< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir > |
Bildirim
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir > |
Hiç bir marka, tüm parçalarını kendisi üretmiyor, fasoncular bu iş için var. Ama üreticinin aynı olması, marka farkını ortadan kaldırmıyor. İzmir'de bilgisayar ağı kurduğum bir tekstil fabrikasında, Levis üretiliyordu, üreticinin kendi kalite kontrolü dışında bir de Levis'ın anlaştığı bir kalite kontrol firması daha vardı, daha sonra Hollanda'dan biri gelip sondaj metoduyla kontrol edip nihai kontrol için Levis'a gönderilmesine onay veriyordu. Onaydan geçmeyen kotlar, defolu diye etiketlenirken, fazla üretimler, sadece üretici kalite kontrol verileriyle, başka bazı markalara satılıyordu. Fazla üretimin, ihtiyat adıyla yapıldığını ama biraz fazla ihtiyat payı bırakıldığını söylemeliyim. Levis'a sadece 2 bin kotun gittiği bir partide, 9 binden fazla üretim fazlası vardı.
Diğer sektörlerde de, diğer ülkelerde de durum aynı: tamamen aynı tasarıma sahip olan ve aynı fabrikada üretilen 8800GT'lerden Leadtek'in üretim kalitesi, Zotac'tan bariz daha iyiydi. Leadtek, vidaları bile nikelle kaplamıştı. Bu da İzmir'deki bir fabrikadan bir örnek: 16 dişli PSA yağ pompası mili için PSA standardı, +-2 diş iken, Ford için +-3, Mercedes için 0. Audi'nin motor tasarımı, bu milin diş hatasını anlamsız kılıyor, bu yüzden hatalı uretilse bile kullanılabilir, buna rağmen Audi V8 motorlarında elle kalite kontrol ve elle duzeltme ile 0 hata olduğu anlaşılan parçalar kullanılıyor. Mercedes, metal parçaların taşınmasında bile poliüretan köpükten yuvalar kullanıyor. Hepsinde kullanılan mil aynı marka-model, ama aynı kalitede değil. |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi STND -- 8 Temmuz 2020; 11:38:0 > |
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |