Şimdi Ara

2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU= (320. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14.522
Cevap
200
Favori
1.111.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 318319320321322
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Sütçü beygiri demiş geçmişin hocam resimdeki donanım/ fiyat listesinden hiç bahsetmemişsin okadarda emek verip liste yapmıştım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • osus3535 kullanıcısına yanıt
    Hocam baya uğraşmışsın yorum yazmamak olmaz



    Bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü demişsin

    ama sanırım Türkiye ye hangi kurla girdiğine bağlı da olabilir vw Euro ile giriyor ama kia hangi kurla giriyor bilmiyorum (dolar... olabilir) fiyat farkı ondan da olabilir.ya da vw hakkaten öpmüşte olabilir :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osus3535

    Sütçü beygiri demiş geçmişin hocam resimdeki donanım/ fiyat listesinden hiç bahsetmemişsin okadarda emek verip liste yapmıştım

    Hocam fotoğraf açılmadı ben de KIA'nın sitesinden verilerini inceleyebildim ancak.



    O bol oyuncaklar 2-3 yıl sonra bol bol sanayi ziyareti anlamına gelir.



    Bol oyuncaklı bir SUV alacak olsam ileride arıza çıkaracağını bilsem de gider 3008 alırdım. Ama neyseki oyuncak merakım yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rumenis

    merhaba,
    Seviyeli tartışmanızı uzun süredir takip ediyorum. ACT konusunda yorum yapmak istemiyorum. iki tarafta kendince doğruları savunuyor. Aslında yaşayarak göreceğiz. Bende diyorum ki ön tekerler arkalara göre fazla aşınıyor, bi dengesizlik yaratıyor napıyoruz ön-arka yapıyoruz. Bu piston silindir yanma odası adı her neyse bunları da yer değiştirsek olmaz mı?
    Bu arada 4 yıl Golf 7 1.2 TSI DSG kullandım ne piston kırdı, ne de DSG hata yaptı. şu anda 1.4 TSI ACT DSG kullanıyorum. Şeytan kulağına kurşun bi sıkıntım yok. Sol önden gelen ses, yok su sesi, yok direksiyondan gelen yay sesi felan. Demek istediğim şans işi. Bence bu tartışmayı uzatmak yerine, Tiguanlarda motor koruma plastiği neden yok bunu tartışsak birazda?
    Gerçekten can sıkıntısı yaratmasın sizde aracınız, yeni alacaklara da paranoya oluşturmasın. Hayırlı ile kazasız belasız kullanın. Ne de olsa kul yapısı.

    Sağolun hocam. Bu arada araç geçmişimiz bir farkla aynı. 1.2 TSI Golf (Manuel).



    Motor kapağı konusunu tekrar hiç açmayın hocam buralar fena karıştı o konuda.



    Bir de o geçen haftanın tartışma konusuydu. Bu hafta sıradaki konumuz

    @osus3535 hocamızın da desteğiyle Start&Stop.



    Motor kapağı sizin de bileceğiniz üzere Golf ve diğer VW modellerinde de yok. Benim geçen attığım bir mesajda olmayan farklı farklı çok bilinen 8 tane daha araç da aynı şekildeydi.



    Bir hocamız geçenlerde bununla ilgili bir video atmıştı. Seat Leon forumundakiler sonradan motor kapağı alıp takmış. Çok basit bir işlem. Ürün Aliexpress'te satılıyor diye biliyorum.



    Ama motor kapağı olmamasının şöyle bir artısı var. Motor kapağının bir bağlantısı gevşese tartartar diye traktör sesi gelir motordan. En azından olmamasının bir faydası da var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagdasgun

    Geçenlerde Shell den nitrolu benzin aldım, bir fark yaratır mı? :)

