Şimdi Ara

3. Yeni Havalimanı İnşaat'ında 400 işçi vefat etti İDDİAsı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
4.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İDDAADIR. Cumhuriyet gazetesi haberi.

    Ekşi sözlükte gördüm. Aranızda hiç orada çalışan tanıdığı olan varmı? Bi sordururmusunuz olay gerçekmi diye. Sözlükte herkes tanıdığım var diyor. Yalan geliyor bana.

    http://www.cumhuriyet.com.tr/m/haber/turkiye/924588/3._havalimani_mezarlik_gibi..._Hafriyat_kamyonu_soforu_anlatti__400_iscinin_olumu_gizlendi.html

    https://www.cnnturk.com/amp/turkiye/ucuncu-havalimaniyla-ilgili-korkunc-iddia-meclise-tasindi

    400 ne demek yav. Yaralanan felandır belki. Haberde yine insandan çok doğa edebiyatı yapılmış. Yav kardeşim insan önemli insan. Koku olayındada herkes sokak kedileri diye tutturmuştu. Neyse.
    Bu inşaatta Vietnamlı felan çalıştığını biliyorum. Haberi çıkmıştı. Suriyelide çalışıyordur, olmazsa olmaz. Tehlikeli çalışma ortamı haberleri çıkmıştı, hatta Havalimanı tarihe yetişmesi için hızlandırılmıştı.
    Bu kadar kişi üç kuruş para için susacak değil ya.

    Bu konuyu beğenmeyiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 14 Şubat 2018; 1:23:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • öncelikle hansi geçen şantiyeyi 3 kez ziyaret etmiş biri olarak rakam normaldir diye başlıyorum. ISG falan hak getire temel kurallar tamamen hiçe sayılıyor. bir kez de biz ölümden döndük. sonra da şantiye sahasına uğramadık.

    bir defa daha önce şantiye diye gördüğünüz inşaat sahalarını unutun. benzeri bir şantiye daha önce GAP projesindeki Atatürk barajı inşaatından bile büyük çaptadır.


    - normalde şantiye sahalarında yüklü yüksüz farketmez kamyonlar için hız limiti vardır. burada Allah ne verdiyse gidiliyor.

    - kamyonlar bizim ülkeye ilk defa ithal edilen Volvo FMX500 10x6 kamyonlar. 400 civarı sadece bu kamyondan mevcut. normalde 60 tonluk olan bu aletler, 80-90 ton civarı yüklü ağırlık ile çalışıyor. ölümlü kazaların çoğu kamyon kazalarında yaşandı. her gün 2-3 kamyon kazası oluyor. devrilen kafa kafaya çarpan çok fazla. hız kontrolü, ehliyet kontrolü, alkol kontrolü yok. sadece taşınan yüke bakılıyor.

    - şantiye zemin iyileştirmesi ve araştırması olmadan ilerliyor. yapılan yollar genelde çöküyor. bu tip çökmelerden dolayı olan kazalar ve işçi ölümleri oluyor.

    - tecrübesiz ve sertifikasız operatörler yüzünden ekskavatçr, yükleyici, dozer vs. iş makinaları kazaları da sık yaşanıyor. maalesef bu kontrolsüzlük yüzünden de kayıplar yaşanıyor.

    - şantiyeye kimse karışamıyor ve karışamaz da giden herkes konunun farkında ve sessizlik hakim.

    ormanlık alanların tahribi ise çok büyük boyutta. kesilmesi gerekenden fazla ormanlık alan bilerek kesildi.
    Hocam inşaat firmasında çalışıyorum 6 şantiyemiz var çok şükür şimdiye kadar hiçbir işçimize zarar gelmedi . İşler genelde cezaevi işi olduğu için yüksek binalar olmuyor tehlikeli işler pek yok. Ama havalimanı gibi devasa bir projede mutlaka ölümler olmuştur çünkü iş ne kadar büyükse kontrolü o kadar zor olur. 400 rakamı dediğiniz gibi banada abartılı geldi ama burası Türkiye herşey mümkün
    Edit : lise zamanında toki inşaatın da çalışıyordum adamın üstüne su deposu düştü vefat etti. Normalde işin durdurulması gerekiyordu ve firmaya ceza verilmesi gerekiyordu. Bir şekilde olayı gizlediler şantiye hiç durmadı. 3 ay civarı çalıştım 3 kişi vefat etti
  • 3 Ay çalıştım. Sadece bu üç ay içinde şahsen duyduğum 4 kişi var. Oda daha şantiye yeni başlamıştı. Şu an daha yoğun bir çalışma var. Olabilir yani...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fabrikada bir arkadasımızn tanıdıgı çalısıyormuş
    daha dün çay içerken konusuyorlardı
    iş kazası sonucu hayatını kaybeden birisi savcı gelene kadar yerde yatan cesedine emniyet kemeri vs. bağlamışlar durumu kurtarmak için gibi laf etti uzaktan kulak misafiri oldum..
    paylaşmak istedim..

    biraz karanlık işler dönüyor sanki..
  • Halamın dayısının teyze oğlunun kayınpederi doğru diyor bu haber için
    Bu habere inanan en hafif tabirle SAFTIR.
  • Bu ölümler öyle bir günde olmamıştır tabiki. Kaza diyip fıtrat diyip kapatılmıştır.
    Acele işe şeytan karışırmış.
  • Valla sektörde tecrübeli biri olarak söyleyebilirimki 3.havalimanı gerçekten berbat bir yer.İsg yerlerde sürünüyor.Uzmanlara iyi maaş vermelerine rağmen giden uzman 2 ay çalışıp çıkıyor.
  • EVET MECLİS EĞER KABUL EDERSE ARAŞTIRMA YAPILACAKTIR, YOK HERZAMAN Kİ GİBİ AKAPA RED EDERSE DİYECEK BİŞEY YOK.

    quote:

    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde
    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde

    13 Şubat 2018, 09:27
    CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba, 3. havalimanı inşaatına bugüne kadar 400 işçinin hayatını kaybettiği iddiasını Meclis'e taşıdı.

