Şimdi Ara

3. kez GOLF sahibi olarak uyarıyorum:: KAZIK yemeyin !!! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
4
Favori
5.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 37 km/h ortalama hizla tamamen ekonomi icin tasarlanmis 1.2 hacimli arac birakinda az yaksin. Ortalama hiz dussun 15 e falan gorurum tuketimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Çok Haklısınız ortalama hız düşerse ve işin içine yokuş girerse 1.2 avantajını kaybeder.
    9.3 genel ortalamam var. Hız 16km. 3 km git gel yokuş. Güngören Davutpaşa arası.
    Düz yolda trafiksiz 5 litre altına dahi inmek mümkün. Ama yokuş ve yük artarsa dengeler Değişiyor.
    Yine de yılda 15bın km yapmayacaksınız
    Kredı çıkıyorsanız 20-25 bın km yapmayacaksanız benzınlı ALIN derim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hesap yapmaya gerek yok. Kazık yememek için doğuştan araba almamak lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Tek kademeli turboda intercooler ne oluyorki zaten. Tek kademeli turbolu motorlarda kullanilan sistem her zaman aftercooler dir. Intercooler eskiden kalma bir kelime.
  • ortalama trafikte ayağına hakim olan, ani hızlanma yapmayan 6-7 litre benzin yakar. dizel olduğu zaman 5 litrenin altına düşmek oldukça zor. çünkü işin içine yakıtın gramajı giriyor. yani her arabanın minimum bir tüketim değeri var. 3 litre ile gezmek hayal ancak 6-7 litre olabilen rakamlar.

    piyasaya baktığımızda dizel araçlar 5-7 litre arası yakıyor. benzinli araçlar ise 6-12 litre arası yakıyor. ayağına hakim olan 6'da yaktırır 12'de.

    inanmak istemeyen inanmasın. 1.4 benzinli polo kullanıyorum 630 km sadece şehir içi kullanımda 7 litre ortalama tüketim var. ortalama hız 30 km civarı. günde ortalama 30 km yol yapıyorum.

    2010 aralık ayında aracı alırken dizel benzin farkı 8500 liraydı. 1.6 tdi polo aynı kullanımda 5 litre yakar desek arada 2 litre fark oluyor. 2 litre kabaca 10 kuruş. yani 85000 km'de amorti ediyor.

    ayrıca malum sitede benzin dizel araçların arasında bırakın 8500 tl farkı, 3000 tl anca fark var. yani bunun üstüne birde 5500 tl dizel aracın değer kaybı oluşuyor. çünkü dizel araçlara belli km'den sonra öcü gibi bakılıyor.

    toplam 140000 km sonunda benzin-dizel farkı kapanmış olacak. o zamana kadar araç 10 yaşına gelmiş olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 24 Şubat 2015; 21:47:40 >




  • Bende bır hata var herhalde arkadaşın ne demek ıstedığını anlayamadım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdiki aracımda ort hız 18 km
    1.2 tsi alsam bu ort hızla yakıt tüketimim ne olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sirdiesel S kullanıcısına yanıt
    Tek kademe derken sabit geometrili mi demek istedin, yoksa tek besleme mi?

    Intercoolerda emme hatti uzerinde(bende sis farinin arkasinda sakli) radyator tarzi ama kuru calisan bir petek bulunur, havayla havayi sogutur, litre bazindan hacmi oldugundan dolmasi, dolayisiyla turbonun spool etmesi gecikerek alt devirde bosluga neden olur..

    Aftercoolerda ise turbodan sonra , manifoldda su ile sogutulur silindire girecek olan hava..cooler hacmi düşük ve yanma odasina yakin oldugundan turbo boslugu daha az..

    Halen daha intercooler var yani; eski ford kamyonlarda kalan bir yazidan ibaret degil..

    Intercooler modifiye ve maliyet acisindan avantaja sahip.. buyuk hacimli petek alinip, alt devirler feda edilip, yazilimla desteklenerek ustler sahlanir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 24 Şubat 2015; 23:34:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten 3 senede 3 sıfır araba alarak 10 yıllık benzin parasını kadar zarar etmişsiniz peşin olarak.

