Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

24 ay taahhütlü İnternet iptali (Taahhüt bitmeden).

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir Kullanıcı, 10 Masaüstü Kullanıcı
337
Cevap
32
Favori
286.111
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Haberleşme >> İnternet Servis Sağlayıcılar >> Türk Telekom Altyapısı Kullanan Sağlayıcılar >> 24 ay taahhütlü İnternet iptali (Taahhüt bitmeden).
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    517 Mesaj
    TürkNet 24 ay taahhütlü 16 Mbit İnternet kullanıyorum. (Bana gelen 5 Mbit)



    Yaklaşık 3 ay oldu taahhüt vereli.



    Geçen gün sokakta kazı yapıyorlardı, uydunet alt yapısı döşüyorlarmış. 2 aya kadar aktif olacak 100 Mbit sorunsuz verebiliriz dediler.



    Bazı yerlerde 24 ay taahhüt 12 ay geçtikten sonra cezasız iptal edilebilir filan diyorlar. 24 ay çok uzun bir süre.



    Cezasız iptal ettirilebilir mi? Yeni kanun çıkmış sanırım bilgisi olan var mı? :(



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
    _____________________________
  • Arkadaşlar Dsmart kullanıcılarına söylüyorum. 2 yıllık taahüdümü bozdum ve para da ödemedim!
    Sözleşme yapalı 1 yıl olmuştu. Milletçe pek sözleşme okuma huyumuz olmadığı için "he he" diyip bağlattık dsmartı. Tv güzel, belgesel kanalları ve kafa açan yayınları 10 numara. Benim gibi futbol ile alakanız yok ve dizilerden nefret ediyorsanız uydudan tv izlemek zaten pek mümkün değil. Bu konuda başarılı olduklarını inkar edemeyiz. Neyse. Yayınlarından memnun olduğum halde, evimi taşıdığım için bazı harcamalarımı kısmak adına dsmartı kapattırmak istedim. Ben en fazla 50-60 tl öderiz biter diye düşünürken. Dsmart benden 630 tl para istedi. Zaten kendilerine 1 yıldır 700 küsür lira ödemiş olan beni, galiba; "bunu ödeyeceğime kapattırmam, belgesel izlemeye de bir yıl daha devam ederim" diye düşündüler sanırım. Emin olun bu rakam 100-150 falan olsaydı kesin araştırmadan öderdim. Ama 630 tl bana çok saçma geldi ve biraz araştırdıktan sonra bu başlığa denk geldim.
    Yukarıda bilip bilmeden "ödemeniz gerekir, yok şöyle mi sandınız siz, yok böyle mi sandınız"cıların dışında sağolsun 1-2 kişinin verdiği cesaretle Tüketici mahkemesine (Hakem Heyetine her neyse işte) gittim. Sağolsunlar ilgilenip yol gösterdiler. Dsmarta ihbarname çekin dediler, çektim. (İhbarname ektedir) "2 hafta içinde dsmarttan olumlu dönüş olmaz ise sözleşme örneğinin kopyasını isteyin vermek zorundalar" dediler. Aynen de öyle oldu Dsmart ödemem gerektiğini söyleyip sözleşme örneğini mail attı. Tabi bu 2 hafta içinde sürekli smsler gelmeye devam ediyor. "ödeyiiiin" "ödeyiiiiin" "bak valla ödeyiiin"ler neyse. Tarafıma olumlu dönülmediği için heyetin istediği sms ekran görüntüleri, mailler, sözleşme örneği, ihbarname fotokopisi, kimlik fotokopisi ve talebimi anlatan bir dilekçeyle hukuki süreci başlatmış oldum. Geçen 6 ay boyunca sürekli olarak smsler gelmeye de devam etti. "Ödeeee" "bak öde haa" "öööööööö" hayır insan bir yandan da geriliyor, kaptırıyor kendini şu fikre "Yahu öde kapansın. Lanet olsun bir daha da bulaşmazsın" diye. Sakın haaa! Neyse halim çıksın falim diyip çeviriyoruz takvimi. Düşünün yasa var, kanun çıkmış, her şey açıkça belirtilmiş ama hala belkide olumsuz olur diye düşünüyoruz. Korkudan beslenen tiplere bu kafayla ne paralar ödeniyor kimbilir. Tüm bu süreçte Ara ara internet bankacılığından diğer faturalarımı öderken dsmart kısayolu durduğu için ona da bakıyorum sinsice 3 günce bir de baktım ki ne göreyim. Borç yok! yihuuuu kazandııım, ben, ben, BENAAAAAA Çok sürmedi tabiki akşam üzeri "fazlasevinme hukuk bürosu"ndan telefon geldi. "Dsmart delilerle uğraşamıyor, seni bize pasladılar" diye. Sevinci içine kaçmış koca adam oldu bi kedi. Ödemem gereken rakamı, tarihleri, yaptığım itirazları sayıp duruyolar telefonda. Yahu bunları ben yaptım ne anlatıyosun bana! Dedim ki "hanım efendi Hakem heyetinin kararını bekliyorum. Sonuçta oradan bir dönüş olmalı. Bu olmadan neden size verildi dosyam, anlamadım". Hanım efendi de bana "Siz ne kadar oldu başvuralı, genelde 6 ayda sonuçlanır. Olumsuz olmuş olabilir" dedi. Bende teşekkür ederim tüketici mahkemesinin kararını öğrenmeliyim dedim. Kendileri de bana son söz olarak "Hukuki işlemler devam ediyor ama, bilginiz olsun" dediler. Ertesi gün tutuşan eteklerimi söndüre söndüre hakem heyetine gittim. "Dosyanız sonuçlanmış, ama göremiyoruz size postalanmış zaten 1-2 gün içinde gelir" dediler.
    Ve işteeee 09.03.2017 yani bugün. Nihayet posta geldi. Tahmin edeceğiniz gibi olumlu, ben kazandım. (Sonuç ektedir) İlk sevindiğim kadar sevinemedim bile. Öyle çok uğraştırdılar ki. Benim yerimde olup ödemek zorunda kalan çok kişi olmuştur diye düşündüm. Ben bişey kazanmadım aslında onlar haksız bir kazanç elde etmek istediler, olmadı. Bu uzun yazıda çokça küfür geçebilirdi, geçmeliydi de belki. Ama ben gülümsemeyi tercih ettim. Hoş, zaten küfür etseydim yazı yayınlanmazdı Benzer bir durumda iseniz düşünmeden başvurun. Umarım cesaret verebilmişimdir. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

    Hukuk çerçevesinde yazdın belki ama hukuk senin düşündüğün kadar katı değil işte.

