Şimdi Ara

2016 Ford Ranger SERVİS KISKACI-Güncel

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 12
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 8
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 25 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 5
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • -s-laughter (8 mesaj) cilek_2062 (3 mesaj) ceycey11 (2 mesaj) defiant82 (2 mesaj) Pink Floyd (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (9 mesaj) Mobil (11 mesaj) Mini (1 mesaj) Uygulama (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4422 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Güncel-1:
    Bugün 13:30'da aldığım yetkili servis randevuma gittim,

    ilk olarak arıza ışığını söyledim (çekişte düşüş olduğunu ve yakıt tüketiminde artış olduğunu, egr 'den şüphelendiğimi belirttim). Arıza ışığının kontrol edilmesini , ardından bakım işlemlerinin yapılmasını istedim. Bu talebim üzerine önce aracın obt'den kontrole girmesi için akşama kadar beklemesi gerektiği söylendi. Bunun 5 dakikalık bir işlem olduğunu söylediğimde ise sıra olduğunu söylendi, randevu aldığımı belirttiğimde ise OBT cihazını araca bağlayacak personelin hasta olduğu söylendi. Kısaca sallandım. EGR veya DPF'nin arıza çıkartığı vakit garantiden değişip değişmeyeceğini sorduğumda ise bu işlem için ford garanti'den onay gerektiği, parçanın merkeze gönderilmesi gerektiği, aynı bu durumları yaşayan bir aracın 15 gündür serviste yattığı belirtildi. Düşük kaliteli yakıt tüketimi kullanımı kaynaklı parçanın garantiye giremeyebileceği ifade edildi.

    OBT için sallandıktan ve Garantinin tam anlamıyla bir şey ifade etmediğini anladıktan sonra bakıma sokmaktan vazgeçtim aracı. (neticesinde 1.000 km daha "garanti" dışına çıkmadan sürebilirim )
    Sonuç olarak hiçbir şey halledemeden döndüm geri .

    Şimdi egr veya dpf arıza verse dahi büyük ihtimal garantiye sokmayacaklar, servis personelinin önerisi dışarda "ısı yöntemi" ile dpf dolduğunda temizletmem, egr'yi kafaya çok takmamam.

    Hal böyle olunca ankara'da ki ford yetkili servislerinden iyice soğudum.

    Özel servis/usta arayışına geçmeli miyim ?
    Sizlerin düşünceleri nedir ?



    __________________________________________________________________
    Arkadaşlar merhaba, sizlerden bir konuda akıl almak istiyorum.
    2016 model Ford Ranger 29.000' km de aracım var. Aracımın bakım zamanı geldi.
    Fiyat araştırması yaptığım vakit parçaları alıp
    özel serviste yaptırdığımda maliyet 700 TL,
    parçaya marçaya karışmayıp
    yetkili serviste yaptırdığımda ise maliyet 2.100 TL.

    Buraya kadar her şey okeydi. Taa ki dün akşam aracım motor arıza ışığı yakana kadar.
    Aracımın garantisinin devam ettiğini bilerek ve motorda herhangi bir büyük sorun olabileceğini düşünerek sabah soluğu sanayide aldım.
    OBT soketinden arıza koduna baktık ve aracın EGR arızasının verdiğini gördük. Usta, parçanın 3.000TL olduğunu, aracın garantisi devam ediyorsa garantiden yaptırmamın benim için daha iyi olacağını söyledi.

    Hay Allah, tüh , vah yine yetkili servisin kucağına düştük düşüncesiyle evin yolunu tuttum. Yolda yetkili servisten motor arıza ışığı için randevu aldım. Eve geldim ve aracımı park ettim bir de ne göreyim ? Arıza ışığı kendiliğinden söndü. (usta ışığı söndürmek vs için herhangi bir şey yapmadı). Kontağı kapayıp açınca yine ışık yanmadı.

    Şimdi siz benim yerimde olsanız ne yaparsınız ?

