< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 15 Mart 2021; 13:45:30 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 15 Mart 2021; 13:45:30 > |
Ya arkadaş bilmiyorsanız konuşmayın Opelde zaten AISIN üretimi çok sorunsuz bir şanzıman var niye değiştirsinler , sizin beğenmeniz için 10.000 km de patlayan çift kavramalı koyması mı gerekiyor
|
On numaea beş yıldız, şimdiki fiyatlara fazla elleşmeseler ne Passat kalır ne Talisman ne Mondeo.
|
Fiyat normal. Vergiler ve kur fazla. Standart Highline Passat 1,6 TDI 181 bin TL olmuş. 3-4 opsiyon alsan 200 bin oluyor. Passat o fiyatın arabası değil kimse kusura bakmasın.
|
Passat'a Hunharca girdiler.
|
Her sey 0-100 degil mi zaten sizi liseliler sizi
|
Bi arabaya 156 bin lira vermek koymuyor da aldığından 5 bin lira ucuza satmak koyuyor adama..
İstiyor ki kendisi aldığı andan itibaren, aracı satan firma zam üstüne zam yapsın, bu da ikinci elde yüksek fiyat isteyebilsin.. E bunu bütün firmalar yapacak.. Aracı 5 bin lira yüksek fiyata sattın.. Gittin başka marka alacaksın, hani sıfırı zamlansın istiyordun ya, yeni alacağın marka da zamlandı.. Ne oldu o senin satarken elde ettiğin 5 bin kar. Ya araba bir tüketilen bir üründür.. Sen sıfır aldığın telefonu, çamaşır makinesini, buzdolabını nasıl "tüh ya zarar ettim" mantığıyla satmıyorsan, arabada da onu yapacaksın.. 3 kuruş kar edeyim diye hem istemediğin markaları alıyorsun hem de açıkça vicdansızlık yapıyorsun... |
Herkese merhaba,
2019 Eylül ayında 2011 model WK grand cherokee mi hangi arabayı alacağıma karar vermeden sattım ve daha sonra buradaki ve diğer forumlardaki yazıları da okuyarak, kullananlarla konuşarak 2017 model insignia grand sport’ ta karar kıldım. Benim gibi araç ararken kararsız olanlara biraz yardımcı olabilmek için karar alma yöntemimi ve aldığım araçla ilgili düşüncelerimi yazarak edindiğim bilgileri aktarmamın doğru olduğunu düşündüm. Öncelikle söylemeliyim ki araç ustası değilim ve otomotiv sektörüyle hiç bir alakam yok. 15 senedir aktif olarak her gün araba kullanıyorum diyebilirim. Citroen’ den BMW’ ye, Jeep’ ten Audi’ ye ve Mercedes’e farklı segmentlerde ve markalarda bir çok arabayı uzun süre kullandım. Açık yüreklilikle söyleyebilirim ki hiç bir marka takıntım yok ve araştırmamı yaptıktan sonra ihtiyaçlarımı karşılayan en ucuz arabayı almakta tereddüt etmem. Kararımı şu şekilde verdim: - Öncelikle eski aracımı satarken Passat alacağım diye piyasaya çıktım. Kullanan arkadaşlarımdan araçlarını ödünç aldım ve kısa süreliğine test ettim. Passat harika bir model. Neredeyse herşey istediğim gibiydi. Ancak forumlarda gezinmeye başlayınca DSG mevzusunun aşamayacağım bir problem olduğunu gördüm. Hedeflediğim araçlar genelde garantisi bitmiş araçlar olduğundan sıkıntı yaşarsam destek bulamayacağımı tahmin ederek DSG şanzımana ait araçları (VW, Seat, Skoda, Audi) tamamen oyun dışı bıraktım. Tekrar söylemeliyim ki bu markaların D segmenti araçları harika, 0 aldığınız sürece. VAG’ ın DSG konusundaki duyarsızlığının acilen değişmesi gerekiyor kanaatimce. - Peugeot 3008 listemdeydi. Test sürüşü de yaptım ancak tahminimden