    Hocam ben denediğimde uzun yolda daha uzun menzil sağlamıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beni merak edenler mesajlarımı okusunlar yaşımı merak edenler, merak etmeye devam etsinler. Donanımhaber kaydım 2007 dir sanırım yeterli. 10 senelik userim.
    ACT nin sağlamlığını sorguluyorum ancak mesele 2 arkadaş tarafından sürekli başka taraflara çekiliyor.
    Yok ben seni tokatlarım falan evdeki 2.5 yaşında çocuk hareketleri bunlar. .idik yarışı bir nevi. Yok manuelmiş yok otomatikmiş saçma sapan yorumlar içi tamamen boş. ALtınkaya beyciğim size bundan sonra yorumum yok. Belki nickiniz gözümden kaçar oda umrumda olmaz. İstersen git r line tiguan al içinede 3.0 tdi koydur seni en güzel o tatmin eder.
    Bu dsg de ilk çıktığı zamanlar yok baskıydı yok mekatronikti insanlar uğraştı daha şimdi oturmaya başladı.
    Şimdi neden körü körüne ACT ye güvenyoruz biraz sorgulasak ne olur. her önümüze gelene marka algısıyla evet demek zorundamıyız? Benim demek istediğim bu.
    Bu act de silindirler senkron olarak açılıp kapansaydı daha iyi olurdu bunda hemfikir olsak yeterli benim için.
    Mesela 1000 km 1-3 silindirler kapansın daha sonraki 1000km 2-4 silindirler kapansın. Bu konuda hemfikir olalım yeter.
    Rumenis hocama katılıyorum. Kullanım çok büyük etken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi

    beni merak edenler mesajlarımı okusunlar yaşımı merak edenler, merak etmeye devam etsinler. Donanımhaber kaydım 2007 dir sanırım yeterli. 10 senelik userim.
    ACT nin sağlamlığını sorguluyorum ancak mesele 2 arkadaş tarafından sürekli başka taraflara çekiliyor.
    Yok ben seni tokatlarım falan evdeki 2.5 yaşında çocuk hareketleri bunlar. .idik yarışı bir nevi. Yok manuelmiş yok otomatikmiş saçma sapan yorumlar içi tamamen boş. ALtınkaya beyciğim size bundan sonra yorumum yok. Belki nickiniz gözümden kaçar oda umrumda olmaz. İstersen git r line tiguan al içinede 3.0 tdi koydur seni en güzel o tatmin eder.
    Bu dsg de ilk çıktığı zamanlar yok baskıydı yok mekatronikti insanlar uğraştı daha şimdi oturmaya başladı.
    Şimdi neden körü körüne ACT ye güvenyoruz biraz sorgulasak ne olur. her önümüze gelene marka algısıyla evet demek zorundamıyız? Benim demek istediğim bu.
    Bu act de silindirler senkron olarak açılıp kapansaydı daha iyi olurdu bunda hemfikir olsak yeterli benim için.
    Mesela 1000 km 1-3 silindirler kapansın daha sonraki 1000km 2-4 silindirler kapansın. Bu konuda hemfikir olalım yeter.
    Rumenis hocama katılıyorum. Kullanım çok büyük etken.

    Hocam dediğiniz gibi olsa da fena olmazdı. Ama zaten 7 senedir bu şekilde kullanılıyor ve hiç bir sıkıntı olmadı. Yeni çıkan bir teknoloji değil.

    Buraya talebinizi yazdığınız iyi oldu bu arada. VW çalışanı olduğumdan dolayı bu motor çalışma prensibi tavsiyenizi Wolfsburg'a en kısa zamanda iletilmesini sağlamaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 17 Nisan 2017; 23:31:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • djkubi kullanıcısına yanıt
    kusura bakma ama senin anlama kabiliyetin yoksa burda kendimizi yoracak değiliz .aynı şeyleri döndürüp döndürüp soruyorsun.yok çocuk yok sıdık yok bilmem ne kimse sana burda bu şekilde konuşma hakkını vermez.önce git 4 silindirli motor nasıl çalışır onu öğren kafasına göre Yok 1-4 yok 2-3 yok 1-3 vs vs kapanmaz her silindirin farklı bir mekanizması ve sırası var.ve forumda konuşma üslubuna dikkat et .insanların fikirlerini beğenmiyorsan cevap vermek zorunda değilsin.seni adam yerine koyup herkes bir cevap yazmaya çalışıyor elinden geldiğince aldığın cevabı beğenmeyip kendi düşünceni karşı tarafa empoze etmeye çalışıyorsun.act kullanıp arıza gören mi var ?? Arkadaş şu act li motorda şu arızayı gördüm de karşımıza gel tartışalım.ya arıza yaparsa ya...böyle tartışmamı olur.2007 de kayıt olsan nolur 2017 de kayıt olsan nolur önce efendi ol