    Cumhuriyet Gazetesi’nden Mehmet Kızmaz imzalı habere göre; 3. havalimanı inşaatında 400 işçinin öldüğü, Türkiye'nin çeşitli yerlerinden gelen işçilerin ailelerinin ise 400 bin lira verilerek susturulduğu iddiaları yer aldı.

    CHP İşçi Sendikaları, Meslek Odaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba da haber üzerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu'nun cevaplaması talebiyle Meclis'e soru önergesi verdi.

    Sputnik’in haberine göre Ağbaba, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu’na şu soruları yöneltti:

    - İstanbul 3. Havalimanı inşaatının başlangıcından itibaren çalışan kaç kişi hayatını kaybetmiştir ve ölüm nedenleri nelerdir? Kaç kişi meslek hastalığına yakalanmıştır? Kaç kişi iş kazası sonucu yaralanmıştır?

    - İnşaatta işçilere acele edilmesi hususunda baskı yapıldığı, iş güvenliği önlemlerinin göz ardı edildiği iddiaları doğru mudur? İnşaat alanında kaç İş Güvenliği Uzmanı bulunmaktadır? Denetimlerde bu yönde bir bulguya ulaşılmış mıdır?

    - İnşaatta iş cinayeti sonucu hayatını kaybeden işçilerin ailelerine para ödenerek vakaların üzerinin örtüldüğü iddiaları ile ilgili Bakanlığınızın bir incelemesi bulunmakta mıdır?

    - 3. Havalimanı inşaatında ana yükleniciler ile birlikte taşeron şirketler dahil toplamda kaç şirket faaliyet göstermektedir? İnşaat alanında toplam çalışan sayısı kaçtır?

    - 3. Havalimanı inşaatının büyüklüğü göz önünde bulundurularak, faaliyet gösteren şirketlerin geçmişe dair iş güvenliği incelemeleri yapılmış mıdır? Bu şirketlerin geçmişte gösterdikleri faaliyetler sırasında iş cinayeti vakaları bulunmakta mıdır?

    https://www.turizmajansi.com/haber/3-havalimani-insaati-meclis-gundeminde-h21345




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merkur

    EVET MECLİS EĞER KABUL EDERSE ARAŞTIRMA YAPILACAKTIR, YOK HERZAMAN Kİ GİBİ AKAPA RED EDERSE DİYECEK BİŞEY YOK.

    quote:

    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde
    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde

    13 Şubat 2018, 09:27
    CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba, 3. havalimanı inşaatına bugüne kadar 400 işçinin hayatını kaybettiği iddiasını Meclis'e taşıdı.

    Cumhuriyet Gazetesi’nden Mehmet Kızmaz imzalı habere göre; 3. havalimanı inşaatında 400 işçinin öldüğü, Türkiye'nin çeşitli yerlerinden gelen işçilerin ailelerinin ise 400 bin lira verilerek susturulduğu iddiaları yer aldı.

    CHP İşçi Sendikaları, Meslek Odaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba da haber üzerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu'nun cevaplaması talebiyle Meclis'e soru önergesi verdi.

    Sputnik’in haberine göre Ağbaba, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu’na şu soruları yöneltti:

    - İstanbul 3. Havalimanı inşaatının başlangıcından itibaren çalışan kaç kişi hayatını kaybetmiştir ve ölüm nedenleri nelerdir? Kaç kişi meslek hastalığına yakalanmıştır? Kaç kişi iş kazası sonucu yaralanmıştır?

    - İnşaatta işçilere acele edilmesi hususunda baskı yapıldığı, iş güvenliği önlemlerinin göz ardı edildiği iddiaları doğru mudur? İnşaat alanında kaç İş Güvenliği Uzmanı bulunmaktadır? Denetimlerde bu yönde bir bulguya ulaşılmış mıdır?

    - İnşaatta iş cinayeti sonucu hayatını kaybeden işçilerin ailelerine para ödenerek vakaların üzerinin örtüldüğü iddiaları ile ilgili Bakanlığınızın bir incelemesi bulunmakta mıdır?

    - 3. Havalimanı inşaatında ana yükleniciler ile birlikte taşeron şirketler dahil toplamda kaç şirket faaliyet göstermektedir? İnşaat alanında toplam çalışan sayısı kaçtır?