    Taahhütnamede ne yazdığı önemli değil, hiçbir taahhütname yasadan daha güçlü değil.

    Biz tüketici mahkemesine gittik ve kazandık.

    Sana söylemek istediğim de buydu işte, insanların kazanmalarının imkansız olduğunu söyleyerek ümitlerini kırarak belki boşa bir sürü para ödemesine sebep oluyorsun.

    Kırıkkale Üniversitesi Hukuk Fakültesi 4.sınıf öğrencisiyim. İsmim Yağmur Öneren.
    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki kanun koyucunun kanunları oluştururken izlediği yol ve düşündüğü ilkeler ile günümüz yerel, ulusal ve uluslararası yargı mercilerinin mevzubahis çıkarılan kanunları, önlerine gelen davada uygulamaları arasında farklılıklar bulunmaktadır. Bunu ilk başta belirtmek istememin ve önemli olması itibariyle yazımın en başında bulunmasının nedenini okuduğunuzda daha net anlayacaksınız.

    Tespitlerim
    1- Tüm mesajları tek tek okudum.
    2- Tartışmaların tamamını ve şikâyetlerin hepsini gözden geçirdim. (Herkesin sorununu çözebileceğim gibi bir iddiam yok.)
    3- Elimden geldiğince yanlış anlaşılan ve kanunun yorumlanmasında uyuşmazlığa düşülen durumları derlemeye çalıştım.

    Sonuçlarım
    1- 6502 say. kanun md. 52 - Abonelik Sözleşmeleri
    Konuda sözü geçen Tüketici Haklarının Korunmasına İlişkin Kanunun 52. madde 4. fıkrası, birçok arkadaşın anladığı üzere süresiz veya 1 yılı aşkın süreli abonelik sözleşmelerinin 1 yıl geçtikten sonra tüketici lehine feshini değil, söz konusu sözleşmelerin; sözleşmenin her anında tüketici lehine feshini ifade etmektedir.
    örnek: 05.06.2016 tarihinde yapmış olduğunuz abonelik anlaşmasını, 05.06.2017'den itibaren feshetme hakkına sahipsiniz gibi bir durum söz konusu değildir. Tam aksine sözleşmenin her anında fesih yoluna gidilebilir.

    2- 6502 say. kanun md. 13- Ayıplı hizmet
    İnternet servis sağlayıcıları ile yapılan abonelik sözleşmeleri, bir hizmetin satıcı tarafından tüketiciye bedeli karşılığında verilmesini ifade eder. Dolayısıyla abonelik sözleşmeleri birer hizmet sözleşmesidir. Dolayısıyla uygun koşullar sağlandığı takdirde, abonelik sözleşmeleri için daha kapsamlı olan hizmet sözleşmesi hükümleri de uygulanabilecektir. Şimdi bu koşullara bakalım.
    örnek : Bir internet servis sağlayıcısından evinize internet hizmeti almaya karar verdiniz ve hizmetin özellikleri hakkında anlaştıktan sonra kurulumlar tamamlandı, hizmeti almaya başladınız.
    Verilen hizmet, vaadedilenin dışında ekstra bir özellik barındırıyorsa veya vaadedilen özelliklerden biri, birkaçı veya tamamını barındırmıyorsa veyahut tüketicinin hizmetten beklenen asgari faydaları alamaması durumunda ayıplı hizmet kapsamına girer. Bu gibi durumlarda tüketici üstüne düşen dikkat ve özen yükümlülüğünü yerine getirdikten sonra sözleşmeden dönme hakkına sahiptir.
    Örnek vermek gerekirse; interneti bağlattınız ve internet sürekli kopuyor ya da 24mbit olarak bağlattınız ama 10mbit hizmet veriliyor ya da 100gb Akk üzerinde anlaştınız fakat 50gb Akk veriliyor vs vs. gibi durumlar ayıplı hizmetin örnekleri olacaktır. Bu gibi durumlarda, tüketici ayıplı hizmeti elinden gelen en kısa zamanda tespit etmeli ve yetkililere bildirmelidir. Bundan sonra sorun devam ediyorsa sözleşmeden dönme hakkını kullanabilir. Fakat bu bahsettiğim madde daha çok hizmetin henüz yeni alınmışken sözleşmeden dönmeye ilişkindir. Hizmetin kullanılmaya başlanmasından 8 ay geçtikten sonra bu gibi koşulları öne sürerek sözleşmeden dönülmesi mümkün değildir.

    Gelelim asıl çok konuşulan mesele olan abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin hükümler içeren 52/4 madde-fıkrasına.
    Firma ile yapılan taahhütname denildiği üzere abonelik sözleşmesinden ayrı bir nitelik taşır. Kendine ait hükümler içerebilir. Fakat! Taahhütname tek başına uygulamaya konulabilen bir anlaşma biçimi değildir, bir ana sözleşmenin yanında (genelde abonelik sözleşmelerinin yanında) ek hükümler içererek tüketiciye sunulur. Bu da şu sonucu doğurmaktadır, taahhütnameler yan sözleşme niteliği taşıdığı için ana sözleşmesinin hükümleriyle bağlıdır.

