil. 3008 in plastik kalitesini ben de beğenmiyorum. Önü idare eder ama arkaya geçiyorsunuz, ucuz malzemeler. Golfte böyle. Tiguan da süper değil ama daha iyi hissettiriyor. Ama bunların pratikte büyük bir önemi yok. Trim sesi olmaması, yalıtımın iyi olması daha önemli. Bu konuda iki araç da benzer. Tiguanın iyi olduğu konularda atla deve fark yok. Tiguan kaliteden ziyade bağımsız süspansiyonu, kullanışlı iç mekanıyla bariz önde. Mesela 3008 motor olarak, tüketim, performans olarak önde gibi yine atla deve farklar yok. 200kg daha hafif, onun avantajını kullanacak haliyle. 3008 lehine asıl fark donanım, fiyat ve şanzımanda ortaya çıkıyor. 360bin dedikleri tiguanda donanım yok. Kaza önleme, kör nokta vs vs yok. Şanzıman desen eat8 her türlü tercih edilesi. Benzer donanım aynı fiyat olsa ben de tiguan derim ama değil. Tiguan yerine ateca alınır aynı gruptan. 3008'e bile tercih edilebilir. Fiyat/donanım başarılı. |
|
Forumda daha önce kaynağını da paylaşmıştım fakat bulamadım şimdi. Km77'nin yaptığı geyik testinin ISO standartnamesinde açık şekilde belirtiyor bunun bir yol tutuş testi olmadığını, sadece aracın "banttan indirilip standart kullanıcıyı direksiyona oturtunca" ani manevralarda verdiği ESP tepkisini ölçmek için olduğunu. Yol tutuş denen şeyi basit bir slalom testiyle ölçmek mümkün değil. Yol tutuş da aslında iki farklı şekilde tanımlanır. Handling ve grip olarak. Handling, aracın sürücüye verdiği tutuş hissidir. Grip ise aracın mekaniksel tutuş limitidir. Grip'i çok iyi ama handling'i kötü bir araç güvensiz hissettirir, ama aslında çok iyi yol tutuyordur. Veya tam tersi. Mesela bir araç gevşek bir ESP ayarıyla ve başarılı bir süspansiyon sistemi yardımıyla deneyimli bir sürücünün her emrine itaat edebilir. İstendiğinde hafifçe arkadan kayar, gerektiği yerde sadece önden veya dört tekerden de kayar vs. Dolayısıyla iyi bir sürücü bu araçla gerek pist süresi olsun gerek ani manevra olsun çok başarılı sonuçlar elde edebilir. Fakat bu aracı, standart bir sürücü kullandığında ne olur diyerek, temelinde bütün kontrolün ESP'de olduğu geyik testine sokarsanız g*tü başı ayrı oynayabilir. Bu kötü yol tutuş demek değil. Zayıf ESP, yani güvenlik kontrolü demek. A'dan B'ye beni en güvenli şekilde götürsün isteyen normal bir kullanıcı km77'nin yaptığı testlere bakıp tercih yapabilir. Fakat daha ileri düzeyde sürüş kabiliyeti olan birisi için bir şey anlam ifade etmez. Evet yeri gelir kazadan kurtarabilir (sürücü o an dalgındır vs.) ama bu güvenlik ölçütüdür, yol tutuş değil. |
teşekkürler açıklama için yani aslında forumun %99 u na hitap ediyor km77 |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
3008 göklere çıkarılıp Tiguan gömülüyorsa da marka fanatikliği vardır aynı şekilde . (Sizin yaptığınız gibi mesela :) ) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |