Şimdi Ara

2017 Toyota Corolla 1.4 d4 multimode , yakıt tüketimi (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
653
Cevap
9
Favori
41.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    filo kiralama olarak kiralandı, 24 ayın 4 ayı geçti, 20 ay kaldı, satma değiştirme gibi bir şansım yok

    kayıtlara geçirebilirsiniz gönül rahatlığıyla hem de araçta tek kişi var bagaj boşken bu sabah aynı yolu sakin sakin geldim, dolayısıyla yokuş yönünde döndüm ortalamam 6.3'e kadar da düştü ben hiçbir zaman bu araba çok yakıyor demedim, araç ekonomik daha önceki mesajlarımda da var ama zorlayınca 7.3 hatta yol düz ya da yokuş olsa 8'i bile rahat görür. daha da yukarıya çıkmaz.

    karalama da yapmıyorum, hız sabitleyici takılamıyor sene 2017 bilmiyorum farkında mısınız? c segment bir araçta hız sabitleyici yok! parasını versen de yok! size bunlar çok normal gelebilir. mesela hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi yok. uzaktan kumandadan camları kapatma açma yok. camları kilitleyince sürücü de camlara müdahale edemiyor mesela, bana bunlar saçma geliyor.

    corolla'ya gitmiyor demek haksızlık olur diyorsunuz da neye göre? mesela c segment dizel otomatiklar arasında corolla'dan şu model daha yavaş diyebiliyor musunuz? diyemiyorsanız bu araba gitmiyor. kabullenin artık. performans yeterli mi değil mi o görecelidir, size yeterli geliyor olabilir. kendi segmenti içinde en yavaş araca çok güzel gidiyor dememi beklemeyin.

    size tavsiyem bir aracı överken de söverken de kendi segmentinden araçlarla karşılaştırın, eminim doğru yolu bulursunuz.

    mesela arkası çok geniş, bagajı çok geniş diyebilirsiniz, otomatik katlanır ayna var araçta c segmentte alt donanımlarda hangi araçta var bu özellik diyebilirsiniz. sakin sakin kullanınca çok az yakıyor diyebilirsiniz (zaten bolca yazıyorsunuz bunu)

    ayrıca bu araçta tasarım hatası var, az bir yağışta ön yan camlar komple çamur oluyor hiçbir şey göremiyorsunuz. bununla ilgili açtığım bir konu da var.

    bu da onunla ilgili açtığım konu

    https://forum.donanimhaber.com/yeni-corolla-tasarim-hatasi--123076426

    fotoğraflar da konuda mevcut




  • İlginç bir konu oldu bu ....



    Esas ilginç olan Toyota D4D motorları sanırım iki tip üretmiş..

    Bazıları özel üretim felan anladığım kadarı ile... ya içinde ayrı bir elektrik motoru var hybrid olarak çalışıyor ki bu şanslı kullanıcı kesiminin araçları müthiş bir performans ataklık ve akselerasyon verileri ortaya çıkarıyor. ( Fabrikanın 14.7 Sn dediği hızlanma , bu şanslı kesimin araçlarında 11 Sn. sürüyor)
    Bizim kısmete normal D4D 'ler denk gelmiş anlaşılan



    Corolla iyi araçtır güzel araçtır, otomobil dünyasında saygınlık duyulacak bir markadır. Ancak kendini geliştirme konusunda muadillerinden geride kalmıştır... Donanım vs konularda güdük durumdadır.. Garip donanımlar garip eksiklikler vardır.



    Bırakın muadili kendinden daha düşük B sınıfı araçlarda bile olan bazı donanımlar 100K fiyatı olan araçlarda olmamaktadır..



    Şimdi burada para verip araç alan kullanıcı yoğurdum ekşi demez hiçbir zaman... hatta yoğurduna pasta muamelesi yapar. Sonuçta para vermiş eksikleri kusurları kapatmak için türlü manevralar yapar...