    Az yakan aracı bulmaya çalışırken sürekli araç değiştirip daha çok zarar eden bir milletiz.
  • Bu konuyu açan arkadasın ellerine sağlık hocam bende 1.2tsi The beetle almayı düşünüyordum yakıt konusu düşündürüyordu benim için bu çok güzel oldu peki hocam performans olarak 1.6 105hp lerden farkı varmı 1.2 105 hp lerin ?
  • Bence vw hiç bulaşmazsak kafadan 10.000 lira karımız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzin ile dizel arasında ki fiyat farkı devam ettiği sürece, temiz ikinci el dizel daha mantıklı. illa dizel isteniyorsa tabii.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelle nasıl 6.0 litrenin altına düşmediniz, gerçekten hayret ettim.

    Kullanmakta olduğum Polo 1.2 TDI Bluemotion (2012) ile, en yüksek 6.5 lt / 100 km değerini görebildim, onda da Maslak'tan Kozyatağı'na ~2.5 saatte geçmiştim. Onun haricinde 5 gibi çıkıp normal köprü trafiğinden geçtiğimda ortalama 4.5~4.7~5.0 lt arasında geziniyor.

    Yollar açık olduğunda daha da düşük değerler imkansız değil.

    258km'lik yolda (İzmir--> Bursa) 3.0 lt ortalama yakıt tüketimi..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cat_power -- 25 Şubat 2015; 9:03:50 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    Dizelle nasıl 6.0 litrenin altına düşmediniz, gerçekten hayret ettim.

    Kullanmakta olduğum Polo 1.2 TDI Bluemotion (2012) ile, en yüksek 6.5 lt / 100 km değerini görebildim, onda da Maslak'tan Kozyatağı'na ~2.5 saatte geçmiştim. Onun haricinde 5 gibi çıkıp normal köprü trafiğinden geçtiğimda ortalama 4.5~4.7~5.0 lt arasında geziniyor.

    Yollar açık olduğunda daha da düşük değerler imkansız değil.

    258km'lik yolda (İzmir--> Bursa) 3.0 lt ortalama yakıt tüketimi..



    Merhaba hızınız 70 -80 km 3,0 lt ortlama
    110km civarı baz alınmalı bence 100-110 km hızlarada kaç lt ortalamanız ?




  • Dizel soğuk havada çok geç isindigi için kazma gibi çok yakıyor. Hele gidilecek mesafe de kısaysa benzinli daha az yakiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    Dizelle nasıl 6.0 litrenin altına düşmediniz, gerçekten hayret ettim.

    Kullanmakta olduğum Polo 1.2 TDI Bluemotion (2012) ile, en yüksek 6.5 lt / 100 km değerini görebildim, onda da Maslak'tan Kozyatağı'na ~2.5 saatte geçmiştim. Onun haricinde 5 gibi çıkıp normal köprü trafiğinden geçtiğimda ortalama 4.5~4.7~5.0 lt arasında geziniyor.

    Yollar açık olduğunda daha da düşük değerler imkansız değil.

    258km'lik yolda (İzmir--> Bursa) 3.0 lt ortalama yakıt tüketimi..



    1.2 TDI VW grubunun en efsane az yakan motoru.

    Keske Golf, Jetta ve Passat için de bu motoru koysalar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sabah akşam iş saati trafiğinde Ortalama hız 20 km altına düştüğünde benzinli kullanan arkadaşlar ortalama tüketim verilerini paylaşabilirlermi acaba ? herkes şehir içi diye boş yolda 90 km sabit hızla şu kadar yakıyorum dizele ne gerek var mantığına bürünmüşte !! Yada yaşanan şehirler çok huzurlu onların şehir içiyle bizim şehir içi arasında ciddi bir fark var...
  • peki 1.6 TDI ile 1.4 TSI arasında kullanım zevki bakımından ne fark var.
  • 1 ay oldu arabayı alalı dizel jetta 1600 km yol yapmışız ortalama 5.2 Full ş.içi benzine imkansız para yetiştirmemiz bizim mesela benzinli her zaman daha avantajlıdır genellemesi çok yanlış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinli araç teşvik edenlere itibar etmeyin, benzin daha ucuz olması gerekirken hükümet daha fazla ötv yazıyor sizden daha fazla para kazanıyor hiçbirşey yapmadan litre başına

    konunu amacına sonucuna dikkat edin sadece dizel kötüleniyor

    golf gibi bir araba alırken kazık yemeyin demiyor, ana tema sizin cebiniz ekonominiz olsa C sınıfı bu aracı bu paraya önermez
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.