Şimdi Ara

2012 MODEL OPEL ASTRA CLASSIC 3 ALANLAR (97. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.260
Cevap
39
Favori
299.665
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Foruma yeni katılmış biri olarak herkese selam ve saygılarımı iletiyorum.Bende 2014 Ocak Ayında Opel Astra Classic Sedan Easytronic 0 km araç aldım.(47.000 tl'ye) Aralık 2013 te 40.000 tl'ye Seat Toledo 1.4 122 beygir dsg 'den sonra epey garipsedim Astra'yı.Aralık ayında aldığım 5 günlük Seat ile ağır bir kaza yaptım,araç pert oldu.(Allaha bin şükür ufak yaralarla kurtuldum).Kaskodan para alıncaya kadar 17 Aralık kriziydi,ötv fırlamasaydı derken sıfır araçlar ateş pahası oldu.Üstelik çoğu 2013 araçlar da tükendi.Zar zor sedan otomatik olarak Opel Astra'yı buldum ve fırlamış olan 0 araç fiyatlarından sonra 47.000 liralık Alman aracına gözüm kapalı atladım.(Test araçları yoktu ve birazda markaya güvenerek düşünmeden aldım,zira Seat,Skoda çoktan tükenmiş,jetta'ya da ulaşılabilecek gibi değildi)ilk zamanlar moralim bozulmadı değil.Özellikle vitesi dsg şanzumandan sonra çok canımı sıktı.Özellikle vitesin ıkınarak geçmesi geçtikten sonrada güçten kesilmiş gibi 1-2 saniye duraksayan yapısı beni bayağı bir fitil etti.Meğer araç otomatik değil otomatikleştirilmiş manuel vitesmiş.
    Araçla ilgili olumlu özellikler:
    1)Kasanın yeterince sağlam olması,binildiğinde verilen güven hissi.(özellikle ağır kaza geçirmiş biri olarak euro ncap'ten 5 üzerinden 5 yıldız artık çok önemsediğim bir konu)
    2)Virajlarda tutunuşu,sanki 120 'le girilse savurmayacak gibi.
    3) 1 alana 1 bedava verilmiş gibi her sokak başı nerdeyse karşınıza çıkması(Bu ne kadar tutulduğunu gösteriyor)
    4)1250 kg sedan yarı da olsa otomatik olmasına rağmen şehir içi 9-9,5 litre yakması(Zamanla 8.5'a düşer deniliyor,tabi kullanım şekli de çok etkili)
    Araçla ilgili olumsuz gördüğüm özellikler:
    1)Dsg şanzımana göre epey konforsuz,manuel'den yarı otomatiğe geçmiş biri için muhteşem gelecektir fakat dsg'den yarı otomatiğe geçen biri için anlatılmaz yaşanır bir eziyettir...Fakat alışılmaz da değildir,ben 3 aydan sonra artık alıştım huyunu suyunu epey öğrendim.Bunun yanında bozulma riski dsg şanzımana göre daha azmış ve tamiri çok daha ucuzmuş,kedi ulaşamadığı ciğere pis dermiş gibi olamayalım da ,tabiki her nimetin bir külfeti vardır diyelim.(üstelik dsg'li 0 araçlar çok pahalı şuan,2.el dsg'ye de yanaşmayın deniliyor,forumların yalancısıyım)
    2)Motorun atmosferik olmasından dolayı tsi motorlar yanında hantal kalıyor.Kapışmacı arkadaşlar yanından geçmesin derim (yine de kalkarken zayıf olsada yüksek hızlarda açılıyor)
    3)Emniyet kemeri ikazı olmaması.Sağlamlık,güvenlik abidesi bir Alman aracında olmamasını hala anlayamıyorum(onunda ne önemi var kardeşim sende takı verirsin olur biter diyen arkadaşlara kendileri takıyorsa lafım yok ama sırf sesi ötmesin diye takıp 5 dakika sonra kaza geçirmiş biri olarak olması gerektiğini düşünüyorum)
    4)Sedan yine çok yok piyasada da hacback Astra'ların durmadan karşınıza çıkması(ben seviyorum ama bu özelliğini ,Astra sahiplerine ufacık sempatim oluyor,kimi muhabbet konusu olabiliyor
    Sonuç olarak almaya değer araba.Param olsa 0 km manuel tsi motorlu araba alırdım,ondan sonra Opel alırdım.Başka marka kullananlara saygımız sonsuz fakat şahsen Alman'dan şaşmam,,,


    Kemer takmayınca deli gibi otuyor benim araba,?

    Hayırlı olsun. Sert direksiyon ve sert süspansiyon dan bahsetmemişsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim.Evet direksiyon ağırlığını, süspansiyon sertliğini unutmuşum fakat tsi motor ve dsg şanzımandan sonra o konuyla ilgili yaşadığım şok çok geride kalıyor ayrıca göstergeler arasında motor hararet göstergesi olmaması da çok saçma,araştırdığım kadarıyla astra'nın bu motoru kolay kolay su kaynatmazmış,kaynatacak vakit kırmızı bir ikaz lambası yanarmış fakat ufak bir gösterge koysalar fena olmazdı.ayrıca park sensörü iptal düğmesi ne amaçla yapılmış ona da hiç anlam veremedim Alimallah yanlışlıkla iptal edilip geri geri giderken gümletilse,o zaman ne kadar saçma olduğu anlaşılırdı sanırım Daha uzun yol tecrübem olmadı,esas o zaman merak ediyorum bu vitesle sollamalarda neler yapmam gerektiğini,,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lider1980 -- 20 Nisan 2014; 20:41:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Teşekkür ederim.Evet direksiyon ağırlığını, süspansiyon sertliğini unutmuşum fakat tsi motor ve dsg şanzımandan sonra o konuyla ilgili yaşadığım şok çok geride kalıyor ayrıca göstergeler arasında motor hararet göstergesi olmaması da çok saçma,araştırdığım kadarıyla astra'nın bu motoru kolay kolay su kaynatmazmış,kaynatacak vakit kırmızı bir ikaz lambası yanarmış fakat ufak bir gösterge koysalar fena olmazdı.ayrıca park sensörü iptal düğmesi ne amaçla yapılmış ona da hiç anlam veremedim Alimallah yanlışlıkla iptal edilip geri geri giderken gümletilse,o zaman ne kadar saçma olduğu anlaşılırdı sanırım Daha uzun yol tecrübem olmadı,esas o zaman merak ediyorum bu vitesle sollamalarda neler yapmam gerektiğini,,,

    Hararet göstergesi olsa, 110 dereceyi gören soluğu serviste alırdı, çok sıcak çalışan motorlar bunlar.

    Park sensör iptal düğmesi bence de saçma, fakat dıt dıt diye sesten hoşlanmayanlar için konmuştur.

    Emniyet kemeri ikaz sesini serviste açtırabilirsiniz, sadece Türkiyeye has bir durum kapalı olması.

    Sollamalarda, tek şerit yollarda bilhassa, manuel vitese alıp vitesi değiştirmek bence daha iyi.
  • Geçen uzun yolda ilerlerken BC tuşuna 2. Kez bastigimda ekranda bį yer açıldı 3. 4. Kez tuşa bastıkca sayfa ilerliyordu orada bį çok bilgi gördüm.klima ayarı , dijital hız , soğutma suyu sıcaklığı ( hararet ) vs..hararet 85-90 arası geziyordu.dönüş yolunda ve daha sonraki denemelerimde aynı menü ye ulaşamadim.araç 1.3 cdti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ad3m