    Daha önceki mesajlarım da da belirttim , işim gereği hem uzun dönem filo kiralama aracım var, hemde yurt içi seyahatlerde gittiğim illerde 3-5-10 günlük kiralamalar yaparım. Bu kiralamalarda farklı kurumsal şirketlerden farklı araçlar kiralayarak bir anlamda araçlar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışırım...



    Corolla D4D de C sınıfında çokça kiralama yaptığım araçlardan... hem şehir içinde hemde yakın şehirlere yaptığım ziyaretlerde uzun süreler kullandık ...



    Para verip almadığım için , kullandığım tüm kiralık araçlar için objektif olarak yorum yapabilirim, çünkü iyi de olsa kötü de olsa bana maddi veya manevi bir zararı olmayacak...



    D4D motor muadil rakiplerine göre hem kağıt üzerinde hemde "objektif" kullanıcı gözüyle güçsüz bir motordur... Bir de MM şanzıman oyuna girince sıkıntı daha da büyüyor...



    Multimode'daki sıkıntı robotize şanzımanda kullanılan robotun kendi keyfinde olması... Hani diyorlar ya robot sizin adınıza vites değişiyor... iyi güzel bizim adımıza vites değiştiriyor da değiştirilmeyecek yerde de değiştiriyor...



    Örnek; düz yolda gidiyorsunuz , sağdan bir yokuş var yukarı doğru çıkacaksınız ortalama 700mt mesafesi var yokuşun. Vites E konumunda yokuşa sardınız. Araç yokuşu çıkıyor yokuşun ortasında bir baktın hoooooppp robot abimiz 2 ye attı vitesi.... haydaaaaa diyorsun ulan niye attın 2 ye derkeeeeen araç devir kaybedip güçten düşüyor bayılıyor...



    Haydiiii ya vitesi tokatla ya kulakçıklara asıl vites düşür vitesi 1'e al tekrar güç kazan vs vs ne oldu ??? robot aptal çıktı..



    Olması gereken nedir.. araçtaki şanzıman eğim sensörü ile birlikte yokuşu ve sürüş karakteristiğini hesaplar 2. Vitesin aracı kaldırmakta zorlanacağını öngörüp vitesi 1. Viteste tutar... Taaa ki eğim sensörü ve şu bizim robot aracın 2.vitese geçmesinde yol koşulları olarak sakınca görmeyene kadar...



    Heeee şimdi MM fanları diyecek ki yokuşa gelince Manuel'e a ES tuşuna bas vs vs... yavvv abicim zırt pırt orasını burasını kurcalayacaksam nerde kaldı bizim bu Robot...??? Hani Robotize sistemdi bu ... Düz yolda herkes robot... bana robot böyle ekstrem durumlarda lazım...



    Hele ki C4'ün E-Hdı motoru ile Corollanın D4D motorunu ve araçların performansını kıyaslama yapmak ve D4D yi galip göstermek tam komedi...

    Citeoen kullanıcısı olarak sizin düşünce ve tespitleriniz çok doğru...

    Ne kağıt üstünde ne de gerçek ortamda D4D nin HDI motora karşı performans olarak üstün olmasının imkanı yoktur...

    Heee D4D kullanıcıları derse ki bana öyle geldi o zaman size öyle gelen hislerinizde bir kalibrasyon sorunu var demektir...
    Şu aşağıdaki verilere bakıp konuşmak lazım...

    CİTROEN C4

    Maks.Güç: 112 hp 3600 d/d

    Maks.Tork: 270 Nm 1750 d/d(Overboost ile 285)

    Boş Ağırlık: 1290 kg

    0-100 km/s Hızlanma 11,2 s

    Maksimum Hız:190 Kmh



    TOYOTA COROLLA

    Maksimum Güç : 90 HP 3800 d/d

    Maksimum Tork : 205 Nm 1800 d/d

    Boş Ağırlık : 1275 kg

    0-100 km/s Hızlanma : 14.7 sn

    Maksimum Hız : 180 kmh



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 19 Nisan 2017; 17:39:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arif kullanıcısına yanıt
    Arif hocam,

    Aracı yoğun trafikte de kullanıyorum , akan trafiktede,

    Sizin değerlere ulaşamıyorum,

    Tahminim, sert kullanıyorsunuz ,

    İkinci bir olasılık , araçta sorun var...

    Benim değerlerim3,7/5,5 arası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    Bixi hocam, mm şanzımanla ilgili yazdıklarınıza eksik yada hatalı diyemem, evet şanzıman meyil çıkışlarda zaman zaman kararsızlık gösteriyor ( sadece düşük hızlarda40-50 kmhızlardan sonra sorun yok),

    Biz bunu bilerek aldık, zira dsg de hiç mi sorun yok,

    Tam otomatikde cvt de... hepsi sorunlu hocam,

    Kriterlerinizi belirleyip şanzıman motor ikilisini tercih edersiniz,

    Ben mm şanzımanı düşük yakıt tüketimi ve en düşük bakım giderlerinden dolayı seçtim...

    Meyil çıkarken alırım Manuel'e , seyir haline devam derim,

    Cebimde de param kalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    ben özellikle belirttim "yardıra yardıra gittim" diyerek, eve gelince araçtaki kamerayı taktım bilgisayara 3 yerde 180 görmüşüm gps verisi, neredeyse tüm yolu dipgaz geldim. ondan dolayı 7.3 oldu, bugün de sakin kullandım ortalama 5.8'e kadar düştü (her depoda sıfırlıyorum, arabanın böyle bir özelliği var otomatik her yakıt alımında ortalama tüketimi sıfırlayabiliyor keşke trip b veya trip a verisini de sıfırlayabilse otomatik olarak)
  • Arif kullanıcısına yanıt
    180-190 km hızlar için 7 lt/100km tüketim çok normal,

    Bayağı hız yapmışsınız ,

    İstanbul'da radarsız (EDS ) yer kalmadı diyebilirim,

    Bizim 180 km hızlara çıkabilecek yerlerimiz kalmadı:((

    Zira Edirne'den İstanbul'a tam gaz geldiğimde 8lt/100 km yakmıştım .(araç yaris 1.4 d4mm 2010 model ) hızım170/200-210km/saat

    (Bu sırada araç dijital ibre maksimum 199 gözüküyor , hız kesme ve sınırlama Yok)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani anlatmak istediğim , ne kadar zorlarsanız zorlayın , bu motor 8lt nin üzerine çıkmıyor...

    Forumda gördüğüm 3,5 benim ise 3,7lt



    Diyebilirimki :



    Kasarsanız ....3,5lt/100 km

    Basarsanız......8lt/100 km



    Normal kullanırsanız :4,5/5,5 arası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 19 Nisan 2017; 19:54:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Normalde 8 lt çok büyük bir rakam değil ,

    Zira ,2012 passat kullandım manuel 1.6 tdi 105 hp

    İle yerinden eve 8 yada 8,5 lt ile geliyordum, 10/12 km arasında bir yer...

    Corolla ile bu seyehat 4,5 yada 5,5 arasında değişiyor ,

    Pasattaki değerler bize normal gibi geliyordu , lakin corollayı kullanmaya başlayıp 3,7 lt/100 km değerleri görünce , cebimizde paramız kalmış oldu ,

    Kolay kolay da başka araca binmem,...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 19 Nisan 2017; 19:32:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Beygir gücünden ne anladığınızı çözebilmiş değilim...:))

    Yorumunuza göre 90 hp araç bir at arabası😂

    1.3 doblo 75 hp ve 175 tork 1.5- ve 2 ton arası çok yük taşımışlığımız vardır , 170-180 km hızlarda çıkar,

    1.3 doblo 90 hp olanlarda 180 ve 190 km hızlara yüklü halde ulaşır, bunlar 90 ve altında beygire sahip birde yük araçları...

    Biz ise binek olarak tasarlanmış , dünyaca kabul görmüş bir araçtan bahsediyoruz...!



    Tork konvertörlü 90 hp bir araç kullanın , ardından tek kavrama ... kıyaslayın, tabi anlarsanız...!

