Şimdi Ara

230 bin küsür tl ye corsa ultimate mi yoksa corolla dream mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Evet. Gerçekten de forumda bir 308 çetesi türedi.


    Psikososyal sebeplerini belemesem de zaman zaman forumda bu tür marka/model öne çıkarma çabalarına denk geliyoruz.


    Bir Toyota'cı olarak artık Toyota'nın dizeli bitirdiği gibi atmosferik motoru da bitirdiğine tanık oluyoruz. Yukarıda bir forumdaşın belirttiği gibi bu yeni motora LPG uygulanabiliyor. Ancak hem kit daha pahalı hem de arıza çıkarma oranı çok daha yüksek. Ayrıca sanıyorum LPG ile bir miktar benzin de tüketiyor ki amacın ekonomi yapmak olduğu operasyonda bu durum hedeften şaşılıyor demektir.


    Toyota alacaksanız Turbo veya Hybrid modellerine bakmalısınız.


    Onların da sanıyorum fiyatları bu kıyasta durumu değiştiriyor.


    Bu şartlar altında, Corsa'nın karşısına Kia Rio ve Hyundai İ20'yi koyarak kıyaslama yaparsanız daha objektif sonuçlara ulaşırsınız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: autindustry

    308 ile 208.i kiyaslayip, uydurma 208.in (corsa) daha iyi oldugunu mu soyluyorsunuz hocam


    Daha iyi oldugu seyi soyleyeyim. Birincisi corsa daha yeni gorunumlu bir model. Ikincisi tr.deki halihazirda opel adina varolan alman arabasi algisinin ekmegini yemeye calisiyorlar



    Alıntıları Göster

    308 artık Her anlamda güncelliğini yitirmiş bir model zaten yürüyen aksam rafineligi iyi değil hissiyati leondan hiç farklı değil c segmentinde ortalamanin altinda modeller bunlar 308-208 kiyasi bana benzer motor şanzıman speclerinde polo -leon kiyasini hatirlatiyor fiyatları çok yakındı ama insanlar gidip leon yerine poloda aliyordu öyle olsa polonun hiç satilmamasi lazim demekki uzerine birşeyler koyulmuş ki b segmenti ile c segmentini ayni fiyata satılabiliyor


    Ben mercedeste volvoda bmw de hatta birçok markada bi alt segmenetin ayni motor şanzıman kombinasyonunda bir ust segmentle ayni fiyat olduğunu görmedim biraz düşününce zaten sonuç ortaya çıkıyor demekki corsada birşeyler daha iyi yapılmışki 308 e göre bu fiyatlar isteniyor.


    308 iyi araba ama passatla golfle a3 le mercedes a ile kiyaslayinca insanlarin kafasinda değişik bir algi oluştu yani bu araba kimse kusura bakmasin bu araçlara rakip olamaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet Serdar K.

    Evet. Gerçekten de forumda bir 308 çetesi türedi.


    Psikososyal sebeplerini belemesem de zaman zaman forumda bu tür marka/model öne çıkarma çabalarına denk geliyoruz.


    Bir Toyota'cı olarak artık Toyota'nın dizeli bitirdiği gibi atmosferik motoru da bitirdiğine tanık oluyoruz. Yukarıda bir forumdaşın belirttiği gibi bu yeni motora LPG uygulanabiliyor. Ancak hem kit daha pahalı hem de arıza çıkarma oranı çok daha yüksek. Ayrıca sanıyorum LPG ile bir miktar benzin de tüketiyor ki amacın ekonomi yapmak olduğu operasyonda bu durum hedeften şaşılıyor demektir.


    Toyota alacaksanız Turbo veya Hybrid modellerine bakmalısınız.


    Onların da sanıyorum fiyatları bu kıyasta durumu değiştiriyor.


    Bu şartlar altında, Corsa'nın karşısına Kia Rio ve Hyundai İ20'yi koyarak kıyaslama yaparsanız daha objektif sonuçlara ulaşırsınız.