    Bile bile yetkili serviste kazıklanmaktan başka çarem yok gibi gözüküyor bana.

    EGR varsayalım bozuldu, EGR'yi söktürüp yazılım ile iptal etmemin bir sakıncası olur mu muaynede vs ?
    EGR ara ara bir bozulup bir düzelebilecek bir şey mi ? (kötü yakıt vs ? aracın yakıtını da hep shell'den aynı istasyondan alırım)

    Kafalar çok karışık, önerilerinizi bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -s-laughter -- 23 Ocak 2019; 14:48:0 >



    |
    |




  • Yarbay
    4422 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    up
    |
    |
  • Yarbay
    22328 Mesaj
    Yetkili serviste 2100TL'ye çıkan bakım sanayide 700TL'ye çıkmaz, çıkıyorsa en dandik ve sahte malzemeler kullanılmıştır.

    Devamında bu tarz arızaların verilmesi çok normal. Kesin şu sanayide meşhur olan litre 7.5TL'lik tabiri caizse ayçiçek yağından koymuşlar motorunuza.

    Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama Ankara'da iyi EGR'ciler var.
  • Yarbay
    4422 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Yetkili serviste 2100TL'ye çıkan bakım sanayide 700TL'ye çıkmaz, çıkıyorsa en dandik ve sahte malzemeler kullanılmıştır.

    Devamında bu tarz arızaların verilmesi çok normal. Kesin şu sanayide meşhur olan litre 7.5TL'lik tabiri caizse ayçiçek yağından koymuşlar motorunuza.

    Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama Ankara'da iyi EGR'ciler var.
    yanlış anladınız, aracım servis bakımlı, 15.000'km de ilk bakımı yetkili serviste yapıldı. Şuan araç 2. bakımına girecek.

    Yağ 8litre -yağ filtresi-polen filtresi-yakıt filtresi-hava filtresi servisin verdiği fiyat 2.100 TL oldu.
    5w30 Mobil yağ (8 Litre) -yağ filtresi(orjinal) -yakıt filtresi(orjinal) -polen filtresi(yan sanayi) -hava filtresi(yan sanayi) 600TL tutuyor. İşçilik de 100 TL istiyor ustalar ( 3 farklı yere sordum hepsi 100 TL diyor)




  • Yarbay
    4860 Mesaj
    Arac günlüğüne kaydetmiştir arızayı. Siz bakımı yaptırmayın daha 1000km var. Sadece arıza için servise bırakın. Kontrol etsinler eğer parça değişecek elimizde yok derlerse mecbur yetkili serviste bakim yaptırırsiniz. Yok anlık hata vermiş biz kontrol ettik her şey aaglam denirse dışarı da yaptırın. Ama bir kere arıza veren araba devamını da verir. Garanti 3 yilsa serviste yaptırın bakımı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    4422 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Arac günlüğüne kaydetmiştir arızayı. Siz bakımı yaptırmayın daha 1000km var. Sadece arıza için servise bırakın. Kontrol etsinler eğer parça değişecek elimizde yok derlerse mecbur yetkili serviste bakim yaptırırsiniz. Yok anlık hata vermiş biz kontrol ettik her şey aaglam denirse dışarı da yaptırın. Ama bir kere arıza veren araba devamını da verir. Garanti 3 yilsa serviste yaptırın bakımı
    çok teşekkür ederim, aracın kayıt defteri olduğunu bilmiyordum. Pazartesi servise bırakacağım, konuyu güncellerim
    |
    |
  • Yarbay
    4452 Mesaj
    Hocam ilgili marka 5 bin Km bile olmayan aracımızın powershift kavramasını kullanıcı hatası diyerek değiştirmedi cepten değiştirdik, gerisini siz düşünün

    Size de kalitesiz yakıt kullanmışsınız o yüzden EGR bozulmuş , sizin hatanız diyebilirler

