Şimdi Ara

2017 SONY A1 OLED TV (64. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.398
Cevap
12
Favori
76.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sener652

    AF9 için yardımcı olsalardı çok iyi olabilirdi ancak en azından hatayı kabullenip işi uzatmamaları da teselli armağını gibi olmuş. Para iadesini de kısa sürede yaparlarsa, üzerine dilerseniz ekleyip AF9 alın, dilerseniz OLED'den ağzım yandı diyip LED bakın. Para olduktan sonra oldukça seçenek var. Yeni alacağınız ürün için de fikir alışverişinde bulunmak isterseniz dilediğiniz zaman özelden yazabilirsiniz.

    ---

    Netflix konusunda hangisi başarılı bilemiyorum ama çözümünü henüz araştırmamakla birlikte Xbox içerikle, TV frame rate'ini eşlemiyor. Yani 24p film açtığımda, TV hala 60p de kalıyor ve bu da belli aralıklarla frame drop yaşanmasına, akıcılığın bozulmasına neden oluyor. Apple TV, Nvidia Shield frame rate'i eşliyordu Netflix'te.

    Sorunun çözümü için "24p'ye izin ver" tikli olmalı diyordu xbox sitesinde. Ayarlardan baktığımda da tikli olduğunu gördüm ama 24p'ye düşmüyordu ayarı. 30 Aralığa kadar açamayacağım için şimdilik kullanmıyorum. 30 Aralıktan sonra çözümünü araştırıcam bulabilirim umarım.

    Fotoğraflarda Xbox iyi gibi görünse de, çekimi telefondan yaptıysanız, parlaklık ayarı nedeniyle fark görünüyor olabilir. Harici uygulamalarda, stutter speed, iso, wb ayarlarını sabitleyerek çekip yaptığınızda bir nebze aradaki farkları daha kesin görebiliriz. Ben kıyaslama için yaptığım çekimlerde bu şekilde kullanıyorum.

    Ekleme : Ayrıca fotoğrafa dikkatli baktığımda sanki aralarında bitrate farkı da var gibi duruyor. TV uygulamasından açtığınızda i+ tuşuna, Xbox ile açtığınızda sağ analog tuşunun üstüne bastığınızda (oyunlarda R3 butonu) bitrate'i görünüyor. İkisinin aynı olduğu anda fotoğraf çekilmelidir. En sağlıklı sonuç bu şekilde alınabilir.
    Xbox tarafına pek hakim değilim fakat PC tarafında,John Wick FHD'de TV'nin uygulamasına oranla,gözle görülür daha tok bir kontrast ve siyah derinliği deneyimlemiştim.

    Yeni bir HDMI fiber kablo siparişi verdim,hem onu test edip burada paylaşırım,hemde iki farklı platformda tekrardan deneyip sonuçları buradan aktarırım.
    Birkaç haftaya anca elime ulaşır malum yılbaşı dönemi biraz zaman alacak kablonun gelmesi.




  • Af9 a1 den de fazla vertical banding görülmüş paneller aynı görüntü işleme değişmiş ilerlemiş özellikle karanlık sahnelerde onun dışınd aynı a9 alacaklar bunu da göz önünde bulundursun derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu arada piyasada bildiğiniz bir yerde sıfır Sony A1 65 satan yer var mı? AF9 alamazsam A1 65 bakıyorum ama bulamıyorum. Varsa bilen biri söylerse sevinirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hugo_ramirez kullanıcısına yanıt
    65a1 bende baktım yok hiçbir yerde.ankara da centerda teşhir var son bir fiyatı da 17000 ₺

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık bir ay önce mediamarkt da görmüştüm teşhirde fakat ellerinde olup olmadığını sormamıştım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ben ekranı büyütmek istiyorum 65 büyük mü olur derken artık o da küçük gelmeye başladı ya perde yada 77 ekran almak istiyorum, televizyonun 1 yıl daha garantisi var ,çok kullanılmadı,ekran temizleme süresi de dolmadı sadece film izlemek için kullanıyoruz, düşünen olursa gelip her türlü testi yapıp alabilir ,hiçbir sorunu yok televizyonun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • A1 65 teşhir 17.000 ise mantıksız, gider AF9 55 alırım. Teşekkür ederim arkadaşlar. Yurt dışında satışı devam ederken A1’lerin bizim ülkeye neden yeni stok gelmiyor anlamıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sony 77 inch oled A1 70 bin tl vermek yerine o fiyatlara lazer projeksiyon tercih edilmeli derim.