    Artik manifold enjeksiyonlu motor piyasada kalmiyor hocam. Civicin de 2022 kasasi ile birlikte, lpg uyumu kalmayacak gibi gorunuyor


    Dolayisiyla toyotanin rekabette bir kaybi olmayacaktir. Aslinda pek de bir kari olmayan, lpg.den yavas yavas uzaklasmamiz icap ediyor. Yeni motorlar zaten ortalama 6.5 litre bantlarinda tuketim sunuyorlar


    Lpg takip, yeni motorlarda anca 1.5 litre benzine denk gelecek sozde tasarruflara gerek yok. Eski motorlara lpg takinca zaten, yeni motorlarin benzinli tuketimiyle kafa kafaya geliyorlar


    B segment giris atmosferik modelleri, hyundai-kia 1.4 100 bg atmosferik motorlari ve renault 1.0 tce 90 beygir motoru disinda manifold enjeksiyonlu arac neredeyse kalmiyor. Bunun icinde de lpg.ye en elverisli olani hyundai-kia 1.4 atmosferik motoru. Rio, stonic ve i20 disinda pek secenek yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    308 artık Her anlamda güncelliğini yitirmiş bir model zaten yürüyen aksam rafineligi iyi değil hissiyati leondan hiç farklı değil c segmentinde ortalamanin altinda modeller bunlar 308-208 kiyasi bana benzer motor şanzıman speclerinde polo -leon kiyasini hatirlatiyor fiyatları çok yakındı ama insanlar gidip leon yerine poloda aliyordu öyle olsa polonun hiç satilmamasi lazim demekki uzerine birşeyler koyulmuş ki b segmenti ile c segmentini ayni fiyata satılabiliyor


    Ben mercedeste volvoda bmw de hatta birçok markada bi alt segmenetin ayni motor şanzıman kombinasyonunda bir ust segmentle ayni fiyat olduğunu görmedim biraz düşününce zaten sonuç ortaya çıkıyor demekki corsada birşeyler daha iyi yapılmışki 308 e göre bu fiyatlar isteniyor.


    308 iyi araba ama passatla golfle a3 le mercedes a ile kiyaslayinca insanlarin kafasinda değişik bir algi oluştu yani bu araba kimse kusura bakmasin bu araçlara rakip olamaz



    Alıntıları Göster

    Bantlardan son inen araclar hep indirimli ve en guzel versiyonlar olmustur hocam. Alani da zarar ettirmez. 308 icin de su an bu durum yasaniyor


    Passatla kiyaslanmaz, segment farkli. Golf ile kiyaslanir. A3 ile de kiyaslanir ama fiyatlarindan da belli oldugu uzere, pek cok konuda yakin sonuc vermesine ragmen a3.ten geride kalacaktir


    Bu arada tavsiye isteyen bir kisiye, 350.ye 1.5 tsi bos passat alacagina; hacme ihtiyacin yoksa 230.a 1.2 130 bg eat8 308 allure sport.a da bakabilirsin demek yerinde bir tavsiyedir. Passatla 308 bu manada kiyaslanmissa yanlis bir durum yok. Ancak 308, her turlu passattan iyidir diyen birini gorurseniz direkt bloklayin. Kompakt hatchback ile orta sinif sedan kiyaslanmaz


    308.in, uydurma 208.den kotu oldugu ustteki iki hususu yazdim. 308.in baska bir dezavantaji yok


    1.2 puretechin yagli triger kayisina sahip olmasi bir dezavantaj. Ancak bu hem 308, hem de uydurma 208 icin gecerli




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 14 Ocak 2021; 10:9:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autindustry

    Bantlardan son inen araclar hep indirimli ve en guzel versiyonlar olmustur hocam. Alani da zarar ettirmez. 308 icin de su an bu durum yasaniyor


    Passatla kiyaslanmaz, segment farkli. Golf ile kiyaslanir. A3 ile de kiyaslanir ama fiyatlarindan da belli oldugu uzere, pek cok konuda yakin sonuc vermesine ragmen a3.ten geride kalacaktir


    Bu arada tavsiye isteyen bir kisiye, 350.ye 1.5 tsi bos passat alacagina; hacme ihtiyacin yoksa 230.a 1.2 130 bg eat8 308 allure sport.a da bakabilirsin demek yerinde bir tavsiyedir. Passatla 308 bu manada kiyaslanmissa yanlis bir durum yok. Ancak 308, her turlu passattan iyidir diyen birini gorurseniz direkt bloklayin. Kompakt hatchback ile orta sinif sedan kiyaslanmaz


