Şimdi Ara

2016 yılında elektrikli araç üretimi %100 arttı ve 2 milyar dolara ulaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  2016 yılında elektrikli araç üretimi %100 arttı ve 2 milyar dolara ulaştı
    Geleceğin teknolojisi olarak gösterilen elektrikli araçlar, yaygınlaşmaya başladığı 2010’ların başında kendisinden beklenilen patlamayı bir türlü gösteremedi.  2010-2012 yılları arası 800 milyon dolarlık bir yatırıma sahipti ancak 2013’te Fisker, A123 ve Better Place gibi yeni şirketlerin peş peşe iflas kararı açıklaması yatırımcıları korkuttu ve elektronik araç girişimlerine para akışı durma noktasına geldi.

    Girişimcilerin para akışını sağlamak için yatırımcıları ikna etmesi pek kolay olmadı ancak Tesla gibi şirketlerin başarıları sayesinde sektör şu an her zamankinden daha iyi bir noktada. Yakın zamanda açıklanan rapora göre 2016 yılında elektrikli araç üretimi %100 artış göstererek hızla büyüdü ve yaklaşık 2 milyar dolarlık dev bir sektör halini aldı.

    CB Insight’ın raporuna göre, 2010 yılından günümüze elektrikli arabalar üzerinde çalışan şirketlerden şarj istasyonlarına kadar 200’den fazla yatırım yapıldı ve 2016 yılında toplam 2 milyar dolara yakın bir para akışı sağlandı.

    3 Yılın Toplamından Fazla Bu miktarın ne kadar büyük bir sıçrayış olduğunu anlamak içinse geçmiş 2 yıla bakmak yeterli. 2014 yılında 326 milyon dolar yatırım alan sektör 2015 yılında 920 milyonluk bir paya ulaşmış. NextEV, Future Mobility, Faraday Future ve Lucid Motors gibi firmaların 100 milyon doların üzerinde büyük yatırımlar alması ve Prottera, Evetran gibi firmaların ise daha küçük miktarlardaki mantıklı yatırımları sayesinde sektör son 3 yılın toplamında daha fazla miktarda yatırıma hacmine ulaşmış oldu.
    2016 yılında elektrikli araç üretimi %100 arttı ve 2 milyar dolara ulaştı 

    Elektrikli araç sektörü hala büyümekte olan bir sektör ve bu yılki rekor yatırımların etkisini önümüzdeki dönemlerde fazlasıyla hissetmek şaşırtıcı olmayacak.







  • ülkemize uğramadı, gören oldu mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    ülkemize uğramadı, gören oldu mu?

    Teğet geçti :)
  • 2 milyarmi ,milyonmu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rei$ dolarları $$$ bozdurun diyor ! :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Earth_Dreams

    2 milyarmi ,milyonmu?

    Milyon kardeş. Tesla arabanın tanesini 150binden satıyor 10 tane satmışlar 2 milyon etmiş kapatmışlar dükkanı
  • Biz aynı dünyada mıyız ya ? :)
  • Başkaları bizimkiler gibi boş sallamıyor, icraat yapıp parayı kaldırıyor.

  • gidişata bakılırsa firsatci ulkelerde emisyon kozuyla vergiler bindikce binecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    ülkemize uğramadı, gören oldu mu?

    Seçimden seçime ortaya çıkıyor.Pokemon gibi birşey.
  • amerikada 30-50 bin dolarlara satılan teslalar Türkiyede 150 bin dolar yani ülkemize uğramasını daha çok beklersiniz, 1.3 multijetlere 1.2 tüplü arabalara devam anlayacağınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu elektrikli araba piyasasına bizde kıyıdan köşeden girebilsek.

  • daha da artsın arık elektriğe geçmek lazım...

  • Akşamdan beri elektrikli araç videoları izliyorum. Resmen olmasa bile içten yanmalı devri çoktan bitmiş gözüküyor. Mevcut durumda dünyanın bir numaralı sektörü otomotiv de , milyarlarca dolar yatırım içten yanmalı motorlara göre yapılmış durumda , buda karar vericilerin ani karar vermelerini imkansızlaştırıyor. Yani birileri önce hibrit ardından , full elektirikli otomobile geçişi zamana yayarak elindeki ekonomik gücü kaybetmeden bu işten sıyrılma derdinde. Tesla kimindir neyindir bilmiyorum ama adamlar bana göre işi bitirmişler. Nasıl bir zamanlar , hiç iflas etmeyecekmiş gibi gözüken Nokia gibi bir firma 5-10 yıl içerisinde yok olup gittiyse ve ardından gelen apple çok kısa sürede dünyanın en büyük şirketi olduysa , bu durumu bazı otomobil markalarında da görebiliriz.
    Hibrit felan bence tamamiyle eldeki yatırımı kurtarma ve petrolün gücünü kaybetmeme operasyonu.Çünkü direkt elektriğe geçmemek için bana göre sağlam bir neden yok.

    Konuya dönecek olursak bu hızlı yükseliş katlanarak devam edecektir.İçten yanmalı devri bitmiş arkadaş.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.