Şimdi Ara

2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp (62. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.313
Cevap
26
Favori
198.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6061626364
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam bizde bu aracın benzinlisi için w210 umuz vardı onu sattık :D 1 yıldır bekliyoruz
  • E180 fiyat alan varmı son günlerde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Özellikle bebekli ailelere sesleniyorum. 320d aracımda 2 Yaşındaki oğlum Canı sıkıldıkça koltuğumu tekmeliyor. Ayrıca arta kalan zamanlarda 3 aylık diğer oğlumun pusetine de el atmayı ihmal etmiyor.

    Dolayısıyla e serisi iç ferahlığı,hacmi ve tabii ki konforu bakımından candır can. Motor Performansı ve tüketim konusunda bu araçları ilk çıktığında en fazla eleştirenlerden biri olarak şimdi diyorum ki , boşverin Performansı hiç takılmayın. Dağ taş radar cihazları dolu artık. İstanbul'da hgs sistemine bile radar bağladılar bildiğim kadarı ile. Ayrıca çocuk olduktan sonra da gaza basılmıyornuş onu öğrendim.

    Yeni e serisi efsane olacak onda hem fikirim fakat gelmesi epey Sürer onun. Daha ocakta premier yapılacak. Satışı nerden baksanız Haziran. Türkiye gelmesi 2016 sonu olur. Oradaki en büyük Hadise 160 hp lik 1,6 litre dizel gelmesi olacak. Benim tahminim dizelin bugünkü edition paketini 200-210 bin TL civarına satarlar geldiğinde. Şimdiki benzinli edition ayarındakiler 185-190 olur. Fazla fark etmez.

    Yani 250 bin etiket görmesine ihtimal vermiyorum. Bugün 305 bin etiket fiyatı var audi a7 nin. 2 litre 252 hp lik yeni motoru ile.
    Sn.ridleyscott
    Benim tahminim dizelin bugünkü edition paketini 200-210 bin TL civarına satarlar geldiğinde. Şimdiki benzinli edition ayarındakiler 185-190 olur. Fazla fark etmez.
    Demiştiniz hatırlarsanız.
    Eski kasanın liste fiyatı şimdiden 200 bin oldu.

    Bu mesaja eklenen görseller:

     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernative

    Sn.ridleyscott
    Benim tahminim dizelin bugünkü edition paketini 200-210 bin TL civarına satarlar geldiğinde. Şimdiki benzinli edition ayarındakiler 185-190 olur. Fazla fark etmez.
    Demiştiniz hatırlarsanız.
    Eski kasanın liste fiyatı şimdiden 200 bin oldu.

    Bu mesaja eklenen görseller:

     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp

    Evet listede o şekilde yazıyor. Aralık'ta 170 ve 172 binden alan iki arkadaşım var 0,49 kampanyası ile hem de.

    Bir de Aracın ne zaman geleceği de önemli , mesajımdan 1 sene sonra gelirse rakamı enflasyon oranında arttırmak Lazım :) benimki tahmin tabi. Yine de yeni kasa 2.0 litre motorlu ce %90 ÖTV li aracı 230 bine verdiklerini düşünürsek 1.6 Aracın fiyatının daha önceki mesajımda belirttiğim rakamlarda gelmesi imkan ihtimal dahilinde. Döviz kuru da oynamadı pek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Dostum 2.0 lt benzinlideki o fiyat 1.6 lt milli aracımız gelmedi diye öyle. Aynı şey w204 serisinde de olmuştu, 1.8 lt araçları 1.6 araç fiyatıyla vermişlerdi. Ayrıca nerede bu 230k lık araçlar, hiç yollarda gördünüz mü :-)
    Önce dizeller gelecek.
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    C250 AMG sedan listesi 241, W212 E250 edition listesi 247. Bunların ikisi de 2.0 turbo benzinli.

    Yine 2.0 turbo benzinli yeni E200 AMG listesi 230! Hem eski kasadan hem de bir alt sınıftan daha ucuz.

