Şimdi Ara

2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU= (195. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
14.523
Cevap
200
Favori
1.111.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 193194195196197
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese mrb..Araç bekleyen arkadaslarında bir an evvel kavuşmalarını diliyorum..Bende su an tiguan 1.6 tdi siparisimin ulasmasini bekliyorum.Neptune thelisis adindaki gemi ile dun sabah efesana giris yapti..Az evvel ww destek hattini aradim.Gumrukten gectigini ve tira yuklenme surecinin bbeklendigini soylediler..Umarım zam yemedeb aliriz aracimizi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • estergon_44 E kullanıcısına yanıt
    İnşallah zam yemeden alırız. 21 Eylülde aracım geldi halen stok sahasında bekliyor. Kısa zamanda herkes aracına hayırlısıyla kavuşur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insallah diyelim..Satıs temsilcimle görüşmemde perşembe veya cuma günü teslimatı sağlayabileceklerini söyledi..Umarım doģrudur..Sizinde bir an evvel aracınıza kavuşmanızı dilerim..Bu arada sizin araçtamı 1.6 tdi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi estergon_44 -- 27 Eylül 2016; 0:13:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • estergon_44 E kullanıcısına yanıt
    Benim araç 1.6 TDI Comfortline. ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar highline ile standart gelen composition media da CarPlay özelliği varmı? Varsa apple navigasyonu ekranda görebilir yol tarifini kullanabilirmiyiz? Şayet böyle bi kullanım varsa discovery media almanın ekstra ne artısı olur( pro da navigasyonu göstergede de görebiliyoruz onu biliyorum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • frtprtklkk F kullanıcısına yanıt
    Highline aldığınızda standart olarak gelmiyor ancak menüde AppConnect bölümü mevcut, ilgili etkinleştirme kodunu servisten ücreti karşılığında temin ederseniz (Almanya'dan isteniyor bu kod) CarPlay özelliği aktif oluyor.

    Servis dışında Ender Elektronik de bu işlemi yapabiliyor, linkten inceleyebilirsiniz.

    http://enderelektronik.com.tr/oem-parcalar/volkswagen/tiguan/tiguan-ad/appconnect-tiguan.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    bu arada halen 125 ile 150 hp ikilemindeyim. 125 hp sipariş vermişken iptal ettim. Buna galerilerde sadece otomatik versiyon olması ve neden kimse manuel almıyor acaba düşüncesi şüphe uyandırdı.

    eski tiguan forumunu inceliyorum tecrübelerden faydalanmak için

    kimisi yeterli diyor 125 için, kimisi gitmiyor demiş

    gördüğüm kadarıyla 4x4 için 160, DSG için 150 HP çıkartılmış. White Knight bile 122 HP çıkmış. 150 ve 160 HP kullanılmasının sebebi bana kalırsa limitte olan sürüş keyfini baltalamamak adına. 4x4 ve ıslak kavrama güçten çalan özellikler. 122 HP kullansa, belki 115 HP performansı alabilecek bu kayıplardan ötürü.

    Burada bu motor bu kasaya yeterli izlenimi oluşuyor. Elbette ekstra güç ile sürüş keyfi artacaktır.

    Fakat yeni kasanın getirdiği artılar var.

    -Maksimum tork 1500 yerine 1400 d/d başlıyor,
    -Yeni kasa aerodinamik olarak sıçrama yapmış 0,37 den 0,31 cd ye düşmüş

    Bu artılar

    -son hızın 186 km/h den 190 km/h çıkmasına,
    -elastiklik değerinin 5. vites 80-120 km/h için 14,5 sn'den 13 sn düşmesine vesile olmuş

    eski 150 HP için bu süre 12 sn, yenisinde 11 sn. Bu değerler bize gelmeyen manuel 150 HP için geçerli.

    DSG olan versiyon ıslak kavrama olduğu için güç kaybı yaratıyordur bir nebze

    belki birileri vardır benim gibi merak eden bu detayları


    DSG verimi ile ilgili bir tablo paylaşıyorum arkadaşlar.

    6 ileri DSG ile %6 verim kaybı ve 0,5 lt / 100 km ilave yakıt sarfiyatı oluyor 7 ileri kuru DSG ile kıyaslandığında.

    Bana ilginç gelen nokta tam otomatik şanzımana göre pek artısının olmaması oldu.

    Hızlı vites değişimi ve 0,3 lt yakıt tasarrufu getirisi için istenen fiyat farkı fahiş gibi duruyor.

