Şimdi Ara

2017 Toyota Corolla 1.4 d4 multimode , yakıt tüketimi (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
653
Cevap
9
Favori
41.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahaman

    Sürekli kararsız kalıyordu vites geçişlerinde. Halk arasında secdeye yatırma diye bir durum var işte onu yaşatıyordu.

    Anladim hocam robotize sanzimanin ozelligi bu galiba. bende yari otomatik ETG6 peugeot 2008 almayi dusunuyorum soyledigin durum 2008 de de var cok kararsiz kaldim ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahadayıyasor42 kullanıcısına yanıt
    Peugeot sonradan 308'de aisin eat6'ya geçti tork konvertörlü. Hem geçişler konforlu hem de evladiyelik, sağlam bir sistem. 2008 de durum ne bilmiyorum. Ama toyota dizel de hala eski şanzımanla devam ediyor malesef. Yakın dönemde Toyota'nın da zf ya da aisin gibi bir tork konvertörlü şanzıman ve 1.6 300 nm 120 bg dizele geçmesi bekleniyor. Tabi malum toyota hep geriden takip ettiği için kesin bir gün verilmiyor ama gelecek başka yolu yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahaman -- 17 Nisan 2017; 14:30:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahaman B kullanıcısına yanıt
    Eşimde sizin gibi kullanıyordu , her şeyi şanzımabdan bekliyordu ,

    Meyil inerken vites artışı olmasın araç hızlanmasın aynı viteste kalsın diye manuel vitese alıyorum , bulunduğum viteste sarsıntısız bir şekilde ilerliyorum,

    Meyil çıkışlarda s konumuna yada Manuel'e alıyorum , konforlu bir şekilde ilerliyorum ,

    Benim kullanımında , acemi şöförlerin yaşadığı olumsuzluklar Yok ,

    Sonuçta dsg bile Manuel'e almazsanız meyil inişlerde vites artırmaya devam eder,

    Yol durumuna göre manuel yada otomatik kullanıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahadayıyasor42 kullanıcısına yanıt
    En güzeli aracı test edin,

    Sonuçta bu tek kavrama şanzıman milyonlarca aracı adapte edilmiş ve kabul görmüş ,

    Secdeye Varma, tavaf etme , abdest alma durumu Yok yani...

    Manuel araba kullanmasını bilen herkes rahatça bu aracı kullanabilir,

    Manuel araçta nasıl meyil çıkarken vites düşürüyorsunuz ,

    Robotize şanzıman larda kendisi düşürüyor, zira meyilde olduğunu anlaması için bir miktar tork talep ediyor , bu talep esnasında bulunduğu vitesten ilerlemek istiyor, bundan dolayı siz araç gitmiyor zannediyordunuz,

    Beyin ,vites atmadan siz müdehale ederseniz , rahatça aracı götürürsünüz,

    Bütün şanzımanlarda ,(meyil iniş ve çıkışlarda için)tek ve çift kavramalarda , manuel müdehale vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erincar kullanıcısına yanıt
    Auriste otomatik seçeneği 1.4 dizel ünitede Yok ,

    Sanırım çift kavrama yada tork konvertörlü bir şanzıman arayışı içerisindeler ,

    Fransa da auris hybrit var ve e cvt şanzıman ,

    Dizelde ise Fransızlarda manuel kullanıyor otomatik oradada Yok ,

    Bu bir pazar kaybı aslında..?

    E cvt şanzıman kullandım, binlerce kez derimki , robotize şanzıman çok daha keyifli...

    1.6 115 hp dizel makina Fransa'da kullanılıyor Toyota tarafından,

    Zira , teknik verileri aynı araçta 1.4 motora göre yüksek, ama yakıt da yüksek,

    1.6 motor Toyota'da var ama vw grubu 1.6 tdi lar gibi yakıt tüketiyor, 1.4 d4 ün ekonomisi bu motorda ne Yazıkki Yok,

    Volkswagen golf passat 1.6 tdı da ne yakıyorsa Toyota 1.6 115 ilk makina da aynı tüketim değerlerinde,

    İşin efsunlu kısmı, 1.4 d4 ekonomik motor, ve sorunsuz ve en sağlam şanzıman multimode.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Bugün alışverişe gidince aklıma geldi konu. stop edince verileri fotoğrafladım. Evimin otoparkından avm otoparkına kadarki kısa mesafe tüketimim ( sadece 1 kere kırmızı ışıkta bekledim )

    5.4 km mesafe

    11 dakikada alındı (Aracı çalıştırıp yağlama bekleme- kırmızı ışık- stop etmeden bekleme vs hepsi sürenin içinde)

    tüketim 3.4

    2017 Toyota Corolla 1.4 d4 multimode , yakıt tüketimi




  • erincar kullanıcısına yanıt
    Rekor sizde :))

    3,5 /100 km benim en düşük değerim,

    Zira, kasarsam 3,3 hedefim:))



    Kısa ve yoğun bir seyehatim oldu 3 km kadar , Topkapı dan e5 istikameti, trafik komple yoğun du hep dur kalk ve bekle...

    8,3lt /100km ile tamamladım ,

    Ardından yeşil kundura istikametinde 30 dk. İşimi tamamladım ve motor soğumaya doğru hol almıştı ,dış sıcaklık 14 derece,

    8,3 lt yazan ekran eve geldiğimde 4,9 lt/100 km olarak gösteriyordu , e5 istikametinden e6 istikametine saptım , yol boş ve akıcıydı , yer yer120/130 yer yer 80/90 ile gittim Bağcılar sapağından içeri girdim , dağ yolu dediğimiz Tabya tarafına doğru yol aldım bu yol çok yoğundur her daim,

    Dur kalk ile 3 km kadar yapıp eve vardım...:4,9lt/100 km

    Tekrar ekonomik olduğunu kanıtladı...

    Sağlıcakla kal erincar kardeşim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 17 Nisan 2017; 21:31:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Hocam 20 senedir araç kullanıyorum. Renault 12 ile araç kullanmayı öğrenen bir neslin çocuğuyum. 4 farklı nesil Corolla ve 2 farklı nesil Avensis sahibi oldum 20 yılda. İlk defa Gılf 7 ile Vag grubu bir aracım oldu. Verdiğim bir örnekten eşiniz gibi araç kullandığım sonucuna nasıl vardınız anlamadım. İnsanlar vitesle uğraşmamak için otomatik araç alıyor. Yokuşta farklı, inişte farklı vitese almak falan bunlar gerçekten size pratikte uygulanabilir geliyorsa ona sözüm yok. Aslına bakarsanız ben manuelciyimdir ya konumuzla ilgisi yok şimdi. Neyse hocam belliki aracınızı çok seviyorsunuz ve burada ne yazılırsa yazılsın konu bir sonuca bağlanmayacak. 0-100'e Toyota mühendis ve test sürücülerinden 4 saniye erken ulaşmanızdan anlaşılıyor aracınıza olan sevginiz

    Benim son tahlilde düşüncem Corolla çok güzel araç ama ne m/m şanzıman ne de 1.4 d4d 90 beygir dizel motor bu aracın yakışanı değil. Zaten son demlerini yaşıyor. Belki de bu motor ve şanzımana sahip son Corolla'yı kullananlar olacak şimdiki sahipleri. Allah kaza bela vermesin. Güle güle kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bahaman B kullanıcısına yanıt
    Nazik cevabınız için teşekkür ederim,

    Fransa'daki Toyota siteyesine baktım,

    1.4 ve 16 dizel üniteler seçenekler halinde sunulmuş ,

    Zira 1.6 ünite 1.4 deki gibi tasarruflu değil,

    Volkswagen 1,6 tdi gibi ortalama bir tüketim sergiliyor ,

    1.4 d4 Türkiye'de de önümüzdeki günlerde 1.6 d4 d ile birlikte seçenek olarak sunulacak,

    Benim gibi düşük tüketim sevdalıları , 1.4 d4d üniteli makinaları tercih edecektir ,

    Kriterlerinde performans olan tüketiciler , 1,6 d4 üniteyi seçebilir , zira tüketim ve bakım maliyetleri artacaktır,

    Türkiye'de tahminim 1.4 satmaya devam eder ,

    Benzin ve dizel lt fiyatları , çeyrek altınla yarışıyor hale gelmiş,

    Ekonomi yapmak isteyen 1.4 ünitede kalır diye düşünüyorum ,

    Kalın sağlıcakla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 17 Nisan 2017; 21:24:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • malzemec kullanıcısına yanıt
    1.6 dizel gelirse almayı düşünürüm demiştim, alırsam ilk iş sizinle bir 1.4-1.6 dizel karşılaştırma konusu açarız hocam o zaman. Bakalım hayırlısı olsun. İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahaman B kullanıcısına yanıt
    1.6 d4d makina ülkemizde satışa sunulursa ,:

    1.4 d4 den motor fiyat farkı muhakkakki olacaktır , zira BMW motoru olan1.6 d4 toyotanın kendi malı değil,

    Mercedes renoult motoru tercih etmiş ,Toyota da BMW ...