    Bana açıkça 1.6 altı motor gelene kadar satış desteği gibi görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernative

    Sn.ridleyscott
    Benim tahminim dizelin bugünkü edition paketini 200-210 bin TL civarına satarlar geldiğinde. Şimdiki benzinli edition ayarındakiler 185-190 olur. Fazla fark etmez.
    Demiştiniz hatırlarsanız.
    Eski kasanın liste fiyatı şimdiden 200 bin oldu.

    Bu mesaja eklenen görseller:

     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp

    Evet listede o şekilde yazıyor. Aralık'ta 170 ve 172 binden alan iki arkadaşım var 0,49 kampanyası ile hem de.

    Bir de Aracın ne zaman geleceği de önemli , mesajımdan 1 sene sonra gelirse rakamı enflasyon oranında arttırmak Lazım :) benimki tahmin tabi. Yine de yeni kasa 2.0 litre motorlu ce %90 ÖTV li aracı 230 bine verdiklerini düşünürsek 1.6 Aracın fiyatının daha önceki mesajımda belirttiğim rakamlarda gelmesi imkan ihtimal dahilinde. Döviz kuru da oynamadı pek.

    Ayrıca yeni E200 AMG benzinli ile yeni E220d AMG liste fiyatları arasındaki 65 bin TL fark çok fazla. Her ikisinin de motor hacmi artık 2.0 litre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet dostlar , dikkat çektiğiniz Açıdan bakılınca gayet mantıklı yazmışsınız.

    Ben açıkçası mercedes firmasının e200 için zararına satış yapacağına inanmıyorum. Belki araçlar reel olarak Tr ye geldiğinde rakamları yukarı revize ederler ama bu günün koşulunda 230 a 2 litre arabayı satıp milli aracımız geldiğinde onun rakamını şimdiki e200 rakamlarına çekerlerse çok ciddi bir kar belirlediklerini düşünürüm. Arada %45 ÖTV ve bu ÖTV nin KDV si kadar fark var. Çok büyük rakam.

    Yıl sonu için e220d heveslenmiştim ama nereden bakarsan bak milli aracımız her türlü Avantajlı. Aradaki farka tek marka Clio cup ta yarışılır, üstüne volkicar v1 challenge da yarışılır stres atılır. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 1 Nisan 2016; 8:09:49 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Ayrıca yeni E200 AMG benzinli ile yeni E220d AMG liste fiyatları arasındaki 65 bin TL fark çok fazla. Her ikisinin de motor hacmi artık 2.0 litre.



    Doğru diyorsunuz ama nasıl yeni e200 benzinde satış desteği var diyorsak, 212 kasada motor 2.2 litre iken 300bin liraya yakın bir fiyat vardı, vergi oranını düşününce onda da satış desteği vardı sanki. Şimdi 2.2 yerine 2 litre olunca motor, işler normale döndü. Para devlete değil Mercedes'e gitmeye başladı.

    İkinci olarak da bu seviyede bir araçta yeni kasa 2 litre geldi diye kimse son fiyatta indirim yapmaz, bu sefer 212 e250 cdi alanların bayağı lafını işitirsiniz, ki bu kesim muhtemelen mercedes'in bayağı eski müşteri kitlesidir. Zaten bu aracı alabilen kesim belli, oturup fiyat düşürmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Ayrıca yeni E200 AMG benzinli ile yeni E220d AMG liste fiyatları arasındaki 65 bin TL fark çok fazla. Her ikisinin de motor hacmi artık 2.0 litre.



    Doğru diyorsunuz ama nasıl yeni e200 benzinde satış desteği var diyorsak, 212 kasada motor 2.2 litre iken 300bin liraya yakın bir fiyat vardı, vergi oranını düşününce onda da satış desteği vardı sanki. Şimdi 2.2 yerine 2 litre olunca motor, işler normale döndü. Para devlete değil Mercedes'e gitmeye başladı.

