Şimdi Ara

207 ya da 307 almak üzereyim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Aklınıza gelebilecek her şeyde bilgilendirmek için biraz uzun yazacağım.

    2017 Temmuz ayından beri 307 1.6 Benzin / Lpg manuel kullanıcıyım. Dizel araçlara pek ısınamadım desem yalan olmaz. Aracı aldığım kişinin yeri yurdu belli olan bir arkadaş ve aracın geçmişini belgeler ile bana gösteren şeffaf bir kullanıcıydı. Bakımları aksatılmamış, orası burası delinmemiş, sadeliği korunmuş bir araçtı. Bunları neden söylediğimi birazdan anlayacaksınız.

    1- Maalesef 307 otomatiği sorunlu, aslında çözülebilen bir durum ama kronik selenoid valfi arızası var. (ortalama 900 TL diye duymuştum)
    2- Sinyal kolu sağa sinyal verip aniden dönüp topladığınızda sola atıyor. (yenisi 50 TL aliexpress'te)
    3- Tavan kumaşında sarkma olabiliyor, en iyi döşemeci de 500 TL. (Kendiniz bile yapabilirsiniz.)
    4- Arka amortisör takozunu (armutu) belli km de değiştirmeniz gerekiyor. Çünkü çukurdan geçerken ses yapıyor. (İki adet 80 TL)
    5- Şarj dinamo konjektörü revizyon isteyebilir. Bu araçtan araca, kullanıma, yıla göre değişebiliyor. Benim başıma geldi 250 TL ye halledildi.
    6- Arabaya xenon tarzı uygulama yapmak için BSI beyninin oradan delme işlemi yapılıyor ve delinen yerden su alırsa BSI zarar görüyor. Çözümü merceksiz fara xenon takmaya çalışmamak. Zaten ışık dağılıp karşıdakinin gözünü alacağa için yapılmaması gerekiyor.
    7- Lpg li araçlarda AFR ayarı yapılmadığı taktirde, motor arıza ışığını yakıyor. Çünkü LTFT ayarı bozulduğu için araç sürekli hata veriyor. Bunu çoğu kullanıcı kulaktan duyma normal sanıyor. Motor arıza ışığı LPG li 307 de normaldir deniyor. Ayar yaptırmanız şart. (150 TL)

    Bunlardan hariç kronik bir sorunu yok. Elektronik sorun her yeriyle kurcalanan arabada illa ki olacak, 307 ye has bir durum değil.
    Yorumlarda bir arkadaşının arabası yanmış (307 Facebook grubunda da gördüm). Araç büyük ihtimal 1.4 hdi. Yanmasının nedeni turbo üzerinde ısı kalkanı var. Bunun eskimesi durumunda ısı kalkanı alev almış ve motor bölümünde yangın çıkarmış.

    Genel olarak topluyorum. Arabayı aldığımdan beri şarj dinamo konjektörü ve teker bilyası değiştirdim. Bunun haricinde 10.000 km de bir bakımlarını yaptırıyorum. Yağı 5-40 Motul X-cess (PSA sertifikalı) kullanıyorum. Yani kalitesiz bir şeyi araca yaklaştırmıyorum.

    207 daha yeni model. Biraz makyajlanmış iç aksam, 307 den bir tık küçük olması dışında aralarında fazla bir fark bulunmuyor. Bende bu kararsızlıkta kalmıştım ve tercihimi 307 den yana kullandım. Arabamda dijital klima hariç her türlü donanım var (Sunroof dahil). Düzgün bir 307 sizi üzmez. İkisininde grubuna katılıp inceleyin. Aklınıza takılanları sorabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coldblue_ -- 11 Ocak 2019; 17:30:54 >
  • Oğlum bırakın artık Peugeot sorunlu 10 yaşından büyük arabası alınmaz satsafasını. Tamam bende ağır olmasa da söylüyordum almadan önce Fransız hayatta almam diye. Gayet de binilir, ağabeyimdeki Punto'dan daha iyi bir araba. Arada 6(altı) yıl fark olsa dahi.
  • coldblue_ C kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinize kısmen katılıyorum. Aracım evet 1.4 dizel sunroflu modeliydi. Çok memnundum aracımdan. Sinyal kolu arızası, amortisor takozu vs problemlerini bende yaptırmıştım. Yağ olarak sizin gibi Motul kullanıyorum her aracımda ve her 10 binde bakımlarını yaptırıyordum. Turbo keçesindenmi yandı bilemeyeceğim ancak dıştan kontrol ettiğimde yırtık deforme vs birşey yoktu. Olsa kesinlikle değiştirirdim. O paralara binilcek güzel arabalar ama araç ne kadar bakımsız da olsa (ki bakımlıydı) yanma ihtimali gözümü korkuttu ve herkesin gözünü korkutması lazım. En azından 1.4 dizeli için. Yeni aldığım 207 1.6 dizel dynamic 78.000 km son bakım hariç servis bakımlı. Araçta yağmur far sensoru dijital klima var ancak anahtardan cam kapama yok 307 aracımda çok sevdiğim özellikti. İkisi arasında seçim yapacaksanız boyunuz 180 den uzun değilse kesinlikle 207 alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ExTReMee kullanıcısına yanıt
    Yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun, tekerine taş değmesin diyelim. Burası bilgi paylaşılan bir platform olduğu için tarafsızlık önemli diye düşünüyorum. Hacim sorunu yoksa 207 daha mantıklı çünkü modeli yüksek olacak. 207’nin kronik sorunları varsa bizi de aydınlatabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coldblue_ C kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cümlemizin 🙂 kronik olarak yakıtım azaldığında genelde egzost emisyon hatası veriyor ve o an motor lambası yanıyor. Bi kaç gün sonra geçiyor yakıt almış alıyorum. Daha servise götürmedim forumlarda araştırdığım kadarıyla tüm pejoların başına gelmiş ama kimse sorun şu dememiş. Anadolu yakasında iyi bir özel servis varsa göstereceğim yoksa yetkili servise gitmem gerekecek. 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.