bursadan güzelyalıya hangi yolu tercih etmeliyim sizce? otobandan gidersem koruparka kadar yıldırımdan nilüfer trafiğine kadar trafiğe girmem bi 5-10 km arası ama otobandan gideceğim için 10 km fazla yol yapmış olacağım. polo life normalde 5,3-5,8-6,3 lt gibi trafiğe göre yaktığı oluyor 30kmde. o da bizim evin orası biraz bayır o bayırı çıkana kadar 0,5-1lt atıyor. 40kmlik yolda ortalama kaç lt yaksa kafa kafaya gelir? nasıl yapılıyor bunun hesabı. şu lt hesabını tam diyorum he böyle bi sonrakine unutuyorum. en son 5,8lt yakmışım 100kmde. benzin 28 tl olsa. git gel 60km. 100km/60km=1,66 5,8lt/1,66=3,625lt yakmış. x28tl litresi= 101 tl yakmış. git gel otobandan 80 km yapsan 5 lt yaksa(varsayım) 100/80=1,25 5/1,25=4x28tl= 112 tl. doğru mu hesap kısa yolu var mı daha. yanlış mı hesap? tabi arabanın freni vss yıpranması da var. km mi yoksa dur kalktan kaçmak mı işte bütün mesele bu. |
30 km trafikli, ışıklı yol mu? yoksa 40 km sakin yol mu?



-
-
Sürat yapmıyorsanız kafa kafaya gelse 40 km daha az yıpratıcı olur. dur-kalk sayısı süresi ulaşılabilecek hız ve o hıza çıkma süreleri etken. Sakin kullanırım derseniz yol da iyiyse 40 km yi kalabalık yola tercih ederim.
-
Istasyondan depoyu doldurun. 1 hafta 1. Yoldan gidip depoyu doldurun. Ucreti not alin.
2. Hafta tekrar ayni istasyondan doldurup 2. Yoldan 1 hafta boyunca gidip yine doldurun ve tutari not alin
Tutarlari karsilastirin.
Yolculugin ortalama ayni sicakliklarda ayni mevsimde olmasina ozen gosterin. Bu isler hesap kitapla degil de deneyimle oluyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
az yakmasından ziyade kafa kafaya gelse bile arabaya km yaptırmak mı yoksa dur kalktaki yıpranmasını göz önüne almak mı daha mantıklı onu da merak ediyorum.
-
bi sonrakinde deneyeceğim bakalım ne yakacak. hem dur kalk bakacağım nerdeyse hiç durmayacak gibi yol.
-
Zamanında bizim arkadaşlarAlmanya'dan engellilere araba getiriyorlardı. Arabalar 200-300 bin kmlerde. Web sayfalarını ben hazırlayıp verilerini girdiğim için dikkatimi çekti. Çok arabalarla işim yoktu o zamanlar. O arabalar orada otobanda o yolları yaptığı için bizdeki gibi yıpranmış değil o nedenle sorun edilecek bir durum yok derdi.
bu hesap sabit hızla ve vitesle yapılan yol arabayı yormaz sürekli dur kalk daha çok yıpratır. Beim aracım da yüksek kmli ama senin yolun gibi uzun ama dur kalkı az olan yolda ve uzun yolda yaptı.
-
30 Km dur kalk yerine 40 km sakin trafiksiz yolu tercih ederim. Yakıt farkı olur veya olmaz onu bilemem ölçersiniz ortaya çıkar. Ancak araç otobanda sabit hızda en azından daha az yıpranır. Hele ki Bursamızın dandik şehir içi yollarında fark bana göre daha fazla olacaktır. Şu an Emek civarında Ceylan hastanesi önünde yolun durumu malum...
-
İşe gidişimdeki 32 km’lik ve 9 ışıklı yolu zorunlu haller hariç hiç tercih etmedim. Onun yerine 38,6 km’lik tek ışıklı yolu tercih ettim. Rahat rahat gidiyorum. Yakıt olarak hiç ölçmedim ama karda olduğumu düşünüyorum. 9 ışık nerede 1 ışık nerede?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
dur kalk daha maliyetlidir. araba sabit hızla bir yeri aşınacak birşey değil.
aynı yakıt maliyeti var ise otoban tervih edilmeli.
otobanlı yol ucuzsa otoban tercih edilmeli.
durkalklı trafk yakıt açısından az avantajlıysa otoban tercih edilmeli
durkalklı trafik çok avantajlıysa durkalklı trafik
-
Dur kalkta araç çok yorulur ve Balata+Disk Motor Partükül ve Filtreleri çabuk eskir...şanzıman yorulu, baskının balatanın ömrü kısalır...
ben 27+27 km yerine günlük gidişte yaklaşık 7-8 yıl boyunca 40+40 km uzun ve boş yoldan gittim geldim... ve her zaman boş ve uzun yolu tercih ederim
aylık neredeyse 520km daha fazla yol yaptım ancak araç bir o kadar iyi kondisyonda ve yorulmamış ve + olarak fazla'dan yakmamış bir kullanımla yoluma bakıyordum zaman ve strese girmeme cabası...
dur kalkta araç 1.5 Dci 6.5-6.8LT tüketirken boş yolda 4.5LT'lere düşürüyordum...
-
4,5 lt yakarsa kafa kafaya gelecek yakıtta, bi sonrakine deneyeceğim. hem hız sabitleme içinde yol müsait onunla denerim
-
30 km lik yolda Ortalama yakıtınızı söyleminize göre 5.8 alacak olursak,
5.8*30=40*x olur.
X=5.8*30/40
X=4.35 olur.
Eğer otobandaki ortalamanız 4.35 litrenin altında yakarsanız otoban daha tasarruflu olur, üstü olursa normal yol.
Araç yıpranması, kaza riski vs apayrı ve hesaplaması zor konular.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
30 trafikli
90 trafiksiz
desen
90'ı seçerim.
trafikle uğraşılır mı? geç boş yola uza, aç şarkını rahatça yol kat et.
-
dolu ile boş yol arasında yakıt tüketimim ne kadar düşecekse
onu km bazında uzattığım yola oranlayıp seçimi yapardım.
ve genelde bu uzun ama boş yol olurdu.
-
Saat kaçta gidiyorsun bilmem acemlerden sonra sakin çevre yoluna girmeye gerek yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Dur kalkta araç çok yorulur ve Balata+Disk Motor Partükül ve Filtreleri çabuk eskir...şanzıman yorulu, baskının balatanın ömrü kısalır... ben 27+27 km yerine günlük gidişte yaklaşık 7-8 yıl boyunca 40+40 km uzun ve boş yoldan gittim geldim... ve her zaman boş ve uzun yolu tercih ederim aylık neredeyse 520km daha fazla yol yaptım ancak araç bir o kadar iyi kondisyonda ve yorulmamış ve + olarak fazla'dan yakmamış bir kullanımla yoluma bakıyordum zaman ve strese girmeme cabası... dur kalkta araç 1.5 Dci 6.5-6.8LT tüketirken boş yolda 4.5LT'lere düşürüyordum... |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X