Şimdi Ara

2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü (387. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14.693
Cevap
83
Favori
985.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 385386387388389
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    arkadaşlar bu araca tüp uyum sağlıyor mu
    ben gdi motorlara uyum sağlamıyor diye biliyordum yanılıyor muyum

    Şu anda sağlamıyor ama BRC LDI sistemi geliştirdi. Yakında uygulanacak bu ünite...

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150640028206864.390538.321206501863&type=1

    teşekkürler




  • HyperXCrossfire kullanıcısına yanıt
    çiziklere vs karşı kaplatmayı düşündüm ama çokda gerek yok heralde. ön ızgarayı siyaha boyama veya kaplatma işine eğileyim ben en iyisi.
  • teslanın çırağı T kullanıcısına yanıt
    Sonra benim gibi üzülmemek için bence ön tampon ve kaputu şeffaf folyo ile kaplatın.
    Fakat %0 UV filtre özelliği olan bir film olmasına dikkat edin. Yoksa ileride kaputta ton farkı olur.
  • Elektrikli koltuklar araç çalısmıyorken çalısmıyor bu normalmi'dir.Sağa sola hareket ediyor ama yukarı doğru koltuğu kaldırmaya calıstıgımda tuş işlemiyor.aracı çalıstırdıktan sonra hepsi normale dönüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UqUR48

    Elektrikli koltuklar araç çalısmıyorken çalısmıyor bu normalmi'dir.Sağa sola hareket ediyor ama yukarı doğru koltuğu kaldırmaya calıstıgımda tuş işlemiyor.aracı çalıstırdıktan sonra hepsi normale dönüyor.

    Normal değil, normalde araç çalışmıyorkende çalışıyorlar.
    Fakat sağa sola hareket diye bir seçenek yok, ileri-geri, yukarı-aşağı, sırtlık ileri-geri ve bel desteği var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    selam dostlar..

    bugün aracın 10.000 bakımı için arabayı neziroğluna götürdüm...

    orada karbon kaplama i30 u gördüm.. fiyatı 3500 tl yazıyordu...

    acaba ben bu kaplama işini dışarıda yaptırırsam garantisi filan bozulurmu aracın?

    birde kaplamayı ruhsata ve sigortaya işletmek gerekiyor mu?


    Garanti olayini bilmiyorum ama disarida daha ucuz olacagi kesin.Ankara da en iyi yer GMG garage.Fiyat bilmiyorum ama 3.500 etmez.
    Kaplamayi ruhsata isletmek gerekiyor soyle ki renk degisiyorsa.Siyah araciniz var siyah carbon yaptirirsiniz isletmeye gerek yok.Renk degisirse birsuru is.
    Carbon siyah guzel guzel duruyor ama 16'lik jantlar guzel durmuyor,daha iyi jantlarla guzel olur.
    Bakimi ne kadara yaptirdiniz? Arac benzinliydi saniyorum.Herhangi bir guncelleme fln konusu gectimi ayrica.

    200 tl tuttu sanırım bir daha bakarım faturaya.. Neden birsürü iş dostum ne gibi zorlukları var.. Benim araç dizel manuel dostum :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bank06

    quote:

    tamamen aynı fikirdeyim,
    birazda yakıt konusuna değinsek


    düz yolda şehir içi sıkışık trafikte, dur kalkları çok sert yapmaz iseniz, aracı kaldırırken, 1. viteste <yol düz olduğu kabulüyle> ayağınızı gaza basmaz ve sonrasında trafik akarsa hafif hafif hızlandırırsanız 7,5 şehir içi.

    şehir dışı hız ve yüke bağlı olarak, 5-6 arası değişir. yüksek hızlarda çok yakmıyor, örnek vermek gerekirse 130 sabit cruise ile 2 kişi bagaj kısmen dolu, yer yer yokuşlarda abanarak (170-180lere çıkarak) 6lt yakarsınız, buna karşın 150yi hedefleyip yokuşlarda 110-130lara düşmeyi kabullenirseniz, yine 6lt civarı yakarsınız. ben sabırlıyım acelem yok derseniz, 100 sabit cc ile gittiğinizde 5-5,5 arası çok rahat yakalanır, yarım dolu klima açık araç ile.

