Şimdi Ara

## 3.2GHz'lik Yorkfield 1600MHz FSB Hızı ile Geliyor ## (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PROMISE

    Ben anlamıyorum yahu. Kim kullanıyor bu işlemcileri? 12 MB cache bellekli işlemci ha, yuh yahu

    İyice tüketim toplumu olduk çıktık. 80 MB cache bellekli CPU çıksa ertesi gün, onu da alırız biz

    Peki ne işe yarıyor? Oyunlarda 3-5 FPS'lik artış sağlayacaksa kalsın! Daha başka ne işe yarar bir arkadaş anlatsın, öğrenmek için soruyorum. Codec, sıkıştırma, ıvır zıvır işlemleri mi hızlanacak gene


    quote:

    Yorumlariniza hayret ediyorum. Adam FSB yi 1333 den 1600 e cikardi size göre manyak bi işlemci cıktı ortaya.

    İmzalariniza bakıyorum cogunuz C2D kullanıyorsunuz ve imkanı olanlarınız bu işlemciler cıkar cıkmaz hemen alacaklar. Ne icin? 0.5 sn Spi de daha düsük süre, 3D06 dan 0.5K daha yüksek puan yapmak icin. Sizin gibiler olmasa intel kime islemci satar cok merak ediyorum


    Selamlar,

    Öncelikle, size belli konularda hak verdiğimi belirtmeliyim.

    6 MB, 8 MB, 12 MB... Rakamlar havada uçuşuyor; ancak kimse bu belleklerin gecikmesinden bahsetmiyor, meselâ.

    Northwood'tan Prescott'a geçişte olduğu gibi, artan miktara karşın yükselen gecikme komedisi gibi bir şey olsa, çoğunluk gene "vay, L2'ye bak" diyerek alacak bu yeni nesilleri.

    Ya da, daha önemli olan L1 belleklerden konuşan yok (gene artmadı mı miktarı?).


    (Yükselen gecikme diye bir şey yazılmadı. Yükselse de, test sonuçları bunun bir zayıflığa yol açmadığını gösteriyor. Ben örnek olarak veriyorum.)



    Lâkin, bir C2D E6420@ 2.78 (günlük) kullanıcısı olarak (anakart çok iyi değil. Voltaj vermek de adetim değil :) 2.78, belirlediğim günlük değer. 3.4'te test ederim, ayrı), bu işlemcilere geçmenin çok mantıksız olmadığını düşünüyorum.
    Sıkıştırma vs. bir yana, belli oyunlar ihtiyaç duyuyor işlemci gücüne.

    Örneğin, az voltajla, az sıcaklıkla 4 ghz+'ya rahatlıkla izin veriyorsa ben geçebilirim bu nesle. Hem 4 ghz+, hem L2'nin belli bir avantajı (etkisiz değil en azından) hem de SSE4 komut seti. Özellikle SSE4, desteklendiği zaman çok fark yaratacak gibi görünüyor.

    Dedikleriniz, E6850'yi 4 ghz'de kullanan biri için geçerli olabilir elbet (amacı test kasmak değil de verim sağlamak ise) ama C2D dendi mi büyük bir işlemci ailesi çıkıyor karşımıza.

    C2D mucizeler yaratmıyor :)



    Not: Olaya çekirdek sayısı açısından bakmıyorum.

    Çift çekirdeği kullanamayan oyunların çekirdek gücüne ihtiyacı açısından konuşuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 29 Eylül 2007; 18:03:35 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    quote:

    Orjinalden alıntı: PROMISE

    Ben anlamıyorum yahu. Kim kullanıyor bu işlemcileri? 12 MB cache bellekli işlemci ha, yuh yahu

    İyice tüketim toplumu olduk çıktık. 80 MB cache bellekli CPU çıksa ertesi gün, onu da alırız biz

    Peki ne işe yarıyor? Oyunlarda 3-5 FPS'lik artış sağlayacaksa kalsın! Daha başka ne işe yarar bir arkadaş anlatsın, öğrenmek için soruyorum. Codec, sıkıştırma, ıvır zıvır işlemleri mi hızlanacak gene


    quote:

    Yorumlariniza hayret ediyorum. Adam FSB yi 1333 den 1600 e cikardi size göre manyak bi işlemci cıktı ortaya.