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli yorumlarnızı hergün hiç aralıksız takip ediyorum. Fakat bazen yorumdan çok hakaret derecesine varan yazıları okuyunca üzülüyorum. Aarkadaşlar bizle iyi yada kötü kendi imkanlarımızla araştırarak aldığımız araçlarımızı bura da şurası böyle şurası şöyle diyerek kafa karıştırmanın ne anlamı var bence yapıcı yorum olmadıktan sonra. Hani derler ya delinin biri kuyuya taş atmış atmış bin akıllı çıkaramamış misali. Mesala act şöyle iyi böyle kötü bırakın araçlarımızın keyfini sürelim biraz.
  • 2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU=2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU=




  • Q5, f -pace vs lerin yanında gurumuz oldun gönüllerin şampiyonu Tiguantis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada Tiguanın hala kızı ;

    Ateca , "2017'de Avrupa'nın En Çok Satan Aracını " Avrupa'da ödüllendirdiği "AUTOBEST 2017 " olarak seçildi . Toplam 1,672 puanla Ateca, Peugeot 3008'den 72 sayılık bir üstünlükle birinci oldu. Toyota C-HR, toplam 1.469 puanla üçüncü sırada yer aldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Benzinin içindeki o maddeler benzinin kötü etkisini(yanma-yanmaya bağlı paslanma-benzin artığı...) nötralize edici maddeler.benzin yokki pistonlarda vs zarar olsun?
    Mantık olarak act siz 4 silindir de de 100bin km de aynı patlama yaşanıyor. Actli 4 silindirde de 100bin km de 2 silindir de aynı. kalan 2 silindirde az patlama oluyor.yani siz actli de kapanmayan 2 silindire fazla yük biniyor gibi yorum yapmışsınız öyle bir durum söz konusu değil aynı yük biniyor. Onu anlatmaya çalışıyorum ? Act li deki tek fark yakıt farkı? Km olarak aynı hesap gidiyor hepsi.performanstan da ödün vermiyor .bana göre çok mantıklı bir sistem.siz almak istemiyorsanız almayın o kişisel tercih.ama ikinci elde de act değerini bulacaktır.

    Aynen dediğiniz gibi @altınkaya hocam. Tiguan'ın en çok satılan motoru 1.4 TSI ACT.

    Çok güzel açıklamışsınız Altınkaya hocam 2. ve 3. silindirlerin, 1. ve 4. silindirlerden daha uzun ömürlü olmasını sağlar bu. 2. ve 3. silindir daha az aşındı diye neden sorun çıksın. Ayrıca VW mühendisleri bunu düşünüp silindirleri ona göre üretiyorlar.

    ACT Motor'un Audi'de kullanılmasına gerek yok. En ucuzu 200.000 TL olan Premium araçlardan birini alan adamın yakıt tasarrufunu o kadar düşüneceğini sanmıyorum.

    Yakıt tasarrufu isteyip Premium alanlar zaten Dizel motor alıyor ve yine tasarruf ediyorlar. Dizelde ACT zaten yok.

    7 Senedir VW Grubunda Volkswagen, Skoda, Seat, Audi A3 gibi araçlarda bulunan bir teknoloji. Şimdiye kadar bu motorla rahat 300.000-400.000 KM'leri devirmiş kullanıcılar vardır. Yılda 100-150.000 KM yapan tanıdıklarım var. Sorunu çıksa şimdiye kadar çoktan duymuştuk.



    Dediğiniz gibi, problem silindir çeperlerinin farklı aşınmasına mütakip farklı patlama etkileri sebebiyle dengesiz motor çalışması.
    Bir motorun teknik verileride ne der; 14/1 veya daha farklı sıkıştırma oranı, bu ne demektir püskürtülen hava yakıt karışımı oranı 1 ise 14 katı sıkıştırılarak patlama sağlanır. Bir motor rektefiye olduğunda sekman öncekine göre bir miktar buyuk takılır. Çünkü motor çeperide buyumuştur. Yani yanma odasının hacmi artmıştır. Burada olduğu gibi ACT motorda farklı aşınmalar sebebiyle değişen yanma odaları hacmi, farklı patlama güçlerine sebep olacak buda sarsıntı ve vuruntuya sebep olacak titreşimde yan etkisi. Yani ilk zamanlarda hissedilmeyen devreye girme, devreden çıkma hissi km arttıkça hissedilir olacaktır.
    Şu vw mühensileri bunu düşünmüşlerdir ama açıklaması yok hiçbiryer. Bu olay için şu önlemi aldık diyen hiçbirşey göremiyorum ben.

    ACT 140 ps audi a3 de kullanılmaktadır. Audi a4 de neden yok diyorum konu hala audi de kullanılmamasına geliyor.

