Şimdi Ara

W205 MERCEDES C-Class ANA KONU (726. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17.122
Cevap
188
Favori
1.186.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 724725726727728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elano68

    Teknik olarak kayip her ne kadar daha fazla olsa da is yola aktarmaya dondugunde arkadan itis lehine bir durum olusuyor.
    Onemli olan da bu zatenz.
    @yasinozkan
    Boyle mesajla zaten kendinizin cocuk oldugunuzu kanitladiniz.
    Tesekkurler.

    Ben de böyle biliyorum. Yani motordan tekere kadar olan kısımda arkadan itiş daha fazla kayıp verebilir ama teker ile yol arasında önden çekiş daha fazla kayıp veriyor. Bu nedenle arkadan itiş daha hızlı kalkar ve daha iyi 0-100 değeri verir.

    Bunun sebeplerinden birisi de kalkışta ön taraf yükseldiği icin ön tekerler yola çok basamaz ama aksine arka teker yola çok oturur. Bu yüzden spor araçlar genelde arkadan itiş oluyor.



    Aynı beygirde olup da onden cekisli aracın daha kötü 0-100 degeri verdiği ornekler de var piyasada.



    Bu bilgilerim expert düzeyinde değil, eskiden internetten okuduklarım. Tartışıp doğrusunu öğreneceğiz burada birlikte...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isimbulunamadı -- 24 Nisan 2017; 20:10:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar,

    2. yıl bakımını yetkili serviste yaptırmayı planlıyorum ilk yıl gibi.

    kaç gün gecikirse garanti kapsamı dışına çıkıyor, bilgisi olan var mı?

    istanbulda ortalama 2. yıl bakımı için nasıl bir maliyet çıkar bize? c180-benzinli için soruyorum.

    teşekkür ederim nazik cevaplarınız için şimdiden....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aband0ned

    arkadaşlar,

    2. yıl bakımını yetkili serviste yaptırmayı planlıyorum ilk yıl gibi.

    kaç gün gecikirse garanti kapsamı dışına çıkıyor, bilgisi olan var mı?

    istanbulda ortalama 2. yıl bakımı için nasıl bir maliyet çıkar bize? c180-benzinli için soruyorum.

    teşekkür ederim nazik cevaplarınız için şimdiden....
    Bakım 3.000 kilometre veya 3 ay geciktirilebilir diye biliyorum ben. Mengerler böyle demişti bana.



    Bir de sorum var arkadaşlar. Bu çarpışma önleyici sistemin alıcısı nerede? Ön camın en üstünde ortada bir şey var aynanın önünde o mu görüyor yolu?
    (Collision prevention assist plus)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isimbulunamadı -- 24 Nisan 2017; 21:45:51 >
  • isimbulunamadı kullanıcısına yanıt
    Aynen oyle hocam.Zaten ben de bunu soyledim tam olarak.Seviyeli ve faydali cevaplariniz icin tesekkurler.Bazi arkadaslarda yok bu onemli ozellikler ne yazikki.
    Bir de onden cekerlerde kafa kalkmasi oldugu icin hissiyat olarak daha atik hissettiriyor ama aslinda atik olan ve yola en kayipsiz aktaran, arkadan itis araclardir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aband0ned

    arkadaşlar,

    2. yıl bakımını yetkili serviste yaptırmayı planlıyorum ilk yıl gibi.

    kaç gün gecikirse garanti kapsamı dışına çıkıyor, bilgisi olan var mı?

    istanbulda ortalama 2. yıl bakımı için nasıl bir maliyet çıkar bize? c180-benzinli için soruyorum.

    teşekkür ederim nazik cevaplarınız için şimdiden....


    3bin km ve 3 ay geciktirme hakkı doğrudur.
  • isimbulunamadı kullanıcısına yanıt
    Sensörler Ön tamponda bulunuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elano68

    Yanlis biliyorsunuz hocam.Arkadan itis araclarda aktarma daha kayipsiz oldugu icin daha az atik hissettirir onden cekere.
    Onden ceker patiye dusup kafa kaldiiri ve daha atik hissetirir ve aktarma arkadan ceker gibi kayipsiz olmaz.

    önden çekişli araçlar arkadan itişli (arkadan çekmez, iter) araçlardan daha az yaktığına göre kayıp daha düşüktür önden çekişte. bu kadar basit mesele. arkadan itiş artık sadece lüks segmentte tercih ediliyor ki zaten o segmentte benzin-mazot masrafı pek önemli değil, yol tutuş daha önemli. arkadaş itişli araçların hala yapılmasının sebebi de bu; daha iyi yol tutuş.
  • Motor gücünü ön tekerlere aktaran araçlar ÖNDEN ÇEKER, arka terkerlere aktaran araçlar ARKADAN ÇEKER. Çünkü buradaki çekmek kelimesi bir şeyi tutarak çekmek anlamında değildir, "çekiş gücü, tahrik" anlamındadır. Bunun İngilizcedeki tam karşılığı da traction veya drive'dır, zaten İngilizcede ön için de arka için de traction ve drive kelimesi kullanılır. Hatta diğer bütün batı dilleri de bu şekilde ön ve arka için aynı kelimeyi kullanır, birine itmek birine çekmek demezler. Çünkü oradaki kelime taşımak, güç vermek, çekiş gücü gibi bir anlamdadır.