    İkinci olarak da bu seviyede bir araçta yeni kasa 2 litre geldi diye kimse son fiyatta indirim yapmaz, bu sefer 212 e250 cdi alanların bayağı lafını işitirsiniz, ki bu kesim muhtemelen mercedes'in bayağı eski müşteri kitlesidir. Zaten bu aracı alabilen kesim belli, oturup fiyat düşürmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum.

    İşin en ilginci ise 2.0 motorlu C250 AMG'nin E200 AMG'den pahalı olması...

    Satış firmaları öyle ağır hedef baskısındaki artık eski müşterinin düşen fiyattan rahatsız olmasının çok umurda olduğunu sanmıyorum. 80 milyon bir ülkede herkese müşterinin bol olduğu 2015 satışlarından görülüyor. 10 yıl içinde MB ve BMW satışlarını yaklaşık 10 kat arttırdı ülkemizde. Bu da şu anda satışları eskiler değil yeni müşteriler götürüyor demek. Artık her şey pazardan alınan payın arttırılması üzerine dönüyor. Bu da müthiş genç bir yeni müşteri kitlesini markaya kazandırmak anlamında. Eskiden C sınıfı 35-40 yaştan ve E sınıfı da 50 yaştan aşağı çok görülmezdi. Şimdi tüm modeller dizayn olarak gençleşiyor ve kullanıcı yaşı inanılnaz düştü.

    Bu durumda da tabi bu pazara uygun olan makina gelene kadar müşterileri ve pazar payını BMW 5.20 ye kaptırmamak için bir şeyler yapmak doğal diye düşünüyorum. Daha önce C180'de yaptıkları gibi ve hatta E180 Edition fiyatını son dönemde BMW 5.20i Premium'un altına indirdikleri gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun


    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Ayrıca yeni E200 AMG benzinli ile yeni E220d AMG liste fiyatları arasındaki 65 bin TL fark çok fazla. Her ikisinin de motor hacmi artık 2.0 litre.



    Doğru diyorsunuz ama nasıl yeni e200 benzinde satış desteği var diyorsak, 212 kasada motor 2.2 litre iken 300bin liraya yakın bir fiyat vardı, vergi oranını düşününce onda da satış desteği vardı sanki. Şimdi 2.2 yerine 2 litre olunca motor, işler normale döndü. Para devlete değil Mercedes'e gitmeye başladı.

    İkinci olarak da bu seviyede bir araçta yeni kasa 2 litre geldi diye kimse son fiyatta indirim yapmaz, bu sefer 212 e250 cdi alanların bayağı lafını işitirsiniz, ki bu kesim muhtemelen mercedes'in bayağı eski müşteri kitlesidir. Zaten bu aracı alabilen kesim belli, oturup fiyat düşürmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum.

    İşin en ilginci ise 2.0 motorlu C250 AMG'nin E200 AMG'den pahalı olması...

    Satış firmaları öyle ağır hedef baskısındaki artık eski müşterinin düşen fiyattan rahatsız olmasının çok umurda olduğunu sanmıyorum. 80 milyon bir ülkede herkese müşterinin bol olduğu 2015 satışlarından görülüyor. 10 yıl içinde MB ve BMW satışlarını yaklaşık 10 kat arttırdı ülkemizde. Bu da şu anda satışları eskiler değil yeni müşteriler götürüyor demek. Artık her şey pazardan alınan payın arttırılması üzerine dönüyor. Bu da müthiş genç bir yeni müşteri kitlesini markaya kazandırmak anlamında. Eskiden C sınıfı 35-40 yaştan ve E sınıfı da 50 yaştan aşağı çok görülmezdi. Şimdi tüm modeller dizayn olarak gençleşiyor ve kullanıcı yaşı inanılnaz düştü.

