Şimdi Ara

3000 devirde vites atmak ve motor sıcaklığı hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    yol nasıl bilmiyorum ama soğuk motor girdiyseniz 1. vites ile öyle devam edin 2. vitese almayın motor zorlanmasın yol müsaitse 2. vites ile girin 2. vites ile çıkın çok dik değilse zaten 2500 de vites değiştirseniz 2 de toparlar araba kendini şahsen ben girdiğim vites ile yokuşu çıkıyorum önceden hızlandırıyorum

    Hocam tam burada bir şey soracaktım, bende de DCİ var 85 bg, 2200 civarı soğukken vites yükselttiğim de devir 1500 ün altına düşüyor, soğukken çok devir de çevirmek istemiyorum ne yapmalı???

    düz yolsa sorun yok araba kendisi düz yolda gaza az basarak 2000 devirde vites at diyor zaten
    ben ;
    1 den 2 ye geçerken 2000 devir
    2 den 3 e geçerken 2100 devir
    3 den 4 e geçerken 2100 devir
    4 den 5 e geçerken 2100 devir
    5 den 6 ya geçerken 2200 devirde atıyorum vitesi
    tabi yol düz ve hızlanmak istemiyorsam
    düz yol ve fazla basmıyosanız gaza sorun yok

    teşekkür ederim.
  • Bu tarz şeylere çok kafa yormaya gerek yok, turbodur motordur zamanı gelince arızalanacak zaten, çok gerilmeye gerek yok. Kafanıza göre atın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Hocam bu devir aralıklarıyla bir üst vitese geçtiğinizde ortalama kaç devirde kalıyor değiştirme işlemi sonucunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 devirde vites yükseltirim, bitti gitti... bu kadar düşünülerek araba kullanılmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: differt

    Hocam bu devir aralıklarıyla bir üst vitese geçtiğinizde ortalama kaç devirde kalıyor değiştirme işlemi sonucunda

    1500 civarına düşüyor rahat çekiyor kendini sonra
  • quote:

    Orijinalden alıntı: differt

    Ben düz yolda bile 2500 devirde değiştirirsem 1750 civarında kurtaramıyorum. Yine 1500 e düşüyor turbo devri olmuyor zarar görüyor turbo. galiba elim çok yavaş vites değiştirirken, bir şeyi yanlış yapıyorum ama ne olduğunu çözemedim. Vites kolunu asagı indirmem çok kısa sürüyor ama galiba debriyajı bırakırken kaybediyorum devri ben

    Böyle bir şey yok, nereden duyduysanız yalan yanlış bir bilgi. Devir 1500'e 1000'e düştü diye turbo murbo zarar görmez, yok öyle bir şey.

    Turbonun yeterli basınç üretemediği dolayısıyla motorun da çok güçlü ol(a)madığı devirler bunlar, sadece gaza bastığınızda istediğiniz tepkiyi alamayabilirsiniz.

    Araç herhangi bir viteste gaza abanmadan hızını koruyabiliyorsa düşük devirlerde gidebilirsiniz, şu devirin altına inmeyeyim diye boşuna bağırtmaya gerek yoktur.

    Zararlı olan şey bu çok düşük devirlerden vites küçültmeden gaza dibine kadar basarak aracı ani hızlanmaya zorlamaktır. Zaten bu durumlarda motorun titreşimi ya da çıkardığı boğuk sesten de anlarsınız zorlandığını, verimsiz yanma sonucu motorda kurum oluşur, egzozda partikül filtresi varsa dolabilir/tıkanabilir, sıkıntı yaşarsınız. Yakıt pompasını da zorlar bu durum.

    Gaza çok fazla yüklenmeden araç çektiği sürece düşük devirde gitmenin bir sakıncası yoktur.

    Isınma konusunda da benzinli-dizel farketmez, soğuk motorda yüksek devir çevirmek ikisi için de zararlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 3 Şubat 2017; 18:57:36 >
  • 2000 devirde vites atarak anca arabayi bogarsiniz ve titresim olur.2.5 dizel aracimizda yokus yukari 3000devir duz yolda 2500devir yokus asagi yolda ise 2200 civari degistiriyorum.baktim ust vitese gecince yemeyecek onceki viteste 3500-4000 arasi dolaniyor.



    1.6 benzinli aracimda ise kafama gore degisiyor bazen 2000 bazen 6500 devir.araciniza kiyin be azicik bune arkadas yok 2 bin devirde gidiyorum yok cart gidiyorum hebele hübele.bu psikolojiyle arac kullanmanin zevkimi cikar.kendi aracim 6500e kadar devir cevirmeme izin veriyor.kafam eserse basiyorum umrumda degil..ama şuan 1 litre yag eksiltti 😄

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tassa kullanıcısına yanıt
    hocam bizde de 1.5 dizel accent era var ben bunla sehir ici dolasirken yavaslamak gerekiyor ya da sehirlerarasi giderken bazen yavaslamak gerekiyor mesela 3. vitesteyim yavaslamam gerekti 30 a dustum devir 2000 altina düştü araba titremeye basladi ben üşeniyorum votrs dusmeyr çünkü gene hizlanicam sizce bu arabaya zarar verir mi? sikinti olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy Goat

    hocam bizde de 1.5 dizel accent era var ben bunla sehir ici dolasirken yavaslamak gerekiyor ya da sehirlerarasi giderken bazen yavaslamak gerekiyor mesela 3. vitesteyim yavaslamam gerekti 30 a dustum devir 2000 altina düştü araba titremeye basladi ben üşeniyorum votrs dusmeyr çünkü gene hizlanicam sizce bu arabaya zarar verir mi? sikinti olur mu?

    Hocam vites değişmeye üşeniyorum gibi bir olayı ilk kez duydum alt tarafı ileri geri yapacaksın üşenecek nesi var.Aracı doğru viteslerde kullanmamak yakıtın artmasına sebep olur
  • tassa kullanıcısına yanıt
    anladim da hocam hadi yavasladim diyelim o hizda bir sure seyretmiyorum.ki gene hizlaniyorum o düşük hızda çok kalmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy Goat

    anladim da hocam hadi yavasladim diyelim o hizda bir sure seyretmiyorum.ki gene hizlaniyorum o düşük hızda çok kalmıyorum

    Anladığım kadarıyla ehliyetini yeni almış bir kardeşimize benziyorsun zaman geçtikçe öğrenirsin.Çok fazla can sıkma bişey olmaz.Üşenenler içinde otomatik yapmış adamlar.
  • tassa kullanıcısına yanıt
    evet baya yeniyim caylagim ben simdilik aile arabasi kullaniyorum manuel zevkli geliyor bakalim zevkimi bi alayim düşünürüm de otomatiği de dsg gibi facialardan sonra ne kadsr yanasirim bilmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Yakıtların tartışıldığı bir konuda görmüştüm hocam birisi en iyi yakıt sonuçlarını 3000 devirde vites yükseltip 1800 civarın turbo devrinden devam ettiğinde aldığını ve böyle yapılmazsa turbonun 1800 e ulaşmak için çok güç harcadığını bunun da zararlı olduğunu söylemişti ordan aklımda kalmış. Yanlış olduğunu söylemeniz iyi oldu valla rahatladım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: myz1453

    Arabada. Vites değiştirme ikazı çıkınca değiştiriyorum. Yoksa fokus yonca yapraklarını düşürüyor


     3000 devirde vites atmak ve motor sıcaklığı hakkında

    Hocam ona mı bakacağız habire işimiz yok da... Bu arada öğretmendiniz değil mi?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.