küçük ve içi dar gibi geldi. Bir de yine bazı problemleri olduğunu görünce (direksiyon titremesi) vazgeçtim. - Renault ve Citroen’in daha önceki tecrübelerimden bana uygun araçlar üretmediğini bildiğimden devre dışı kaldı. Benim düşünceme göre bu iki marka mükemmel motorlar yapıyor olsalarda iç aksam kalitesi her arabalarında vasatın altında. Bu durum Peugeot için de geçerli. - Mercedes C serisi tabii ki harika bir araba. Ancak içi bir çocuklu bir aile için bile dar bence. Bunun haricinde bütçemin içine giren kısım 2 seneden eski olduğu için Mercedes’ te elendi. En önemli sebep ise arkadan itişli araçların sürüş güvenliği konusunda çok problemli olduklarına olan inancım. - BMW’ de Mercedes gibi arkadan itişli olduğundan elendi. xDrive’ a bütçe yetmedi. - Toyota’ nın D segmentte bir seçeneği yok(tu). Daha sonra Avensis’ e geçebilirim eğer kriterlerimi karşılarsa. Hibrit Rav4 çok hoşuma gitti ancak 2.7 motorun vergisi imanımı gevretir diye bulaşmadım. - Honda’ nın D segmentte sedanı yok artık Accord olmadığı için. CRV hoşuma gitti ancak dizeli artık getirmeyeceklerinden dolayı 2. El piyasası sıkıntılı olacaktır diye vazgeçtim. Benzinli SUV almaya da elim gitmedi açıkçası. - Mitsubishi ve Subaru’ nun hem sedanları hem de SUV ve crossoverları harika araçlar gördüğüm kadarıyla. Ancak Grand Cherokee’ mi zar zor sattıktan sonra 2. El hacmi biraz daha geniş bir seçenek hedefliyordum. Ayrıca yedek parça ve servis konusunda da sıkıntı olduğunu duydum ve uzak durdum. Zaten bunlar haricinde geriye çok fazla bir marka kalmıyor. Insigna GS’ i seçerken ise farklı kriterleri dikkate aldım. Bunlar kullanmadan önce görebildiğim şeyler. Önce Pro yani pozitif kriterler: - Euro NCAP puanı yüksek. Aktif güvenlik önlemleri fazla. Özellikle kaza önleme ile ilgili asistanlar en önemli kriterlerden biri oldu benim için. - Aynı segmentte benzer bir fiyata daha dolu bir araç almak mümkün değil. Belki Peugeot 3008 denk gelebilir. - Negatif kriterlede bahsedeceğim mevzular rakiplerine göre nispeten daha rahat çözümlenebilecek problemler. - İçi geniş. Koltukları rahat. Con’ lar yani negatif Kriterler: - Yakıt seçiyor. DPF sıkıntısı var. - Hedeflediğim grupta benzin seçeneği yok. - Yakıt tüketimi muadillerine nispeten biraz daha yüksek. - Hedeflediğim grupta adaptif cruise control ile AGR koltuklar beraber verilmiyor. Asla çözemediğim ve anlamadığım bir saçmalık. - Trim sesi mevzuları. Kararımı verdikten sonra malum sitede bana uygun bir araç bularak satın aldım. Daha sonra buraya bakarak fiyat hesabı yapacak arkadaşlara referans olması açısından yazayım: - 2017 Ağustos çıkışlı - Excellence trim - Sedefli Beyaz - Kazası ve boyası olmayan, döşemeleri 0 ayarında - 39.000 km’ de - OPC line - Premium tasarım paketli (hayalet gösterge, dış tasarım detayları, navigasyon, büyük ekran, FlexRide vs.) - Park & Go paketli (adaptif cruise kontrol, otomatik park, kör nokta uyarı vs.) - Kış paketli (ısıtmalı koltuk) - Sunrooflu Aracı Eylül 2019’ da 175.000 TL’ ye aldım. Yine referans olması açısından aldığım tarihte 1 dolar = 5,65 TL, 1 euro = 6,20 TL idi. Bildiğim kadarıyla 