    Bir tamirci olarak size tavsiyem

    Bakımı dışarıda yaptıracaksanız bile Yan sanayi filtre kullanmayın , orjinal kullanın , yazık olur canım arabaya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    99 Mesaj
    Sektörü bilerek konuşuyorum yetkili servis harici orjinal bir fıltreyı parayla bile alma şansınız çok düşük :) o kadar şey gördüm ki fıltrenın yan sanayi olduğunu biz bile aşırı zor ayırt edebiliyoruz bazen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    99 Mesaj
    Sektörü bilerek konuşuyorum yetkili servis harici orjinal bir fıltreyı parayla bile alma şansınız çok düşük :) o kadar şey gördüm ki fıltrenın yan sanayi olduğunu biz bile aşırı zor ayırt edebiliyoruz bazen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    99 Mesaj
    Sektörü bilerek konuşuyorum yetkili servis harici orjinal bir fıltreyı parayla bile alma şansınız çok düşük :) o kadar şey gördüm ki fıltrenın yan sanayi olduğunu biz bile aşırı zor ayırt edebiliyoruz bazen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3558 Mesaj

    siz acilen o servisi değiştirin, ben transitin bakımı için (2016 model minibüs, şirket aracı) 1600 tl ödedim ki benim aracım daha fazla yağ alıyor.
    |
    |
    -s-laughter kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    4947 Mesaj
    Egr sorununu 1.2 tdi motorunda yaşadım bazen ışık yakmayabilir egr arızası. Ancak aracın beynine arızayı kaydetmiştir. Servis hata kodunu görecektir diye tahmin ediyorum. Ben iki yetkili servise gittim birisi kötü yakıttan garantiye girmez dedi. Diğeri parçanın miyadı erken dolnuş dedi garantiden değiştirdi. Garip bir arızadır egr. Aracınızı devirsiz kullanıyorsanız arada yüksek devir çevirin ve güvendiğiniz yerden yakıt alın. Markaya değil bayii ye bakın. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    4422 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    @zx636 teşekkür ederim cevabınız için, muhtemelen yetkili servis yolunu tutacağım :(

    @texjrwillerjr önerinizi dikkate aldım, bir farklı yetkili servisle görüştüm, %10 iskonto ile 1.611TL'ye bakımı yapacaklarını söylediler. Çarşambaya randevu aldım, hiç ama hiç yetkili servise götüresim yok ama... hayırlısı

    @ceycey11 teşekkür ederim cevabınız için. Shell'den alıyordum, bir süre opet deneyeceğim. Bu EGR başa bela olacak gibi ya, bile bile lades olup servise gideceğime acaba egr-dpf iptali ve yazılım mı yaptırsam diyorum arabaya. Sonra diyorum günahtır, nox dur şudur budur gazları salgılamak, doğayı hiçe saymak olmaz. Pis bir durum.
  • Yarbay
    4947 Mesaj

    Bende shellden alırdım hep. Benimde egr bozulunca bıraktım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    -s-laughter kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3899 Mesaj
    Aracınızı bilgisayara bağlayacaklar, o hatanın silinmesi birşey ifade etmez zaten. Bilgisayar da kayıtlarından görürler merak etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    5520 Mesaj
    Yakıtı aldığınız yere dikkat edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1159 Mesaj
    ustayı değişin
    |
    |
  • Yarbay
    4422 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bugün 13:30'da aldığım yetkili servis randevuma gittim,

