Şimdi Ara

2014 Toyota Corolla İncelemem ve MMT Deneyimim

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Şubat ayı başında 2011 model Auris imi verip üçüncü sıfır arabam olan Toyota Corolla Advance 1.4 d4d MMT aldım. Size arabamın eski arabalarımla kıyaslayarak anlatmak istiyorum.
    İlk arabam, 2000 model 1.6 benzinli ww polo idi. arabamın konforundan memnundum. Güçlü ve rahattı. fakat yılların verdiği yorgunluk nedeniyle arabada devamlı küçük sorunlar çıkıyordu. Bir hafta silecek motoru, bir hafta cam krikosu, bir hafta eksoz.......Tamircimin "sat bunu git toyota al kafan rahat etsin" tavsiyesi üzerine 2010 yılında 2011 model Auris Comfort Extra Dizel aldım (Tamircim akrabam :) ). Herkesinde bildiği gibi toyotanın dizeli çok güçlü değil. benzinliden geçince ilk başta alışma sorunu yaşadım. Bana çok güçsüz geldi. Bir ay sonra arabanın devirine ve gücüne alıştım. Eski arabama tüp taktırmamıştım. Bir anda dizele geçince bana bedava gibi geldi. Servis fiyatlarıda çok iyiydi. 10.000 km bakımında 185 tl ödedim. Önce şaşırdım, hepsi bumu dedim. Evete beyfendi bizde 20.000 - 40.000 Km bakımları pahalı olur dediler. Evet pahalıydı ;)). 20.000 bakımına 280 tl, 40.000 bakımınada 350 TL ödedim. Alman arabaşından geçince bu fiyatlar çok tatlı geldi.
    Eksileri oldu tabii. Kullanılan malzeme kalitesizdi. Ön göğüsten ses geliyordu. 3,5 yılda toplamda 2 kere ön göğüs garanti kapsamında ses yalıtımına girdi. ön süspansiyonun sesi kabin içine giriyordu. uzun yolda 100 km hızı geçince rüzgar sesini duyuyordum. Ama 51000 km de verdiğim arabamla ilgili hiç bir arıza ve sorunla karşılaşmadım. Oturma pozisyonunun rahatlığı ve b segmentinden c segmenti bir arabaya geçmeninde etkisiyle uzun yolda çok daha az yorulmaya başladım. Yol tutuşu çok başarılıydı ve güven veriyordu. şaşılacak 1400 kg ağırlığına rağmen ( yeni corolla 1300 kg.) motoru gerek sollama gerekte yokuşta hiç yüzümü kara çıkarmadı.
    İkinci çoçuğumun olması nedeni ile Auris küçük geldi. Bagaj katalogda 350 Lt yazmasına rağmen küçüktü. Bu konuda toyotanın sahtekarlık yaptını düşünüyorum. Aurisi İnceleyen arkadaşlarım bilir, 300 Lt fazla olması imkansız. Ama arabamdan genel anlamda memnun olduğum için tercihimi gene toyotadan yana kullandım ve takas ile sıfır Toyota Corolla Advance 1.4 d4d MMT aldım. Aurise göre daha konforlu ve sessiz bir araba. Malzeme kalitesi daha iyi. Benim corollanın ön göğüsü eski tasarım olmasına rağmen daha çok hoşuma gitti. ama bütün arkadaşlarım "aurisin göğüsü daha şıktı" dediler. Multimod vites için çok tereddüt ettim. forumda herkes çok kötülemiş. Kullanınca anladımki yaptığım en iyi tercih bu olmuş. 1 nci vitesten 2 nci vitese geçerken vitesi kendiniz değiştiriyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz ve bu geçiş benim hoşuma gidiyor. sonraki vites geçişleri çok belli olmuyor. arabada gördüğüm tek eksi yanı ise lastiklerin orada davlunbaz olmaması. taşlı yollardan geçerken sıçrayan taşların hepsini duyuyorsunuz. toyota ile görüştüm, arabanızı yaparken davlunbaz unutulmadı, hepsi böyle dediler. Üzüldüm. Ankarada bulunan Meguiar's firmasından 350 Tl ye ses yalıtımı fiyatı aldım. Birdahaki ay yaptıracağım.
    Yeni corolla, davlunbaz eksikliği haricinde kesinlikle kusursuz bir araba olmuş. Forumda MMT şanzımanı çok kötülemişler ama Alacak arkadaşlara tavsiye ederim. Pişman olmazsınız. Bugün bir araba alacak olsam gene aynı arabayı alırım.
    Bu konudada ALMAN ARABASI DAHA İYİ gibi konuyu değiştirmeye ve provakasyon yapmaya çalışan arkadaşlar olacaktır. Herkes toyotayı kötülüyor ama ilginçtir, toyata kullananlar hep toyata kullanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevota -- 12 Mart 2014; 15:20:11 >







  • Arkadaşım iyi günlerde kullan,bakalım benim de aklımda 1.6 premium var amma ben 2013 model sıfır km bulmaya çalışıyorum kısmet diyelim.
  • Bende 2013 benzinli Premium alacaktım. Benim yıllık kullanımım 10.000- 13.000km olduğu için, satış sorumlusu benzinli almam için çok ısrar etti. Dizel için yılda en az 25.000 km kullanmak gerekiyormuş. Cuma günü benzinli sipariş verdim. Sonra Dizelden benzinliye geçmek zor geldi, dizele alıştığımdan uykularım kaçtı. tüpüde sevmediğimden pazartesi tercihimi dizele çevirdim. Benzinli nin otomatiği çok güzel, Seri bir araba. Otomatiğin Fabrika yakıt tüketim verileri çok güzel. Benzinlide kesinlikle otomatik vites alınmalı. Bana göre Tek eksiği motor yüksek devirde çok bağırıyor. Oda zevk meselesi. Eminim ondan hoşlananda olacaktır.
    Umarım gönlünüzce olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevota -- 13 Mart 2014; 11:03:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz kötüleyenlere bakmayın toyota taş gibi sağlam arabadır. Beğenmeyen gitsin ne isterse onu alsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.