    2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU=




  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Daha önce de belirttiğim gibi şirket aracım 2014 model Leon 1.6 TDI 7-DSG DQ200 Kuru Kavrama.

    Kendi aracım ise Tiguan Highline 1.4 TSI ACT 6-DSG DQ250 Islak Kavrama.

    2 şanzımanı da aktif olarak kullanan bir kullanıcı olarak çalışma prensiplerinin tamamen farklı olduğunu söyleyebilirim. DQ200, VAG grubu araçlarında kullanılan tek kuru kavrama şanzımandır ve ondan sonra geliştirilen tüm 7 ileri DSG'ler ıslak kavramadır. Tiguan'da kullanılan 6-DSG versiyonu ise VAG grubunun kullandığı ilk çift kavrama şanzımandır, üretim tarihi eski olduğu için verimliliği daha az. Zaten VW daha sonra DQ380 ve DQ500 gibi çok daha verimli ve hızlı 7 ileri çift kavrama şanzımanlar yapmış olsa da maliyet nedeniyle sadece 2.0 litre ve üzeri motora sahip modellerinde kullanıyor. DQ200'ün en büyük problemi kavrama ve mekatronik problemleri, bu sorunu VAG hala çözebilmiş değil ve bu nedenden yeni ürettirdiği tüm şanzımanlar kuru yerine ıslak kavrama. Kuru kavramada daha az yağ olduğu için verimliliği yüksek ancak problem çıkartma oranı çok yüksek, ben de şirket aracım DQ200'lü Leon'da 30.000 kmde kavrama değiştirttim. Modelin ağırlığı arttıkça sorun ihtimali artıyor bu nedenle de VW, Tiguan'da DQ200 riskini almamış ve DQ250 kullanmış. Kendisinden yaklaşık 125 kg hafif olan yeni rakibi Seat Ateca'da ise 7-DSG DQ200 kullanılmış, bu risk alınmış. Bu bahsettiğimiz DQ200'ün kullanıldığı en ağır otomobil B8 Passat 1.6 TDI DSG ve zaten en çok sorun da Passat'ta çıkıyor.

    DQ200 7 250 Dry
    DQ250 6 400 Wet
    DQ380 7 380 Wet
    DQ500 7 600 Wet
    DQ511 10 550 Wet
    DL501 7 600 Wet




  • Değerli arkadaşlarım tiguan acaba 1.4 tsi veya 1.6 tdi ye 4x4 getirmeyi düşünüyor mu bu konuda bir bilginiz var mı ? Almanya'da bildiğim kadarıyla 1.4 tsi 4x4 ve 1.4 tsi 4x4 dsg var .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tyrant1907 kullanıcısına yanıt
    Çok şükür Ben yaşamadım ama bir çok arkadaşımdan şahidim. Sıfır araçlarda bu direksiyon çekmesinin en büyük nedeni araçlar bayiye sevk edilirken çekici üzerinde aracın salıncaktan bağlanarak sabitlenmesi, hayvan oğlu hayvanlar o aracı birinin para vererek satın aldığını düşünemeyecek kadar şuursuz olduğu için halatla salıncağı yamultacak kadar sıkı ve dengesiz sabitliyorlar. Peşini bırakmayın, tavsiye edebileceğim servis ise Doğuş Oto Maslak gerçekten bu işten anlayan ve çözen ustalar var. Bilginize.
  • Havuzlu paspas servislerde mevcut mu? Ya da dışarıdan alan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Exper1980 kullanıcısına yanıt
    Bana hediye olarak verildi orjinal havuzlu kaucuk paspas, siz de talep edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duratorq kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Bende isteyeceğim bakalım verirlerse. ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duratorq kullanıcısına yanıt
    sondan başlarsak bu risk alınmış derken riski firma mı alıyor yoksa son kullanıcı mı tartışılır

    dsg tarzı şanzımanlarda sizin dediğiniz gibi küçük motor, yüksek ağırlık kuru kavramanın düşmanı deniliyor.

    kuru kavramanın tercih edilmesi yüksek verimli olması. küçük motorlu araçta düşük verimli şanzıman maliyeti düşürmek için tercih edilmiş bir risk. Düşük güçlü aracın gücünü daha fazla düşürmemek için kuru kullanılıyor. Kavramanın zorlanmaması için 1. vites oranı çok düşük olsa gerek. Mesele hemen 2ye atarak yakıtı düşürmek istemesi. Bazıları bunu manuel mod veya Spor moda alarak minimize etmeye çalışıyor. Esasında VAG grubunun bazı modellerinde kullandığı ne işe yaradığı tartışılır sürüş modu tuşu yerine sıkışık trafik için Şehir modu gibi bir tuş koyarak 1. vitesten hemen 2ye geçmesini önlese problemler yarıya iner diye düşünüyorum. Gerçi tuş maliyetini de hesap ederler. Start stop iptal tuşu Şehir modu olarak çift fonksiyonlu olabilir. Zaten onun iptal etme gereği de sıkışık trafikte ortaya çıkıyor.

