< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 14 Şubat 2018; 1:23:33 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 14 Şubat 2018; 1:23:33 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Valla sektörde tecrübeli biri olarak söyleyebilirimki 3.havalimanı gerçekten berbat bir yer.İsg yerlerde sürünüyor.Uzmanlara iyi maaş vermelerine rağmen giden uzman 2 ay çalışıp çıkıyor.
|
3 Ay çalıştım. Sadece bu üç ay içinde şahsen duyduğum 4 kişi var. Oda daha şantiye yeni başlamıştı. Şu an daha yoğun bir çalışma var. Olabilir yani...
|
Hic dusundun mu ya gercekse diye ? Hani kandirilan bi parti liderin var ya onun hic beklemediği bir sey gerceklestiyse senin neden olmaz ya dedigin seyler olmasin?
|
Video paylaşma tekniklerini öğrenmek çok zorlamıştır. Sen biraz dinlen.
|
Bu ölümler öyle bir günde olmamıştır tabiki. Kaza diyip fıtrat diyip kapatılmıştır.
Acele işe şeytan karışırmış. |
öncelikle hansi geçen şantiyeyi 3 kez ziyaret etmiş biri olarak rakam normaldir diye başlıyorum. ISG falan hak getire temel kurallar tamamen hiçe sayılıyor. bir kez de biz ölümden döndük. sonra da şantiye sahasına uğramadık.
bir defa daha önce şantiye diye gördüğünüz inşaat sahalarını unutun. benzeri bir şantiye daha önce GAP projesindeki Atatürk barajı inşaatından bile büyük çaptadır. - normalde şantiye sahalarında yüklü yüksüz farketmez kamyonlar için hız limiti vardır. burada Allah ne verdiyse gidiliyor. - kamyonlar bizim ülkeye ilk defa ithal edilen Volvo FMX500 10x6 kamyonlar. 400 civarı sadece bu kamyondan mevcut. normalde 60 tonluk olan bu aletler, 80-90 ton civarı yüklü ağırlık ile çalışıyor. ölümlü kazaların çoğu kamyon kazalarında yaşandı. her gün 2-3 kamyon kazası oluyor. devrilen kafa kafaya çarpan çok fazla. hız kontrolü, ehliyet kontrolü, alkol kontrolü yok. sadece taşınan yüke bakılıyor. - şantiye zemin iyileştirmesi ve araştırması olmadan ilerliyor. yapılan yollar genelde çöküyor. bu tip çökmelerden dolayı olan kazalar ve işçi ölümleri oluyor. - tecrübesiz ve sertifikasız operatörler yüzünden ekskavatçr, yükleyici, dozer vs. iş makinaları kazaları da sık yaşanıyor. maalesef bu kontrolsüzlük yüzünden de kayıplar yaşanıyor. - şantiyeye kimse karışamıyor ve karışamaz da giden herkes konunun farkında ve sessizlik hakim. ormanlık alanların tahribi ise çok büyük boyutta. kesilmesi gerekenden fazla ormanlık alan bilerek kesildi. |
Hocam inşaat firmasında çalışıyorum 6 şantiyemiz var çok şükür şimdiye kadar hiçbir işçimize zarar gelmedi . İşler genelde cezaevi işi olduğu için yüksek binalar olmuyor tehlikeli işler pek yok. Ama havalimanı gibi devasa bir projede mutlaka ölümler olmuştur çünkü iş ne kadar büyükse kontrolü o kadar zor olur. 400 rakamı dediğiniz gibi banada abartılı geldi ama burası Türkiye herşey mümkün
Edit : lise zamanında toki inşaatın da çalışıyordum adamın üstüne su deposu düştü vefat etti. Normalde işin durdurulması gerekiyordu ve firmaya ceza verilmesi gerekiyordu. Bir şekilde olayı gizlediler şantiye hiç durmadı. 3 ay civarı çalıştım 3 kişi vefat etti |
Resmi aciklama 27 kisi. Az mi?
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9600_G_T -- 13 Şubat 2018; 11:4:1 > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|