    308.in, uydurma 208.den kotu oldugu ustteki iki hususu yazdim. 308.in baska bir dezavantaji yok


    1.2 puretechin yagli triger kayisina sahip olmasi bir dezavantaj. Ancak bu hem 308, hem de uydurma 208 icin gecerli



    Alıntıları Göster

    Evet banttan son inen modeller Bir tık daha uygun satılır fakat bir alt segment ile ayni fiyat olacak kadar düşmez fiyatlari genelde zaten 308 in bence en büyük problemi aşırı sesli çalışan ucuz hissettiren arka süspansiyon ve sert ayarlanmış ön süspansiyonu,geometriside limitlerin uzerine cikmaya müsait değil senin için donanım daha önemlidir passata tercih edersin fakat muhendislik kalitesi yuruyen aksam sürüş dinamikleri ergonomi ve konfor olarak 308 passat golf a3 un gerisinde mesela focus passata golfe a3 tercih edilir fakat konfor yoltutus dengesi direksiyon hissiyati limitlerin üzerinde kontrol edilebilirlik vs bir çok muhendislik disiplininde passattan ilerde olduğu için yoksa ergonomi konfor malzeme kalitesi prestij olarak golf ve Passat çok daha iyi.


    Örneğin x kişisi illa denkleme 308 i katacaksa Oncelik donanimsa bir ihtimal 308

    Oncelik sürüş dinamikleri ve suspansiyon konforu ise ford

    Optimim konfor ergonomi malzeme kalitesi için skoda seat harici vag grubu

    Ben anlamıyorum forumda 308 aşırı abartiliyor bu aracla uzun süreler geçirmesem diyeceğim herhalde bu aracin ne c segmentinde ne d segmentinde rakibi yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Evet banttan son inen modeller Bir tık daha uygun satılır fakat bir alt segment ile ayni fiyat olacak kadar düşmez fiyatlari genelde zaten 308 in bence en büyük problemi aşırı sesli çalışan ucuz hissettiren arka süspansiyon ve sert ayarlanmış ön süspansiyonu,geometriside limitlerin uzerine cikmaya müsait değil senin için donanım daha önemlidir passata tercih edersin fakat muhendislik kalitesi yuruyen aksam sürüş dinamikleri ergonomi ve konfor olarak 308 passat golf a3 un gerisinde mesela focus passata golfe a3 tercih edilir fakat konfor yoltutus dengesi direksiyon hissiyati limitlerin üzerinde kontrol edilebilirlik vs bir çok muhendislik disiplininde passattan ilerde olduğu için yoksa ergonomi konfor malzeme kalitesi prestij olarak golf ve Passat çok daha iyi.


    Örneğin x kişisi illa denkleme 308 i katacaksa Oncelik donanimsa bir ihtimal 308

    Oncelik sürüş dinamikleri ve suspansiyon konforu ise ford

    Optimim konfor ergonomi malzeme kalitesi için skoda seat harici vag grubu

    Ben anlamıyorum forumda 308 aşırı abartiliyor bu aracla uzun süreler geçirmesem diyeceğim herhalde bu aracin ne c segmentinde ne d segmentinde rakibi yok



    Alıntıları Göster

    Anliyorum hocam


    308 bence de efsanevi bir arac degil. Ama corsadan her kosulda daha iyi


    Bunun disinda ben araclari fiyatina gore degerlendiriyorum. 230.luk 308.in dengi olacak golf 8, muhtemelen 350-400 bin lira olacak. Ustelik motoru daha gucsuz ve sanzimani eat8 yerine kuru-dsg7 olacak


    Bu acidan su anki fiyatlariyla, 308 cok alinasi bir arac. Fiyati 230 degil de 290 olsa, 308.in adini bile anmazdim. Su an 308 alan, bence dogru bir tercih yapmis olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle şunu belirteyim. Yorumlarda şu dayanıklıdır şu dayanıksızdır benzeri şeyler yazan tuhaf kafa yapısında kişiler türemiş. Bir arabayı temiz kullanırsanız o arabaya hiçbir şey olmaz. Performans istiyorsanız Corsa daha mantıklı olacaktır. 308 önerenler olmuş ki bana kalırsa da mantıklı. Ama kısa süre kullanacaksanız yeni kasası geldiğinde sıkıntı olabilir. Uzun süre kullanacaksanız ise çok verimli olabilir. Son üretim yıllarında arabalar daha sorunsuz oluyor. Haliyle sorun yaşamazsınız. Şimdiden ne alırsanız alın hayırlı uğurlu olsun.

