Şimdi Ara

25 Yas Ustu Oto Kulubu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
8
Favori
9.564
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 25 yas ustu araçları olanlar bir araya toplanalim, paylaşımlar yapalım. Yokuslarda naz yapsalar da yeni arabalara farklı açılardan kafa tutuyorlar. Zevkini bilen bilir... Bu tarz araçlara herkes binemez, binenler de araba konusunda bilgi birikimi yuksek kişilerdir doğal olarak Sizde bu yaslarda araçlar hakkında deneyiminiz olduysa katilabilirsiniz


    ilteris_ (90 model mitsubishi galant otomatik vites)

    samsunluuu55 (95 vectra a 1.8 8v)

    MIKROP DOGAN (92 taunus gts)

    sahin261 (91 Fiat Sulu Bis)

    bozok_53_45 (87 Şahin)

    ELDORADO34 (1974 W115 Mercedes)

    serkan_2120 (1980 W126 Mercedes 280 SE)

    udmexpert (1990 Mazda 626)

    vetenes (93 Toros)

    robotica (92 tempra)

    BİROLKORAY (74 model w115)

    Le Citoyen (93 favorit)

    bozkurt71 (82 Renault 12 TS)

    Delifisek.Tux (83 Granada ve 91 Lada)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi udmexpert -- 22 Mayıs 2015; 22:17:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sahibi olduğum arac Mazda 626 90 model. 1.6 Benzin+LPG. Yeni birçok arabaya bindim ama bunun zevkini yasayamadim. Yeni bir motor alıp bu araca taksak hicbir eksiği kalmaz sıfır arabadan öyle bir araba. Tek eksiği motorun 82 hp olması diyebilirim. Ama uzun yolda yokuş varsa ve araba 4-5 kisi doluysa vitesi önceden küçültüp hizimi 120 lere cikartiyorum ve vitese dokunmuyorum en dik rampada bile en kotu 90-100 gibi hızlarla rampayi tamamliyorum zaten. Yakit tüketimin ise degismiyor bu teknikle çok kez denedim uzun yolda bodrum ankara antalya arasında. Sorusu olanlar bu aracı çok iyi bilirim rahatlıkla ulaşabilirsiniz bana...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Antikacılar klübü olsun bence, başlık tam olmamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Küçük tuyolarda vereyim: Çoğu araç lpgli ve karbüratörlü olduğu için 10-40 yağ kullanmanizi tavsiye ederim. Özelliklede kisin şart. 400 bin km rektefiyesiz olarak bu aracı kullanmis olan biri olarak 5 binnkmde 1-2 lt yağ eksilmesi kaçınılmaz bir durum olduğundan her hafta yaginizi kontrol edin ve eksik yagi mutlaka ekleyin. Yağ değişimini 10 binde 1 defa yapın. Yağ pompası çok önemli arıza yaparsa belki japonlarda sikinti olmaz ama avrupa araçlarda 10-20 km sonra motoru elinize alıp 2-3 bin TL masraf çıkar yanarsiniz. Bu nedenle her 200 binde 1 defa yağ pompasını yenileyin kafanızı rahat etsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Antikacılar klübü olsun bence, başlık tam olmamış.

    Antika degilki örneğin senin arabadan cok daha iyidir o yüzden antika diyemem :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Antikacılar klübü olsun bence, başlık tam olmamış.

    Antika degilki örneğin senin arabadan cok daha iyidir o yüzden antika diyemem :)

    Olabilir,antika demek kötü birşey değil daha değerli demek zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ değişiminde dikkat edilmesi gerekenler:

    Öncelikle yagi değiştirmeden önce engine flush diye anılan motor temizleyici bir urun alacağız ve yağ değişiminden önce koyup tavsiye edildiği kadar bekliyoruz sonrada standart yagi degistoriyoruz. Bu sayede motordaki pisliklerdn ve parçacıklardan aracımızaarınacak. Çok önemli bir nokta var ki aracı mutlaka yağını bosaltirken alttaki tipanin açılması ve alyagin 30 dk suzulesinin beklenmesi. Bazi karı yukardan hortum sokup çekerler bu çok zararlı ve içerdekkalıntılar bırakır. Kesinlikle alttaki tıpa açılarak yağ boşaltılarak.
    Bu işlemdenssonra 10 bin km sonra tekrar yağ değişimi gelince yeni yağ konduktan sonra Motorsilk yağ katkısını aracimiza ekleyecegiz. Bu işlemi engine flush işlemiile yyağ değişiminden 10 veya 20 bin km sonra yapmamiz şart. Üzümünü yiyin bağını sormayın artik. Tüm bunlardan sonra yağ eksiltmeniz azalacak ve aracınız ilk güne yaklaşacak motor anlamında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Antikacılar klübü olsun bence, başlık tam olmamış.

    Antika degilki örneğin senin arabadan cok daha iyidir o yüzden antika diyemem :)

    Olabilir,antika demek kötü birşey değil daha değerli demek zaten.