    İlk versiyonlardaki hatalar gözardı edilirse, İstanbul trafiği gibi sıkışık trafik olmayan yerlerde kuru kavramanın sorunsuz şekilde çalışmaması için neden yok.

    Fakat en çok DSG ve türevi kuru kavrama da İstanbul'da satılıyor desem yanlış olmaz herhalde.

    Skoda Superb Passat'tan da ağır galiba. Onda da kullanmışlar.

    Bir diğer husus ise dizel benzinli farkı. Dizel araçlar rölantide bile kavrama yapınca stop etmezken, benzinli araçlar stop eder genelde. Bu sebepten yarı kavrama durumu benzinli araçta daha fazla oluyordur bence. Ama torku düşük olduğu için kavramayı daha mı az zorlar dizele oranla bilmiyorum.

    DSG için kötü demek yanlış olur. Çok ilerleme var. Ama Türkiye'de bilgilendirme yapmadan fahiş fiyat farkıyla satılması yanlış. Verilen fiyat farkına çok rahat daha pahalı ve verimli ıslak kavramalı DSG koyabilirler.

    İddia ediyorum

    VW firmasının bir araçtan yaptığı kar < Distribütörün sadece DSG'den elde ettiği ilave kar




  • Tiguan'da kuru kavramalı DSG kullanılmıyor olması bence en önemli avantajı, varsın 0,5 litre fazla yaksın ama dayanıklı olsun
  • 1.6 TDI modeli R-Line paketi ile gelmeyecek mi, sadece 2.0 TDI olarak mı gelecek, bilgisi olan arkadaş var mı.
  • tyrant1907 kullanıcısına yanıt
    bu şanzımanın tek avantajı kavrama problemi yok

    eksileri :

    -düşük verim
    -yakıt tüketimi
    -6 oranlı olması nedeniyle daha kararsız
    -eski tip olduğu için vites geçişleri daha sarsıntılı
    -serbest modda kalma problemi (giderilmiş olabilir mineral yağa geçince)

    Suv tarzı bir aracın sorunsuz olması her zaman 1 lt yakıt farkından iyidir elbette.

    Benim araştırma sebebim düz vites ve otomatik vites arasında tercihte zorlanmış olmam.

    %6 verim kaybı denilince ben 150 HP, 141HP olarak çalışıyor anlıyorum.

    Manuel ile olan performans farkı DSG'nin çok hızlı şekilde vites düşürebilme kapasitesi. Gaza basınca daha seri olması biraz da bundan kaynaklıdır.
  • burda gördüm şimdi yeni tıguande 1,4 150 bg lik olan 6 leri sağlam olan şanzımanmı.sorunsuz olan mı.passat baktım onda sorunlu olan 7 ileri kullanılıyor hala .yanlışlık yoksa.diğer araclarda kullanılcak mı 6 ileri olan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leftercan1907 -- 28 Eylül 2016; 11:22:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    burda gördüm şimdi yeni tıguande 1,4 150 bg lik olan 6 leri sağlam olan şanzımanmı.sorunsuz olan mı.passat baktım onda sorunlu olan 7 ileri kullanılıyor hala .yanlışlık yoksa.diğer araclarda kullanılcak mı 6 ileri olan.

    passatlarda 1.4 tsi ve 1.6 tdi motorlarda 7 ileri kuru tip sorun çıkaran şanzıman kullanılıyor fakat 2.0 tdi versiyonunda tiguanda da kullanılan 6 ileri yağlı tip kullanılıyor
  • Ben bayilere gelen mevcut Tiguan'ı beğenmedim, bu araba R-Line sız hiçbir şeye benzemiyor. 1.6 TDI modeli DSG olmasa da olur ama R-Line yoksa o da işe yaramaz.
    Lansman yaparken R-Line, broşüre ba yine R-Line, gelen modele bak bambaşka birşey. Tüketiciyi kandırmaca bu. Tüketici olarak VW'yi protesto ediyorum.
  • 
Sayfa: önceki 193194195196197
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.