    Konunun en başında önemli olarak belirttiğim meseleye gelecek olursak. Ülkemiz hukukunda deyim yerindeyse farazi uygulama diye bir şey vardır, özellikle de ülkemizde yeni yeni oturmaya başlayan Tüketici Mahkemeleri, Tüketici Hakem Heyetleri açısından önem taşır. Tarafınıza olumlu karar çıkması durumunda dahi karşı taraf itiraz etse bile dosyanın gideceği yegane temyiz merci yine tüketici mahkemeleri olacaktır ve sonuç değişmeyecektir. Kısacası bunu lehimize kullanmak için elimizden geleni yapmalıyız. Şunu demeye çalışıyorum;
    Aslında ayıplı hizmet kavramı konuda bahsi geçen internet alımına ilişkin sözleşmelere çok da uyum sağlamıyor daha çok bir hizmetin gördürülmesine ilişkin bir hüküm. Fakat uygun bir dille anlatıldığı zaman bir bakarsınız lehinize durum ortaya çıkar. Nasıl ki müşteri temsilcisini arayıp abonelik iptali istediğinizde size tonla para ödetmeye çalışıyor, siz de bildiğiniz, konuya ilişkin ve işinize yarayacak kanun hükümlerini suratına çatır çatır saydığınız zaman diyecek bir şeyi kalmayacaktır.Kanunları her zaman için lehe göre yorumlamaya çalışın ve bunu düzgün ifade edebildiğiniz sürece bahsettiğim küçük mahkemelerde her zaman haklı konuma geleceksinizdir.
    Küçücük bir örnek: Arkadaşım geçen sene mezun oldu. Mezun olabilmek için tüm derslerini alması gerekiyor fakat alabileceği kredi sınırlaması buna izin vermiyordu. Oturduk YÖK kanununu açtık, lehimize bir şeyler arıyoruz. Bi hüküm bulduk. Mezun olma durumunda olan öğrencilerin tüm derslerini vermelerine rağmen 2.00 ortalamanın altında kalmaları durumunda (DC,DD gibi şartlı geçiş notlarının çok fazla olması durumunda ortaya çıkar.) fazladan 2 ders alıp not yükseltmesine ilişkin bir hüküm. Biz bunu allem ettik kallem ettik, öğrenci işlerine 2 ders fazladan almasına ilişkin YÖK hükmü diye kakaladık. Yediler ve o arkadaşım şu an stajyer avukat :)

    Tüm bunların yanı sıra Tüketici mahkemelerinde hakim olarak çalışan bir arkadaşım var, Tüketici mah.'nin ciddi anlamda vatandaşı; kan emici, sömürücü ve insafsız firmalara karşı koruyan bir sistemi var. Tüketici mahkemelerine giden davaların %99'u net bir şekilde tüketici lehine kararla sonuçlanıyor. Hatta dediğim gibi abonelik iptali için göndereceğiniz dilekçeye dahi kanunu bildiğinizi ve haklarınızın farkında olduğunuzu belirtmeyi kesinlikle unutmayın. Yani şu şu kanun şu şu maddeler uyarınca aboneliğimin iptalini... diye yazın. Ve iptal dilekçesini gönderdikten müşteri hizmetlerini, gerekiyorsa firmanın genel merkezini taciz edin ve size ödetilmek istenen miktarı kesinlikle kabul etmeyin, bırakın icraya versinler, takibe koysunlar. Korkmayın. Arkanızda koskoca Tüketici Mahkemesi var, bir kuruş a-la-maz-lar!

    Foruma çok az uğrama fırsatım oluyor, muhtemelen bundan sonrası için gelen mesajlara pek bakamam. Eğer sormak istediğiniz bir durum olursa pm'den ulaşabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    Neyse ki yasalar sizin gibi insanlar tarafından yazılmıyor.

    Ben taaahüt veriyorum evet ama ücretler ne yazık ki o taahhüt de belirtilmiyor. Firma kafasına göre uyduruyor.

    50TL adsl veriyorum ama gerçek ücreti 100TL diyor. Gerçek ücretinin 100TL olmadığını kendi de biliyor. O rakamların hepsi sizin iptal etmenizi caydırmak için uydurulan ücretlerden başka bişey değil.

    Biz superonline fiber aldık dsmart hediyeli, dsmart ücreti olarak 600TL indirim göstermişler. Bu senin aklın alıyorsa seninle tartışmamız zaten mümkün değil. Kim 600TL dsmarta ücret ödemiş de firma bunu indirim yapmış gibi bana yansıtıyor. Kesinlikle mantığa hukuğa ve etiğe uygun değil.

    Eğer dsmart bana 1 tane 600TL para ödeyen müşteri göstersin ben kabul edecem, ayda 50TL ödeyecek dsmart için. Hem de en basit paketine.

    Ben avukat değilim, eğer siz de avukat değilseniz bırakalım yasanın ne dediğine tüketici hakem heyetleri karar versin, burada boş yere insanları caydırıp korkutmaya çalışmayın.

    Yahu oturdum bütün mesajları tek tek okudum. Herkes birbirine atar yapmış. Bizim millet yasa, yönetmelik maddesini okusa bile anlayamıyor. Halbuki çok açık bir dille yazılıyor hepsi. İnternette bayağı yazışmaları okumaktan resmi dille yazılan şeyleri algılama zorluğu çekiyorlar.


    1 yıldan uzun süreli bütün sözleşmeler feshedilebilir. Ne diyor? istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Buradan 2 yıllık taahhütler 1 yılın sonunda iptal edilebilir anlamını nasıl çıkardınız? 1 yıldan uzun taahhütleri istediğiniz zaman feshedebilirsiniz. Zaten iptal edemezsiniz diyen operatör veya servis sağlayıcı yok. Mesele cezai müeyyide.


    Ne diyor? Şerefsizlerin talep edeceği bedel sağlanan indirimler, cihaz ücretleri vs. ile sınırlıdır diyor. Devlet her zamanki gibi yasa çıkarmış ama vatandaşın yine işine yaramamış. Üstüne bir de şerefsizlere yol göstermiş. Bu yasadan sonra operatörlerin yapacağı tek şey talep edilecek parayı ceza adıyla değil de indirim olarak adlandırması. Yani 60 TL'ye sattığı paketi bu yasadan sonra 80 TL'ye satmaya başlıyor. 24 ay taahhüt verirsen 60 TL diyor. İptal ettirirseniz aradaki 20 TL'lik farkları istiyor. Giren yine vatandaşa giriyor.

    Turkcell bir de 220 TL aktivasyon ücreti istemeye başlamış. Yuh! 220 TL'ye neyi aktive ediyorsun? Bana özel fiber kablo mu çekiyorsun? Neyin masrafı bu?
    Rekabet tüketiciye yarar derlerdi ama bunlar tekelleşip komple vatandaşa geçiriyor.

    Piyasada bunu bozacak bir tek Türknet var fakat onlar da 40 tane problem çıkarıyor abonelik başlatmak için.

    igorparker i kullanıcısına yanıt
    @igorparker demiş ki;

    Mesajı Yerinde Gör

    Arkadaşlar ben 10 yıllık Avukatım. Yukarıdaki arkadaşın hukuk bilmediği ortada.
    Gerekçe yok birşey sadece yorum yazıyor. Yukarıda incelerseniz yasa maddesini ve yasa maddesinin gerekçesini yazdım.