    En ucuzu 200 bin tl premiumdan bahsetmişsiniz. Geçen hafta 2016 model sıfır km a4 1.4 tsi 151 bin tlye bulunabiliyordu. Ben bu aracın ne kadar yaktığına bakarım. Tiguan highline ile aynı para.

    Biraz yabancı kaynakları araştırsanız rahatlıkla bulabilirsiniz. 7 yıldır kullanılıyor böyle bir sorun hiçbir araçta olmadı diyoruz ama hala anlamak istemiyorsunuz. Bizlerin düşünebildiği bir durumu mühendisler niçin düşünemesin. Kaç kez belirttim ACT motorlar bir sürü 300-400.000 KM'leri devirenler var. 7 yıldır bir sorunları duyulmadı. Hala ısrar ediyorsunuz.

    Bu konu hakkında bize ve dokümanlara güvenmiyorsanız, ancak Wolfsburg'a VW fabrikasına gidip net bilgiye ulaşabilirsiniz.


    Yabancı kaynaklar ve ülkemiz dahil konuyu takip ediyorum. Tsi motorların arıza oranını yüksek olduğu bir iki araştırmayla hemen ortaya çıkmaktadır. Bizim düşünemediğimizi mühendisler gayet güzel dşünüyorlar. Emisyon skandalı ay gibi, güneş gibi ortadayken vw mühendislerine neden güveniyorsunuz anlamış değilim.
    Size güvenmediğimi daha önceki mesajlarımda çok net biçimde dile getirmiştim. Gereğinden fazla vw savunuculuğunuz var.Objektif olmanızı tavsiye ederim. Tsİ sadece wolsburgdan mı çıkıyor. Zaten elini kolunu sallayan fabrikaya girebiliyordur eminim.
    Otomotiv üreten bir şirkette çalışıyorum fabrika nedir gayet iyi bilirim. Şunuda belirteyim 1.6tdi tiguan sahibiyim wolsburgda yapılanlardan. Bizzat gidip fabrikadan teslim aldım. parasınıda kapıdaki güvenlikçilere ödedim. Mark cinsinden.

    Öncelikle TSI motorların kronik arızası mevcut değildir. Her motorun arıza çıkarma ihtimali nasıl mevcutsa TSI motorların da arıza çıkarma ihtimalleri o kadardır.



    Emisyon durumu sadece VW'de yok diğer tüm markalarda da olduğu ortaya çıktı ama nedense VW'ninki daha çok duyuldu. VW Emisyon olayının amacı biraz farklı.



    Ayrıca TSI'larda emisyon sıkıntısı yok. Sadece EA 189 kodlu Jetta'da ve Caddy'de bulunan dizelde mevcuttu. Konunun bununla da bir ilgisi yok.



    Wolfsburg'da VW'nin çok güzel müzeleri vb. yerleri mevcut gidip gezebilirsiniz. Aracı almadan benimle iletişime geçseniz size özel indirim yapmaya çalışırdım. Genel merkezden.

    Bana objektif olmayı önermişsiniz fakat burada marka savunuculuğu yapmıyoruz farkındaysanız. Tiguan'ın bir motoru hakkında konuşuyoruz. Ben hiç bir motorun kötü olduğunu iddia etmedim.

    Ama sizin TDI sahibi olup TSI'yı yermeniz manidar.







    Şimdi piston kran vuruntulu çalışan bi dünya böyle işlem gören tsi var. Facebook sayfalarında fatura dahil mevcuttur. Alacağınız aracın facebook sayfasını takip ediniz.

    Konumuz vw olduğu için vw nin emisyon skandalından bahsediyorum işte burada marka fanatikliğiniz ortaya çıkıyor. Amacı farklı olan amaç nedir merka ettim.
    Ben tsilarda emisyon sıkıntısı var demedim. Zaten yok. Türkiyedeki jetta ve caddylerde mevcuttu dışarıda çok daha fazlası mevcut. 2,0tdilar 3,0tdilar.
    Konumuzun bununla olan alakası emisyon skandalının ortaya çıkma sebebi. Hatırlayacak olursak; egzos emisyon testine giren araç arka veya tekerlerin ve direksiyonun dönmedğini anlayıp emisyonu düşük tutup bir şekilde yasal sınırlarda emisyon çıkmasını sağlıyordu. Birde demişler aynı testi araç giderken yapalım, bir bakıyorlar sonuçlar farklı hemde öyle az buz değil neredeyse 4 katı. Sonra ne oldu vw durumu bir açıklamayla kabul etti, yani durum resmileşti ardından bir kaç kelle koptu tabi. Motor kontrol ünitesini ben yapmadım mühendiler yaptı, sonuçta onlarda insan neden gözüm kapalı güveneyim. Neden tsi act lerde çakalık yapmadıklarına inanayım.
    Bende bu yüzden Emisyon skandalından sonra üretilmiş adblue katkılı 1.6tdi tercih ettim.
    İndirim konusuna girmiyorum ötv muhafiyeti diyorum geçiyorum. 5 sene binicez sorunsuz olması lazım. Ve tdi bana tsi dan daha güvenilir geliyor.
    Marka savunuculuğu yapptığınızı düşünüyorum çünkü hiçbirşeye kötü dediğinizi görmedim. Bu vw 1.6fsi larda sattı millete şimdi nerde 2 elde gören kaçıyor.
    tsi act ye karşı olan düşüncelerim tdi alma sebebimdir. Bobin yok buji yok ucuz mazot var :)

    Burada iki farklı markayı karşılaştırmıyoruz ki marka fanatikliğim ortaya çıksın.



    Aynı aracın farklı motorları üzerinde konuşuyoruz.



    Ben şu motor kötü diye bir şey demedim.



    Siz tüm mesajlarınızda TSI'yı ve ACT'yi yerme peşindesiniz.



    Böyle olacaksa ben de size bir sürü arıza yapan TDI gösterebilirim. Hatta TSI'dan çok daha fazladır.



    Motor arızası her araçta olabiliyor. En azından Opel Astra K'ların 1.4T 150 PS motorları gibi 1000 KM'de motorun değişmesi gerekmiyor.



    Sizin amacınızı anlayamadım hala. Bizden ne duymak istiyorsunuz merak ediyorum.



    İlk başta ACT ile normal TSI karşılaştırmsında ACT'ye kötü dediniz. Sonra TSI'ya genel olarak kötü dediniz. Şimdi bi de benzinli motor kötü dizel iyi dediniz. Konu böyle Tesla Model S'e doğru gider.



    Ben şu motor iyi bu motor kötü demiyorum. Ama siz benden TDI çok iyi, TSI alınmaz dememi istiyorsanız öyle söyleyeyim konu kapansın.



    Bunu söylemem Tiguan'ın en çok tutulan versiyonunun ACT olmasını değiştirmeyecektir tabiki de .

    1.6 dizel otomatik tiguan olsaydı en çok o tutulurdu. Kimse ne manuel ister ne de 125 ( o kasaya yetersiz )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Setirekli

    Hocam Otomobil dünyamdan Eren Tekin makyajlı Golf 7 nin incelemesinde act nin golf için kalktığını söylemişti.

    Sonradan tekrar geliştirilip konur mu orasıda muamma.

    Gerçi başarısız olsada vw daha iyisini yaptık der üstünü kapatır.

    Ayrıca internette dizellerinde bu yıl sonuna doğru 1.5 TDI olacağını okumuştum.



    İkisi de yanlış. 1.5 tsi nın hem normal hem actli modeli var. 1.5 dizelin geliştirmesini durdurduğunu açıkladı vw.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: altınkaya

    Benzinin içindeki o maddeler benzinin kötü etkisini(yanma-yanmaya bağlı paslanma-benzin artığı...) nötralize edici maddeler.benzin yokki pistonlarda vs zarar olsun?
    Mantık olarak act siz 4 silindir de de 100bin km de aynı patlama yaşanıyor. Actli 4 silindirde de 100bin km de 2 silindir de aynı. kalan 2 silindirde az patlama oluyor.yani siz actli de kapanmayan 2 silindire fazla yük biniyor gibi yorum yapmışsınız öyle bir durum söz konusu değil aynı yük biniyor. Onu anlatmaya çalışıyorum ? Act li deki tek fark yakıt farkı? Km olarak aynı hesap gidiyor hepsi.performanstan da ödün vermiyor .bana göre çok mantıklı bir sistem.siz almak istemiyorsanız almayın o kişisel tercih.ama ikinci elde de act değerini bulacaktır.

    Aynen dediğiniz gibi @altınkaya hocam. Tiguan'ın en çok satılan motoru 1.4 TSI ACT.

    Çok güzel açıklamışsınız Altınkaya hocam 2. ve 3. silindirlerin, 1. ve 4. silindirlerden daha uzun ömürlü olmasını sağlar bu. 2. ve 3. silindir daha az aşındı diye neden sorun çıksın. Ayrıca VW mühendisleri bunu düşünüp silindirleri ona göre üretiyorlar.