    İmzalariniza bakıyorum cogunuz C2D kullanıyorsunuz ve imkanı olanlarınız bu işlemciler cıkar cıkmaz hemen alacaklar. Ne icin? 0.5 sn Spi de daha düsük süre, 3D06 dan 0.5K daha yüksek puan yapmak icin. Sizin gibiler olmasa intel kime islemci satar cok merak ediyorum


    Selamlar,

    Öncelikle, size belli konularda hak verdiğimi belirtmeliyim.

    6 MB, 8 MB, 12 MB... Rakamlar havada uçuşuyor; ancak kimse bu belleklerin gecikmesinden bahsetmiyor, meselâ.

    Northwood'tan Prescott'a geçişte olduğu gibi, artan miktara karşın yükselen gecikme komedisi gibi bir şey olsa, çoğunluk gene "vay, L2'ye bak" diyerek alacak bu yeni nesilleri.

    Ya da, daha önemli olan L1 belleklerden konuşan yok (gene artmadı mı miktarı?).


    (Yükselen gecikme diye bir şey yazılmadı. Yükselse de, test sonuçları bunun bir zayıflığa yol açmadığını gösteriyor. Ben örnek olarak veriyorum.)



    Lâkin, bir C2D E6420@ 2.78 (günlük) kullanıcısı olarak (anakart çok iyi değil. Voltaj vermek de adetim değil :) 2.78, belirlediğim günlük değer. 3.4'te test ederim, ayrı), bu işlemcilere geçmenin çok mantıksız olmadığını düşünüyorum.
    Sıkıştırma vs. bir yana, belli oyunlar ihtiyaç duyuyor işlemci gücüne.

    Örneğin, az voltajla, az sıcaklıkla 4 ghz+'ya rahatlıkla izin veriyorsa ben geçebilirim bu nesle. Hem 4 ghz+, hem L2'nin belli bir avantajı (etkisiz değil en azından) hem de SSE4 komut seti. Özellikle SSE4, desteklendiği zaman çok fark yaratacak gibi görünüyor.

    Dedikleriniz, E6850'yi 4 ghz'de kullanan biri için geçerli olabilir elbet (amacı test kasmak değil de verim sağlamak ise) ama C2D dendi mi büyük bir işlemci ailesi çıkıyor karşımıza.

    C2D mucizeler yaratmıyor :)



    Not: Olaya çekirdek sayısı açısından bakmıyorum.

    Çift çekirdeği kullanamayan oyunların çekirdek gücüne ihtiyacı açısından konuşuyorum.



    Yorumlarınız için teşekkürler hocam. Kısmen de olsa benim gibi düşünmenize sevindim...

    İmzamdaki sistemimi kullanmadan evvel P4 2.4 GHZ Prescott işlemcili AGP bir sistemim vardı. 1 MB ön bellek hatırlarsınız ki epey bir ses getirmişti, fırın gibi çalışması da öyle Intel, şaşalı bir çekirdek ismiyle, 'Prescott' ile pazara girdi, epey de sattı. Peki, kaç kişi 1 MB ön belleğin farkını ciddi anlamda oyunlarda hissetti? Northwood 2.6 GHZ'lik bir işlemcinin bile gerisinde kalıyordu. Üstelik, 512 KB L2 Cache'i olmasına rağmen...

    L2 ön belleğe, bildiğim kadarıyla programların adres dizinleri kaydedilir ve biz bellekteki programı açtığımızda bu işlemin hızlı olması sağlanır (yanlışsam lütfen uyarın!) 1 MB'ı anlarım, e hadi C2D serisinde çekirdek başına düşen 1 MB'yi de anlarım (toplam 2 MB)! Çekirdek başına 2 MB düşeni de anladım diyelim ama, 12 MB sizce de göz boyamaktan başka birşey değil mi?

    Bir kere yeni nesil bir oyun oynanacaksa kesinlikle çok çekirdekli bir işlemci tercih edilmeli. Özellikle fizik hesaplamalarının yüksek seviyede olduğu uygulamalarda tek çekirdekli işlemciler hakikaten zorlanıyor. Üstelik ekran kartını da sınırlıyor. Bu nedenle kesinlikle C2D serisine geçtiğim için pişman olmadım. Zaten alana kadar epey bir araştırdım. Ve hala C2D ile Core2Quad işlemci ailesi arasındaki performans farkı önemsenecek bir değer değil. Hele ki bazı oyunlarda bu değer sıfıra yakın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PROMISE -- 29 Eylül 2007; 18:36:26 >




  • quote:

    Lâkin, bir C2D E6420@ 2.78 (günlük) kullanıcısı olarak (anakart çok iyi değil. Voltaj vermek de adetim değil :) 2.78, belirlediğim günlük değer. 3.4'te test ederim, ayrı), bu işlemcilere geçmenin çok mantıksız olmadığını düşünüyorum.
    Sıkıştırma vs. bir yana, belli oyunlar ihtiyaç duyuyor işlemci gücüne.