    Açık bir dil ile tekrar yazayım. Abonelik sözleşmesi süreli/süresiz hizmet sözleşmesi niteliğinde olduğu için bu tür sözleşmelerde fesih söz konusudur. Sözleşmeden dönmek, sözleşmenin iptale vss gibi şeylerin ne olduğunu anlatmayacağım. çünkü konuyla ilgisi yok.
    Fesih tek taraflı yada iki taraflı karşı tarafa varması ile hüküm ve sonuçlarını doğuran irade açıklamasıdır. ( Bu kurumların yaptığı ikinci hile böylelikle açığa çıkmış oluyor fesih talebinde buluyorsunuz yok müşteri hizmetleri seni arayacak da onay alacakmış, bunların hepsi hikaye)
    Kanun madde gerekçesinde diyor ki abonelerin düşünmeden taahhüt verdikleri ve verdikleri taahhüt sürelerinin uzunluğu dikkate alınarak, herhangi bir ceza, cayma bedeli vss ödemeden 1 yılın üzerindeki sözleşmeleri fesih edebilme imkanı getirilmiştir.

    Şimdi yukarıda yazdığım maddenin anlaşılmayacak bir yanı var mı? YOK peki bu arkadaş okumadan mı aynı şeyleri sallayıp duruyor.

    Aşşağıda milliyet gazetesinden alınmış üketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Başkanı Aydın Ağaoğlu'nun yazısı bulunmaktadır. Lütfen zahmet edip okuyunz.

    Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Başkanı Aydın Ağaoğlu, bir buçuk yıldır yürürlükte olan 6502 sayılı kanunun 52'inci maddesine göre 12 ayın üzerinde taahhütlü satışların yasak olduğunu belirterek, bu sürenin üzerindeki taahhütlü satışlarda tüketicilerin vazgeçmesi durumunda ceza ödemeden cayma hakkı bulunduğunu kaydetti.


    Ağaoğlu, başta telekom olmak üzere, elektrik, doğalgaz ve diğer sektörlerde 24 ve 36 ay gibi sürelerde taahhütlü satış seçenekleri bulunduğunu aktararak, “Uzun süreli vadelerde alınan hizmet biraz daha düşük fiyatlı oluyor. Hem de firmalar tüketiciyi uzun süre elde tutmaya çalışıyor. Ancak ayrılmak istediğinizde ise size zorluk çıkartıp ceza parası ve önceki indirimleri ödemenizi istiyorlar. Sözleşme imzalanmış olsa da bu isteklerinin yasal dayanağı yok” dedi.


    'Ceza bedeli yasak'
    Tüketicilerin 12 ayın üzerindeki taahhütlerde istediği an ceza bedeli ödemeden vazgeçebileceğinin altını çizen Ağaoğlu, son dönemde uzun vadeli taahhütler konusunda tüketici hakem heyetlerine gelen şikayetlerde artış olduğunu, ancak tüketicilerin çoğunun bu konudaki haklarının farkında olmadığını ifade etti.


    Aydın Ağaoğlu, kullanıcıların adres değişikliklerinde de abonelikleriyle ilgili sorunlar yaşayabildiklerine de değinerek, “Abonenin taşındığı adreste o firmanın altyapısı bulunmayabiliyor. Ancak firmalar bu durumda bile sistemden çıkmak isteyenden ceza ücreti talep ediyor. Oysa bu yasal değil. Bunun da çok mağduru var. Bu konularda tüketici hakkını arayabilir. Ayrıca tüketiciler kendilerinden kaynaklı nedenlerle de aboneliklerini sona erdirmek isteyebilir. BTK'nın yönetmeliğine madde eklettik. Abonelerin taahhütten kendilerinden kaynaklanan nedenlerle caymaları halinde taahhüt sonuna kadar ödemeleri gereken fatura toplamı ile o ana kadar aldıkları indirim toplamından hangisi tüketici lehineyse o bedel talep edilebiliyor” diye konuştu.


    İstediği zaman fesih hakkı var
    6502 sayılı kanunun abonelik sözleşmeleriyle ilgili 52'inci maddesi ise şöyle:
    “..... Tüketici, belirsiz süreli veya süresiz bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme şartlarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır şartlar içeren bir yöntem belirleyemez....”


    'Kanun net, şikâyet edin'
    Aydın Ağaoğlu, verdiği taahhütten vazgeçenlerin firmanın gönderdiği haksız cezalarla ilgili yapması gerekenleri ise şöyle aktardı:
    “ - Uzun süreli aboneliklerde tüketici birinci ya da 13'üncü ayda aboneliğini bitirmek isterse herhangi bir ceza ödemek zorunda değil. Gelen cezanın iptali için tüketici hakem heyetine başvurabilir.
    - Bunun dışında yasaya aykırı bu uygulamadan dolayı Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) şikayette bulunabilir.
    - tuketici@gtb.gov.tr ve tuketici@btk.gov.tr adreslerine mail atılabilir.
    - Burada dikkat edilmesi gereken konu aboneliğin başlangıç tarihinin 28 Mayıs 2014'den sonra başlamış olması. Çünkü yasa bu tarihte yürürlüğe girdi.
    - Kanun net ve açık. Firmalar 12 aydan uzun taahhüt veremez.”


    'Esaret gibi görülmemeli'
    Türkiye'de çoğu hizmetin uzun vadeli aboneliklerle alındığına da işaret eden Aydın Ağaoğlu, şu bilgileri verdi: “Hizmetlerin yüzde 70'i uzun vadeli taahhütle alınıyor. Türkiye'de 72 milyon cep telefonu, 45 milyon internet, 13 milyon sabit telefon, 7.5 milyon uydu abonesi var. Çoğu elektronik haberleşmede. Ürün ve hizmetleri de biraz daha makul fiyata alabilmek için taahhüte giriyoruz. Çünkü daha indirimli oluyor. Ama bu tüketicinin esareti anlamına gelmiyor. Bundan vazgeçme hakkı var.”

    Milliyet

    Aslında cevap yazarken beni sanki bu ücret politikalarını destekliyormuş gibi yaftalayacağınızı tahmin etmiştim, yanılmamışım. Sağlık olsun.

    Yasalar benim gibiler tarafından yazılsa idi emin olun çok daha güllük gülistanlık olurdu her yer. En başta herkese okuduğunu anlayabilecek kadar eğitimi zorunlu kılardım.