    ACT Motor'un Audi'de kullanılmasına gerek yok. En ucuzu 200.000 TL olan Premium araçlardan birini alan adamın yakıt tasarrufunu o kadar düşüneceğini sanmıyorum.

    Yakıt tasarrufu isteyip Premium alanlar zaten Dizel motor alıyor ve yine tasarruf ediyorlar. Dizelde ACT zaten yok.

    7 Senedir VW Grubunda Volkswagen, Skoda, Seat, Audi A3 gibi araçlarda bulunan bir teknoloji. Şimdiye kadar bu motorla rahat 300.000-400.000 KM'leri devirmiş kullanıcılar vardır. Yılda 100-150.000 KM yapan tanıdıklarım var. Sorunu çıksa şimdiye kadar çoktan duymuştuk.



    Dediğiniz gibi, problem silindir çeperlerinin farklı aşınmasına mütakip farklı patlama etkileri sebebiyle dengesiz motor çalışması.
    Bir motorun teknik verileride ne der; 14/1 veya daha farklı sıkıştırma oranı, bu ne demektir püskürtülen hava yakıt karışımı oranı 1 ise 14 katı sıkıştırılarak patlama sağlanır. Bir motor rektefiye olduğunda sekman öncekine göre bir miktar buyuk takılır. Çünkü motor çeperide buyumuştur. Yani yanma odasının hacmi artmıştır. Burada olduğu gibi ACT motorda farklı aşınmalar sebebiyle değişen yanma odaları hacmi, farklı patlama güçlerine sebep olacak buda sarsıntı ve vuruntuya sebep olacak titreşimde yan etkisi. Yani ilk zamanlarda hissedilmeyen devreye girme, devreden çıkma hissi km arttıkça hissedilir olacaktır.
    Şu vw mühensileri bunu düşünmüşlerdir ama açıklaması yok hiçbiryer. Bu olay için şu önlemi aldık diyen hiçbirşey göremiyorum ben.

    ACT 140 ps audi a3 de kullanılmaktadır. Audi a4 de neden yok diyorum konu hala audi de kullanılmamasına geliyor.

    En ucuzu 200 bin tl premiumdan bahsetmişsiniz. Geçen hafta 2016 model sıfır km a4 1.4 tsi 151 bin tlye bulunabiliyordu. Ben bu aracın ne kadar yaktığına bakarım. Tiguan highline ile aynı para.

    Biraz yabancı kaynakları araştırsanız rahatlıkla bulabilirsiniz. 7 yıldır kullanılıyor böyle bir sorun hiçbir araçta olmadı diyoruz ama hala anlamak istemiyorsunuz. Bizlerin düşünebildiği bir durumu mühendisler niçin düşünemesin. Kaç kez belirttim ACT motorlar bir sürü 300-400.000 KM'leri devirenler var. 7 yıldır bir sorunları duyulmadı. Hala ısrar ediyorsunuz.

    Bu konu hakkında bize ve dokümanlara güvenmiyorsanız, ancak Wolfsburg'a VW fabrikasına gidip net bilgiye ulaşabilirsiniz.


    Yabancı kaynaklar ve ülkemiz dahil konuyu takip ediyorum. Tsi motorların arıza oranını yüksek olduğu bir iki araştırmayla hemen ortaya çıkmaktadır. Bizim düşünemediğimizi mühendisler gayet güzel dşünüyorlar. Emisyon skandalı ay gibi, güneş gibi ortadayken vw mühendislerine neden güveniyorsunuz anlamış değilim.
    Size güvenmediğimi daha önceki mesajlarımda çok net biçimde dile getirmiştim. Gereğinden fazla vw savunuculuğunuz var.Objektif olmanızı tavsiye ederim. Tsİ sadece wolsburgdan mı çıkıyor. Zaten elini kolunu sallayan fabrikaya girebiliyordur eminim.
    Otomotiv üreten bir şirkette çalışıyorum fabrika nedir gayet iyi bilirim. Şunuda belirteyim 1.6tdi tiguan sahibiyim wolsburgda yapılanlardan. Bizzat gidip fabrikadan teslim aldım. parasınıda kapıdaki güvenlikçilere ödedim. Mark cinsinden.

    Öncelikle TSI motorların kronik arızası mevcut değildir. Her motorun arıza çıkarma ihtimali nasıl mevcutsa TSI motorların da arıza çıkarma ihtimalleri o kadardır.