    E6420 nin yetersiz! kaldigi oyun ya da uygulama nedir hakikaten cok merak ettim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yakuza52

    quote:

    Lâkin, bir C2D E6420@ 2.78 (günlük) kullanıcısı olarak (anakart çok iyi değil. Voltaj vermek de adetim değil :) 2.78, belirlediğim günlük değer. 3.4'te test ederim, ayrı), bu işlemcilere geçmenin çok mantıksız olmadığını düşünüyorum.
    Sıkıştırma vs. bir yana, belli oyunlar ihtiyaç duyuyor işlemci gücüne.


    E6420 nin yetersiz! kaldigi oyun ya da uygulama nedir hakikaten cok merak ettim.


    Gözümden kaçmış

    http://forum.donanimhaber.com/m_17260690/mpage_1/key_//tm.htm#17260690

    Bakın, @CeOfFuture nickli arkadaşımız çok güzel testler yapmış. Bırak E6420'yi, OverClock'lu E4300 (1.8@3.1GHZ) -ki performans olarak E6850'ye yakın- neler yapıyormuş böyle hocam?

    Testlerde dikkati çeken asıl ilginç nokta da, OC yapıldıktan sonra bile performans farkının neredeyse olmayışı E4300'ün default hali bile fazla yani




  • Evet, testlerdeki o oyunların, o anlarında gayet yeterli başarım sunmuş tabii ki. Ben de onları test edebilirdim :)


    Belli oyunlar ihtiyaç duyar.

    Hız aşırtmasız 30 - 35, hız aşırtmalı (2.8 - 3.0 arası), atıyorum, 40 - 45 kare alırsınız. 3.4 yaparsınız, daha da yükselir. 4 ghz'ye çıktı mı, rahatlarsınız. Şöyle bir 4.4 - 4.5 ghz, muhteşem olur.
    Bellekler de yükseltilir, band genişliği olarak darboğaz yapmaması için.

    Benim düşünceme göre, 30 kare oldukça düşük bir değer olduğu için 6420 yetersiz kalıyor, diyorum (30 karenin altında başarım verdiği de olur da, önemli değil bu [çok rastlanmaz]).

    Aklıma gelen belli örnekler:

    AoE 3 (fizik hesapları + yoğun çatışmalar), şehirlerde, çok sayıda karekterin aynı yerde gezdiği anlarda Oblivion, Heroes 5, UT 2004 (bot sayısını çok artırırsanız), bir ihtimâl Rome Total War (büyük şehirlerdeki kalabalık kuşatmalar) vs.



    quote:



    Bu nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Eylül 2007; 14:29:16 >




  • quote:

    AoE 3 (fizik hesapları + yoğun çatışmalar), şehirlerde, çok sayıda karekterin aynı yerde gezdiği anlarda Oblivion, Heroes 5, UT 2004 (bot sayısını çok artırırsanız), bir ihtimâl Rome Total War (büyük şehirlerdeki kalabalık kuşatmalar) vs.


    Bu dediginiz olay bildigim kadari ile islemci ile ilgili degil ekran karti ile ilgilidir. Bahsettiginiz sahneler cok yogun olarak shader islemlerinin yapıldıgı sahnelerdir. Dolayısıya ekran kartiniz ne kadar iyi shader işleyebiliyorsa o sahnelerden o kadar yüksek performans alabilirsiniz.

    Eger dogru düsünüyorusam ati nin HD2900XT si sizin ekran kartiniza göre o sahnelerde cok daha iyi performans vermesi gerekir. Cünki Atinin HD serisi; shader agirlikli oyunlarda cok güclüler. Bunu tanidiginiz bir C2D (4mb ön bellekli) işlemciye ve HD2900XT ye sahip arkadasinizla test edin. Bence benim dedigim gibi olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yakuza52 -- 30 Eylül 2007; 15:20:40 >




  • @Yakuza52


    Benim şartlarımda, dediğim durumlarla ekran kartının bir ilgisi yok.

    Doğal olarak, ekran kartını da çok hızlandırıp veya keskinlik yumuşatmayı kapayarak bahsettiğim sahneleri test ediyoruz (değişmeyen kare/sn'ye bakmış oluyoruz).