    Ben ücret politikasından bağımsız olarak, sadece taahhütname/sözleşme/hukuk çerçevesinde yanıt yazıyorum. Taahhütnamenin mantığının doğru ve bozulması halinde uygulanan yaptırımların hukuken doğru olduğunu savunuyorum. Spesifik olarak bir şirket, bir kampanya vs. belirtmiyorum, genel konuşuyorum. Yazdıklarımdan uygulanan ücret politikasının adil olduğu ya da 100 liralık modemi 250 liraya satmalarını desteklediğim sonucu çıkmıyor. Bundan ben de şikayet ediyorum. Yıllardır yazdığım binlerce mesajıma geri dönüp bakabilirsiniz üşenmezseniz.

    İnsanları ben değil, "ekstra ücret ödemeden iptal edebilirsiniz, yasa çıktı" diyen arkadaşlar yanlış yönlendiriyor (elbette ki iyi niyetle). Ben sadece forumu takip edenlere "buradan da gol yemeyin, taahhüdü iptal ederseniz ceza yersiniz ve hukuken hiçbir şey yapamazsınız" diyorum. Dediğim gibi, denemesi bedava... Belki dava açar kazanır, emsal oluşturursunuz.

    Bahsettiğiniz Dsmart taahhüdü epeyce can acıtıymış. Ama eminim ki taahhütnamede/sözleşmede ücretler yazıyordur. Yazmak zorundadır. Yazmıyorsa dava açın zaten, hiç vakit kaybetmeyin, bence kazanırsınız.

    İmzaladan önce herkes taahhütnameyi/sözleşmeyi tamamen ve iyice okusun. İnternet aboneliğinin yanında bir cihaz da alır ve taahhüdü iptal ederseniz, bu cihazı da maalesef aboneye tabiri caizse "kilitliyorlar". Ve fakat bunun bedeli de (her ne kadar gerçekçi olmasa da) muhakkak sözleşmede yazıyordur.

    Cezasız iptal ettiremezsiniz, 12 ayı doldurunca cezasız iptal vs. bunlara inanmayın. Yoksa taahhüdün bir esprisi olmazdı değil mi? Aslında tahsil edilecek olan ücretin adı "ceza" değil, sadece şimdiye kadar yararlandığınız indirimleri geri alıyorlar ki gayet mantıklı. Söz gelimi normal tarife 50 lirayken siz taahhüt verdiğiniz için 40 lira ödüyorsanız, ayda 10 lira indirim alıyorsunuz demektir. 3 ay kullandıktan sonra iptal ettirmek istediğinizde iki hesap yapılır ve karşılaştırılır. 3 ay boyunca aldığınız toplam (söz gelimi) 30 lira indirim / kalan 21 ayın toplam fatura toplamı (21x40=840 lira). Hangisi küçükse onu ödersiniz yani verdiğim örnekte 30 lira ödersiniz. Siz kendi faturanızdan ve indirimsiz tarife fiyatından aynı şeyi kendiniz için hesaplayabilirsiniz.

  • Yarbay
    7599 Mesaj
    modem falan aldın mı?
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    517 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew



    modem falan aldın mı?



    Hayır modem almadım. Kurulum da yapmadılar. Evimde hazır sistem kuruluydu. TTNet'ten geçtim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7599 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Çırak Web Master

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew



    modem falan aldın mı?



    Hayır modem almadım. Kurulum da yapmadılar. Evimde hazır sistem kuruluydu. TTNet'ten geçtim.

    Alıntıları Göster
    100 liraya yakın bir para isterler
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3659 Mesaj

    Cezasız iptal ettiremezsiniz, 12 ayı doldurunca cezasız iptal vs. bunlara inanmayın. Yoksa taahhüdün bir esprisi olmazdı değil mi? Aslında tahsil edilecek olan ücretin adı "ceza" değil, sadece şimdiye kadar yararlandığınız indirimleri geri alıyorlar ki gayet mantıklı. Söz gelimi normal tarife 50 lirayken siz taahhüt verdiğiniz için 40 lira ödüyorsanız, ayda 10 lira indirim alıyorsunuz demektir. 3 ay kullandıktan sonra iptal ettirmek istediğinizde iki hesap yapılır ve karşılaştırılır. 3 ay boyunca aldığınız toplam (söz gelimi) 30 lira indirim / kalan 21 ayın toplam fatura toplamı (21x40=840 lira). Hangisi küçükse onu ödersiniz yani verdiğim örnekte 30 lira ödersiniz. Siz kendi faturanızdan ve indirimsiz tarife fiyatından aynı şeyi kendiniz için hesaplayabilirsiniz.
    |
    |
    Çırak Web Master kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Onbaşı
    38 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: igorparker

    Cezasız iptal ettiremezsiniz, 12 ayı doldurunca cezasız iptal vs. bunlara inanmayın. Yoksa taahhüdün bir esprisi olmazdı değil mi? Aslında tahsil edilecek olan ücretin adı "ceza" değil, sadece şimdiye kadar yararlandığınız indirimleri geri alıyorlar ki gayet mantıklı. Söz gelimi normal tarife 50 lirayken siz taahhüt verdiğiniz için 40 lira ödüyorsanız, ayda 10 lira indirim alıyorsunuz demektir. 3 ay kullandıktan sonra iptal ettirmek istediğinizde iki hesap yapılır ve karşılaştırılır. 3 ay boyunca aldığınız toplam (söz gelimi) 30 lira indirim / kalan 21 ayın toplam fatura toplamı (21x40=840 lira). Hangisi küçükse onu ödersiniz yani verdiğim örnekte 30 lira ödersiniz. Siz kendi faturanızdan ve indirimsiz tarife fiyatından aynı şeyi kendiniz için hesaplayabilirsiniz.
    24 Mayıs 2014 sonrası taahhüt yaptırdığınız için ceza ödemeksizin iptal ettirebilirsiniz. Detaylar için bulunduğunuz bölgeye en yakın tüketici hakem heyetine başvurun lütfen.
    _____________________________




  • Yarbay
    3003 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetNadir



    24 Mayıs 2014 sonrası taahhüt yaptırdığınız için ceza ödemeksizin iptal ettirebilirsiniz. Detaylar için bulunduğunuz bölgeye en yakın tüketici hakem heyetine başvurun lütfen.



    bilginiz varsa bu konuyu biraz açarmısınız.



    eğer dediğiniz doğruysa çok önemli bi konu bu
    _____________________________
  • Onbaşı
    38 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Xtracer



    quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetNadir



    24 Mayıs 2014 sonrası taahhüt yaptırdığınız için ceza ödemeksizin iptal ettirebilirsiniz. Detaylar için bulunduğunuz bölgeye en yakın tüketici hakem heyetine başvurun lütfen.



    bilginiz varsa bu konuyu biraz açarmısınız.



    eğer dediğiniz doğruysa çok önemli bi konu bu

    Tüketici Hakem Heyetlerine bile gerek kalmadan şurada bahsedilene göre taahhüt süresi dolmaksızın ceza ödemeden iptal yaptıranlar var. Hatta şuradaki konuda 3. mesajı okuyabilirsiniz.http://forum.donanimhaber.com/m_93072672/tm.htm ve 6502 sayılı kanuna göre bu bahsettiğim gerçekleştiriliyor. Eğer Mayıs 2014 sonrası bir tahhüdünüz varsa ve bu tahhüdünüzden vazgeçmek istiyorsanız herhangi bir ceza ödemeden ayrılmanız yasal hakkınız.