    Arkadan itmek aslında yanlıştır, çünkü kimse kimseyi itmiyor.
    Önden çekmek de yanlış aslında çünkü çeken bir şey yok ama buradaki çekiş kelimesini "güç vermek, çekiş gücü, tahrik" anlamında kullandığımız için doğru kabul ediyoruz bunu, çünkü Türkçede traction, drive (çekiş gücü, taşıma gücü) kelimesinin tam karşılığı yok.

    İng: Front wheel drive / Rear wheel drive

    Önden çekiş güçlü / Arkadan çekiş güçlü diye Türkçeye otursaydı tam doğru olacaktı ama sadece çekiş diye olunca karışıyor.

    Motorun çekişi düştü diyoruz mesela, bunu arkadan itişli araç için de söylüyoruz. Motor çekiyor çünkü, çekiş gücü veriyor yani.


    Konuyu mükemmel açıklamış iki kaynaktan link:
    -http://www.sekizsilindir.com/2016/08/arkadan-cekis-arkadan-itis.html
    -https://www.automagg.com/arkadan-itis-mi-arkadan-cekis-mi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isimbulunamadı -- 25 Nisan 2017; 20:37:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: elano68

    Yanlis biliyorsunuz hocam.Arkadan itis araclarda aktarma daha kayipsiz oldugu icin daha az atik hissettirir onden cekere.
    Onden ceker patiye dusup kafa kaldiiri ve daha atik hissetirir ve aktarma arkadan ceker gibi kayipsiz olmaz.

    önden çekişli araçlar arkadan itişli (arkadan çekmez, iter) araçlardan daha az yaktığına göre kayıp daha düşüktür önden çekişte. bu kadar basit mesele. arkadan itiş artık sadece lüks segmentte tercih ediliyor ki zaten o segmentte benzin-mazot masrafı pek önemli değil, yol tutuş daha önemli. arkadaş itişli araçların hala yapılmasının sebebi de bu; daha iyi yol tutuş.

    aksine arkadan itiş yanlış tabirdir, burada çekiş tahrik anlamında kullanılmakta. neticede tekerleği döndüren kuvvet aynı olduğu için çekiş tabiri kullanılması normal. bu tabirlerin yerine yerine rwd, fwd, awd kullanmak daha pratik bence.

    @elano
    Bu arada fwd araçların yük kayıpları daha düşük diye biliyorum ben de ancak güçaktarma yapısına göre değişiklik gösterecektir. ne kadar çok dişli ve aksam o kadar kayıp demek teoride böyledir. Sanırım topgearın bir bölümünde bahsediliyordu, fwd araçlar 200 hp den sonrası için mantıksız olduğu belirtiliyordu. araçlarımız 156 değil de 200+ hp gücünde olsaydı rwd çok daha yerinde olur gibi gözüküyor bu durumda. zaten superspor modellere bakınca ya awd ya da rwd olduğunu görüyoruz. bir bildikleri var demekki, senin tezini doğrular nitelikte bu da
  • isimbulunamadı kullanıcısına yanıt
    benden çok yaşayacaksın hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armutcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: elano68

    Yanlis biliyorsunuz hocam.Arkadan itis araclarda aktarma daha kayipsiz oldugu icin daha az atik hissettirir onden cekere.
    Onden ceker patiye dusup kafa kaldiiri ve daha atik hissetirir ve aktarma arkadan ceker gibi kayipsiz olmaz.

    önden çekişli araçlar arkadan itişli (arkadan çekmez, iter) araçlardan daha az yaktığına göre kayıp daha düşüktür önden çekişte. bu kadar basit mesele. arkadan itiş artık sadece lüks segmentte tercih ediliyor ki zaten o segmentte benzin-mazot masrafı pek önemli değil, yol tutuş daha önemli. arkadaş itişli araçların hala yapılmasının sebebi de bu; daha iyi yol tutuş.

    aksine arkadan itiş yanlış tabirdir, burada çekiş tahrik anlamında kullanılmakta. neticede tekerleği döndüren kuvvet aynı olduğu için çekiş tabiri kullanılması normal. bu tabirlerin yerine yerine rwd, fwd, awd kullanmak daha pratik bence.