    Bu durumda da tabi bu pazara uygun olan makina gelene kadar müşterileri ve pazar payını BMW 5.20 ye kaptırmamak için bir şeyler yapmak doğal diye düşünüyorum. Daha önce C180'de yaptıkları gibi ve hatta E180 Edition fiyatını son dönemde BMW 5.20i Premium'un altına indirdikleri gibi...

    C250 amg gibi ayda 10 tane bile satılmayan araçların fiyatları sadece listede olsun diye konuyor bence. Her markada var böyle modeller, referans almamak lazım.

    Ben hiçbir zaman araba ve yaş ilişkisine inanmadım valla. 21 yaşında E39 kullanırken çok büyük keyif alıyordum. O yüzden güzel oldu bence böyle olması.Şu anda da yaş ne olursa olsun bence e200 keyifli araç olur o fiyata.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Mercedes in E200 için bu fiyatlama ile zarar edip etmediğini bilemem ama küçük bir ayrıntı var,
    Bu vergi kademesinde 1 € luk fiyat farkı fiyata 7.22 TL olarak yansıyor. (1x3.22x1.9x1.18)
    Yada bir başka ifade ile 3.22 TL Mercedes' in payına, 4.00 TL devlet payına düşüyor.
    Şaka gibi.

    E200 için kendi yaptığımız söyleyyim, her zaman mal satılırken değil alınırken kazanılıra inanırım. Benim hesabıma göre mercedes şu an normalde yüksek motor hacmi motorlu araçlar için yaptığı desteğin ötesinde 5.000 € destek vermiş. Bu fark ileride bir şekilde kapanacak diye bekliyorum, tıpkı C serisinde 1.8 motorlu araçlarda olduğu gibi, tıpkı E180 lansmanında olduğu gibi. Zamanı bilemem, ama bu var.
    Benim açımdan konu böyle, bir araç ihtiyacı vardı, değerlendirdim. Ama bu kimse için alım tavsiyesi değildir, herkes lütfen kendi hesabını yapsın.

    E180' e gelince, dediğim gibi milli aracımız, mercedes yılbaşı açıkladı, kümüle adetsel bazda satışların %87 si 1.6 lt motorlu araçlar.
    Ne zaman geleceğini ve fiyatını bilmiyorum ama dikkatimi çeken birşey var,
    Mercedes ve BMW için yıllık satışta 5k rakamlardan 30k satış demek yepyeni bir müşteri kitlesi demek.
    Elbette fiyat çok önemli bir kriter ama tek kriter değil. Fakat bu grup sadece fiyata bakıyor, o fiyata ne aldığına değil.
    Bunun da anlamı "en iyi aracı kim soyar 101" dersi birincisinin pazar lideri olması demek.
    Bugün, arka koltuklarda ağırlık sensöründen vaz geçtim zaten, ön yolcu koltuğunda ağırlık sensörü opsiyon oldu, keza ön yolcu koltuğunda airbag kapama. Aslında çok basit bir 0\1 pako ve kablolamadan ibaret ama artık opsiyon. Maliyeti ne, olsun "fiyat fiyattır" ile gidiyoruz.
    Bu bağlamda mercedes yapar mı bilemem ama 200k TL altına E serisi de mümkün.
    Farklı bir araç olur, ama o araç beklentileri karşılar mı işte o konuda şüpheliyim.

    Hazır bu kadar farktan bahsetmişken, bugün 2 nisan, Dünya Otizm günü.
    Sanırım hiçbirimiz için 10 TL hayatımızda bir değişiklik yaratmaz ama bu işe gönül vermiş organizasyonlar için çok ciddi farklar yaratıyor.
    Bunlardan biri de Tohum Otizm Vakfı.
    http://www.tohumotizm.org.tr/
    Telefoda sms ile bağış çok kolay, TOHUM yazıp 5290 a göndermek yeterli.




  • Son paragrafta konuya dikkat çektiğiniz , vesile olduğunuz için kendi adıma teşekkür ederim.

    dış ticarette iskonto ile ilgili teknik bir bilgi paylaşayım. Bizim kanuna göre ithalatta matraha eklenecek ödenmiş ve Ödenecek kalemler belirlenmiştir. Iskonto da bunlardan biridir.
    Yani siz ithalat yaparken %30 iskontolu mal alabilirsiniz ve karşı tarafa iskontolu ödeme yapabilirsiniz fakat tüm vergileri iskontosuz rakam üzerinden ödersiniz. Yurtdışına ödemediğiniz paranın dahi vergisini ödersiniz kısaca.

    Mercedes fabrika desteği veriyorsa da bu sadece ana parayı etkiler , devlet her zaman tam rakam üzerinden vergiyi alır. ( faturada olması gerektiği gibi iskonto belirtildiğini varsayarak yazıyorum)
    Edit: motorlu taşıtlara özel ufak bir muaf iskonto oranı olabilir , mevzuata bakmam Lazım. Fakat diğer mal ve hizmetler için doğrudan Yazdığım gibidir mevzuat)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 2 Nisan 2016; 21:10:45 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci


    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun


    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Ayrıca yeni E200 AMG benzinli ile yeni E220d AMG liste fiyatları arasındaki 65 bin TL fark çok fazla. Her ikisinin de motor hacmi artık 2.0 litre.



    Doğru diyorsunuz ama nasıl yeni e200 benzinde satış desteği var diyorsak, 212 kasada motor 2.2 litre iken 300bin liraya yakın bir fiyat vardı, vergi oranını düşününce onda da satış desteği vardı sanki. Şimdi 2.2 yerine 2 litre olunca motor, işler normale döndü. Para devlete değil Mercedes'e gitmeye başladı.

    İkinci olarak da bu seviyede bir araçta yeni kasa 2 litre geldi diye kimse son fiyatta indirim yapmaz, bu sefer 212 e250 cdi alanların bayağı lafını işitirsiniz, ki bu kesim muhtemelen mercedes'in bayağı eski müşteri kitlesidir. Zaten bu aracı alabilen kesim belli, oturup fiyat düşürmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum.

    İşin en ilginci ise 2.0 motorlu C250 AMG'nin E200 AMG'den pahalı olması...

    Satış firmaları öyle ağır hedef baskısındaki artık eski müşterinin düşen fiyattan rahatsız olmasının çok umurda olduğunu sanmıyorum. 80 milyon bir ülkede herkese müşterinin bol olduğu 2015 satışlarından görülüyor. 10 yıl içinde MB ve BMW satışlarını yaklaşık 10 kat arttırdı ülkemizde. Bu da şu anda satışları eskiler değil yeni müşteriler götürüyor demek. Artık her şey pazardan alınan payın arttırılması üzerine dönüyor. Bu da müthiş genç bir yeni müşteri kitlesini markaya kazandırmak anlamında. Eskiden C sınıfı 35-40 yaştan ve E sınıfı da 50 yaştan aşağı çok görülmezdi. Şimdi tüm modeller dizayn olarak gençleşiyor ve kullanıcı yaşı inanılnaz düştü.

    Bu durumda da tabi bu pazara uygun olan makina gelene kadar müşterileri ve pazar payını BMW 5.20 ye kaptırmamak için bir şeyler yapmak doğal diye düşünüyorum. Daha önce C180'de yaptıkları gibi ve hatta E180 Edition fiyatını son dönemde BMW 5.20i Premium'un altına indirdikleri gibi...

    C250 amg gibi ayda 10 tane bile satılmayan araçların fiyatları sadece listede olsun diye konuyor bence. Her markada var böyle modeller, referans almamak lazım.

    Ben hiçbir zaman araba ve yaş ilişkisine inanmadım valla. 21 yaşında E39 kullanırken çok büyük keyif alıyordum. O yüzden güzel oldu bence böyle olması.Şu anda da yaş ne olursa olsun bence e200 keyifli araç olur o fiyata.