    Bence;

    - zaten bu durum anayasaya aykırıydı.

    - zaten firmaların verdikleri tahhütlü fiyatlar normal hizmet fiyatları, taahhütsüz fiyatlar sadece cazibe oluşturması için konulmuş müthiş bir pazarlama taktiğinin ürünü

    - yani firmalara yapılan herhangi bir haksızlık yok, tam tersine hukuken(!) gasp edilen hakkımız geri verilmiş oldu.



    --

    Ayrıca bugün tahhüdümü iptal ettirmek için görüştüğüm türk telekomdan olumsuz yanıt alınca, tüketici hakem heyetini aradım ve net bir şekilde şunu söyledikler, eğer taahüdünüz ocak 2014 değilde mayıs sonrası mesela nisan 2014 olsaydı rahatlıkla iptal edebilirdiniz, ne yazıkki yasa geriye dönük yapılan sözleşmeleri kapsamıyor.



    --



    Size tavsiyem öncelikle taahhüdünüzü cezasız iptal ettirmek istediğinizi ve 6502 sayılı kanuna göre bu yasal hakkım demenizi tavsiye ederim. Aksini iddia ederler ise, görüşmeyi yaptığınız günü ve saatini not alarak tüketici hakem heyetine başvurmanızı ve size verilen sonuç belgesini türk telekom (ya da diğer taahhüt verdiğiniz firmalardan biri olabilir) yetkililerine fotokopisini vermenizi tavsiye ederim, tabi arada geçen sürede faturalarınızı falan aksatmayın. Tüketici hakem heyetine başvurduğunuz güne göre ücret iadesi bile isteyebilirsiniz.



    Piyasada gerçekten iyi olan kazanacak.



    ---



    Tüm söylediklerim dışında resmi kaynak:



    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm ( 6502 Sayılı Kanun) 52. Maddenin 4. Bendi size benim söylediklerimi kanıtlayacaktır. Saygılar.
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    4 Not

    cezasız iptal ettiremezsin 24 ay sözleşme yapmanın sebebi orada kalacagını ispatlamandır sen süre dolmadan çıkmak istediğin için kullandıgın ayların indirimleri toplanır varsa extra modem bağlantı aktivasyon ücretleride hesaplanıp toplam ceza bedeli + fatura şeklinde size gönderilir bunlarda tahimi fiyat 200 300 tl arasında bişey olacaktır
    |
    |
    Çırak Web Master kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    3659 Mesaj
    MehmetNadir uzun uzun yazmış ama cezasız iptal ettiremezsiniz, çok net. Taahhüdün doğasına, hukuka ve mantığa aykırı.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    3003 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: igorparker

    MehmetNadir uzun uzun yazmış ama cezasız iptal ettiremezsiniz, çok net. Taahhüdün doğasına, hukuka ve mantığa aykırı.
    MehmetNadir dostum keşke yazdıkların doğru olsa,ama hiç mantığa sığmıyor.taahhüt olayı yasal olarak geçersiz olsa,ttnet vb.gibi çakal firmalar farklı metodlar uygular yine soyarlar bizi.yine kindilerine bizi bağlatmayı bi şekilde mecbur kılarlar.sistemde açıktan çok ne var ki
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    38 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Xtracer

    MehmetNadir dostum keşke yazdıkların doğru olsa,ama hiç mantığa sığmıyor.taahhüt olayı yasal olarak geçersiz olsa,ttnet vb.gibi çakal firmalar farklı metodlar uygular yine soyarlar bizi.yine kindilerine bizi bağlatmayı bi şekilde mecbur kılarlar.sistemde açıktan çok ne var ki

    Alıntıları Göster
    Evet taahhüdün doğasına aykırı gibi duruyor ama taahhüt ile bizim tercihlerimizi ipotek altına altına almak zaten mantıksızdı. Bu bahsettiğimiz konu gelişmiş ülkelerde aynen benim söylediğim gibi işlemekteydi. Ve mayıs 2014 sonrası aynen söylediğim gibi. Bu konuda kurumsal hattımızda mayıs 2014 öncesi taahhüdümüz vardı iptal ettiremedim ama ev hattımı hafta içi bu kanuna dayaranak iptal ettirme girişiminde bulunacağım (mayıs 2014 sonrası 2 yıllık taahhüt ile bağlatmıştım). Sonucu ve yaşadıklarımı burada yazacağım bakalım ne olacak. Bu çok önemli bir konu ve bu kanunda bir sürü başka madde var tüketici lehine mesela banka kredilerindeki dosya masrafları gibi durumlar artık kanun ile garanti altına alınmış. İsterseniz verdiğim resmi gazete bağlantısını okuyabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MehmetNadir -- 21 Şubat 2015; 13:49:46 >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    606 Mesaj

    Sonucu bekliyoruz hocam yazmayı unutma.
    |
    |
    MehmetNadir kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    3659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AceVenturA

    Sonucu bekliyoruz hocam yazmayı unutma.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar Mayıs ayında çıkan kanun "abonelik sözleşmeleri" ile ilgili. Taahhütname başka şey, sözleşme başka şey. Bizim ISS'lere verdiğimiz taahhüt, sözleşmenin bir parçasıdır. Taahhütün esprisi bize indirim sağlaması malum. Söz gelimi 10 liralık hizmeti, taahhüt verdiğimiz takdirde 8 liraya alıyoruz. Taahhüdü bozarsak bir "ceza" ödemiyoruz zaten, sadece aradaki 2 liralık indirimi ve varsa kurulum-aktivasyon gibi bedava verilen hizmetlerin bedelini alıyorlar. Eğer taahhüdünüz olmamasına rağmen Ttnet'le aranızdaki sözleşmeyi feshederseniz, yani aboneliğinizi sonlandırırsanız, Ttnet'in sizden herhangi bir ücret tahsil etmemesi adına alınmış bir karar bu. Zaten Ttnet böyle bir ücret istemiyor. Demek ki abonelik sözleşmesini dahi feshedince ceza tahakkuk ettiren şirketler var ki tüketiciyi korumak için böyle bir karar alınmış. Ama dediğim gibi taahhüt başka şey. Bu karar taahhüt iptallerini kapsamıyor.