    - 3. Havalimanı inşaatının büyüklüğü göz önünde bulundurularak, faaliyet gösteren şirketlerin geçmişe dair iş güvenliği incelemeleri yapılmış mıdır? Bu şirketlerin geçmişte gösterdikleri faaliyetler sırasında iş cinayeti vakaları bulunmakta mıdır?

    https://www.turizmajansi.com/haber/3-havalimani-insaati-meclis-gundeminde-h21345

    3.HAVA LİMANI İNŞAATINI GECİKTİRME PROJESİ
    BAŞROL DE HER ZAMANKİ GİBİ CEHAPE




  • BAKIN 2017 YILINDA İŞÇİ ÖLÜMLERİ YAZILMIŞ AMA KİMİN ŞEYİNDE!

    quote:

    Erdoğan’ın ‘Gel, çalış’ dediği 3. havalimanı ölüm pisti
    İŞÇİ-SENDİKA
    01 Ekim 2017 15:07

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 'işçi bulunamıyor' dediği 3. havalimanı inşaatı, iş cinayetleriyle gündemde.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “İşçi bulanamıyor, Uzak Doğu’dan işçi getiriliyor” diye bahsettiği ve vatandaşları çalışmaya çağırdığı 3. havalimanı inşaatı, iş cinayetleriyle gündemde.

    Erzurum’da partisinin genişletilmiş il divan toplantısına katılan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yaptığı konuşmada, “İstanbul’da üçüncü havalimanı yapılıyor. Bilir misiniz bu havalimanına işçi bulunamıyor. İşsizim diyor hadi iş buyur gel. Bulunmadığı için de Uzak Doğu’dan işçi getiriliyor. Buradan sesleniyorum, Uzak Doğu'dan işçi getiriliyor. Niye? İnsanımızda iş beğenmeme hastalığı var. İş var ama işçi yok” diye konuştu.

    Ancak Erdoğan’ın bu çağrıyla vatandaşları çalışmaya çağırdığı 3. havalimanı, doğaya verdiği zararla adını duyurmasıyla beraber sık yaşanan iş cinayetleriyle de adını duyuruyor. Kamyonların altında kalan, iskelelerden düşen, üzerine inşaat malzemeleri düşen işçiler, alınmayan önlemlerin ve aşırı kâr hırsının kurbanı oluyor.

    Temellerinin 7 Haziran 2014’te atılmaya başladığı tarihten basına yansıyan iş cinayetlerinin yanında, havalimanı inşaatında çalışan işçiler, pek çok ölümün de hasıraltı edildiği ve kamuoyundan gizlendiğini söylüyor. İşçiler, çok sayıda taşeron firma olduğu için ölümlerin tespitinin zor olduğunu, gerçek sayının çok daha fazla olduğunu belirtiyor. (İŞÇİ SENDİKA SERVİSİ)

    https://www.evrensel.net/haber/333907/erdoganin-gel-calis-dedigi-3-havalimani-olum-pisti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydarali34


    quote:

    Orijinalden alıntı: Merkur

    EVET MECLİS EĞER KABUL EDERSE ARAŞTIRMA YAPILACAKTIR, YOK HERZAMAN Kİ GİBİ AKAPA RED EDERSE DİYECEK BİŞEY YOK.

    quote:

    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde
    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde

    13 Şubat 2018, 09:27
    CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba, 3. havalimanı inşaatına bugüne kadar 400 işçinin hayatını kaybettiği iddiasını Meclis'e taşıdı.

    Cumhuriyet Gazetesi’nden Mehmet Kızmaz imzalı habere göre; 3. havalimanı inşaatında 400 işçinin öldüğü, Türkiye'nin çeşitli yerlerinden gelen işçilerin ailelerinin ise 400 bin lira verilerek susturulduğu iddiaları yer aldı.

    CHP İşçi Sendikaları, Meslek Odaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba da haber üzerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu'nun cevaplaması talebiyle Meclis'e soru önergesi verdi.

    Sputnik’in haberine göre Ağbaba, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu’na şu soruları yöneltti:

    - İstanbul 3. Havalimanı inşaatının başlangıcından itibaren çalışan kaç kişi hayatını kaybetmiştir ve ölüm nedenleri nelerdir? Kaç kişi meslek hastalığına yakalanmıştır? Kaç kişi iş kazası sonucu yaralanmıştır?

    - İnşaatta işçilere acele edilmesi hususunda baskı yapıldığı, iş güvenliği önlemlerinin göz ardı edildiği iddiaları doğru mudur? İnşaat alanında kaç İş Güvenliği Uzmanı bulunmaktadır? Denetimlerde bu yönde bir bulguya ulaşılmış mıdır?

    - İnşaatta iş cinayeti sonucu hayatını kaybeden işçilerin ailelerine para ödenerek vakaların üzerinin örtüldüğü iddiaları ile ilgili Bakanlığınızın bir incelemesi bulunmakta mıdır?

    - 3. Havalimanı inşaatında ana yükleniciler ile birlikte taşeron şirketler dahil toplamda kaç şirket faaliyet göstermektedir? İnşaat alanında toplam çalışan sayısı kaçtır?