    Geçen uzun yolda ilerlerken BC tuşuna 2. Kez bastigimda ekranda bį yer açıldı 3. 4. Kez tuşa bastıkca sayfa ilerliyordu orada bį çok bilgi gördüm.klima ayarı , dijital hız , soğutma suyu sıcaklığı ( hararet ) vs..hararet 85-90 arası geziyordu.dönüş yolunda ve daha sonraki denemelerimde aynı menü ye ulaşamadim.araç 1.3 cdti

    gizli menüyü açmışsınız.Gizli menüyü açınca kapatmayı unutmayınız aküyü bitirme sorunu olabiliyor.Aşağıdaki linkten detay bilgi alabilirsiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_22311555/tm.htm
  • Orda settings tuşunda çıktığı yazılmış evet bende BC tuşunda açıldı stop etmeden normal ekrana dönüp stop ettim.Ama o menüye artık ulaşamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ad3m A kullanıcısına yanıt
    Settings tuşuna basılı tutarsanız yine ulaşırsınız BC tuşuyla o menüyü açamadım ben.Settings tuşuyla açılıyor belki öncesinde settings tuşuna basıldı ekran açık kalmışta olabilir.
  • Çok denedim aklıma gelen herseyi ama anlamadım BC veya settings ulaşamıyorum artık.çözersem yazarım buraya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 Bin bakım için 580 tl dediler.Aydın Surtaş fiyat fazla gibi geldi bana ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Teşekkür ederim.Evet direksiyon ağırlığını, süspansiyon sertliğini unutmuşum fakat tsi motor ve dsg şanzımandan sonra o konuyla ilgili yaşadığım şok çok geride kalıyor ayrıca göstergeler arasında motor hararet göstergesi olmaması da çok saçma,araştırdığım kadarıyla astra'nın bu motoru kolay kolay su kaynatmazmış,kaynatacak vakit kırmızı bir ikaz lambası yanarmış fakat ufak bir gösterge koysalar fena olmazdı.ayrıca park sensörü iptal düğmesi ne amaçla yapılmış ona da hiç anlam veremedim Alimallah yanlışlıkla iptal edilip geri geri giderken gümletilse,o zaman ne kadar saçma olduğu anlaşılırdı sanırım Daha uzun yol tecrübem olmadı,esas o zaman merak ediyorum bu vitesle sollamalarda neler yapmam gerektiğini,,,

    Hararet göstergesi olsa, 110 dereceyi gören soluğu serviste alırdı, çok sıcak çalışan motorlar bunlar.

    Park sensör iptal düğmesi bence de saçma, fakat dıt dıt diye sesten hoşlanmayanlar için konmuştur.

    Emniyet kemeri ikaz sesini serviste açtırabilirsiniz, sadece Türkiyeye has bir durum kapalı olması.

    Sollamalarda, tek şerit yollarda bilhassa, manuel vitese alıp vitesi değiştirmek bence daha iyi.

    Reha bey teşekkürler.yorumunuzu okuduktan sonra ilk işim emniyet kemeri ikazı için servisi aramak oldu.arabayı getirin mümkün mü değil mi bir bakmamız gerek dediler.yarın götüreceğim.astra gerçekten sağlam,kasası,motoru sağlamlığını çok belli ediyor. Yol tutuşu,virajlarda yere tutunması ve çok çabuk durması gerçekten mükemmel..tek eksiği biraz daha kuvvetli olması.beygiri,torku biraz fazla olaymış iyiymiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lider1980 -- 9 Mayıs 2014; 22:18:51 >
  • Kemer ikaz bende istiyordum servise götürdüm yok demişlerdi. 2010 model, yaşa göre fark var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: venomvenom

    Kemer ikaz bende istiyordum servise götürdüm yok demişlerdi. 2010 model, yaşa göre fark var mıdır?

    Ancak serviste öğrenebilirsiniz, sedanlarda yok diye biliyorum, HB olan modellerde bazısında var, bazılarında ise yokmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deep~DarkNeSs

    30 Bin bakım için 580 tl dediler.Aydın Surtaş fiyat fazla gibi geldi bana ?

    Banada fazla geldi benzin mi dizel mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • clio 1.2 16 v C kullanıcısına yanıt
    Dizel Hocam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de 2 gün önce ikinci el, 2011 model 1.3 CDTI Astra Classic III Essentia Konfor paket alarak aranıza katıldım.