    Aldığınız indirimleri geri vermeden (yani bizim deyişimizle "ceza" ödemeden) taahhüdü iptal edemezsiniz. Münferit örnekler vardır belki, bilemiyorum ama bunu genellemek doğru olmaz. Yoksa sürekli taahhüt verip, indirim alıp 3-5 ay sonra kafamıza göre kim daha ucuzsa ona geçelim... Mantığınız alıyor mu?




  • Onbaşı
    28 Mesaj

    Yasayı okumadan yorum yapmayın bari, yasada 1 seneden sonra diyor, 3-5 ay sonra tabiki kafana göre iptal edemezsin. Ama insanları 2 yıl 3 yıl rehin almanında bir mantığı yok.
    |
    |
    igorparker kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    3659 Mesaj

    Yasa sözleşmelerle ilgili, taahhütname başka bir şey. O kadar yazdık ama okunmuyor herhalde.



    İnsanlar rehin alınmıyor. Taahhütname her iki tarafın imzaladığı bir evrak. Kimse insanların kafasına silah dayayıp zorla imzalattırmıyor. Öte yandan taahhüt tek taraflı olarak feshedilemez bir şey değil. Paşa gönlünüz isterse bozarsınız. Ama elbette ki hür iradenizle imzaladığınız taahhutnamede yazan cezai şartlara katlanmak zorunda kalırsınız. Okumadan imzalıyorsanız bilemeyeceğim…



    Adı üstünde; taahhüt! Bir şey taahhüt ediyorsunuz yani söz veriyorsunuz ama işinize gelmediği anda "yeaaa zaten mantığı yoktu.." deyip tek taraflı taahhüdü bozuyor ve aldığınız indirimleri geri ödemek istemiyorsunuz. Şimdi bu etiğe ve hukuğa uygun mu sizce? Mantığı yok derken? Mantığı şu; taahhüdünüzü bozmayacağınıza dair söz veriyorsunuz, adamlar da size indirim yapıyor. Mantıksız mı şimdi bu?



    Kaldı ki taahhüt iptalinde şirketler sizin evinizi arabanızı haczetmiyor. Altı üstü verdiğiniz ama tutmadığınız "söz" karşılığında uyguladıkları indirimleri geri istiyorlar, yani taahhüt vermemiş abonelerle aynı seviyeye getiriyorlar. Dediğim gibi; mantığa, hukuğa ve etiğe son derece uygun. Yok "ben taahhüdümü bozar, aldığım indirimleri de geri ödemem arkadaş" diyorsanız denemesi bedava. Koca koca şirketlerin hukuk departmanları herhalde hukuka uygun sözleşme/taahhütname hazırlıyordur diye düşünüyorum.



    Taahhüdü bozmak durumunda kalabilecek arkadaşlar taahhüt vermesin. Çok basit.



    Düzeltme: yazım hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi igorparker -- 15 Nisan 2015; 11:03:56 >
    |
    |
    muratmoon kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    517 Mesaj
    Ocak ayı bitmeden kapattırdım. Faturalar hariç 171 TL para ödedim.



    Rezalet bir firma. Uzak durun.



    Bunu söylememin sebebi, Ocak ayı başlarında arayıp sordum toplam ne kadar öderim kapatınca diye. 127 TL civarı birşey söylendi. Fakat o ayın faturasını yatırdım sonuçta, ay sonuna kadar kullanırsam bedel değişir mi dedim. Temsilci bana aynen şunu dedi. "Bu ay sonuna kadar telefon görüşmesi yaparsanız üzerine o eklenir, onun dışında diğer aya atlamadığı sürece fiyat değişmeyecektir." dedi. Ay sonunda aradığımda 171 TL ödenek çıktı. (Fatura hariç.) Konuyla ilgili ses kaydı incelemesi talep ettim. 2 ay boyunca oyaladılar. Defalarca aradım, inceleme aşamasında denildi. Sonra kapatmışlar şikayet kaydımı kafalarına göre. Tekrar açtım, 10 gün sonra arayıp ulaşamadık diye gene kapatmışlar. (Telefonumda cevapsız çağrı yoktu.) Gene açtım şikayet kaydı. Toplamda yaklaşık 3 ay süren mücadele sonucu luzumsuz bir temsilci aradı, detaylı incelemenizi yaptım, haklı odanızda size ödeme yapamayız kusura bakmayın dedi. Ben kudurdum, o kadar zaman oyalandım, %100 haklı olduğum halde düştüğüm durum bu. Adam kapattı telefonu.



    Sonuç olarak bulaşmayın! Sorun yaşadığınızda muhattap bulunmuyor.



    Forumda aratırsanız bulursunuz TTNet'ten geçiş sürecimi de anlattım. Memnundum, taaki sorun yaşayana kadar!



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Onbaşı
    28 Mesaj

    Neyse ki yasalar sizin gibi insanlar tarafından yazılmıyor.



    Ben taaahüt veriyorum evet ama ücretler ne yazık ki o taahhüt de belirtilmiyor. Firma kafasına göre uyduruyor.



    50TL adsl veriyorum ama gerçek ücreti 100TL diyor. Gerçek ücretinin 100TL olmadığını kendi de biliyor. O rakamların hepsi sizin iptal etmenizi caydırmak için uydurulan ücretlerden başka bişey değil.



    Biz superonline fiber aldık dsmart hediyeli, dsmart ücreti olarak 600TL indirim göstermişler. Bu senin aklın alıyorsa seninle tartışmamız zaten mümkün değil. Kim 600TL dsmarta ücret ödemiş de firma bunu indirim yapmış gibi bana yansıtıyor. Kesinlikle mantığa hukuğa ve etiğe uygun değil.



    Eğer dsmart bana 1 tane 600TL para ödeyen müşteri göstersin ben kabul edecem, ayda 50TL ödeyecek dsmart için. Hem de en basit paketine.