    30 bin tl seviyesine iyi bir lazer projeksiyon satılsa gözümü kırpmadan alırdım lakin bu fiyata yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi joven -- 28 Aralık 2018; 16:39:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az önce ani bir kararla normal bir pazarlık ile 17.600 TL’ye Sony Eurasia genel deposunda son kalan AF9 55 Oled’i satın aldım arkadaşlar. Biliyorsunuz A1 55 Oled’den iade geldi, 10.340 TL . Bu tutara 7.260 TL daha ödemem gerekti.



    İyi mi yaptım kötü mü yaptım bilmiyorum. Pazartesi bir aksilik olmazsa Servis kendi getirip kurulumunu yapacak.



    Şimdi kurulum esnasında nelere dikkat etmeliyim? Yapmam gereken testler nelerdir hazır da servis varken. Yardımcı olursanız seviniirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hugo_ramirez -- 28 Aralık 2018; 18:29:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hugo_ramirez

    Az önce ani bir kararla normal bir pazarlık ile 17.600 TL’ye Sony Eurasia genel deposunda son kalan AF9 55 Oled’i satın aldım arkadaşlar. Biliyorsunuz A1 55 Oled’den iade geldi, 10.340 TL . Bu tutara 7.260 TL daha ödemem gerekti.



    İyi mi yaptım kötü mü yaptım bilmiyorum. Pazartesi bir aksilik olmazsa Servis kendi getirip kurulumunu yapacak.



    Şimdi kurulum esnasında nelere dikkat etmeliyim? Yapmam gereken testler nelerdir hazır da servis varken. Yardımcı olursanız seviniirim.

    Hayırlı olsun. Banding test mutlaka yapın youtube da var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saydam330 -- 28 Aralık 2018; 18:35:33 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.youtube.com/playlist?list=PL8Cnv37FMY-DiOjflaxaaWb3vVuuRzXtK

    Özellikle ilk 3 video yüzde 5 yüzde 10 yüzde 20 olan, tüm hataları gösteriyor, oled olduğu için biraz problem görebilirsiniz ama hataları belirleyip birde filmde bunları görebiliyor musunuz onlara dikkat etmek lazım ayrıca karanlık ortamda test etmenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • GT_55 kullanıcısına yanıt
    2 adet c8 geldi ikisinde de karanlık sahnelerde lede göre büyük detay kaybı vardı, sonra araştırınca neredeyse tüm inceleme ve müşteri yorumlarında aynı durum söz konusu, hatta karanlık sahnelerde tüm oledlerde gri tonların ufakta olsa mutlaka sorun olacağıda not düşülüyor incelemelerde, led in çiçek açmasını görmeyen gibi bunuda kullanıcıların çoğunluğu fark etmiyor , bu durumda bile filmde tabiki oled hala daha iyi yüksek puan alması normal, bu sorunlarda olmasa zaten 10/10 puan alacak film konusunda belkide, ek olarak karanlıktaki yerlerin görünmemesi lazım demişsin ama hdr nin en büyük var oluş sebeplerinden birise karanlıktaki detaylarıda gerçekçi bir tonda verebilmek

     2017 SONY A1 OLED TV



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rambocuk -- 29 Aralık 2018; 22:1:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rambocuk

    2 adet c8 geldi ikisinde de karanlık sahnelerde lede göre büyük detay kaybı vardı, sonra araştırınca neredeyse tüm inceleme ve müşteri yorumlarında aynı durum söz konusu, hatta karanlık sahnelerde tüm oledlerde gri tonların ufakta olsa mutlaka sorun olacağıda not düşülüyor incelemelerde, led in çiçek açmasını görmeyen gibi bunuda kullanıcıların çoğunluğu fark etmiyor , bu durumda bile filmde tabiki oled hala daha iyi yüksek puan alması normal, bu sorunlarda olmasa zaten 10/10 puan alacak film konusunda belkide, ek olarak karanlıktaki yerlerin görünmemesi lazım demişsin ama hdr nin en büyük var oluş sebeplerinden birise karanlıktaki detaylarıda gerçekçi bir tonda verebilmek

    Hocam zaten size gelen paneller sıkıntılıydı.Karanlıkta detayları görememeniz normal. Tam 7 aydan beri, 4k remux filmler ve belgeseller, netflix dolby vision içerikleri, youtube 4k hdr içerikleri, ps4 pro ve xboxone x'te hdr oyunlarda, karanlıkta detay kaybı konusunda bir sıkıntı yaşamadım.Samsung s9 plus telefonumda bu sorunları farkedebiliyordum.Karanlıkta bazı detaylar gözükmüyordu ama tv'de böyle bir problemim yok.Ayrıca ben zifiri karanlıkta detayların görünmemesi lazım dedim.Canlı göz ile ben orayı göremiyorsam, panelde de o şekilde olması lazım.Yoksa en dandik led tv'de ver parlaklığı, karanlıktaki tüm detaylar gözüksün.Eğer karanlık yerler görülmek isteniyorsa böyle bir çözüm var. Son olarak hdr ile alakalı sizin dedikleriniz gibi olsaydı, hdr puanlarında led tv'lerin oled'lerden daha iyi puan alması lazımdı.
    Bu arada bu videoda b7 samsung q7'den karanlık sahnelerde çok daha iyi detay göstermiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GT_55 -- 30 Aralık 2018; 0:42:45 >




  • Youtube hdr otomatik olarak aktif oluyor artık... Yavaş yavaş bu tv yi adam ediyorlar... Potansiyeli var keratanın da işte sony el attıkça düzeliyor bazı şeyler.. jacob + katie schwarz kanalının son 3 videosunu tavsiye ederim... Birde renk alanı ayarını bt.2020 yaptığınızda eskiye oranla daha iyi sonuçlar veriyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uzay-Zaman -- 31 Aralık 2018; 2:38:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hugo_ramirez kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun.

    Kurulum oldu mu olmadı mı bilmiyorum ancak, yapacağınız ilk iş kurulum ekibi evdeyken,
    TV kapalıyken sırasıyla, i+ , 5, ses kısma (volume down), ardından da TV açma tuşuna basarak TV'nin açılmasını beklemek. Çıkan ekranda en altta 3 sayı olacak onların 0 olması gerek. Herhangi birinde farklılık varsa daha önce kullanılmış olduğu anlamına gelir.

    Banding test, ölü piksel testi vs yapabilirsiniz. Zaten daha önceki TV'de yaptığınız testleri tek tek sıralayın :)
  • Hocam selamlar.

    Kurulum yapıldı, servis menüsünü açmadan önce cihazla modem birbirini görmediği için nasıl bir mantıksa cihaz açıkken (standby’a almadan) direk fişten çektiler. Tekrar başlattılar. Sonra servis menü açtırdık, sağ ve sol bölümler 0000 3 0000 şeklindeydi. Bende 1 defa fişten çektiklerine göre ortadaki rakam nasıl 3 oldu onu anlayamadım, onlarda açıklamadılar.

    Not: ( Bu arada AF9 Unboxing videosunu izleyenler bilirler kutudan çıkan üründe ekranın alt sağ ve sol köşelerinde plastik koruyucu ayaklar var. Ekranı alt tarafından tutup kaldırabilmeleri için çerçeveyi yükselten ayaklardan bahsediyorum. Onlardan 1 tanesi bizim cihazda yok, sadece sol taraftaki var. Bu daha önce açıldı mı bize geldi diye sordum, bizde böyle şeyler olmaz denildi. Fabrika kutularken 1 tanesini eksik koymuş olabilir dediler. Kutuya baktık içinden de çıkmadı) kafa karıştırıcı oldu.

    Herneyse, yılbaşı gecesi getirdiler, evde ailemle olduğumuz için testleri yaptık ama ölü pixel testinde ölü pixelleri o gece yakalayamamışım. Banding %5 biraz kirli bir görüntü, %10 hafif bantlar, %20 idare eder şekildeydi.

    Dün gece sabah 4:00 ‘e kadar tek tek tespit ettim. Maalesef cihazın sağ üst sağ orta ve sol üst olmak üzere 4 tane ölü pixel’i var.

    Satın aldığım firmayı aradım, ılımlı yaklaştılar, kurulum yapan servisi arattılar. Servise durumu anlattım, onlarda ölü pixel resimlerini Sony’e iletmek için resim istediler. Pixelleri tek tek yakından çektim.

    Sony Eurasia cihazın tüm kasası ile birlikte uzaktan çekimini ve ölü pixelleri el ile başka birinin işaret ederek gösterilmesini istemiş. Onlarıda yaptım, servise gönderdim resimleri.

    Bekliyorum. Açıkçası 31 Aralık gecesi kurulan üründe ölü pixel olmasının ortaya çıkması, henüz 1,5 günlük üründe benim bunları tek tek bildirmem gerekli miydi bilemiyorum, sonuçta ayıplı mal satışı direk iade veya değişim nedeni.

    Yetkili mağazadan alınan ürünün Ayıplı olduğunu anladığımızdaki süre kaç gündü iade / değişim için? 7 veya 14 gün olması gerekli. Benim aslında servisle değil de direk satıcıya iade edebilmem gerekmiyor mu?