    Yani bu motor pahalı olacak,

    Daha yüksek yakıt sarfiyatı olacak

    Bakım maliyetleri yüksek olacak

    Bunun yanında 25 hp satın almış olacaksınız fark olarak ,

    Performans hissi artmış olacak,

    1.6 d4d Motor gelmedi ama , heyecanı sardı biraz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda bir toyota fanboyu eksikti o da türedi.
    90 beygirlik mmtli hız canavarıyla keyifli yakıt üretmeler.
    Şunu da söylemeden edemeyeceğim mmt dizel corollanın fabrika verisi 14.5 sn ölçülen 0-100'ü 10-11 saniyeymiş, nedeni bagaj dolu 5 kişi ölçülmesiymiş istemsizce kahkata attırdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Hocam , 2016 ile makyajlı corolla lar gelmeye başladı,

    Mm şanzımana ve motora yazılım ile müdehale etmişler,

    Hem yakıt hem şanzıman geçişlerinde mükemmel iyileştirmeler var,

    En yakın Toyota bayisinden son makinayı test edin derim,

    Zira ben koyu bir vw. Fanı durumunda iken, yaptığım test önyargılarımı yıktı ve Skoda Octavia almaktan vazgeçip corolla aldım,

    Kullanıyorum memnunum,

    Az yakarak bütçeme de katkıda bulunuyorum,



    Siz koyu bir VW fanatiği veya koyu bir Toyota fanatiği değilsiniz.
    Konuya bakınca malınızın fanatiği olduğunuz net bi şekilde anlaşılıyor.
  • kkma K kullanıcısına yanıt
    Mal canın yongasıdır,

    Sevmediğim inanmadığım bir aracı , neden kullanayım,

    Sonuçta bir bedel ödüyoruz bu makinalara ,

    Kimse bize hediye etmiyor ,

    Genel de bulunan bütün markaları kullanmış bir kişi olarak ,

    Sedan grubunda kendi sınıfında , bu araç kriterlerimin karşıladı ,

    14,7 sn ye takılmışsınız,

    Akan trafikte 70-90-100 km hızla seyire ederken , bu araçla hiçbir sıkıntı yaşamadım, sollamak istediğimde solladım,

    Hızını almış olan corolla çok rahat rakipleri ile mücadele ediyor,

    0 dan 100 hiç test etmedim böyle bir çabam da olmadı , ihtiyacımda , fakat çok sollama ve hızlı seyir etmem oldu,

    Kullandığım115/105/120/132/136/140/160 hp olan araçlardan yolda bir eksikliğini göremedim,

    Evet hp farkı var zira tork ve kasa ağırlığı farkı , aerodinamik yapı farkı , şanzıman farkı , motor ve şanzıman yazılımı farkı v b. Farklılıklar aracı eş değer ve eşdeğer yakın kılıyor,

    Kullandığım 99 hp 132ve 115 hp araçlardan çok daha atak ve keyifli olduğunu söyleyebilirim,

    Hızlanma ve sollamalarda 105 hp tdi leon dan hiç bir farkı olmadığını söyleyebilirim ,

    0-100 km hızlanması farklı bir şeydir, 70 km hızdan 100-130 km hızlara erişebilme kabiliyeti farklı bir durumdur, bunları karıştırmamak gerekli ,

    Bu araç ara hızlanmalarda mükemmel,

    İspatı da ,Toyota bayilerinde bedelsiz test ettiriyorlar,

    Görğnnstacın ara hızlanmalarını nasılmış , sonra yorumlayalım tekrar ,

    Ara hızlanmalarda Sırtınızı yapıştırıyor resmen koltuğa , benim hiç 0 dan 100 çıkayım diye bir acelem olmadı , hem araca aşırı yük bindirmiş hemde şanzımandır teknik yıpratma yoluna girmiş olurum, böyle acemice bir girişimin olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Efective kullanıcısına yanıt
    Aracı test etmediğinize eminim,

    Zira bir vw hayranı olarak en soğuk baktığım şanzıman ve motor ikilisi corolla 90 hp mm şanzımanlı araç idi ...

    Auris ve chr incelemeye gittiğimde bir de Yen'i corollayı denemek ve sürmek istedim, çünkü konfor odaklı olduğuna dair YouTube da araç videosu izlemiştim, merak uyandırmıştı bir kere ,

    1.4 d4 mm advance aracı test ettim,

    Eski corolladan eser yoktu,

    Çok yenilikçi bir iç mekan ve ergonomik sürüş sunuyordu,

    Rica ettim testi otoban şartlarında yaptım, hem şehir içi hemde otoban şartlarında aracı kullandım,

    Ön yargılarımın hepsi gitmiş ve bir sempati başlamıştı ,

    Araç aile olarak baba uygun du

    Motor ve şanzımanda istediğim şartları taşıyınca akmaya karar verdim,

    Şimdi elhamdülillah, kazasız belasız kullanıyorum,

    Atak ve ekonomik, geniş geniş kullanıyorum hemde bir B sınıfı araçtan daha az yakıt harcayarak,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 18 Nisan 2017; 6:41:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    ...