    Bir önceki aracım 2011 Corsa 1.3 CDTI Essentia'ydı. Bu açıdan dizele ve Opel'e alışığım olumlu ve olumsuz yönleriyle.

    Aracımla iki günde 70km kadar yol yaptım. Noter işlerini vs. hallettikten sonra tam akşam trafiği saatinde Kasımpaşa'dan Taksim üzerinden tünelleri kullanarak Bahçeşehir'e geldim, dün de Bahçeşehir'den Avcılar'a gittim geldim. Alır almaz yol bilgisayarlarını sıfırlamıştım, şu andaki ortalamam 5.3lt/100km. Corsa'da yol bilgisayarı olmadığı için tüketimi göremiyordum ve ilk kalkışlarda 3.000 devirin üzerinde 2'ye alıyordum. Şimdi anlık tüketimi gördükçe daha dikkatli kullanmaya başladım. Taksim - Bahçeşehir arasında çok dur kalk yapmama rağmen 5.3lt'lik bir ortalama güzel geldi. Bakalım bu akşam üzeri de Levent'e gideceğim zamanla nasıl olacak ortalamam merak ediyorum.

    Aracın donanımı bugüne kadar hep baz model kullanmış biri olarak hoşuma gitti. Yağmur sensöründen henüz tam faydalanmadım ama tünellerde farların otomatik yanması, cruise control, elektronik klima, Corsa'ya kıyasla geniş GID ekran gayet kullanışlı.

    Bugüne kadar hep B sınıfı araç kullanmış biri olarak Astra'nın bir üst sınıfa ait bir araç olduğunu fazlasıyla hissettim. Corsa'ya kıyasla öncamın daha dik olması, kokpitteki siyah yoğunluğu aracı sınıfına göre daha dar gibi gösterse de gerek koltukların konforu, plastik malzemesi, donanımı vs. açısından, gerekse virajlarda, kasis geçişlerinde aracın verdiği his aradaki farkı hissettiriyor.

    İlk 70km'de beni en çok zorlayan vites geçişleri ve sert direksiyonu oldu. 3 yıldır Corsa'ya alıştığım için sanırım hangi yol koşulunda hangi devirde hangi vitese alırsam güç kaybı yaşamayacağımı, turbodan ne şekilde verim almam gerektiğimi ezbere öğrenmiştim. Hem 6 ileri vites, hem daha ağır kasa, hem farklı beygir olunca bir yandan da yol bilgisayarını kollamaya çalışınca sanırım biraz affalladım. Normalde uzun rampalara gereken vites ile girip gerektiği yerlerde vitesi ayarlayıp sol şeridi kimseye bırakmaz, yolun hızına uyum sağlar, önüm açıksa bastırır çıkardım. Fakat geçtiğimiz 2 günde bu kombinasyona alışamadım, turbonun ince ıslığını bile duyamadım, ya yüksek viteste arabayı baydım, ya da düşük viteste kalıp kasılmasına neden oldum. Zamanla alışırım diye düşünüyorum.

    Araç değiştirmemdeki asıl amaç uzun yolda Corsa'dan duyduğum ve özellikle alırken Essentia donanımını tercih etmemden kaynaklanan memnuniyetsizlikti. Ayda bir kayınpeder/valide ziyareti için gidiş geliş 1.000km yol yapıyoruz (evet hanımköylüyüm). Bu ziyaretler sırasında CC, sisfarı olan, otobanda daha güvenli hissettiren bir araç niyeti ile Astra'ya yöneldim. Gönlümde sıfır km minimum Sport donanımlı bir 1.6CDTI J kasa vardı ama Allah'a şükürler olsun amacıma H kasa ile yaklaştım. İnşallah 1-2 sene sonra sıfır J alacak param da olur. Yalnız bu araç değiştirme aşamasında Classic'lerin tam bir f/p canavarı olmaları ve neredeyse (özellikle ilk çıktıkları dönem itibarıyla) güncel kasadan çok satmaları dikkatimi çekti. Belki bundan sonra Astra K çıkınca gene Astra J Classic IV satılırsa gözüm kapalı sıfır km. tercih edebilirim.