2017 model araçlarda olabilecek ancak benim aldığım araçta olmayan özellikler panoramik park kamerası ve AGR koltuklar (park & go paketi ile beraber vermiyorlar). Aracı yaklaşık 6000 km’ dir kullanıyorum. Yol bilgisayarına güvenmediğimden her yakıt aldığımda bilgileri Fuel.io adlı bir app’ e girerek matematiksel olarak hesaplattım. Özet istatistiklerin bir kısmını vereyim: - Alınan toplam yakıt: 434,64 lt - Km başına en düşük maliyet: 0,392 TL/km - Km başına en kötü maliyet: 0,551 TL/km - Km başına ortalama maliyet: 0,457 TL/km - Günlük ortalama km: 53,23 km (araç hergün kısa mesafe kullanılıyor. 1 sefer İstanbul-ankara-istanbul) - Ortalama yakıt üketimi: 7,02 l/100km - En iyi yakıt tüketimi: 6,01 l/100km - En kötü yakıt tüketimi: 8,46 l/100km Bu süre zarfında araçla yaşadığım deneyimlerimi aktarayım. Bu sefer önce negatifler: - Bugün eşim aradı motor gücü azaltıldı uyarısı verdi diye. Durdurup çalıştırınca uyarı gitmiş, araç eski haline gelmiş. Ne olur ne olmaz diye otobanda yüksek devirli bi süre kullan dedim (dpf temizliği yapar belki diye). Ne olacak göreceğiz ancak beklediğim bir arızaydı. Bir de araç servisten daha yeni çıktı. Belki yakıt filtresi ile ilgili bir durum vardır. - Göbekten dönerken otomatik fren kaza uyarısı verip yolun ortasında zank diye aracı durdu bir sefer. Güneşin geliş açısından veya refüje çok yakın olmamdan olabilir diye tahmin ediyorum. Bu da beklediğim bir durumdu ancak sürüş güvenliğini tehlikeye atacak bir durum görürsem bu özelliği kapatmam gerekebilir gibi görünüyor. - Trim sesi sıkıntısı benim aracımda hız göstergesi ve kapı kilit pinlerinin plastik ceketlerinden geliyordu. Hız göstergesinin üstüne bir kredi kartı sıkıştırdım ses gitti. Plastik pin ceketlerininde içinde arkası yapışkanlı cırt cırt yapıştırdım o da gitti. Ancak bence iç aksam sessiz değil. Araba yaşlandıkça sesler artacak gibi hissediyorum. - Lastik sesini içeriye diğer D segmenti araçlara göre daha çok alıyor. İlk aldığımda basıncı 37’ ye ayarlamışlardı. 60-70’ ten sonra arabanın içinde fırtına var gibiydi. 32’ ye indirdim bütün basınçları. Şu an kesinlikle rahatsız etmiyor. Ancak yine de var. - Rölanti de biraz titriyor. Sanırım kronik bir durum. Çok dert etmiyorum şimdilik. - Infotainment yazılım dizaynı bence biraz demode. Ancak 2011 model bir araçtan geçtiğim için bana her türlü upgrade oldu. - Arka koltuklar biraz fazla tabana yakın ve sırt açısı hafif dik. Arkada sadece oğlum oturuyor ve onun da kendi oto koltuğu var. Ben bir iki kere oturdum bana rahatsız gelmedi ama herkese uygun olmayabilir. - Avcılar Erdemir’ e servise götürdüm 45.000 bakımı için. 1200 TL para ödedim. Odak ve Değer’ de aynı fiyatı verdi. Bosch servis 850 teklif verdi ancak Erdemir’ i denemek istedim. Araç teslim ve alış saçmalıkları haricinde bir garipliğini görmedim. Teknik olarak yeterliliklerini sınama şansım olmadı ancak bence fiyatları yüksek. - Bardak koyma yerini saçma sapan biyere koymuşlar. - Bagaj sert kapanıyor. - Stepne koymamışlar. Lastik tamir kiti diye bir saçmalık var ki Türkiye için büyük bir pazarlama hatası. - Android auto varken