    Maalesef nasıl bir şanssızlık anlamış değilim. 4 adet ölü pixel az buz değil. Daha da aşağılara dikkatli bakamadım hocam muhtemel alt bölümde de var olabilir. Büyük sıkıntı oldu bana bu süreç. 20 gün televizyonsuz kaldık, tam geldi bu kez de ölü pixel. Bekliyorum şuan dönüş yapmalarını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hugo_ramirez -- 2 Ocak 2019; 14:46:12 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • hugo_ramirez kullanıcısına yanıt
    Çok ama çok şanssızsınız :(

    2 günlük üründe satıcı, sağlayıcı, servis her ne kadar sorumlu olsa da, arızanın tespiti için servisin gelip inceleme yapması gerekiyor bu TV konusunda. (Ben de yaşamıştım zamanında Samsung ile bu durumu) Ancak sorunu bildirdiğiniz andan itibaren hepsi sorumlu ve seçimlik hak size ait. Ürünün yenisiyle değişimini talep ettiğinizde hiç kimsenin onaralım, parasını verelim deme hakkı olmamalı. Bir de 2 günlük ürün yani alındığında ayıplı olan bir ürün için.
  • Evet hocam maalesef. Ama benim sıkıntı duyduğum kısım genel merkeze gitmesi vs. Servise gönderdik resimleri zaten. Servis bariz belli ölü pixel olduğu dedi. Şimdi bir de genel merkeze gidecek olması ekstra mağduriyet. Böyle durumlarda servis almalı cihazı Satış yapan mağaza hemen yenisini verebilmeli. Cayma hakkımız var mesela. Mal ayıplı ise bayiye gönderirsin bayi varsa elinde yenisini verir veya iade yapar paranızı. Ben mi yanlış düşünüyorum?

    Az önce servis aradı, cuma günü gelip alacaklar genel merkez incelemeye alacakmış. Ben Yeşil renk açtığımda 2 adet, mavi renk açtığımda bir adet ve kırmızı renk açtığımda bir adet ölü piksel tespit ettim. Resimlerde de mevcut. Yine 10 gün kadar TV olmayacak evde. Az önce Sony Eurasia ile görüştüm, onlar da ölü pixel olduğu için inceleme sonrası değişim veya ücret iadesi olacak dediler.

    Umarım bu sıkıntı kısa sürede değişim yapılarak çözülür. Pixel Test falan bıktırdı fazlasıyla.

    Not: Bu arada 1 - 2 günlük izlenimlerim bence görüntüde benim anlamadığım başka büyük bir problem yok ise A1 serisi daha parlak, daha canlı gibi. AF9 çok donuk geldi gözüme 4k videolarda. Sanki buğulu gibi. Soluk biraz. Tabi amatör bir bakış açısı benimkisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hugo_ramirez -- 2 Ocak 2019; 16:40:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hugo_ramirez

    Evet hocam maalesef. Ama benim sıkıntı duyduğum kısım genel merkeze gitmesi vs. Servise gönderdik resimleri zaten. Servis bariz belli ölü pixel olduğu dedi. Şimdi bir de genel merkeze gidecek olması ekstra mağduriyet. Böyle durumlarda servis almalı cihazı Satış yapan mağaza hemen yenisini verebilmeli. Cayma hakkımız var mesela. Mal ayıplı ise bayiye gönderirsin bayi varsa elinde yenisini verir veya iade yapar paranızı. Ben mi yanlış düşünüyorum?

    Az önce servis aradı, cuma günü gelip alacaklar genel merkez incelemeye alacakmış. Ben Yeşil renk açtığımda 2 adet, mavi renk açtığımda bir adet ve kırmızı renk açtığımda bir adet ölü piksel tespit ettim. Resimlerde de mevcut. Yine 10 gün kadar TV olmayacak evde. Az önce Sony Eurasia ile görüştüm, onlar da ölü pixel olduğu için inceleme sonrası değişim veya ücret iadesi olacak dediler.

    Umarım bu sıkıntı kısa sürede değişim yapılarak çözülür. Pixel Test falan bıktırdı fazlasıyla.

    Not: Bu arada 1 - 2 günlük izlenimlerim bence görüntüde benim anlamadığım başka büyük bir problem yok ise A1 serisi daha parlak, daha canlı gibi. AF9 çok donuk geldi gözüme 4k videolarda. Sanki buğulu gibi. Soluk biraz. Tabi amatör bir bakış açısı benimkisi.


    Ben size benim parlak A1 i alın demiştim,şaka bir yana çok geçmiş olsun umarım en kısa zamanda sorununuzu çözerler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • :) hocam yılın mağduruyum! Bu gidişle beni kara listeye alırlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hugo_ramirez -- 2 Ocak 2019; 19:32:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.