    Tork konvertöründe güç kaybı olur , sıvı sıkışmasından mütevellit, açın tork k. Şanzıman sistemimi okuyun , ama önyargılarımız ancak test ile geçer,

    308 tork konvertörlü kullanın, (120 hp)

    Ardından corollayı 90 hp kullanın ,

    Test sonucunda, tork konvertörlü 120 hp aracın aslında 90-100 hp arasında bir güce düştüğünü göreceksiniz ,

    Çünkü tork k. Şanzıman sistem gereği gücü törpüler yakıtı arttırır ...

    90 hp corolla ile uzun yolumu da yaptım,

    Memnun kaldım, hiçbir eksikliğini hissetmedim,

    Bütün isteklerine cevap verdi , hiçbir şekilde ne sollamada ne de bayır çıkışlarında beni üzmedi ,

    Bu araca 90 hp yeterli, siz nerede ve nasıl araç kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ,

    Bu araç 200 km hızlara çıkıp dik bayırlardanda hız kesmeden ilerleyebiliyor ,

    Araçtan ne bekliyordunuz uçsun mu , kanatlanıp süzülsünmü?

    Işınlansınmı?



    Tork konvektörğ ile ilgili resmen sallamışsın neymiş 120 hp 100 hp oluyomuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • splendidhdmi kullanıcısına yanıt
    Konuya uzaksın ,

    YouTube da tork k. Şanzımanlarda ilgili açıklayıcı videolar var,

    Ben anlatamadım demekki ,

    İzle anlarsın

    Güç kaybı olmayan şanzıman yoktur,

    Şanzıman bir aktarma organıdır,

    Oku yada izle, bilgin artsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Konuya uzaksın ,

    YouTube da tork k. Şanzımanlarda ilgili açıklayıcı videolar var,

    Ben anlatamadım demekki ,

    İzle anlarsın

    Güç kaybı olmayan şanzıman yoktur,

    Şanzıman bir aktarma organıdır,

    Oku yada izle, bilgin artsın

    Abartmışsınız. 136 hp 1.6 dizel astra krank gücü 136 iken tekere iletilen 120 küsür çıkıyor. Dediğiniz kadar bir fark kesinlikle yok. Elinizde olsa robotize otomatiğe tork konvertörlüden daha iyi diyeceksiniz. Tamam herkes arabasını sever ama övmek de bir yere kadar abartmayın bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Demekki güç kaybı varmış...

    Astarda sizin beyanınıza göre 16 hp kayıp var,

    Ama bayi satarken ,136 hp diye satıyor

    Sizde devasa bir güç müş çesine alıyorsunuz bu araçları,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Konuya uzaksın ,

    YouTube da tork k. Şanzımanlarda ilgili açıklayıcı videolar var,

    Ben anlatamadım demekki ,

    İzle anlarsın

    Güç kaybı olmayan şanzıman yoktur,

    Şanzıman bir aktarma organıdır,

    Oku yada izle, bilgin artsın

    Yazdığını oku tekrar anlamaya çalış. 120 hp aisin şanzumanlı arabaya 100 hp diyorsun tork konvektörğnden dolayı, marka sana otomatik şanzuman ile 120 hp diyor. Teknik veri oku insanları burda yanıltma. Performans özürlü corallayı sınıfının en iyi motoru olan bluehdi ile kıyaslama. Gerek 0-100 de gereksede ara hızlanmada rezil eder seni. Rezalet bir şanzuman toyotadaki robotize tüm dünya biliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler


    quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Konuya uzaksın ,

    YouTube da tork k. Şanzımanlarda ilgili açıklayıcı videolar var,

    Ben anlatamadım demekki ,

    İzle anlarsın

    Güç kaybı olmayan şanzıman yoktur,

    Şanzıman bir aktarma organıdır,

    Oku yada izle, bilgin artsın

    Abartmışsınız. 136 hp 1.6 dizel astra krank gücü 136 iken tekere iletilen 120 küsür çıkıyor. Dediğiniz kadar bir fark kesinlikle yok. Elinizde olsa robotize otomatiğe tork konvertörlüden daha iyi diyeceksiniz. Tamam herkes arabasını sever ama övmek de bir yere kadar abartmayın bence.