    - 3. Havalimanı inşaatının büyüklüğü göz önünde bulundurularak, faaliyet gösteren şirketlerin geçmişe dair iş güvenliği incelemeleri yapılmış mıdır? Bu şirketlerin geçmişte gösterdikleri faaliyetler sırasında iş cinayeti vakaları bulunmakta mıdır?

    https://www.turizmajansi.com/haber/3-havalimani-insaati-meclis-gundeminde-h21345

    3.HAVA LİMANI İNŞAATINI GECİKTİRME PROJESİ
    BAŞROL DE HER ZAMANKİ GİBİ CEHAPE

    Hic dusundun mu ya gercekse diye ? Hani kandirilan bi parti liderin var ya onun hic beklemediği bir sey gerceklestiyse senin neden olmaz ya dedigin seyler olmasin?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • BAKIN 2016 YILINDA YİNE HABER YAPILMIŞ, AMA ÖNLEM ALINMIYORSA BURADA KİM SUÇLU? HE HE CEHAPE SUÇLU, GECİKSİN BİLDİĞİNİZ ANCAK BUKADAR, İŞ GECİKTİRMEYMİŞ, BECERİKSİZLİK DESENE ŞUNA. OZAMAN NEDEN GİZLENİYOR ÇIKSINLAR AÇIKLASINLAR İŞİ YİNE HIZLANDIRSINLAR , BU ÖLÜMLER GERÇEKSE İŞ NEDEN YAVAŞLASIN, SADECE ONA GÖRE ÖNLEMLER ALINIRDI, GERÇEK OLSA KİME DOKUNUR BU SUÇ???? BU NEYİN KORKUSU???


    quote:

    3. havalimanı ölüm pistine döndü
    İŞÇİ-SENDİKA
    27 Ekim 2016 04:51
    Flip
    Doğaya verdiği zararla adını duyuran 3. havalimanı inşaatı, son zamanlarda iş cinayetleriyle adını duyuruyor.

    Vedat YALVAÇ
    İstanbul

    Doğaya verdiği zararla adını duyuran 3. havalimanı inşaatı son zamanlar da iş cinayetleriyle adını duyuruyor. 20 bine yakın işçinin çalıştığı ve bu sayının 80 bine çıkacağı söylentileri dolaşırken; kamyonların altında kalan, iskelelerden düşen, üzerine inşaat malzemeleri düşen işçiler, alınmayan önlemlerin ve aşırı kâr hırsının kurbanı oluyor.

    Temellerinin 7 Haziran 2014’te atılmaya başladığı tarihten bugüne kadar, 4’ü geçtiğimiz eylül ayında yaşanmak üzere, haber konusu olan 9 iş cinayeti oldu. Ancak pek çok ölümün hasıraltı edildiği ve kamuoyundan gizlendiğini söyleyen işçiler, çok sayıda taşeron firma olduğu için ölümlerin tespitinin zor olduğunu, gerçek sayının çok daha fazla olduğunu belirtti. İşçiler şantiyede işçi sayısının artmasıyla birlikte ölümlerin daha da artacağı kaygısını yaşıyor.
    ÇALIŞMA SON GAZ

    Çok yoğun çalıştıklarını dile getiren bir işçi, “Çalışma son gaz devam ediyor. Bir sürü taşeron firma var. Biz kamyonda günde 10 saat çalışıyoruz. Şantiye alanında çalıştığımız yere gitmek için servise biniyoruz. 15 dakikada o sürüyor. İşe gidip gelme derken günümüzün neredeyse yarısı şantiyede geçiyor” diye konuştu. Yoğun çalışma, işçi sayısının fazlalığı, iş güvenliği önlemlerinin azlığı nedeniyle çok sayıda kazanın yaşandığını belirten bir başka işçi, en fazla kazanın kamyonlar nedeniyle yaşandığını kaydetti. İşçi çalışma koşullarının yanı sıra şantiyede kaldıklarını yerlerin de sağlıksız olduğunu ifade etti. Daha önce bir konteynerde 6 kişi kaldıklarını, tepki göstermeleri üzerine bu sayının 4’e düşürüldüğünü aktardı.
    İŞÇİLER EYLEM YAPMIŞTI

    Yemeklerin de kötü olduğu 3. havalimanı şantiyesinde çalışan işçiler, koşulların iyileştirilmesi ve hak gasplarının engellenmesi için 21 Ocak akşamı iş bırakmıştı. Sabah vardiyasındaki işçilerin katılımıyla birlikte 22 Ocak günü de eylemlerine devam eden işçiler, “Sürekli arabalar devriliyor. Çünkü çalışma sahası bataklık. Neredeyse 16 saat çalışıyorsun. Çay saati yok, mola yok. Nefes almak yok. Tatil yok” diyerek taleplerini sıralamıştı.
    CEO’DAN İTİRAF

    3. havalimanı yapımcı firması İGA Havalimanları İnşaat CEO’su Yusuf Akçayoğlu da 13 eylül 2016 tarihinde yaptığı açıklamada, çalışmaların gece-gündüz 24 saat hız kesmeden devam ettiğini ve çalışmanın bayramda da süreceğini söyleyerek yoğun çalışıldığını da itiraf etmişti. Aynı açıklamada Akçaoğlu iş güvenliği konusundaki şu itirafı da yapmıştı; “İş güvenliği önlemlerinizin çok daha fazla olması gerekiyor. 3 bine yakın iş makinemiz var. Bunun 2 bin 200 tanesi kamyon, bunlar çift vardiya usulü yüzde yüz güçle çalışıyorlar. Yani gündüz 2 bin 200 kamyon çalışıyorsa, gece de 2 bin 200 kamyon çalışıyor”
    İSİG: ADETA CEZAEVİ GİBİ