yerleşik navigasyon çok gereksiz. Üstelik trafik desteği de yok. Bence artık araçlarda yerleşik navigasyonun çok bir manası kalmadı (aracın internet bağlantısı olmadığı sürece). Yerleşik navigasyonu hiç kullanmadım diyebilirim. - Aracın altı yere çok yakın. Ben çok zorlanmasam da eşim SUV’ den buna geçince manevralarda baya zorlandı. Tabii yoldaki bozukluklarda sürerken beni ürkütüyor zaman zaman. - OPC-line ile gelen dış aksam jantlar hariç tel maşa. Çin’ den sipariş etmişim de tükrükle yapıştırmışım gibi görünüyor. Bu tabii çok şahsi bir algı, beğenenler olabilir. - Hayalet ekran tel maşa. Bir çok bilgiyi gösterebilse bile asla bir Audi, BMW veya Mercedes ayarında değil. Almak isteyen alsın da gönlü olsun diye üretilmiş. Bende hayalkırıklığı yarattı açıkçası. Android auto navigasyon uygulamaları ile uyumlu değil ayrıca. Aklıma gelen negatifler bunlar. Şimdi pozitifler: - FlexRide şasi benim deneyimlediğim en iyi adaptif şasi sistemi olabilir. ZF sachs tarafından yapılıyormuş Opel için. Arabanın bütün dinamikleri değişiyor. En çok hissettiğim de amortisörler ve direksiyonun verdiği his. Ben çok beğendim. Beklentimin üstünde bir performansı var. Bir de seçtiğim modu her açılışta hatırlasaymış süper olurmuş. - Adaptif cruise kontrol hep istediğim bir seçenekti. BMW’ de daha güzelini kullanmış olsam da gayet güzel uygulanmış bu arabada da. Fren ve gaz tam ayarında uygulanıyor. Yandan önünüze atlayanları algılamakta gecikebildiğinden gözü yoldan ayırmamak lazım. Dur-kalk trafikte de çalışıyor. Araç her durduğunda yeniden kalkması için ya gaza ya da direksiyondaki “RES” butonuna dokunmak gerekiyor. Dikkatli kullanıldığında trafiğin yaratacağı yorgunluğu sırtınızdan alacak kapasiteye sahip. Üç farklı takip mesafesi var, butonunu kaza algılama ile paylaşıyor. - AEB (Automatic Emergency Braking) yani otomatik acil durum freni güzel çalışıyor. Kaza algılama ve uyarı mesafesi için yukarıda yazdığım gibi üç farklı mesafe ayarı var. Ayardan bağımsız olarak frene basmayı geciktirirseniz önce fren basıncını artırak fren mesafesini azaltacak önlem alıyor. Bu olduğunda frene dokunduğunuzda taş gibi oluyor ve tepkisi çok hızlı geliyor. Eğer frene hala basmaz iseniz kendisi fren yapıyor. Benim başıma gelmedi ama eşimi bir sefer kesin bir kazadan kurtarmış. Ben ne olduğunu anlamadan araba durdu, araba durduğunda ayağım daha frenin üstüne ancak gelmişti diyor. Bence önemli ve güzel bir özellik. Yayalar için de çalışıyor. - Hız limitörünü çok kullanmadım ancak güzel bir özellik. Memleketimiz gibi cezanın caydırıcı olmasından ziyade gelir kaynağı olarak görüldüğü ülkelerde ekstra önemli diye düşünüyorum. - Head-up display benim için sürpriz oldu. Neredeyse kadrana hiç bakmıyorum diyebilirim. Hızı hep HUD üzerinden takip ediyorum. Eşim en başta çok takıldı ama sonra o da alıştı. Herkese göre olmayabilir. - Vites geçişleri vasatın üzerinde. DSG şanzımanın performansı veya konforu yok. Ancak “Acaba şanzımanı bugün kucağıma alır mıyım?” laneti de yok. Ben sevdim, bir problem de yaşamıyorum. - Motor dışarıdan gürültülü ancak şaşırtıcı şekilde içeriye çok