    İşlemciyi ve belleği hızlandırıyor, farkı görüyoruz. "Sence"lik, "bence"lik bir durum söz konusu değil :)

    Ekran görüntüsü yollarım. Makineyle çekilmiş video da istersiniz, sanıyorum. İmkân olursa, onu da yapabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Eylül 2007; 15:31:26 >
  • İşlemciyi üst model almak yada işlemciyi %20 -30 artırmak yerine ekran kartını üst seviye kartla değişmek daha iyi olur bunun aksini iddaa edende bir aksilik olmalı yada artık elinde 8800gtx ultra ve 2900xt filan vardır. Artık 8800gtx ede 4300 yada x2 4000+ takılmaz.......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yakuza52

    quote:

    AoE 3 (fizik hesapları + yoğun çatışmalar), şehirlerde, çok sayıda karekterin aynı yerde gezdiği anlarda Oblivion, Heroes 5, UT 2004 (bot sayısını çok artırırsanız), bir ihtimâl Rome Total War (büyük şehirlerdeki kalabalık kuşatmalar) vs.


    Bu dediginiz olay bildigim kadari ile islemci ile ilgili degil ekran karti ile ilgilidir. Bahsettiginiz sahneler cok yogun olarak shader islemlerinin yapıldıgı sahnelerdir. Dolayısıya ekran kartiniz ne kadar iyi shader işleyebiliyorsa o sahnelerden o kadar yüksek performans alabilirsiniz.

    Eger dogru düsünüyorusam ati nin HD2900XT si sizin ekran kartiniza göre o sahnelerde cok daha iyi performans vermesi gerekir. Cünki Atinin HD serisi; shader agirlikli oyunlarda cok güclüler. Bunu tanidiginiz bir C2D (4mb ön bellekli) işlemciye ve HD2900XT ye sahip arkadasinizla test edin. Bence benim dedigim gibi olacak.



    ben aoe 3 u amd 3500 le catır catır oynuyordum takıldıgını gormedım ut 2004 u de sempronla oynuyordum yıne takıldıgı olmuyordu rome tatl war ı abım celeron 2,0 ghz le oynuyor ekran kartı musade etse tum grafık ayarları acık oynar




  • işlemci iyi hoş güzelde extreme serisi çok pahalı oluyor..
  • quote:

    ut 2004 u de sempronla oynuyordum


    32 bot'la, "berserk" mutator'u açıkken mi oynuyordunuz?

    Ben de P4 1.60A ve P4 2.80B ile oynuyordum, 2004'ü. 6420, eski işlemciye göre düşününce, olması gereken başarımı veriyor.


    Ama, anlaşmak zor. 30 kare yeterli, diyen pek çok kullanıcı mevcut.
    Ben de öyle düşünsem 6420 kıral işlemci olurdu. Fazla geliyor, bile derdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Eylül 2007; 23:32:05 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    quote:

    ut 2004 u de sempronla oynuyordum


    32 bot'la, "berserk" mutator'u açıkken mi oynuyordunuz?

    Ben de P4 2.80 ile oynuyordum, 2004'ü. 6420, eski işlemciye göre düşününce, olması gereken başarımı veriyor.


    Ama, anlaşmak zor. 30 kare yeterli, diyen pek çok kullanıcı mevcut.
    Ben de öyle düşünsem 6420 kıral işlemci olurdu. Fazla geliyor, bile derdim.


    Hocam, bana bir oyun söyler misiniz; "şu ekran kartı E6420 yüzünden tam potansiyelini veremiyor" diye? Yukarıdaki testlerde görülüyor ki; E6850 ile E4300'ün arasındaki performans farkı 8800 GTS gibi bir kartla sıfıra yakın! Ne olacak yani, 4 GHZ hızında, 12 MB ön bellekli işlemciyi alınca? 20 kare birden artacak mı? Shader'ın en bol olduğu uygulamalarda işlemciye düşen tek yük bunların fiziksel ve mantıksal hesaplamaları. Nedir bunlar? Yapay zeka, yada bir tuğlanın 2. kattan yere düştüğünde parçalarının etrafa nasıl dağılacağı vs! E zaten çift çekirdekli işlemciler bunların altından rahat rahat kalkabiliyor. Geri kalan dokuların işlenmesi olayı da GPU'yu ilgilendiriyor!