    Ben avukat değilim, eğer siz de avukat değilseniz bırakalım yasanın ne dediğine tüketici hakem heyetleri karar versin, burada boş yere insanları caydırıp korkutmaya çalışmayın.
    igorparker kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yarbay
    3659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: muratmoon

    Neyse ki yasalar sizin gibi insanlar tarafından yazılmıyor.



    Ben taaahüt veriyorum evet ama ücretler ne yazık ki o taahhüt de belirtilmiyor. Firma kafasına göre uyduruyor.



    50TL adsl veriyorum ama gerçek ücreti 100TL diyor. Gerçek ücretinin 100TL olmadığını kendi de biliyor. O rakamların hepsi sizin iptal etmenizi caydırmak için uydurulan ücretlerden başka bişey değil.



    Biz superonline fiber aldık dsmart hediyeli, dsmart ücreti olarak 600TL indirim göstermişler. Bu senin aklın alıyorsa seninle tartışmamız zaten mümkün değil. Kim 600TL dsmarta ücret ödemiş de firma bunu indirim yapmış gibi bana yansıtıyor. Kesinlikle mantığa hukuğa ve etiğe uygun değil.



    Eğer dsmart bana 1 tane 600TL para ödeyen müşteri göstersin ben kabul edecem, ayda 50TL ödeyecek dsmart için. Hem de en basit paketine.



    Ben avukat değilim, eğer siz de avukat değilseniz bırakalım yasanın ne dediğine tüketici hakem heyetleri karar versin, burada boş yere insanları caydırıp korkutmaya çalışmayın.

    Alıntıları Göster
    Aslında cevap yazarken beni sanki bu ücret politikalarını destekliyormuş gibi yaftalayacağınızı tahmin etmiştim, yanılmamışım. Sağlık olsun.



    Yasalar benim gibiler tarafından yazılsa idi emin olun çok daha güllük gülistanlık olurdu her yer. En başta herkese okuduğunu anlayabilecek kadar eğitimi zorunlu kılardım.



    Ben ücret politikasından bağımsız olarak, sadece taahhütname/sözleşme/hukuk çerçevesinde yanıt yazıyorum. Taahhütnamenin mantığının doğru ve bozulması halinde uygulanan yaptırımların hukuken doğru olduğunu savunuyorum. Spesifik olarak bir şirket, bir kampanya vs. belirtmiyorum, genel konuşuyorum. Yazdıklarımdan uygulanan ücret politikasının adil olduğu ya da 100 liralık modemi 250 liraya satmalarını desteklediğim sonucu çıkmıyor. Bundan ben de şikayet ediyorum. Yıllardır yazdığım binlerce mesajıma geri dönüp bakabilirsiniz üşenmezseniz.



    İnsanları ben değil, "ekstra ücret ödemeden iptal edebilirsiniz, yasa çıktı" diyen arkadaşlar yanlış yönlendiriyor (elbette ki iyi niyetle). Ben sadece forumu takip edenlere "buradan da gol yemeyin, taahhüdü iptal ederseniz ceza yersiniz ve hukuken hiçbir şey yapamazsınız" diyorum. Dediğim gibi, denemesi bedava... Belki dava açar kazanır, emsal oluşturursunuz.



    Bahsettiğiniz Dsmart taahhüdü epeyce can acıtıymış. Ama eminim ki taahhütnamede/sözleşmede ücretler yazıyordur. Yazmak zorundadır. Yazmıyorsa dava açın zaten, hiç vakit kaybetmeyin, bence kazanırsınız.



    İmzaladan önce herkes taahhütnameyi/sözleşmeyi tamamen ve iyice okusun. İnternet aboneliğinin yanında bir cihaz da alır ve taahhüdü iptal ederseniz, bu cihazı da maalesef aboneye tabiri caizse "kilitliyorlar". Ve fakat bunun bedeli de (her ne kadar gerçekçi olmasa da) muhakkak sözleşmede yazıyordur.




  • Binbaşı
    1159 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: igorparker

    Aslında cevap yazarken beni sanki bu ücret politikalarını destekliyormuş gibi yaftalayacağınızı tahmin etmiştim, yanılmamışım. Sağlık olsun.



    Yasalar benim gibiler tarafından yazılsa idi emin olun çok daha güllük gülistanlık olurdu her yer. En başta herkese okuduğunu anlayabilecek kadar eğitimi zorunlu kılardım.



    Ben ücret politikasından bağımsız olarak, sadece taahhütname/sözleşme/hukuk çerçevesinde yanıt yazıyorum. Taahhütnamenin mantığının doğru ve bozulması halinde uygulanan yaptırımların hukuken doğru olduğunu savunuyorum. Spesifik olarak bir şirket, bir kampanya vs. belirtmiyorum, genel konuşuyorum. Yazdıklarımdan uygulanan ücret politikasının adil olduğu ya da 100 liralık modemi 250 liraya satmalarını desteklediğim sonucu çıkmıyor. Bundan ben de şikayet ediyorum. Yıllardır yazdığım binlerce mesajıma geri dönüp bakabilirsiniz üşenmezseniz.



    İnsanları ben değil, "ekstra ücret ödemeden iptal edebilirsiniz, yasa çıktı" diyen arkadaşlar yanlış yönlendiriyor (elbette ki iyi niyetle). Ben sadece forumu takip edenlere "buradan da gol yemeyin, taahhüdü iptal ederseniz ceza yersiniz ve hukuken hiçbir şey yapamazsınız" diyorum. Dediğim gibi, denemesi bedava... Belki dava açar kazanır, emsal oluşturursunuz.



    Bahsettiğiniz Dsmart taahhüdü epeyce can acıtıymış. Ama eminim ki taahhütnamede/sözleşmede ücretler yazıyordur. Yazmak zorundadır. Yazmıyorsa dava açın zaten, hiç vakit kaybetmeyin, bence kazanırsınız.



    İmzaladan önce herkes taahhütnameyi/sözleşmeyi tamamen ve iyice okusun. İnternet aboneliğinin yanında bir cihaz da alır ve taahhüdü iptal ederseniz, bu cihazı da maalesef aboneye tabiri caizse "kilitliyorlar". Ve fakat bunun bedeli de (her ne kadar gerçekçi olmasa da) muhakkak sözleşmede yazıyordur.

    Alıntıları Göster
    selamlar umarım içinizden görenler olur.

    ben taahütü 5 mayıs 2014 te yaptırmıştım

    19 gün fark var yasayla.sizce 6502den yararlanabilir miyim ?
    |
    |
    _____________________________




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
son dakika
Masal
üniversite
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,505
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.