    E39 benim sahibi olmaktan en çok keyif aldığım premium otomobildir. Halen de bugünkü 5 serisi ve E sınıfı araçlarda onun hissettirdiklerini bulamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Son paragrafta konuya dikkat çektiğiniz , vesile olduğunuz için kendi adıma teşekkür ederim.

    dış ticarette iskonto ile ilgili teknik bir bilgi paylaşayım. Bizim kanuna göre ithalatta matraha eklenecek ödenmiş ve Ödenecek kalemler belirlenmiştir. Iskonto da bunlardan biridir.
    Yani siz ithalat yaparken %30 iskontolu mal alabilirsiniz ve karşı tarafa iskontolu ödeme yapabilirsiniz fakat tüm vergileri iskontosuz rakam üzerinden ödersiniz. Yurtdışına ödemediğiniz paranın dahi vergisini ödersiniz kısaca.

    Mercedes fabrika desteği veriyorsa da bu sadece ana parayı etkiler , devlet her zaman tam rakam üzerinden vergiyi alır. ( faturada olması gerektiği gibi iskonto belirtildiğini varsayarak yazıyorum)
    Edit: motorlu taşıtlara özel ufak bir muaf iskonto oranı olabilir , mevzuata bakmam Lazım. Fakat diğer mal ve hizmetler için doğrudan Yazdığım gibidir mevzuat)

    KDV için dediğiniz doğru ama AB den ithalat olduğu icin GV den muaftır. Olsa dahi yüzdesel anlamda düşuk bir oran. Esas maliyet son kullanıcısına satılırken ÖTV, KDV ve ÖTV'nin KDV'si ile artıyor.
    Hatta plaka, ruhsat, ilk MTV vb. de düşününce 1.6 motorlar için toplam vergi % 75'i bulur. 2.0 için de % 135 civarı olur. Şimdi hem bu pazarda 30 binli satışları hedefleyip, hem de ful getirmek bu oranlarla mümkün değil. Çünkü satışların çoğu orta sınıftan çekiliyor premium sınıfa. Ayrıca satışların içinde büyük bir kısım da kiralama şirketleri. Daha büyük filo kiralamaları için daha düşük maliyet istemeleri çok doğal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun


    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Son paragrafta konuya dikkat çektiğiniz , vesile olduğunuz için kendi adıma teşekkür ederim.

    dış ticarette iskonto ile ilgili teknik bir bilgi paylaşayım. Bizim kanuna göre ithalatta matraha eklenecek ödenmiş ve Ödenecek kalemler belirlenmiştir. Iskonto da bunlardan biridir.
    Yani siz ithalat yaparken %30 iskontolu mal alabilirsiniz ve karşı tarafa iskontolu ödeme yapabilirsiniz fakat tüm vergileri iskontosuz rakam üzerinden ödersiniz. Yurtdışına ödemediğiniz paranın dahi vergisini ödersiniz kısaca.

    Mercedes fabrika desteği veriyorsa da bu sadece ana parayı etkiler , devlet her zaman tam rakam üzerinden vergiyi alır. ( faturada olması gerektiği gibi iskonto belirtildiğini varsayarak yazıyorum)
    Edit: motorlu taşıtlara özel ufak bir muaf iskonto oranı olabilir , mevzuata bakmam Lazım. Fakat diğer mal ve hizmetler için doğrudan Yazdığım gibidir mevzuat)

    KDV için dediğiniz doğru ama AB den ithalat olduğu icin GV den muaftır. Olsa dahi yüzdesel anlamda düşuk bir oran. Esas maliyet son kullanıcısına satılırken ÖTV, KDV ve ÖTV'nin KDV'si ile artıyor.
    Hatta plaka, ruhsat, ilk MTV vb. de düşününce 1.6 motorlar için toplam vergi % 75'i bulur. 2.0 için de % 135 civarı olur. Şimdi hem bu pazarda 30 binli satışları hedefleyip, hem de ful getirmek bu oranlarla mümkün değil. Çünkü satışların çoğu orta sınıftan çekiliyor premium sınıfa. Ayrıca satışların içinde büyük bir kısım da kiralama şirketleri. Daha büyük filo kiralamaları için daha düşük maliyet istemeleri çok doğal.