    Tabiki kotu anlamadım zaten. Hicbir arıza çıkarmadan 25 yil 400 bin km beni taşıyanbi arabadan daha ddeğerli ne olabilir değil mi haklisin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Süspansiyon hakkında:
    Çok önemlibir nnoktalıssüspansiyon ve yaylarınoorijinalleri yan sanayiden parca başına 15-20 TL pahalı oluyorlar. Orijinal süspansiyon ve yay almaniz gerekli. Lütfen arabayıdagitana kadar eski ssüspansiyonları kullanmayın arabayı hirpalamayin. Bu masrafı bir kere yaparsınız100-150 bin km kkullanırsınız. Yila vurdugunuzda çok ucuza gelir ve yeni bir aracınkonforunu yyaşarsınız. AAyrıca yılda 1 defa rot balans yaptiriniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araclarinizin üstün sakin ortmeyin. Çadırlar ne kadar kaliteli olursa olsunlar boyayı terletirler ve zarar verirler. Boyanizi ccanlı gibi ddüşünün ve havasız bırakmayın. Ayrıcajkuş pisliği ağaç reçinelerivs bbunları güzel sampuanlarla ve bol suyla yıkayın yıkarken de çıkartacak diye bastırmayın bol bol üzerinde sünger gezdirin gerekirse 20-30 kez yavaş yavaş üstünden gecin onlar eriyecek ve cçıkacaktır. Bastırıpzorlarsaniz boyaniz zarar gorur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    Süspansiyon hakkında:
    Çok önemlibir nnoktalıssüspansiyon ve yaylarınoorijinalleri yan sanayiden parca başına 15-20 TL pahalı oluyorlar. Orijinal süspansiyon ve yay almaniz gerekli. Lütfen arabayıdagitana kadar eski ssüspansiyonları kullanmayın arabayı hirpalamayin. Bu masrafı bir kere yaparsınız100-150 bin km kkullanırsınız. Yila vurdugunuzda çok ucuza gelir ve yeni bir aracınkonforunu yyaşarsınız. AAyrıca yılda 1 defa rot balans yaptiriniz

    Ayrıca amortisör tamiri yaptırmayın. Hem orjinalinde yerini tutmaz hem de az km gider kar değil zarar edersiniz uzun döneme vurunca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman ve dişli yagi:
    Motorsilk in otomatik ve düz vites için şanzımanve disli yyağ katkısı var. Bu ürünü kkullanın vites geçişleriniz ilk güne dönecek. Boyle ufak şeylerle arabanizi 50 yil daha kullanabilirsiniz teknoloji gelişti arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radyatör ve devridaim pompası
    Yaz ayları sıcakve kurak gecen uülkemizde devridaim ppmpaniz mutlaka orijinal olsun. Yan sanayi ile arasında 30-40 TL fark olur. Sakin yan sanayi almayın. Uzun yolda 110 ustu gittiğinizde hararet artar motor zarar görür. Mutlaka orijinal urun gerekli ve motor soğutmasıcçok önemli araclarimiz eski model olduklari için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90/model mazda 626 bir kez silkeledi oda 250 binde iken beyin ömrünü tamamlamıştı. Bunun dışında hicbir arıza yapmadı sayilir zmnlar beyini 100 tlye ddegistirmistim. Lpg beyni degil aracin kendi parxasi parmak kadar biaey. Bi kere debriyaj alt merkez arıza yaptı ddeğişti. On kapı cam motorları değişti ssanırım çok kullanıldıondan arkalar hala cçalışıyor. Buji kabloları curumustu bbayadir degiatirmemisim onu değiştirdim. Bujileri LPG opet euro+ aldığım için değiştirmeyi unutmusum hic eskimiyor cunku . zor cikti aman siz siz olun değiştirin ngk iyidir. Motora yapışır yoksa masraf cikar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde zamanla ayak bastığım yer yumuşadı o nedenle alt kısma zift vb bakim gerekli mutlaka yoksa cakmaktaslarin araba gibi olacak diye korkuyorum :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benden başka yokmu 25 yyıllıkaaracı olan :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 model mitsubishi galant otomatik vites aracim var. 387bin km de. Motor 25bin km önce rektefiye görmüş. Şanzıman henüz açılmadı. Vites geçişleri havalar isindiktan sonra biraz vurmaya başladı bi şanzıman yağı değiştirip bakacağım duruma :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    90 model mitsubishi galant otomatik vites aracim var. 387bin km de. Motor 25bin km önce rektefiye görmüş. Şanzıman henüz açılmadı. Vites geçişleri havalar isindiktan sonra biraz vurmaya başladı bi şanzıman yağı değiştirip bakacağım duruma :)

    Yağ eksiltme yok degilmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuellere sanzuman yagi ne onerirsiniz bizim arabadada 3. Vitese zor geciyo katurt ediyo 3 e gecerken diger viteslerde sikinti yok sanzuman yagindanmidir bir de yag eksiltiyor dediginiz yontem ne kadar garanti hocam
    Araba 95 vectra a 1.8 8v



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samsunluuu55 -- 16 Mayıs 2015; 19:00:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsunluuu55

    Manuellere sanzuman yagi ne onerirsiniz bizim arabadada 3. Vitese zor geciyo katurt ediyo 3 e gecerken diger viteslerde sikinti yok sanzuman yagindanmidir bir de yag eksiltiyor dediginiz yontem ne kadar garanti hocam
    Araba 95 vectra a 1.8 8v

    Sanzuman yagi çok önemli değil motorsilk katkı yapin bakalım sonra duruma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.