    ağır şartlara gelecek olursak, kar lastiği soğuk motor soğuk hava (mesela ankara soğuktur kışın epey) sıkışık yokuş yukarı trafik ve bu trafikte 4-5 kırmızı ışık ve de kısa mesafe kullanım (aracın verimsiz bandda kulanımı) sonucu 9lt yaktık kışın. referans araç vermek gerekirse aynı güzergahta 1.4 benzinli fiesta ile 8,5 yakarım, 1.2 yarı otomatik clio vardı önce onla da 9 lt yakıyorduk. bahsettiğim 2 otomobil de 200-250 kg daha hafifti i30dan sınıfları gereği..

    bu güzergahta tahminim, edc renaultlar 7-7,5 arası yakar (keza golfler de) küçük sınıf dizeller 6-6,5 yakardı (düz vites olmak kaydıyla)...

    umarım faydalı olmuştur verdiğim bilgiler..

    teşekkürler, gayet açıklayıcı olmuş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loadingmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    tamamen aynı fikirdeyim,
    birazda yakıt konusuna değinsek

    Otomatik olmazsa olmaz diyorsanız zaten ix35 e hiç bakmayın.Malesef otomatik versiyonu 2000 c.c versiyonunda var.Ayrıca dizel otomatik o kadar abartıldığı gibi yakmıyor.Öncelikle şunu düşünün Türkiyede 1.6 hacimli tam otomatik dizel seçeneği başka arabada yok .Tasarruf edicem diye yarım otomatiklerden uzak durun uzun vadede tam otomatik sorunsuzluğu ve bakım maliyetleri bakımından daha fazla tasarruf ettireceğini düşünüyorum.

    tam otomatik derken örneğin golf dsg yada renault edc 'ler tam otomatik değilmi?
    zaten vitesi ne olursa olsun vw(bana görer tasarım çok eskilerden kalma ve donanım çok zayıf) yada renaulttan(iç mekan beğenmedim) uzak durmaya çalışıyorum o ayrı konu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    quote:

    Orijinalden alıntı: loadingmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    tamamen aynı fikirdeyim,
    birazda yakıt konusuna değinsek

    Otomatik olmazsa olmaz diyorsanız zaten ix35 e hiç bakmayın.Malesef otomatik versiyonu 2000 c.c versiyonunda var.Ayrıca dizel otomatik o kadar abartıldığı gibi yakmıyor.Öncelikle şunu düşünün Türkiyede 1.6 hacimli tam otomatik dizel seçeneği başka arabada yok .Tasarruf edicem diye yarım otomatiklerden uzak durun uzun vadede tam otomatik sorunsuzluğu ve bakım maliyetleri bakımından daha fazla tasarruf ettireceğini düşünüyorum.

    tam otomatik derken örneğin golf dsg yada renault edc 'ler tam otomatik değilmi?
    zaten vitesi ne olursa olsun vw(bana görer tasarım çok eskilerden kalma ve donanım çok zayıf) yada renaulttan(iç mekan beğenmedim) uzak durmaya çalışıyorum o ayrı konu.

    yarı otomatik şanzuman onlar. kuru şanzuman olarak ta geçer. tam otomatiklerde tork konventörü vardır ve hidrolik kavramalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Honour81

    quote:

    Orijinalden alıntı: UqUR48

    Elektrikli koltuklar araç çalısmıyorken çalısmıyor bu normalmi'dir.Sağa sola hareket ediyor ama yukarı doğru koltuğu kaldırmaya calıstıgımda tuş işlemiyor.aracı çalıstırdıktan sonra hepsi normale dönüyor.

    Normal değil, normalde araç çalışmıyorkende çalışıyorlar.
    Fakat sağa sola hareket diye bir seçenek yok, ileri-geri, yukarı-aşağı, sırtlık ileri-geri ve bel desteği var...

    araç çalısmıyorken sadece yukarı aşağı tuşu işlemiyor,araç çalıstıgında normale dönüyor,biraz once araç çalısmıyorkende denedım düzelmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UqUR48

    araç çalısmıyorken sadece yukarı aşağı tuşu işlemiyor,araç çalıstıgında normale dönüyor,biraz once araç çalısmıyorkende denedım düzelmiş.