    Emisyon durumu sadece VW'de yok diğer tüm markalarda da olduğu ortaya çıktı ama nedense VW'ninki daha çok duyuldu. VW Emisyon olayının amacı biraz farklı.



    Ayrıca TSI'larda emisyon sıkıntısı yok. Sadece EA 189 kodlu Jetta'da ve Caddy'de bulunan dizelde mevcuttu. Konunun bununla da bir ilgisi yok.



    Wolfsburg'da VW'nin çok güzel müzeleri vb. yerleri mevcut gidip gezebilirsiniz. Aracı almadan benimle iletişime geçseniz size özel indirim yapmaya çalışırdım. Genel merkezden.

    Bana objektif olmayı önermişsiniz fakat burada marka savunuculuğu yapmıyoruz farkındaysanız. Tiguan'ın bir motoru hakkında konuşuyoruz. Ben hiç bir motorun kötü olduğunu iddia etmedim.

    Ama sizin TDI sahibi olup TSI'yı yermeniz manidar.







    Şimdi piston kran vuruntulu çalışan bi dünya böyle işlem gören tsi var. Facebook sayfalarında fatura dahil mevcuttur. Alacağınız aracın facebook sayfasını takip ediniz.

    Konumuz vw olduğu için vw nin emisyon skandalından bahsediyorum işte burada marka fanatikliğiniz ortaya çıkıyor. Amacı farklı olan amaç nedir merka ettim.
    Ben tsilarda emisyon sıkıntısı var demedim. Zaten yok. Türkiyedeki jetta ve caddylerde mevcuttu dışarıda çok daha fazlası mevcut. 2,0tdilar 3,0tdilar.
    Konumuzun bununla olan alakası emisyon skandalının ortaya çıkma sebebi. Hatırlayacak olursak; egzos emisyon testine giren araç arka veya tekerlerin ve direksiyonun dönmedğini anlayıp emisyonu düşük tutup bir şekilde yasal sınırlarda emisyon çıkmasını sağlıyordu. Birde demişler aynı testi araç giderken yapalım, bir bakıyorlar sonuçlar farklı hemde öyle az buz değil neredeyse 4 katı. Sonra ne oldu vw durumu bir açıklamayla kabul etti, yani durum resmileşti ardından bir kaç kelle koptu tabi. Motor kontrol ünitesini ben yapmadım mühendiler yaptı, sonuçta onlarda insan neden gözüm kapalı güveneyim. Neden tsi act lerde çakalık yapmadıklarına inanayım.
    Bende bu yüzden Emisyon skandalından sonra üretilmiş adblue katkılı 1.6tdi tercih ettim.
    İndirim konusuna girmiyorum ötv muhafiyeti diyorum geçiyorum. 5 sene binicez sorunsuz olması lazım. Ve tdi bana tsi dan daha güvenilir geliyor.
    Marka savunuculuğu yapptığınızı düşünüyorum çünkü hiçbirşeye kötü dediğinizi görmedim. Bu vw 1.6fsi larda sattı millete şimdi nerde 2 elde gören kaçıyor.
    tsi act ye karşı olan düşüncelerim tdi alma sebebimdir. Bobin yok buji yok ucuz mazot var :)

    Burada iki farklı markayı karşılaştırmıyoruz ki marka fanatikliğim ortaya çıksın.



    Aynı aracın farklı motorları üzerinde konuşuyoruz.



    Ben şu motor kötü diye bir şey demedim.



    Siz tüm mesajlarınızda TSI'yı ve ACT'yi yerme peşindesiniz.



    Böyle olacaksa ben de size bir sürü arıza yapan TDI gösterebilirim. Hatta TSI'dan çok daha fazladır.



    Motor arızası her araçta olabiliyor. En azından Opel Astra K'ların 1.4T 150 PS motorları gibi 1000 KM'de motorun değişmesi gerekmiyor.



    Sizin amacınızı anlayamadım hala. Bizden ne duymak istiyorsunuz merak ediyorum.



    İlk başta ACT ile normal TSI karşılaştırmsında ACT'ye kötü dediniz. Sonra TSI'ya genel olarak kötü dediniz. Şimdi bi de benzinli motor kötü dizel iyi dediniz. Konu böyle Tesla Model S'e doğru gider.