    3. Havalimanında yaşanan iş cinayetlerini değerlendiren İşçi Sağlığı İş Güvenliği (İSİG) Meclisi Genel Kordinatörü Murat Çakır, “Kafamızda tahayyül edemeyeceğimiz büyüklükte bir yapı. Ayrı bir şehir kuruluyor adeta. Hafriyat kamyonları vızır vızır geçiyor. Onlarca taşeron firma var. İşçiler orada yatıp kalkıyor. Adeta kapalı cezaevi gibi. Dışarı haber çıkmıyor. İşçiler konuşmaktan bilgi vermekten korkuyor” dedi. Yoğun çalışma baskısı kurulduğunu söyleyen Çakır, işçilerin yaşanan iş cinayetlerinin dışarı yansıyandan daha fazla olduğunu anlattığını dile getirdi. “Bu iş cinayetleri muhtemelen SGK’ye bildiriliyor. Ancak dışarı yansımıyor” diyen Çakır, şöyle devam etti: “En son yakılan bir işçi vardı. Buradaki sosyal gerilimi bilmiyoruz. O yüzden diyorum bir çeşit hapishane gibi. İşçiler dışarı bilgi aktarmaktan korkuyor. İşsizlik rakamları geçenlerde açıklandı. Yüzde 10’un üzerinde. İşçiler işsizlik kaygısıyla konuşmuyor” dedi.
    ÖLÜMLERİ ÖRGÜTLÜLÜK ÖNLER

    İş cinayetlerinin en büyük nedeninin örgütsüzlük olduğunu ifade eden Çakır, işçilerin örgütlenmesi önündeki engeller kaldırılmadığı sürece bu iş cinayetlerinin önlenmesinin zor olduğunu belirtti. Çakır “Hükümet sendikal örgütlenme önündeki engelleri kaldırmakla övünürken sendikalaştıkları için işten atılan yüzlerce, binlerce işçi için kılını kıpırdatmıyor. İş cinayetlerinin diğer bir sebebinin de çalışma düzenindeki bozukluk” diye konuştu. Onlarca taşeron firmanın olduğunu ve hepsinin ayrı ayrı kendine göre kurallar koyduğunu söyleyen Çakır; “Yan yana çalışan işçiler, farklı firmaların işçisi. Ancak iş güvenliği bir bütündür. Farklı kuralla sahip olmaları işin bütünlüğünü bozuyor. Bu nedenle de koordineli yapılmıyor. Bu da işçi sağlığı ve iş güvenliğini ortadan kaldırıyor” dedi.
    YAŞANAN İŞ KAZALARI VE İŞ CİNAYETLERİ

    İstanbul’un kuzeyinde meslek odalarının ve uzmanların tüm itirazlarına rağmen büyük bir doğa katliamı tüm hızıyla devam ederken, art arda iş cinayetleri haberleri de geliyor. Hükümete yakınlığıyla bilinen Cengiz-Mapa-Limak-Kolin-Kalyon şirketlerinin CMLKK Havaalanları İnşaatı Adi Ortaklığı adıyla ihalesini kazandığı 3. havalimanı inşaatında, basına yansıyan iş cinayetleri şöyle:

    9 Temmuz 2014: Toprağı temin edilen şantiye alanında bir iş makinesi, içindeki operatörüyle birlikte gölete uçtu. Kazada iş makinesi tamamen sulara gömülürken 41 yaşındaki Operatör Osman Ceylan’ın cansız bedeni jandarmanın su altı arama ekiplerinin yaklaşık 3 saat süren çalışmasının ardından göletten çıkarıldı.

    9 Mart 2015: Pist yapım şantiyesinde iki kamyon malze-me boşaltırken, birinin damperi açık şekilde diğer kamyonun üstüne düşmesi sonucu, Şoför Nurettin Özdemir, sürücü kabininde ezilerek hayatını kaybetti.

    12 Mart 2015: Hafriyat taşıyan Turgut Demircan’ın kullandığı kamyonun Arnavutköy yolunda devrilmesi sonucu Şoför Demircan hayatını kaybetti.

    12 Kasım 2015: Üçüncü havalimanı şantiyesine işçi götüren alt taşeron şirkete ait Orkun ve Ceta şirketlerinin servis araçları çarpıştı. Kazada 2’si ağır 43 işçi yaralandı.

    27 Şubat 2016: Şantiyede çalışan 23 yaşındaki Ammar Koç, iş güvenliği önlemlerinin ihmal edilmesi nedeniyle, özel aracıyla beton mikserinin altında kalarak hayatını kaybetti.

    1 Eylül 2016: Taşeron firma yatakhanesinde 36 yaşındaki işçi Mehmet Aytaç oda arkadaşı tarafından yakılarak öldürüldü.

    6 Eylül 2016: Havalimanı inşaatında çalışan bir işçi üzerine çelik palet düşmesi sonucu feci şekilde can verdi.

    22 Eylül 2016: Üstyapı inşaatında çalışan bir işçinin üzerine kalıp düşmesi sonucu hayatını kaybetti.

    26 Eylül 2016: İDA İnşaat firması bünyesinde çalışan bir işçi kamyonların geçişine kılavuzluk ederken kamyonun altında kalarak yaşamını yitirdi.

    15 Ekim 2016: 3. havalimanı terminal binasında kalıpçı olarak çalışan Kadir Oruç, 3. kattan düşerek yaşamını yitirdi. Masa kalıbı yaparken boşluğa düşen Oruç’un ölümüne ilişkin savcılık tarafından soruşturma başlatıldı.
    Son Düzenlenme Tarihi: 27 Ekim 2016 10:14

    https://www.evrensel.net/haber/293894/3-havalimani-olum-pistine-dondu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydarali34

    Halamın dayısının teyze oğlunun kayınpederi doğru diyor bu haber için
    Bu habere inanan en hafif tabirle SAFTIR.