    "Araç kapalı iken bu komutları uzun süreli kullanmayın" diye kullanım klavuzunda uyarı var.
    Bu kısım Aracın elektrik aksamından güç aldığı için, zararı olabileceği belirtilmiş.
    Bu gibi ayarları kesinlikle araç çalışır halde, "Rölanti" konumunda iken yapınız.. Aksi halde tamamen bozabilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882


    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882





    200 tl tuttu sanırım bir daha bakarım faturaya.. Neden birsürü iş dostum ne gibi zorlukları var.. Benim araç dizel manuel dostum :-)

    Arac muayeneye girecek,ruhsat degiscek Gerci simdi biraz hizlandi emniyet ama tuvturk hala yerinde sayiyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: myhondam

    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    quote:

    Orijinalden alıntı: loadingmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    tamamen aynı fikirdeyim,
    birazda yakıt konusuna değinsek

    Otomatik olmazsa olmaz diyorsanız zaten ix35 e hiç bakmayın.Malesef otomatik versiyonu 2000 c.c versiyonunda var.Ayrıca dizel otomatik o kadar abartıldığı gibi yakmıyor.Öncelikle şunu düşünün Türkiyede 1.6 hacimli tam otomatik dizel seçeneği başka arabada yok .Tasarruf edicem diye yarım otomatiklerden uzak durun uzun vadede tam otomatik sorunsuzluğu ve bakım maliyetleri bakımından daha fazla tasarruf ettireceğini düşünüyorum.

    tam otomatik derken örneğin golf dsg yada renault edc 'ler tam otomatik değilmi?
    zaten vitesi ne olursa olsun vw(bana görer tasarım çok eskilerden kalma ve donanım çok zayıf) yada renaulttan(iç mekan beğenmedim) uzak durmaya çalışıyorum o ayrı konu.

    yarı otomatik şanzuman onlar. kuru şanzuman olarak ta geçer. tam otomatiklerde tork konventörü vardır ve hidrolik kavramalıdır.


    Yari otomatikler genelde robotize olanlar icin kullaniliyor ama DSG bir cesit yari otomatik.
    DSG,EDC cift kavramalidir,kuru ve yagli tipleri var ama yaglilar genelde kucuk hacimlilerde kullanilmiyor.
    Su an icin alinacak en sorunsuz sanziman tam otomatik veya ust segmentte ZF-8 ileri




  • Arkadaşlar bir elantra kullanıcısı olarak benzinli i30 kullanan arkadaşlara bir sorum olacak,hiç lpg taktıran varmı? hangi marka? bide bizim araçlar gibi lpg de iken sadece lpg mi yoksa hem benzin hem lpg mi tüketiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yk40 Y kullanıcısına yanıt
    Şuan takılan sistem hem benzin hem LPG kullanan sanırım buharlaştırma fazlı bir sistem. Çok verimli bir şey değil ama taktıranlar var. Zaten aylardır forumun sol üst köşesinde Lovato'nun sürekli reklamı var. Gelmesi beklenen ama yılan hikayesine dönen sıvı sistem ise mevcut LPG sistemlerinin tümünden iyi,verimli ancak pahalı olanı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yk40

    Arkadaşlar bir elantra kullanıcısı olarak benzinli i30 kullanan arkadaşlara bir sorum olacak,hiç lpg taktıran varmı? hangi marka? bide bizim araçlar gibi lpg de iken sadece lpg mi yoksa hem benzin hem lpg mi tüketiyor.

    Merhabalar.
    Hocam öncelikle Elantra'daki motor ile bizdeki farklı. Bizdeki motor LPG'ye tam uyumlu değil; çünkü doğrudan enjeksiyonlu benzin motoru var üzerinde.
    Sizdekinde bir sıkıntı yok diye biliyorum. Normal enjeksiyonlu atmosferik bir ünite sizdeki. Bizim motorlar GDI ve LDI sistemin gelmesi bekleniyor.
  • slm arkadaşlar hundai koreye nasıl msj atabilirim yardımcı olurmusunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitobaba35

    slm arkadaşlar hundai koreye nasıl msj atabilirim yardımcı olurmusunuz

    bizi geçtik hyundai assan bile iletişim kuramıyor herhalde.. Araç diline Türkçe ekletemiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizin

    quote:

    Orijinalden alıntı: mitobaba35

    slm arkadaşlar hundai koreye nasıl msj atabilirim yardımcı olurmusunuz

    bizi geçtik hyundai assan bile iletişim kuramıyor herhalde.. Araç diline Türkçe ekletemiyorlar.

    Bu durum i30'a özel mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar benim Hill Holder konusunda bir sorum olacak..Dik yokuşlarda debriyaj frenden sonra frenden ayağımı çekince hill holder devreye giriyor ve arkaya kaçırmıyor ama daha hafif yokuşlarda hill holder devreye girmiyor ve frenden ayağımı çektiğimde arkaya kaçırıyor..Hill holder ın devreye girmesi için belli bir eğim değeri mi var yoksa araçta mı bir sorun var?
  • 
Sayfa: önceki 385386387388389
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.