    Aslında demek istediğim , fabrikadan alınan herhangi bir iskontonun dahi vergisi burada ödeniyor. Vergiden kastım varsa eğer gümrük vergisi ( ab dışında eğer STA yok ise %10 dur, az da değil) , özel tüketim vergisi ve kdv. Yani bizdeki asıl maliyet kalemi ötv ve iskontonun da ötv si alınıyor.

    Hatta AB dışından gelen arabalar için verginin de ötv si alınıyor. Önce vergi ,sonra vergi dahil ötv , sonra vergi + ötv dahil kdv alınıyor.

    Daha rahat anlaşılabilmesi için bir örnek ekledim. Resimde 20 bin usd iskonto ekledim YDIŞI yazılı kısımdaki rakam oluyor bu.

    Sol altta ,
    10 Gümrük vergisi
    40 KDV
    50 Özel tüketim vergisi ( Tesla 120kw geçiyor)
    89 Damga vergisi ( en sefil vergi bu :D:D)

    Alt ortadaki 166 binli rakam total ödenecek vergiyi gösteriyor.

    Bu beyan normal koşullarda bu aracı getirseniz muhtemelen 140 Bin vergi çıkardı. İskonto olmayacağından. Yani 280 Bin TL lik Tesla için 420 Bin -450 Bin arası bir maliyet var. Arada bir sahibinden ilanlarına bakıyorum gülme geliyor 180-190 bin eur lar yazmışlar :D

     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 4 Nisan 2016; 16:05:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun


    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Son paragrafta konuya dikkat çektiğiniz , vesile olduğunuz için kendi adıma teşekkür ederim.

    dış ticarette iskonto ile ilgili teknik bir bilgi paylaşayım. Bizim kanuna göre ithalatta matraha eklenecek ödenmiş ve Ödenecek kalemler belirlenmiştir. Iskonto da bunlardan biridir.
    Yani siz ithalat yaparken %30 iskontolu mal alabilirsiniz ve karşı tarafa iskontolu ödeme yapabilirsiniz fakat tüm vergileri iskontosuz rakam üzerinden ödersiniz. Yurtdışına ödemediğiniz paranın dahi vergisini ödersiniz kısaca.

    Mercedes fabrika desteği veriyorsa da bu sadece ana parayı etkiler , devlet her zaman tam rakam üzerinden vergiyi alır. ( faturada olması gerektiği gibi iskonto belirtildiğini varsayarak yazıyorum)
    Edit: motorlu taşıtlara özel ufak bir muaf iskonto oranı olabilir , mevzuata bakmam Lazım. Fakat diğer mal ve hizmetler için doğrudan Yazdığım gibidir mevzuat)

    KDV için dediğiniz doğru ama AB den ithalat olduğu icin GV den muaftır. Olsa dahi yüzdesel anlamda düşuk bir oran. Esas maliyet son kullanıcısına satılırken ÖTV, KDV ve ÖTV'nin KDV'si ile artıyor.
    Hatta plaka, ruhsat, ilk MTV vb. de düşününce 1.6 motorlar için toplam vergi % 75'i bulur. 2.0 için de % 135 civarı olur. Şimdi hem bu pazarda 30 binli satışları hedefleyip, hem de ful getirmek bu oranlarla mümkün değil. Çünkü satışların çoğu orta sınıftan çekiliyor premium sınıfa. Ayrıca satışların içinde büyük bir kısım da kiralama şirketleri. Daha büyük filo kiralamaları için daha düşük maliyet istemeleri çok doğal.