    Son olarak Corsa'dan sonra aradığım diğer 1-2 özellik ise 15km.'de kapıların otomatik kilitlenmesi ve "Lead Me to the Car" diye adlandırılan kumandadan çift basışta aracın farlarını yakma özellikleri. Özellikle İstanbul içinde kapıları kilitli tutmak çok gerekli. 3 senedir otomatik kilitlendiği için tuşa basmayı unutuyorum. Lead Me to the Car ise kapalı otoparklarda nereye park ettiğimi unutunca çok işime yarıyordu, elimde kumanda kilit açma tuşuna basa basa gidip aracın farlarını aranıyordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rene54

    3 Sene Astra Cd Hb kullanıp Golf IV e geçen biri olarak söylüyorum Golf IV astra G den kat kat kaliteli,rahat ve elit bi araçtır.bende astra kullanırken aşşağı yukarı aynılar diyordum golfle ama birkere mecburiyetten kullandıgım Golf ü kullananınca sattım astrayı.

    Kullansanız sizde böyle düşünürsünüz Golf Iv bağımlılık yapar derecede rahat ve sağlamdır.hatta astra H yede değişmem samimiyetle söylüyorum.

    astra da 80-90bin kmde yağ yakma sorunu ,süspansıyonların konforsuzluğu ile beraber egr valfi oksijen sensörü vs bi dünya parçasını değiştirmiştim.Golf Iv ün sadece yağını suyunu koyuyorum devam ediyorm beton gibi maşallah.

    ama desenki Astra J mi Golf 6 mı...Astra J derim kesinlikle Golf 6 çok sıradan bir araba oldu.

    Kesinlikle katılmıyorum.2011 yılından beri 2000 mod. astra cd hb kullanıyorum.Astra H ı da biliyorum.Bir dönem 7 aylık golf IV maceram da olmuştu.Bu kanıya nasıl ve nereden varıyorsunuz anlamıyorum.Bu aracı 17900 e almıştım 3.5 yıldır yağ ilave ederek 70 bin km dağ taş kullandıktan sonra 19 bine az daha gidiyordu sonra kıyamadım satmaya vazgeçtim.Alıcı da kızdı felan...Adımız çıktı bundan araba alınmaz diye:)

    Temiz bir astra g sahibini kolay kolay üzmez.Kaya gibi bir araçtır.Unutmayalım ki 2000-01 yılları opelin en zirve yaptığı mercedes ve bmw kalitesine yakın araçlar ürettiği dönemlerdi.

    Hala da satmak için bir gerekçe bulamıyorum maşallah tık demedi.Tamam donanımı teknolojisi eski ama o tokluğu yola oturuşu verdiği güven ve kemikli vites geçişleri yok mu ?
    Aracın muayenesi yok zaman bulamıyorum yaptırmaya.Muayeneyi yaptırıp satıp biraz da borca girip bu konuda adı geçen sıfır astra H almayı planlıyorum.Fakat şu anki 2000 model Astra g yi aratmaz umarım çünkü aracımı çok seviyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quatrros

    quote:

    Orijinalden alıntı: rene54

    3 Sene Astra Cd Hb kullanıp Golf IV e geçen biri olarak söylüyorum Golf IV astra G den kat kat kaliteli,rahat ve elit bi araçtır.bende astra kullanırken aşşağı yukarı aynılar diyordum golfle ama birkere mecburiyetten kullandıgım Golf ü kullananınca sattım astrayı.

    Kullansanız sizde böyle düşünürsünüz Golf Iv bağımlılık yapar derecede rahat ve sağlamdır.hatta astra H yede değişmem samimiyetle söylüyorum.

    astra da 80-90bin kmde yağ yakma sorunu ,süspansıyonların konforsuzluğu ile beraber egr valfi oksijen sensörü vs bi dünya parçasını değiştirmiştim.Golf Iv ün sadece yağını suyunu koyuyorum devam ediyorm beton gibi maşallah.

    ama desenki Astra J mi Golf 6 mı...Astra J derim kesinlikle Golf 6 çok sıradan bir araba oldu.