ses gelmiyor. Lastik ve yol sesinde beğenmesemde motor sesi izolasyonu bence güzel. - Rüzgar sesi hiç yok gibi. Beklentimin çok üstünde. Zaten hava sürtünme katsayısı çok düşük bir dizayn. - Koltukların rahatlık seviyesi ortalama. AGR koltuklar çok iyi diye duydum ancak test etmedim. Bence gayet yeterli. Bendeki koltuklarda sadece bel desteği elektrikli olarak ayarlanıyor. İleri- geri, aşağı-yukarı, yat-kalk ve baldır desteği mekanik. - LED matrix farlar benim bir arabada kullandığım en iyi aydınlatma sistemi olabilir. Otomatik uzunların yanması ve ortama hızlı adaptasyonu insanı dehşete düşürüyor. Bayıldım diyebilirim. - Android auto ve apple car play asrın buluşu. Cama abidik gubidik aparatlar yapıştırmaktan kurtulduk. Hem spotify hem de google maps’ in trafik desteği harika. Google assistant ile birleşik olması da ayrıca güzel. Arabada giderken Moğolistan’ ın başkentini öğrenmek isteyenler veya Ağrı ile Antalya arasının arabayla kaç saat süreceğini merak edenler için birebir. Sadece kabloyla bağlantı yapmak zorunda olmak çok kötü. - USB portlar benim telefonumu herhalde prize takılan adaptörden daha hızlı şarj ediyor. Ben çok beğendim. Kablosuz şarj sistemi de eşimin S8 telefonunda çalışıyor. - Motorun performansı ve tepkileri gayet güzel. Biraz turbo lag var doğal olarak. Ancak ben yine de verimli buldum. 3.0 lt hacimli bir arabadan buna geçtim ancak yine de isteklerimi karşılıyor. Zaten performans öncelikli bir seçim yapmadığımdan benim için yeterli. - Bagak kapağının arka cam ile beraber kalkıyor olması özellikle puset gibi eşyaları habire koy çıkar yapan insanlar için iyi bir detay. Hacim de bizim gibi pasaklı insanlara bile yetiyor. - Şeritten ayrılma ikazı/asistanı vasatın bir tık üstünde. Sizi şeride ortalama gibi bir derdi yok, sadece adı gibi şeritten ayrılırken sizi geri şeride sokuyor. Bence yeterli ve kullanışlı ancak sinyal vermeden şerit değiştirme huyu olan yurdum insanına çok uygun olmayabilir. - Direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma çok iyi ve başarılı. Özellikle soğuk illerde yaşayanlar için kesinlikle tavsiye ediyorum. - Klima çok sessiz bence. Otomatik modun ne kadar agresif çalışacağını da ayarlayabiliyorsunuz. Güzel bir detay olmuş. - Otomatik park düşündüğümden daha başarılı çıktı. Yolun hem sağına hem soluna dikine, paralel veya açılı park edebiliyorsunuz. Paralel yanaşırken tek seferde giriyor. Ancak kaldırımdan biraz açıkta duruyor. Deneyimlerim şimdilik bu kadar. İyi veya kötü başka deneyimlerim oldukça bilgilendirmeye çalışırım. Amacım bu arabayı almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olabilmekti, umarım verdiğim bilgileri faydalı bulurlar. Uzun zamandır ben de bu forumdan yararlanıyorum, artık biraz da benim katkım olsun istedim. Sorusu olan olursa elimden geldiğince ve vaktim olduğunca yardımcı olmaya çalışırım. |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 10 Aralık 2016; 11:34:41 > |
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 10 Aralık 2016; 17:10:4 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 17 Şubat 2017; 10:43:1 > |
|
|
|
|
|