Mübalağa yaptığım anlaşılıyor. Elbette 50 yıl öncesinin arabasının dâhi yedek parçası bulunabiliyor. Milyonlarca satmış motorun da yedek parçaları uzun süre bulunmaya devam eder. Dizelin devri bitti demek istiyorum özetle. Onu benzinli motorlar takip edecek gibi görünüyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU= (655. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: ladinkayin
Merhabalar
Atr35 mi yaptırdınız? Arka camlar fabrikasyon koyu sanırım. Ton farkı oluştu mu? Foto atmanız mümkün mü😀? Son olarak nerde ve kaça yaptırdınız işçilikten memnun kaldınız mı ?
Çok soru oldu ama ne kadar bilgi olursa o kadar faydalanırız forum ahalisi olarak
SelamlarEvet atr35 serisi, orjinal arka camlarla ton farkı olmadı, 1,5
yıl once ön kaput, farlar ve ön çamurluklari da dynoshield
marka film kaplattim hepsi 1800₺ ye mal olmuştu, Sivas'ta
llumar yetkili bayisinde yaptırdım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok teşekkürler 👍 -
Aynen katılıyorum size.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de yetkili bayide llumar marka yaptırdım. Arka cam atr20, yan camlara da atr 35. Llumardan çok memnunum. İçeriden bakınca sanki hiç film yokmuş gibi. Güneşi de mükemmel kesiyor. Fakat keşke arkaya ve yanlara 1 ton koyusunu çektirseydim. Cam tavana gerek duymadım güneşi zaten kırıyor. Fakat cam tavan olduğundan sanırım aracın içi biraz fazla görünüyor. Yanlar da en az Atr 20 olmalı bence. (Camlar orjinal karartılmış olmasına rağmen)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba.
Arka cam derken yan arka canlar mı yoksa bagaj kapağındaki cam mı?
Arka canlar fabrikasyon koyu muydu?
Bir de atr20 atr35 den daha koyu -
Arka cam yani bagaj kapağı camı. Evet araç fabrikasyon karartılmıştı. Atr 20 daha koyu. Llumarda rakam küçüldükçe koyuluk artıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler 👍 -
quote:
Orijinalden alıntı: beyaze80Hocam Tiguan 1.6tdi otomatik dünyanın hiçbir yerinde satılmadı ve üretilmedi diye biliyorum. Yani distribütörden dolayı değil. Otomatikler 2.0 Tdi dan itibaren başladı. Manuel de olsa 1.6tdi üretilmeye devam etseydi çok satardı, dizelde zirveyi kimseye bırakmazdı bence.
Alıntıları GösterHocam 1.6 motorlu dizel otomatik araçlar genel anlamda dünyanın hiçbir yerinde zaten satılmamakta, Mercedes E200d mesela bunun en net örneğidir.
Öncelikle vergilendirme sistemimiz ve de 1.6 Dizel Otomatik araçlara bizim pazarda uzay mekiği gözüyle bakılmasından mütevellit markalar bize özel, böyle ilginç konfigürasyonlara sahip araçların tedariğini sağlamakta.
İlk verdiğim örneği açmam gerekirse bizim pazarda E220d diye satılan araç aslında Avrupa pazarında E200d'dir. Veya BMW 520i denilen aracın aynı şekilde Avrupa pazarında karşılığı yoktur. Aracın üzerinde yer alan 1.6 litrelik 170 beygir gücündeki motor; Avrupa pazarında sunulmakta olan 2.0 motorlu orijinal 5.20i'de yer alan motorun, downsizing edilerek 1.6 litre hacmine ve 170 beygire düşürülmüş halidir
Yoksa zaten motor şanzıman anlamında sonuna kadar uyumlu olan 1.6 tdi dsg konfigürasyonlu Tiguan'ı distribütör istese rahatlıkla getirirdi diye düşünüyorum.
Sizin ve benim daha önceden söylediğimiz nokta bu kısımda devreye girmekte, aracın manuel seçeneği bile fazlasıyla tercih edilen 1.6 dizel versiyonuna bi de otomatik şanzıman getirilse bu sefer rakiplerinden ziyade aynı çatı altındaki passat başta olmak üzere diğer modelleri tehdit etmeye başlayacaktı.
Bundaki sıkıntı ne diyecek olursanız da; markalar en büyük karı en çok satılan araçlardan elde ederler. Buna şöyle örnek verebilirim, her ülkeye satılan araçlar farklıdır. Türkiye'ye giren Passat'la, Almanya'da çıkan veya başka bir ülke de olabilir önemli değil, kalitesi ve detayları aynı olmaz. Çok ufak bir fark da olsa bu durum distribütör'e kar sağlar. Nasıl diyecek olursanız da yılda 30 40 bin satılan Passat'ın davlumbazındaki ufak bir yalıtım parçası Türkiye için üretilen araçlarda eksik olacak şekilde gelse ve bunu satış rakamlarına vurursak büyük bir getiri sağladığı görebilmemiz mümkün olur. Birçok araba konusunda bu durum yıllardır konuşulur sizin de gözünüze çarpmıştır diye düşünmekteyim.
Fakat markalar bu uygulamayı satış rakamlarında zirvede olan modellerine uygular az satılan modellerde pek bir fark oluşturmayacağından bu tarz düşük kalite ögelerine rastlamak zor bir ihtimal haline gelir. Bu bahsettiğim durumun Tiguan'la alakalı olan kısmı da tam olarak bu nokta. Tiguan'ın son zamanlarda satış rakamları şaşırtıcı biçimde artmış olsa da, çıktığından beri pazarda ve VW Türkiye binek araç satış rakamlarında küçük bir yer kaplamaktadır. Bundan dolayı bizde satılan bir Tiguan ile Avrupa pazarında satılan başka bir Tiguan'ın kalitesinde bir farklılık olması üstte anlattığım durumdan da anlaşılacağı üzere çok küçük bir ihtimaldir.
Sonuç olarak Passat veya Golf gibi daha çok satılan ve daha yüksek kar getirisi olan araçlara; Tiguan gibi kar oranı daha düşük bir tehdit unsuru oluşturmayı herkesten önce bizzat satıcı firmanın kendisi istemez. Konuyla alakalı naçizhane düşüncelerimi dile getirmek istedim.
Saygılarımla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 8 Mayıs 2021; 7:6:49 >
-
-
Devirdaim pompanızı kontrol ettiriniz büyük ihtimal kaçak var. VAG grubunun tümünde görünen sabit bir sorundur.
-
Tamam hocam, çok teşekkürler.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba hocam, bende sizin bu seviyeden 1cm civarı yüksekken tespit ettim. 2 kez ekleme yaptım. Diğer kısımları bir önceki mesajımda detaylı şekilde belirttim.
Sizin araçla ilgili bir gelişme var mı? -
Dostum ben kaçak olduğunu düşünmüyorum, 3,5 yıldır araç bende, öyle olsa uyarı verird, sıvı biterdi.
O durum basınçla alakalı, yokuş yukarı sürdüğünüzde açın bakın iyice seviye yükselmiş görünüyor.
Siz de benim gibi motoru çok sıkıstırmayıp sürüyorsanız hep seviye düşük görünüyor.
Saf su ekledim sonra basınç arttı, en üst seviyenin üstüne çıktı sonra kapaktan tahliye mi ne etti bilmiyorum, artık sizinki gibi görünüyor.
Siz arabayı kaç yıldır kullaıyorsunuz? Kaçak olsa eninde sonunda su biter, hele yaz aylarında!
-
2.5 yılı geçti hocam. Dediğin gibi sıkıştırmadan sürüyorum. Hatta yağ sıcaklığınıda sürekli kontrol ediyorum, bir problem yada afaki yükseliş olmadı şükür. Yalnız bu klima işi beni işkillendiriyor. Şimdilik klima kullanmıyorum seviye takibimde. 1 ay civarı böyle kullanıcam, sonraki ay klima açık kullanıp tekrar gözlemleyeceğim. Bu klima olayıyla ilişkilendirdikten sonra aracımın bakım faturalarını inceledim.
2019 yazı antalyaya gitmiştim, tabi klimayı full kullandım, araç bendeyken 3 kez bakıma götürdüm yetkili servise, tam tatilden sonraki 2019 sonbahardaki yıllık bakım faturasında 1.5lt antifiriz yazdığını gördüm. Buda beni kuşkulandıran diğer sebep oldu. Aracım 2017 şubat çıkışlı. Bu kadar kısa sürede fazla eksilme geldi bana.
Ya klima borularından yada klima kompresöründen kaçak olabilir gibime geliyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, bende aynı şekilde o sesleri duyuyorum. Aracı 11. Ayda almıştım 2020 1.5tsidsg bir kaç aydır 1 den 4 de kadar vites geçislwrinde tıkırtı sesleri geliyor.Henüz servisle görüşmedim. Daha önce 3 yıl 2015 leon dizel otomatik kullandım böyle bir sey duymadım.
Gerçi 9 ay olmuş yazınız Siz çözelbildiniz mi durum nasıl şimdi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yağ eksiltme sorunu yaşayan var mı aranızda?
1.5 TSİ DSG 2019 Temmuz çıkışlı aracım ilk 11.000 KM’de yağ uyarısı vermişti. Yağ çubuğunu kontrol ettiğimde Alt seviyedeydi. Servise götürdüğümde yeni araç olması nedeniyle olabilir denilip yağ ilavesi yapıldı. 15.000 KM’ye geldiğinde ise genel bakım yapıldı.
Şuan aracım 26.000 km’de ve yağ eksiltme uyarısını yeniden verdi. Yağ çubuğunu kontrol ettiğim (araç dinlenmiş halde) en alt seviyede. Servise gitmesine daha 4.000 km var!
Genel kullanıma kıyasla aracı yüksek devirli kullanıyorum ve yeri geldiğinde yüksek sürat da yapıyorum.
Ancak her şeye rağmen bu şekilde yağ eksiltme uyarısı vermesinin normal olmadığını düşünüyorum.
Garantisi henüz bitmedi ve servise götüreceğim ama servisin çözüm bulacağını düşünmüyorum.
Yağ eksiltme sorunu yaşayan varsa bilgi verirse memnun olurum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
İzmir llumar bayii 1001 oto dan fiyat aldım. Pazarlık yapmadım sadece fikir amaçlı.
Ön cam air 80 (1000₺)
Cam tavan air 80 (1000₺)
Tüm yan camlar atr35 (1200₺)
Toplam 3200₺
Herhalde 3000 e yapar.
Yaptırmamaya karar verdim 😀
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ladinkayin
İzmir llumar bayii 1001 oto dan fiyat aldım. Pazarlık yapmadım sadece fikir amaçlı.
Ön cam air 80 (1000₺)
Cam tavan air 80 (1000₺)
Tüm yan camlar atr35 (1200₺)
Toplam 3200₺
Herhalde 3000 e yapar.
Yaptırmamaya karar verdim 😀Servisten direkt karartılmış cam sipariş geçsek benzer fiyat olur heralde :))
-
Çok pahalı gerçekten 😀
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X