    @elano
    Bu arada fwd araçların yük kayıpları daha düşük diye biliyorum ben de ancak güçaktarma yapısına göre değişiklik gösterecektir. ne kadar çok dişli ve aksam o kadar kayıp demek teoride böyledir. Sanırım topgearın bir bölümünde bahsediliyordu, fwd araçlar 200 hp den sonrası için mantıksız olduğu belirtiliyordu. araçlarımız 156 değil de 200+ hp gücünde olsaydı rwd çok daha yerinde olur gibi gözüküyor bu durumda. zaten superspor modellere bakınca ya awd ya da rwd olduğunu görüyoruz. bir bildikleri var demekki, senin tezini doğrular nitelikte bu da

    Bu itiş tabirini ben de bilmiyordum ama bir sürücü kursu hocası arkadaşım söyledi. Tabir öyleymiş. Çok ta mühim değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrtkn

    Yağ 5LT: 292,00 TL

    Yağ 2LT: 117,00 TL

    Mazot Filtresi: 327,00 TL

    Hava Filtresi: 120,00 TL(Filtre Elemanı Yazıyor)

    Yağ Filtresi: 50,00 TL

    Klima Filtresi: 197,00 TL

    Toz Filtresi:65,00 TL



    11 Şubat' ta yaptırdığım bakımın ana kalemleri.
    Şubat ayı ile şimdiki fiyatlarınız neredeyse aynı.
    Bursa Mengerler.

    Yag fiyati haric parca fiyatlarimiz ayni, peki neden tum yetkili servislerde parca fiyatlari ayni degil, ayni olmasi gerekmiyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar salincak kolundaki problem nedeniyle direksiyondan ses geliyordu, aracim garantisi olmasina ragmen servis 1200 Tl talep etti, garantinin karsilamasi gerekmez mi sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mortal_Abas kullanıcısına yanıt
    O Avrupa' da olur hocam.

    Bizim gibi 3.dünya ülkesinde olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • *planet* kullanıcısına yanıt
    Kafası iyiydi herhalde arkadaşın garantili araçtan ücret istediğine göre. Salıncak burçlarını siz mi bozmuşsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nizipli2706 kullanıcısına yanıt
    Ben de sizin gibi c4 den c180 e geçmeyi düşünüyorum. Hala aracı kullanıyormusunuz? Yakıt tüketimi c4 den sonra üzdü mü?

    Az önceki mesaj eksik oldu. Pardon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedesin yeni motoru artik 1.5 litre hacminde. Yeni motorda twinturbo, degisken subap zamanlamasi ve 48V guc sistemi olacak. Motorun 2.0 varyanti da var. Yeni 4 silindirli benzinli motorlar 130-300 hp arasi guc seceneklerine sahip. Bu sonbaharda ilk olarak E350 coupe modeliyle sunulmaya baslayacak.



    http://blog.mercedes-benz-passion.com/2017/04/neue-m264-motorisierung-mit-maximal-225-kw-startet-zuerst-im-e-coupe/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >








  • C200d AMG Dun yogun cuma trafiginde kadikoy - tekirdag arasi tuketim cok iyiydi 4.7 l/100 km arac km 7000 lerde olunca tuketim de dusuyor gercekten... Genel ortalama da 6.6 l/100km (cogu ist sehir ici)

    Genelde comfort %80 , bazende %20 sport plus kullaniyorum , gaz a fazla yuklenmeden dengeli kullanirim ama pedalin altina yumurta koymus gibi de abartili degil :)



    Kis lastigi 0.5 l/100km artiriyor tuketimi bunu tecrube ettim,

    Ayrica soguk havada 0.5 - 1 litr/100km artiyor tuketim .

    Kisin kis lastikleriyle 150-200km yolda yarisi ist sehir ici olmak kosuluyla 6-6,5 l/100 km civarinda oluyordu tuketimim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fotografi inceleyip ondan sonra yogun trafikten sonrasini okumadim. Sıktı artik bu tuketim muhabbetleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TRB7 kullanıcısına yanıt
    Yoğun trafikte 72 km/h ortalama ile gitmişsiniz :) Yanlış anlamayın ama bence siz trafik görmemişsiniz.

    Trafik dediğin 2 saatte 45-50 km yol alırsın max 20-25 km ortalama ile..O zamanda yakacağı efendi dokunduğunda pedala 6.5 litre civarlarında oluyor.

    Not: 20.000km'dir C200d kullanıcısıyım.

    Not2: Evet bu tüketim muhabbetleri çok sıktı. Aynı arabaya sahip arkadaşım benim tüketimlere dibi düşerek bakıyor. Dolayısıyla at sahibine göre kişniyor arkadaşlar.
  • 
Sayfa: önceki 724725726727728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.