    Ara hızlanmalarda Sırtınızı yapıştırıyor resmen koltuğa , benim hiç 0 dan 100 çıkayım diye bir acelem olmadı , hem araca aşırı yük bindirmiş hemde şanzımandır teknik yıpratma yoluna girmiş olurum, böyle acemice bir girişimin olmaz

    ilk bakımda aracımı komple değiştirmelerini isteyeceğim, bana ayıplı mal vermişler demek ki

    corolla sırtımızı yapıştırıyorsa, benim 112hp'lik c4 gaza basınca içimizden geçiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 18 Nisan 2017; 9:11:4 >
  • Arif kullanıcısına yanıt
    Ne c4 müş be:)) efsane mübarek ,

    112 hp elbette güzel bir güç, ama araç citroen ...:((

    Corolla 50. Yılında ve hala dünya lideri,

    1milyondan fazla satış rakamına gelmiş



    Türkiye'de 500 bine vurmuş satış rakamları,



    Citroen tercih etmişsiniz , ne diyeyim size geçmiş olsun,

    Araç daha beyin arızası vermedi demekki , verir verir bu yıl olmazsa önümüzdeki yıl ya beyin yada elektronik aksamdan arıza verir , ne de olsa o bir Fransız , Çin malı ayarında

    Ya arkadaş corollaya laf atıyorsunuz anlarımda, görende sizi bugatti kullanıyorsun sanacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 18 Nisan 2017; 18:0:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • malzemec kullanıcısına yanıt
    2013 yılından beri şirkette;

    C-Elysse dizel
    Berlingo dizel
    Berlingo Van (2 adet) dizel
    Jumper (2 adet) dizel
    C2 lpgli
    C3 benzinli
    C4 dizel otomatik
    C5 dizel otomatik

    kullandık. bunlardan hiçbirinde beyin arızası oluşmadı. C4'ü de şirket araçları filo kiralamaya geçtiği için aldım, 27.000 km'den beri biliyorum, şu anda 127.000 km'de, hiçbir arızası olmadı. c5 150.000'de, berlingo 165.000'de

    Berlingo'da garanti kapsamında 99.000 km'de turbo değişti, hor kullanılan bir araçtı, c5'te de mcp otomatik şanzımanda bir parça fabrikasyon hatalıydı o değişti 2. ayda onun dışında hiçbir sorun yok.

    Bilmediğimiz araçlar olsa inanacağız da... Corolla mı dünya lideri? Bakın bakalım bugüne kadar esp öncesi geyik testinden süpersporlar dahil en hızlı geçebilen araç hangi marka?

    Corolla'ya laf atıyorum çünkü Corolla kullanıyorum, ben böyle dandik teknoloji yoksunu bir araç daha görmedim. Babamın 2003 model megané'ında olan en basit özellikler bile yok araçta. 92 boradway'le hemen hemen aynı teknolojiye sahip. onda da otomatik cam vardı, kapıyı açınca far açık uyarısı veriyordu falan

    Bugatti kullansam burada işim ne? Akıl var mantık var... Dizel otomatik Corolla'yı dizel otomatik c4'le kıyaslamayacağım da imarlı arsayla mı kıyaslayacağım?

    Türk insanı otomobilden anlamaz. Bunu çok net söyleyebilirim. Gelen araçların güvenlik donanımları eksiktir ama sis farı jant falan olur genelde Türkiye'ye gelen paketlerde. Çünkü o tercih edilir. Bugün corolla satıyorsa bunun göstergesidir. Dizel otomatiğe hız sabitleyici takmayı beceremeyen markaya para mı verilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 19 Nisan 2017; 8:47:17 >




  • Bu arada az yakıyor diye bas bas bağırdığınız corolla ile dün akşam işten eve yardıra yardıra gitmek durumunda kaldım. kasınca 3,7 yaktırdığım, toplamda iniş yönünde 282 metre rakım farkı olan pursaklar yenikent arasında 7,3 ortalama ile geldi.

    Yakıyor yakmasına ona sözüm yok da gitmiyor ki eşşek otoyolda önüne biri çıkıyor yavaşlıyorsun sonra eski hıza çıkmak tam bir zulüm... 4000 devirden sonra zaten yok...
  • Arif kullanıcısına yanıt
    Arif'e tarif gerekmez,

    Ama bu corollaya gitmiyor demek haksızlık olur,

    Araç yeterli performansa sahip,

    İniş yolunda 7,3 yaktırma kabiliyetine ulaşan ilk dünyalı olarak sizi kayıtlara geçiyorum...

    Ne diyeyim , sevmiyor olabilirsin aracını , anlarım ,

    Fakat karalama algısı kabul edilemez,

    Bir çok alternatifin var, satarsın , alırsın başka bir model,

    Toyota kimseyi zorla corolla sahibi yapmıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.