    FETÖ'ye inananların, diğer insanları saflıkla suçlaması ya kendini bilmezliktir ya da aslında FETÖ'ye inanmamış olup, yeri gelince yalan söylediklerinin kanıtıdır.
  • Yuh anasını satıyım nası ölüyorlar işte avrupada hava y olları belgeseli var adamlar cayır cuyur bizd iş disiplini yok.
  • HER ŞEYLERİ GİZLİ HERŞEYLERİ BERBAT BECERİKSİZLİK, LİYAKATSIZLIK, KADIRMACA KANDIRILMACA....

    quote:

    Üçüncü havalimanında işçi ölümleri neden gizleniyor
    12/03/2017 90.34 İstanbul, Genel, Sistemler, Türkiye 1 Yorum

    Üçüncü havalimanında işçi ölümleri neden gizleniyor :Üçüncü Havalimanı inşaatında çalışan işçilerin anlatımları, şantiye alanının işçiler için nasıl bir mezarlığa döndüğünü gözler önüne seriyor

    Emek ve insan hakları örgütleri tarafından hazırlanan raporlarda, Türkiye’de yaşanan iş cinayetlerinin bu boyuta gelmesinin nedeni “patronların kâr hırsı” olarak yorumlanıyor. AKP’nin “Türkiye tarihinin en büyük yatırımı” olarak övdüğü İstanbul’da yapımına devam edilen 3’üncü Havalimanı inşaatında çalışan işçilerin iddiaları, şantiyenin dev bir mezar haline geldiğini gözler önüne serdi. Havalimanı projesi adeta modern dönemin Mısır Piramitlerinin inşası gibi. Piramitler inşasında da onbinlerce işçi yaşamını yitirmişti. Şantiye içerisinde çok sayıda ölüm yaşandığını ifade eden işçiler, bu ölümlerin kendilerinden dahi gizlendiğini vurguladı. İşçiler, şantiyede yaşanan ölümlerin kamuoyuna ve basına yansıması halinde “işten atılmakla tehdit edildiklerini” kaydetti.

    İşçilerin gözü önünde…

    3’üncü Havalimanı şantiyesinde çalışan ve güvenlik nedeni ile ismini paylaşmadığımız bir işçi, şantiyede şahit olduğu iş cinayetlerini aktardı. Kendisinin de tanık olduğu bir iş cinayetini anlatan işçi, “Terminal bölgesinde kulenin dikileceği yerde çalışıyordum. Çalışan işçi VMK firmasındaydı. İşçinin üstüne iskele devrildi. 30 metre yükseklikten betona çakıldı. Cenazeyi kaldırdılar. Ailesine de direkt para verip susturdular” dedi.

    Sürekli arkadaşları ölüyor

    Şantiyede çalışma koşullarının çok ağır olduğunu dile getiren işçi, “İşçilerin gözlerinin önünde sürekli arkadaşları ölüyor. Geçen gün de bir işçi binadan düşünce karnına şiş battı. Paramparça oldu” dedi. Şantiyede çok sayıda işçinin çalıştığını söyleyen işçi, çalıştığı bir yıllık süreç boyunca sadece kendisinin duyduğu yaklaşık 30 iş cinayetinin yaşandığını kaydetti. İşçi, “Daha kar yağdığı zaman iki Karslı arkadaşımız vardı. Emniyet kemerleri yoktu. İskele devrildi. Düşüp öldüler. Firmalar sorumsuz davranıyorlar, şefler denetlemiyor, önemsemiyor” diye konuştu.

    Toplu iş bıraktılar

    İşçi, yaşanan iş cinayetleri karşısında işçilerin tepkilerini dile getirdiklerini belirtirken, “Benim gördüğüm bir iş cinayetinden sonra işçiler şeflerle tartıştı. Toplu iş bıraktılar. Bu olanları da basına yansıtmıyorlar zaten. Para verip susturuyorlar. Bu kadar gizlenmesinin sebebi bu. Havaalanının çalışması durdurulur. O korkudan dolayı yansıtmıyorlar” ifadelerinde bulundu.

    Şantiye koşullarının kötü olduğunu söyleyen işçi, “İşçiler bu şartlar altında çalışmak istemiyorlar. Kendi gözlerimizle de görüyoruz. Burada yemek dağıtılıyor, sınırlı yemek veriliyor. İşçiler üzerinde baskı var” diye konuştu.

    Şantiyedeki taşeron firmalardan birinde 3 ay boyunca çalıştığını söyleyen ve güvenlik nedeni ile ismini vermediğimiz bir başka işçi ise, yaşananlara ilişkin sorduğumuz sorulara “Orayı anlamak için 1 ay çalışmak yeter” yanıtını verdi. İşçilerin ağır koşullarda çalıştığını belirten işçi, şunları kaydetti: “İş taşerona verilmiş. Onlar da kalfaya vermiş. Tabi bu resmi değil. Herhangi bir sorun yaşandığında o yüzden kimse muhatap bulamıyor. Ağır sektörde çalışanların maaşı asgari ücret üzerinden yatırılıyor. Maaşın 3 bin ise bin 600 olarak yatırılıyor, diğerini de elden veriyorlar. Ama artık onu da ne zaman vermek isterlerse… Parça parça veriyorlar bunu da. Bir nevi asgari ücrete çalışmış oluyorsun. İlgili bakanlıklar da bununla ilgilenmiyor. Çünkü bunu kimse denetlemiyor. Böyle gelmiş böyle gider…”