  • B segmen hb vs c segment veya c segment hb vs d segment stationwagon gibibkarsilastirmalar bir tek bana mi garip geliyor arkadaslar.
    Alici olarak ihtiyacini belirlersin ornegin bagaji buyuk olsun: dersin ki corolla civic megane astra ficus dan hangisi?

    Yada dersin ki sehirici rahat araba olsun bagaj cok onemli degil o zaman dokersin tum a ve b segmentleri.
    Ama yukarida da dedigim gibi birbirinden alakasiz araclari karsilastirmayin artik yahu. Universite sinavinda yuksek puan yaptim el mecbur tip yazacaz deyip sonra mutsuz olmayin. İlla ki elinizdeki paraya gore arac bakacaksiniz haklisiniz ama elmayla armutu karistirmayin lutfen.

    Konuya donersek. 230binim olsa puretech herhangi bir arac almam. Segment b okeyse. 180lere fabia,i10 vs190lara pololar i20ler, ibizalar var. İhtiyac neyse bir segment kasa tipi ve sanziman tipi belirlerseniz almak daha kolay olacaktir. Yoksa 230bine eski s class bile var, 7.50 de var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • autindustry A kullanıcısına yanıt

    Hepsine katiliyorum eksigi yok fazlasi var.


    Ama corollanin en buyuk eksigi heyecan uyandirmamasi. Bazen de baymasi. Arabaci adama hitap etmemesi. Corolla kalender bir dost bir ana gibi yaptiginiz cogu seyi tolare eder. Yeri gelir hali sahada sorun yaratmadan kaleci de olur malzemeci de. Ama kaprisli bir forvet oyuncusu kadar deger gormez . Gorev adamidir, sadik bir askerdir. Suprizleri yoktur 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konfor, genişlik, bagaj hacmi isteniyor ise Corolla. CVT sabit devir, değişken hız mantığına göre çalışır. kısaca aracın güç ihtiyacına göre en uygun devri hesaplar, o devirde motoru sabitler ve vites oranını sürekli değiştiredek hızı arttırır. bunun geri dönüşü yakıt ekonomisi ve konfordur. ancak sürüş zevki vermediğini söylüyorlar, ben bir kere kullandım motor sesi gelmediği için hoşuma gitti aslında.


    yeni corolla arkalar bağımsız süspansiyon. motor yeni bir motor ve gördüğüm kadarı ile oldukça gelişmiş bir makine.


    corsa ile corolla kıyaslaması biraz abes. bu konuda tek avantajı ufak boyutu ile şehir içi kullanımı daha rahattır. motoru bir nebze daha az yakar ancak geri kalan herşeyde corolla kıyas götürmez.


    şahsen şehir içi için alınacaksa bile corolla derim.


    308-corolla kıyaslaması, aile için kullanacaksan 308 kesinlikle tavsiye etmem. 1.93 boy var bende arka taraf inanılmaz küçük. sığamadım. arka hacime baktığımda C değil de B+ gibi geldi bana, şahsi değerlendirme olarak söylüyorum. Corolla burada iç hacim olarak 308 ile kıyaslanamaz bile. çok çok daha ferah bir araba. kısaca 308 avrupa kullanıcısı dikkate alınarak tasarlanmış bir araç. 2 kişi ve belki küçük çocuklar için onun haricinde aileler için sıkıntı olabilir.

  • herkes kıyaslamamı abes bulmuş ama beni bu tuhaf kıyaslamaya sokan şey saçma ötv dilimleri.


    %50 bandını geçmeyecek, otomatik vites olacak, performanslı olacak, donanımlı olacak full paket olmasa bile.



    bu kriterlere göre hangi araç alınır? 208 i ve leonu beklemeyi düşünüyorum ama muhtemelen en ucuz otomatik leon %50 lik dilimin üstünde olacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 15 Ocak 2021; 12:37:18 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.