    Unreal Tournament 2004'de oyuna bilmem kaç bot alındığında işlemcinin öneminden bahsetmişsiniz. Ne zamandan beri poligonların render'lanması CPU'yu ilgilendirir oldu?




  • Evet, donanımsal dönüştürme - ışıklandırma ve tepe tarama (vertex shading) gerçekten minnettar olunması gereken teknolojiler.

    İşlemcilerin yükü azaldı Gırafikler şahane bir hâl aldı (özellikle orman görüntüleri çok güzel).

    Donanımsal dönüştürme... Zamanında TNT2 Ultra ile işlemciye bindirilen yük yüzünden 3 - 5 karede çalışan özel teknoloji demoları, Geforce 256'da 20+ kare hızla çalışırdı. Directx 7 devrimi

    En çok tepe tarayıcılara hastayım. O teknoloji olmasa, o kadar otla yaprakla merkezî işlemciler nasıl zorlanırdı düşünmek bile istemem (ot - yaprak konusunda işlemciler hâlâ etkisiz eleman değil ama).

    Ama, hâlâ işlemciler satılıyor. Oyun için işlemci alınıyor. Anlaşılan, piyasa şartları çok değişmemiş gibi.


    Beni ilgilendiren şey sonuç. İster yapay zekâdan (32 botun ana yavaşlatma sebebi), ister fizikten (AoE3, çift çekirdeği kullanamıyor, demek ki), ister başka bir şeyden olsun, işlemcinin görevini yüksek başarımda yerine getirememesi, ekran kartının tam verimde çalışmasını engelliyor. Elbette, kimse dx 8.1 ve dx 7 devrimleri öncesindeki durumla bir tutmuyor bunu, tutamaz.


    Aslında bu konunun uzamaması lâzım. İlk iletimle ben mi buna yol açtım bilmiyorum; ancak öyle çok tartışılacak bir şey göremiyorum.

    Ekran görüntüsü yollarım sanırım, özel ileti kutunuza. Ekran görüntüsüz, kendimi ifade edemiyorum.


    ----------------


    Bu arada, not düşeyim: yazdıklarımız konuyla alâkasız değil. Mevcut işlemcilerin güçleri hakkındaki yorumlar, 45nm + iyi hız aşırtılabilen işlemcilerin gerekliliği konusuna ışık tutuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 1 Ekim 2007; 0:22:45 >




  • Hocam, tartışma böyle seviyeli bir seyirde sabaha kadar da uzasa bıkmam. Böyle tartışmaları özledim :)

    Evet, ne yazık ki piyasa şartları değişmedi. İnsanlar, neyin ne olduğunu, getirisini, araştırmadan donanım alıyor hala. Alan alsın, tabi ki birşey demeye hakkım yok! Fakat, sadece pazarlama stratejisinden öteye gidemeyen donanımsal değişikliklerde, kendime söz hakkı biçiyorum! Tüketici bilinçlensin istiyorum çünkü...

    Yanlış anlamayın, siz o kesimden değilsiniz belki de ama, en azından birşeyleri savunuyorsanız somut delillerle ispatını sunmalısınız.

    Tartıştığımız konu da, pek olayın dışında değil. Bizzat konuyla ilgili bana kalırsa :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PROMISE

    Ben anlamıyorum yahu. Kim kullanıyor bu işlemcileri? 12 MB cache bellekli işlemci ha, yuh yahu

    İyice tüketim toplumu olduk çıktık. 80 MB cache bellekli CPU çıksa ertesi gün, onu da alırız biz

    Peki ne işe yarıyor? Oyunlarda 3-5 FPS'lik artış sağlayacaksa kalsın! Daha başka ne işe yarar bir arkadaş anlatsın, öğrenmek için soruyorum. Codec, sıkıştırma, ıvır zıvır işlemleri mi hızlanacak gene


    +1905 birde 3D Marklar var tabi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: istanbul2007


    quote:

    Orjinalden alıntı: FATAL ¦ ERROR


    quote:

    Orjinalden alıntı: milyondabir

    ÇOK İYİ YA OC GUNLUK 4.2 GİBİLERDE SORUNSUZ KULLANILIR ODA

    UAMRIM İYİ OC OLUYORDUR ODA

    amma yaptın ha günlük 4,2 neyle sogutmayı düşünüyorsun


    gunluk 4.6 Ghz Btf 90 Zero Şimdiden iddaya girebilirim varmısın işlemcisine

    bu forumda ortaya başka bir şey konan iddia da abes kaçardı




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.