    Kazalar çok oluyor

    Hafriyat kamyonlarının adeta ölüm saçtığını kaydeden işçi, “Prim usulü çalışıyorlar. Günde ne kadar çok sefer atarsa o kadar para kazanıyorlar. Bu da hem onun hem de karşısındaki kişinin canına mal oluyor. Şantiye içerisinde bulunan servis araçları yerleşkelere işçileri dağıtıyor. Bunlar kamyonların olduğu taraftan gidiyor. Ve birşey düşse kamyondan insanlar ölecek” dedi. İş güvenlik uzmanlarının, iş güvenliği konusunda eğitim verdiklerine de değinen işçi, “Bize çok sayıda işçinin öldüğünü söylediler. İş güvenlikçiler bunun üzerine durmuyorlar. Bize sadece dikkat edin diyorlar” diye konuştu.

    İşçilerin dahi haberi yok

    Havalimanı inşaatından ayrılan ve ismini paylaşmadığımız bir başka işçi de, kendisinin şahit olduğu 7-8 iş cinayeti yaşandığını belirtti. İçeride meydana gelen iş cinayetlerinin kamuoyuna yansımasının engellendiğini vurgulayan işçi, ölümlerden işçilerin dahi sonradan haberi olduğunu kaydetti. İşçi, tanık olduğu bir iş cinayetini şu sözlerle anlattı: “Şantiye içerisinde bir göçük oldu. Kar yağmadan bir iki gün önce göçük olmuş. Birkaç araba içeri yuvarlanmış. Bizim bile haberimiz çok geç oldu. Bir Vietnamlı işçi öldü. Saha elemanları da kamyonun altında kalarak ölmüş. Bir başka olayda ise iki servis minibüsü çarpıştı. 15-16 yaralı vardı, 1 ölü vardı.”

    Meclis gündeminde

    Ölümlere ilişkin Meclis’e soru önergesi sunan CHP İstanbul Milletvekili Ali Şeker, havalimanı şantiyesinde birçok iş cinayeti yaşandığını, ancak bunların “trafik kazası” gibi yansıtıldığını dile getirdi. Şantiyede dolgu alanlar olduğu için sık sık çökmeler meydana geldiğine işaret eden Şeker, ihmaller sonucu çok sayıda işçinin yaşamını yitirdiğini kaydetti. Şeker, şantiyede ne kadar ölüm olduğuna dair net bir verinin olmadığını söylerken, bu durumun “ihalenin yandaş müteahhitlere” verilmesi ile bağlantılı olduğunu belirtti.

    Şubat ayında, 45 günde 3 iş cinayetinin yaşandığı havalimanı şantiyesini Meclis gündemine taşıyan Şeker’in soru önergesi hala yanıtlanmayı bekliyor.

    Yetiştirme baskısı

    Gazetemizin edindiği bilgilere göre 3’üncü Havalimanı inşaatında, ölümlerin çoğunluğu araç kazalarından kaynaklı oluyor. İş cinayetlerinin, havalimanın bir an önce yetiştirilme baskısından kaynaklandığı belirtiliyor. Ölümlerin trafik kazası olarak değerlendirilmesinin nedeni de bu. Şantiyede, yaklaşık 2 bin kamyon ile çok sayıda iş makinesi çalışmakta olup; işin ve araç trafiğinin düzenlenmesi konusunda yetersiz kalınması önemli bir sorun.

    http://www.rayhaber.com/2017/03/ucuncu-havalimaninda-isci-olumleri-gizleniyor/




  • yuh be bu kadar da sallanmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 400 kişi bu kutlu dava için şehit olmuştur. Ölselerdi duramazdınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ankabirdu


    quote:

    Orijinalden alıntı: haydarali34


    quote:

    Orijinalden alıntı: Merkur

    EVET MECLİS EĞER KABUL EDERSE ARAŞTIRMA YAPILACAKTIR, YOK HERZAMAN Kİ GİBİ AKAPA RED EDERSE DİYECEK BİŞEY YOK.

    quote:

    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde
    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde

    13 Şubat 2018, 09:27
    CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba, 3. havalimanı inşaatına bugüne kadar 400 işçinin hayatını kaybettiği iddiasını Meclis'e taşıdı.

    Cumhuriyet Gazetesi’nden Mehmet Kızmaz imzalı habere göre; 3. havalimanı inşaatında 400 işçinin öldüğü, Türkiye'nin çeşitli yerlerinden gelen işçilerin ailelerinin ise 400 bin lira verilerek susturulduğu iddiaları yer aldı.

    CHP İşçi Sendikaları, Meslek Odaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba da haber üzerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu'nun cevaplaması talebiyle Meclis'e soru önergesi verdi.

    Sputnik’in haberine göre Ağbaba, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu’na şu soruları yöneltti:

    - İstanbul 3. Havalimanı inşaatının başlangıcından itibaren çalışan kaç kişi hayatını kaybetmiştir ve ölüm nedenleri nelerdir? Kaç kişi meslek hastalığına yakalanmıştır? Kaç kişi iş kazası sonucu yaralanmıştır?