    Ne 120si 75 çıkıyor




  • arkadaşlar herkesin bir görüşü var ama nedense malzemec arkadaşın üzerine gereksiz geliyorsunuz gibi bir izlenim oluştu burada.Adam özgün ve net bir paylaşım ve bilgilendirme amacıyla corollanın artılarını eksilerini ortaya koyuyor.Ben 2008de 1.6 benzinli corollamı sattım aynı kasa 2011 de dizelini almış ve halen daha bu aracı kullanjyor olan biri olarak malzemecinin yazdıklarının haklı ve yansız özeleştiri yaptığına inanıyorum.Kendisini şahsen tanımam ama adam harbiden neyse onu söylüyor.

    bilginize

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • splendidhdmi kullanıcısına yanıt
    Tüm dünya biliyor , evet aynen öyle...

    Kalitesi bilindiği için , 1milyon adet sattı corolla...



    Ve Hale'n satılıyor...

    Dünya lideri bir markaya dediğine bak, kargalar bile güler

    Bir marka neden çok satar , sor o şartlanmış zihnine

    Toyota ile citroen ve Peugeot yarışabilirmi, dünya Toyota'ya tercih ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Demekki güç kaybı varmış...

    Astarda sizin beyanınıza göre 16 hp kayıp var,

    Ama bayi satarken ,136 hp diye satıyor

    Sizde devasa bir güç müş çesine alıyorsunuz bu araçları,



    Elektrikli araçlar hariç her arabada güç kaybı olur. Sonuçta krank direk motordan çıkan mil. Lastiğe gidene kadar illaki kayıp olacak. Bu da sizin 90 beygirlik yer uçağınızın lastikte yaklaşık 75 küsür beygir vereceğini de söylüyor. Sonuçta o arabadan 136 beygir de alabilirim ben. Rakamlara çok takılma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu gün akşam trafiğinde Bağcılar çiftlik mevkinden Bağcılar devlet hastahanesi istikametine gittim,

    Toplam 3 km...

    Tabya bayırını trafik varken çıktım , bildiğiniz dur kalk trafikle Tabya Işık'lara geldim, bir adet ışık bekledim ve yoğun trafikle beraber üçyüzlü sapağından hastahane istikametine vardım , aşırı yoğun iş çıkışı trafiği vardı ,hastahane önüne 20 dk da geldim, 3 km yol 20 dk zaman, 9,3 lt/ 100 km sonuç

    Aynı yolu bu sefer 3 yüzlü bayırını çıkarak ve Tabya bayırını inerek devam ettim,

    Yol 3km zaman 9 dk tüketim 5,1 lt /100 km

    Burda aşırı yoğun ve kısa mesafe gidiş ve normal trafikte dönüş kıyaslaması yaptım,...

    9,3 ve 5,1 lt sonuçlar...



    Hız: yol/zaman (birimler hesaplamada aynı olmalı)

    ?:3km/20 dk...... :3km/0,33saat:9 km/ saat ortalama hız:

    9,3lt/100 km tüketim...



    Hız: yol/zaman



    ?:3km/9dk....birimleri çevirirsek : 3km/0,15saat:20km/ saat

    5,1 lt/100 km sonuç



    9 km ve 20 km/ saat hız ile gelen veriler birisi yoğun şehir trafiği birisi normal şehir trafiği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 19 Nisan 2017; 23:8:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • RaSCan kullanıcısına yanıt
    Hocam, dibin de dibi diyebiliriz buna ,....3,1lt/100km....

    Muhtemelen Konya tarafındasınız,

    Düz bir yol , yüksek vites , düşük devir ve düşük seyir hızı ...

    Ortalama hız ve şartlarında paylaşırsanız ,

    Bize yol göstermiş olursunuz, teşekkürler

    3,1 yapabileceğimi sanmıyorum;

    zira 3,2lt/100 km ile Eskişehir'de Adapazarı'na kadar 2010 model yaris 1.4 d4 mm ile seyehat etmiştim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.