    Aslında demek istediğim , fabrikadan alınan herhangi bir iskontonun dahi vergisi burada ödeniyor. Vergiden kastım varsa eğer gümrük vergisi ( ab dışında eğer STA yok ise %10 dur, az da değil) , özel tüketim vergisi ve kdv. Yani bizdeki asıl maliyet kalemi ötv ve iskontonun da ötv si alınıyor.

    Hatta AB dışından gelen arabalar için verginin de ötv si alınıyor. Önce vergi ,sonra vergi dahil ötv , sonra vergi + ötv dahil kdv alınıyor.

    Daha rahat anlaşılabilmesi için bir örnek ekledim. Resimde 20 bin usd iskonto ekledim YDIŞI yazılı kısımdaki rakam oluyor bu.

    Sol altta ,
    10 Gümrük vergisi
    40 KDV
    50 Özel tüketim vergisi ( Tesla 120kw geçiyor)
    89 Damga vergisi ( en sefil vergi bu :D:D)

    Alt ortadaki 166 binli rakam total ödenecek vergiyi gösteriyor.

    Bu beyan normal koşullarda bu aracı getirseniz muhtemelen 140 Bin vergi çıkardı. İskonto olmayacağından. Yani 280 Bin TL lik Tesla için 420 Bin -450 Bin arası bir maliyet var. Arada bir sahibinden ilanlarına bakıyorum gülme geliyor 180-190 bin eur lar yazmışlar :D

     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp

    Gümrük Müşaviri olmalısınız sanırım. Otomobiller için ithalatta ÖTV olduğunu bilmiyordum, sizden öğrendim. Vay canına dedim görünce!!! ÖTV mahsup edilemediğinden direk maliyettir. Gerçi şahıslara da, şirketlere de KDV de mahsup ettirilmiyor binek araçlarda.

    O zaman şöyle bir durum meydana geliyor;

    İthalatta ÖTV, ithalatta ÖTV'nin KDV'si, daha sonra plakalamada ÖTV ve ÖTV'nin KDV'si!

    Bu durumda ÖTV + ÖTV'nin ÖTV'si + ÖTV'nin ve ÖTV'nin ÖTV'sinin KDV'si oluyor...

    Mevcut aracımı ölene kadar kullanıp, sonra miras bırakmaya karar verdim.




  • beyler e180 motoru duyurmadı mercedes çoğu kişi bekliyor ama bence gelmeyebilirde çünkü şuan piyasada olan e180 de bile o motor makyaj modelden sonra geldi w212 başlangıçta yoktu sonradan ekleyip tabağın dibini sıyırma yaptı mercedes en son ki alıcı kitlesinede sattı bitirdi bence.
  • Papaoutai kullanıcısına yanıt
    Ben sizin gibi düşünmüyorum, duyurmak zorunda mı? Ticari bir firma, istediği zaman istediğini yapar.
    Haklısınız W212 2009 da çıktığında E180 yoktu ama motor da yoktu. M274 kodlu 1.6 lt motor 2012 de çıktı, 2013 W212 FL de kullandı.
    Bu motor Türkiye için filan da yapılmadı.Zaten bu iş Türkiye ye kalsa S serisine bile 1.6 lt motor koydururuz, hemde dizel.
    Mercedes de o güçte ve torkda motor hep vardı, E serisinde bile. W212 E180 ile W211 E200 arasında bg ve tork anlamında pek fark yok. Kısacası E seirisi için biz doğru zamanda doğru yerdeydik.
    1.6 lt E serisi gelecek ama zamanı ne olur bilemem Şu anda olsa da ne olur? Mercedes in Türkiye ye verdiği kotalar düşük. Bırakın E180 i yollarda bir tane yeni E serisi araç var mı? Yada bir başka örnek, GLC de bazı bayiler şu an 2017 ocak ayına sipariş alıyor.
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Duyarlılığınız için ben teşekkür ederim. Keşke herkes duyarlı olsa, olabilse...
  • 
Sayfa: önceki 6061626364
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.