    Kesinlikle katılmıyorum.2011 yılından beri 2000 mod. astra cd hb kullanıyorum.Astra H ı da biliyorum.Bir dönem 7 aylık golf IV maceram da olmuştu.Bu kanıya nasıl ve nereden varıyorsunuz anlamıyorum.Bu aracı 17900 e almıştım 3.5 yıldır yağ ilave ederek 70 bin km dağ taş kullandıktan sonra 19 bine az daha gidiyordu sonra kıyamadım satmaya vazgeçtim.Alıcı da kızdı felan...Adımız çıktı bundan araba alınmaz diye:)

    Temiz bir astra g sahibini kolay kolay üzmez.Kaya gibi bir araçtır.Unutmayalım ki 2000-01 yılları opelin en zirve yaptığı mercedes ve bmw kalitesine yakın araçlar ürettiği dönemlerdi.

    Hala da satmak için bir gerekçe bulamıyorum maşallah tık demedi.Tamam donanımı teknolojisi eski ama o tokluğu yola oturuşu verdiği güven ve kemikli vites geçişleri yok mu ?
    Aracın muayenesi yok zaman bulamıyorum yaptırmaya.Muayeneyi yaptırıp satıp biraz da borca girip bu konuda adı geçen sıfır astra H almayı planlıyorum.Fakat şu anki 2000 model Astra g yi aratmaz umarım çünkü aracımı çok seviyorum.

    valla bende size kesinlikle katılmıyorum Astra CD yide çok severek almıştım o zman astra cd,golf comfortline,focus hb ghia hangisinin temizi denk gelirse alırım demiştim astra denk geldi aldım 2 kere yolda kaldım egr valfi o zman benzınli binmeme ragmen benzin pompası 110 binde sattım bagajda gm nin yağ bidonlarıyla geziyordum direksiyonun korna yerleri patladı kronik sürekli kapalı garajda duran arabanın ortadaki yol bil.pixelleri öldü berbat bi hal aldı tavanı sarktı vs vs yol tutuş iyiydi fakat konfor sıfırdı 100 binde 4 amortisör değiştirdim arka teker bilyalarını değiştirdim.Golfü 20.250 ye 40 binde aldım 167bin km de 22,850 ye sattım oda ısrar üzerine golf 4 teki rahatı g astrayı geçtim şuan jettada bulamadım.
  • Şu anda 2013 essentia baz model +yol bilg+park sensörü +boya koruma 38 bin tl fiyat aldım nasıl arkadaşlar?
    Comfort paket 42.500 tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quatrros

    Şu anda 2013 essentia baz model +yol bilg+park sensörü +boya koruma 38 bin tl fiyat aldım nasıl arkadaşlar?
    Comfort paket 42.500 tl

    Konfor paketi 40 a verirlerse konfor alın.fiyat fazla ise essentia için 1000 ila 1500 tl indirim isteyin ve karter koruma sacı da isteyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v


    quote:

    Orijinalden alıntı: quatrros

    Şu anda 2013 essentia baz model +yol bilg+park sensörü +boya koruma 38 bin tl fiyat aldım nasıl arkadaşlar?
    Comfort paket 42.500 tl

    Konfor paketi 40 a verirlerse konfor alın.fiyat fazla ise essentia için 1000 ila 1500 tl indirim isteyin ve karter koruma sacı da isteyin.

    Konfor için çok bastırdım mümkün değil efendim olmaz efendim vs vs deyip durdular.essentia içinse kafam karışık şöyle ki daha geçtiğimiz eylülde 33500 e alınan bir araca 7 ay sonra 4500 fazla vermek düşündürüyor beni.Bir de kaskoydu lpg ydi vs vs ek masrafları hesap ediyorum valla çok kararsızım.
  • 
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.