    - İnşaatta işçilere acele edilmesi hususunda baskı yapıldığı, iş güvenliği önlemlerinin göz ardı edildiği iddiaları doğru mudur? İnşaat alanında kaç İş Güvenliği Uzmanı bulunmaktadır? Denetimlerde bu yönde bir bulguya ulaşılmış mıdır?

    - İnşaatta iş cinayeti sonucu hayatını kaybeden işçilerin ailelerine para ödenerek vakaların üzerinin örtüldüğü iddiaları ile ilgili Bakanlığınızın bir incelemesi bulunmakta mıdır?

    - 3. Havalimanı inşaatında ana yükleniciler ile birlikte taşeron şirketler dahil toplamda kaç şirket faaliyet göstermektedir? İnşaat alanında toplam çalışan sayısı kaçtır?

    - 3. Havalimanı inşaatının büyüklüğü göz önünde bulundurularak, faaliyet gösteren şirketlerin geçmişe dair iş güvenliği incelemeleri yapılmış mıdır? Bu şirketlerin geçmişte gösterdikleri faaliyetler sırasında iş cinayeti vakaları bulunmakta mıdır?

    https://www.turizmajansi.com/haber/3-havalimani-insaati-meclis-gundeminde-h21345

    3.HAVA LİMANI İNŞAATINI GECİKTİRME PROJESİ
    BAŞROL DE HER ZAMANKİ GİBİ CEHAPE

    Hic dusundun mu ya gercekse diye ? Hani kandirilan bi parti liderin var ya onun hic beklemediği bir sey gerceklestiyse senin neden olmaz ya dedigin seyler olmasin?



    SAF MISIN?




  • sabıha gokceden başka havalımanı kullanmam ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9600_G_T -- 13 Şubat 2018; 11:4:1 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydarali34


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ankabirdu


    quote:

    Orijinalden alıntı: haydarali34


    quote:

    Orijinalden alıntı: Merkur

    EVET MECLİS EĞER KABUL EDERSE ARAŞTIRMA YAPILACAKTIR, YOK HERZAMAN Kİ GİBİ AKAPA RED EDERSE DİYECEK BİŞEY YOK.

    quote:

    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde
    3. havalimanı inşaatı Meclis gündeminde

    13 Şubat 2018, 09:27
    CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba, 3. havalimanı inşaatına bugüne kadar 400 işçinin hayatını kaybettiği iddiasını Meclis'e taşıdı.

    Cumhuriyet Gazetesi’nden Mehmet Kızmaz imzalı habere göre; 3. havalimanı inşaatında 400 işçinin öldüğü, Türkiye'nin çeşitli yerlerinden gelen işçilerin ailelerinin ise 400 bin lira verilerek susturulduğu iddiaları yer aldı.

    CHP İşçi Sendikaları, Meslek Odaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba da haber üzerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu'nun cevaplaması talebiyle Meclis'e soru önergesi verdi.

    Sputnik’in haberine göre Ağbaba, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu’na şu soruları yöneltti:

    - İstanbul 3. Havalimanı inşaatının başlangıcından itibaren çalışan kaç kişi hayatını kaybetmiştir ve ölüm nedenleri nelerdir? Kaç kişi meslek hastalığına yakalanmıştır? Kaç kişi iş kazası sonucu yaralanmıştır?

    - İnşaatta işçilere acele edilmesi hususunda baskı yapıldığı, iş güvenliği önlemlerinin göz ardı edildiği iddiaları doğru mudur? İnşaat alanında kaç İş Güvenliği Uzmanı bulunmaktadır? Denetimlerde bu yönde bir bulguya ulaşılmış mıdır?

    - İnşaatta iş cinayeti sonucu hayatını kaybeden işçilerin ailelerine para ödenerek vakaların üzerinin örtüldüğü iddiaları ile ilgili Bakanlığınızın bir incelemesi bulunmakta mıdır?

    - 3. Havalimanı inşaatında ana yükleniciler ile birlikte taşeron şirketler dahil toplamda kaç şirket faaliyet göstermektedir? İnşaat alanında toplam çalışan sayısı kaçtır?

    - 3. Havalimanı inşaatının büyüklüğü göz önünde bulundurularak, faaliyet gösteren şirketlerin geçmişe dair iş güvenliği incelemeleri yapılmış mıdır? Bu şirketlerin geçmişte gösterdikleri faaliyetler sırasında iş cinayeti vakaları bulunmakta mıdır?

    https://www.turizmajansi.com/haber/3-havalimani-insaati-meclis-gundeminde-h21345

    3.HAVA LİMANI İNŞAATINI GECİKTİRME PROJESİ
    BAŞROL DE HER ZAMANKİ GİBİ CEHAPE

    Hic dusundun mu ya gercekse diye ? Hani kandirilan bi parti liderin var ya onun hic beklemediği bir sey gerceklestiyse senin neden olmaz ya dedigin seyler olmasin?



    SAF MISIN?

    kime anlatıyorum ki

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie


    quote:

    Orijinalden alıntı: haydarali34

    Halamın dayısının teyze oğlunun kayınpederi doğru diyor bu haber için
    Bu habere inanan en hafif tabirle SAFTIR.

    FETÖ'ye inananların, diğer insanları saflıkla suçlaması ya kendini bilmezliktir ya da aslında FETÖ'ye inanmamış olup, yeri gelince yalan söylediklerinin kanıtıdır.





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.