    Ben şu motor iyi bu motor kötü demiyorum. Ama siz benden TDI çok iyi, TSI alınmaz dememi istiyorsanız öyle söyleyeyim konu kapansın.



    Bunu söylemem Tiguan'ın en çok tutulan versiyonunun ACT olmasını değiştirmeyecektir tabiki de .

    1.6 dizel otomatik tiguan olsaydı en çok o tutulurdu. Kimse ne manuel ister ne de 125 ( o kasaya yetersiz )

    Doğru hocam. Tabiki en çok tutulan o olurdu. Ama en iyi giden yine ACT olacaktır. Dizel olan motor 125'lik ile aynı gider.



    Sizde Golf 7 vardı yanlış hatırlamıyorsam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Setirekli

    Hocam Otomobil dünyamdan Eren Tekin makyajlı Golf 7 nin incelemesinde act nin golf için kalktığını söylemişti.

    Sonradan tekrar geliştirilip konur mu orasıda muamma.

    Gerçi başarısız olsada vw daha iyisini yaptık der üstünü kapatır.

    Ayrıca internette dizellerinde bu yıl sonuna doğru 1.5 TDI olacağını okumuştum.



    İkisi de yanlış. 1.5 tsi nın hem normal hem actli modeli var. 1.5 dizelin geliştirmesini durdurduğunu açıkladı vw.

    1.5 TSI'ın sadece ACT'lisi mevcut şuanda hocam. Yeni Golf'te satılmaya başlandı. Yakında Türkiye'ye de gelecektir. ACT'siz 1.5 TSI daha görmedim ama büyük ihtimalle 130 PS olan versiyon ACT'siz olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar. golf 12tsi 110ps kullanıcısıyım ve performansı olsun yakıtı olsun benim için oldukça tatmin edici ayrıca yılda 6 - 7 bin km civarında yol ya yaparım yada yapmam. Allah izin verirse tiguan almak niyetindeyim.
    birincisi: 125 ps motor benim için uygun mudur yeterli olur mu. benim araca kıyasla birşey farkedermi. ?
    ikincisi: alacağım araç comfortline donanıma sahip ve ekstra olarak.
    Tungsten gri
    Led farlar
    Panoramik cam tavan
    Hayalet gösterge
    Anahtarsız giriş ve çalıştırma
    Far yıkama
    18 highline jant.
    gibi özellikler mevcut. araç 2016 model sıfır km. fiyat 126.000 tl. kullanan ve bu işi iyi bilen arkadaşlardan ricam bir değerlendirme yapabilirler mi. Şimdiden Teşekkür ediyorum.
  • Bu arabanın fiyatı iyi ancak şaibeli. Havadan 2 bin tlsi var. Aracın net fiyatı 70 bin tl altı olduğu için max; 124 bin tl olabilir. Aradaki fark komisyon gibi duruyor. Eğer bu araç 70bin tl lik vergi dilimine girseydi en düşük 132 bin tl olacaktı. bu fiyatların arasında olması imkansız vergi sistemimiz imkan vermiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djkubi

    Bu arabanın fiyatı iyi ancak şaibeli. Havadan 2 bin tlsi var. Aracın net fiyatı 70 bin tl altı olduğu için max; 124 bin tl olabilir. Aradaki fark komisyon gibi duruyor. Eğer bu araç 70bin tl lik vergi dilimine girseydi en düşük 132 bin tl olacaktı. bu fiyatların arasında olması imkansız vergi sistemimiz imkan vermiyor.

    anladım. bu araç kotayı doldurmak amacıyla faturası 20 gün önce kesilmiş ben spot satan bir arkadaştan alacağım. o yüzden bu fiyat. ayrıca elinde birkaç tane var ama bu en donanımlı olanı ve renk tam istediğim renk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sedobey -- 19 Nisan 2017; 3:8:10 >
  • sedobey kullanıcısına yanıt
    Bir arkadaşım aynı aracın opsiyonsuz yani Tungsten gri comfortline manuel modelini 1 ay önce 105 bin tl ye aldı 15bin tl opsiyon var bu araçta 1 ay önce sorsan 120den yukarı verme derdim.fiyat ne kötü ne iyi 122-123ü zorla biraz .olmadı alsan da zarar etmezsin .ben aracı alırken 20bin zararı göze alarak almıştım ama ötv euro arttı bizde zarar etmemiş olduk.eskiden sıfır araçtan zarar etmemek mümkün değildi ama bu araçtan zarar etmezsin.renk ve donanımda çok iyi bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 318319320321322
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.