    ilk olarak arıza ışığını söyledim (çekişte düşüş olduğunu ve yakıt tüketiminde artış olduğunu, egr 'den şüphelendiğimi belirttim). Arıza ışığının kontrol edilmesini , ardından bakım işlemlerinin yapılmasını istedim. Bu talebim üzerine önce aracın obt'den kontrole girmesi için akşama kadar beklemesi gerektiği söylendi. Bunun 5 dakikalık bir işlem olduğunu söylediğimde ise sıra olduğunu söylendi, randevu aldığımı belirttiğimde ise OBd cihazını araca bağlayacak personelin hasta olduğu söylendi. Kısaca sallandım. EGR veya DPF'nin arıza çıkartığı vakit garantiden değişip değişmeyeceğini sorduğumda ise bu işlem için ford garanti'den onay gerektiği, parçanın merkeze gönderilmesi gerektiği, aynı bu durumları yaşayan bir aracın 15 gündür serviste yattığı belirtildi. Düşük kaliteli yakıt tüketimi kullanımı kaynaklı parçanın garantiye giremeyebileceği ifade edildi.

    OBdiçin sallandıktan ve Garantinin tam anlamıyla bir şey ifade etmediğini anladıktan sonra bakıma sokmaktan vazgeçtim aracı. (neticesinde 1.000 km daha "garanti" dışına çıkmadan sürebilirim )

    Sonuç olarak hiçbir şey halledemeden döndüm geri .


    Şimdi egr veya dpf arıza verse dahi büyük ihtimal garantiye sokmayacaklar, servis personelinin önerisi dışarda "ısı yöntemi" ile dpf dolduğunda temizletmem, egr'yi kafaya çok takmamam.

    Hal böyle olunca ankara'da ki ford yetkili servislerinden iyice soğudum.

    Özel servis/usta arayışına geçmeli miyim ?

    Sizlerin düşünceleri nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -s-laughter -- 23 Ocak 2019; 18:15:13 >




  • Yarbay
    7365 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: -s-laughter

    Bugün 13:30'da aldığım yetkili servis randevuma gittim,

    ilk olarak arıza ışığını söyledim (çekişte düşüş olduğunu ve yakıt tüketiminde artış olduğunu, egr 'den şüphelendiğimi belirttim). Arıza ışığının kontrol edilmesini , ardından bakım işlemlerinin yapılmasını istedim. Bu talebim üzerine önce aracın obt'den kontrole girmesi için akşama kadar beklemesi gerektiği söylendi. Bunun 5 dakikalık bir işlem olduğunu söylediğimde ise sıra olduğunu söylendi, randevu aldığımı belirttiğimde ise OBd cihazını araca bağlayacak personelin hasta olduğu söylendi. Kısaca sallandım. EGR veya DPF'nin arıza çıkartığı vakit garantiden değişip değişmeyeceğini sorduğumda ise bu işlem için ford garanti'den onay gerektiği, parçanın merkeze gönderilmesi gerektiği, aynı bu durumları yaşayan bir aracın 15 gündür serviste yattığı belirtildi. Düşük kaliteli yakıt tüketimi kullanımı kaynaklı parçanın garantiye giremeyebileceği ifade edildi.

    OBdiçin sallandıktan ve Garantinin tam anlamıyla bir şey ifade etmediğini anladıktan sonra bakıma sokmaktan vazgeçtim aracı. (neticesinde 1.000 km daha "garanti" dışına çıkmadan sürebilirim )

    Sonuç olarak hiçbir şey halledemeden döndüm geri .


    Şimdi egr veya dpf arıza verse dahi büyük ihtimal garantiye sokmayacaklar, servis personelinin önerisi dışarda "ısı yöntemi" ile dpf dolduğunda temizletmem, egr'yi kafaya çok takmamam.

    Hal böyle olunca ankara'da ki ford yetkili servislerinden iyice soğudum.

    Özel servis/usta arayışına geçmeli miyim ?

    Sizlerin düşünceleri nedir ?
    Obt nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    4422 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    araçlar üzerinde motor kontrolü, şasi, gövde ve elektronik sistemlerde tespit ve iletişim sağlamaya yarayan soket , aracın hata kodları görünür, silinebilir, yazılım üzerinde güncelleme yapılabilir vs.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    defiant82 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al
pubg mobile uc
bankacılar
LOL RP Satın Al - LOL RP Yetkili Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,313
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.