Şimdi Ara

2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
59
Cevap
3
Favori
20.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter

    Ön konsolda ki boya dökülmesi çok kötü olmuş.

    .
    Doğrudur ne kadar bakarsam bakayım, ne kadar özenle kullansam kullanayım aracım artık eskiyor yapacak bişey yok :) Tabiki boyanın kalitesizliği olmasının faktörü var. Neyse ki o atma sorunları düzeltirip yine sıfır gibi hale getirilir. Benim için önemli olan yürüyen ve motor aksamı sıkıntı çıkarmaması. Arıza ışığı bile yakmadı şimdiye kadar
  • İnceleme güzel olmuş ellerinize sağlık. Eğer aklınızdaysa aracınızın 5.vites 3bin devirdeki hızı nedir yazabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fa229

    İnceleme güzel olmuş ellerinize sağlık. Eğer aklınızdaysa aracınızın 5.vites 3bin devirdeki hızı nedir yazabilir misiniz?

    Teşekkür ederim. 5 vites 3000 devirde GPS olarak 127 km/h gösteriyor, gösterge panelinde 130 km/h gösteriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    quote:

    Orijinalden alıntı: fa229

    İnceleme güzel olmuş ellerinize sağlık. Eğer aklınızdaysa aracınızın 5.vites 3bin devirdeki hızı nedir yazabilir misiniz?

    Teşekkür ederim. 5 vites 3000 devirde GPS olarak 127 km/h gösteriyor, gösterge panelinde 130 km/h gösteriyor.

    Ben teşekkür ederim. Kazasız belasız kullanın aracınızı inşallah.
  • Yaklaşık bir ay önce aracıma EcuFast İzmit Bayisi tarafindan chiptuning uygulaması yaptırdım. 650 TL yazılım ücreti, Chiptuning öncesi ve sonrası olmak üzere 2 adet dyno ücreti 50 tl. Yazılım atılmadan önce dynoya soktuk. Yaklaşık 67 hp gibi değer verdi. Yazılım attıktan sonra 3000 devrin ve üstünde dipgaza basınca hafif egsoz dumanı atmaya başladı. Bosch servisine dynoya soktum yaklaşık 90 hp çıkmış. Yani 23 hp güç olmuştu. Dyno sırasında siyah duman atması, 0-100 testi ve son hız testi youtube kanalıma paylaştım, aşağıdaki linklerden izleyebilirsiniz. Bu şekilde 3 hafta kullandıktan sonra duman atma sorunu giderilmeyince EcuFast bayisine gittim, yazılımı tekrar inceleyip remapping yapıldı ve atıldı. Enjektorlerin basınçları biraz kısıldı. Sonra egsozdan duman atmayı kesti. Sanırım 5 hp düşmüştür henüz son halini dynoya sokmadım yaklaşık 85 hp gibi olmuştur. 90 hp ile 85 hp arasında bir fark hissedemedim. 70 hp stock haliyle 100 bin km kullandıktan sonra aracımda inanilmaz rahatlama geldi. Düşük devirlerde gitmezdi önceden, şimdi de artık rahatlıkla gidebiliyor ve çabuk toparlayabiliyor. 3 vitesi ile dipgazla ancak 2000 devirde zar zor çikabildiğim izmit santral yokuşunu artık 3 vites azcık gazla gidebiliyor ve dipgazla 3000 devire çıkıyor. Yani yokuş tırmanma hızı 50'den 70'ye yükseldi diyebilirim. Yakıt tüketim olarak aman bir fark göremedim şehir içi ve karma olarak karışık 5.1 litre yakıyordum, chiptuning yaptıktan sonra yol bilgisayarı sıfırladım yapalı 2000 km oldu yine de aynı yakıyorum. Ancak uzun yolda ciddi bir yakıt düşüsü var. Benim gibi sürekli uzun yol yapanlar için iyi haber. Sakarya Ünv. kampüs çıkısından İzmite benim eve kadar güzergahda 100 kmde 4.1 litre yakıyordum (90 hızı geçmeden), chiptuning sonrası 3.4 litreye düştü. Her ne kadar inanamasamda 0.6 litre düşüs var. Chiptuning yapıldıktan sonra periyodik bakım aralığı daha kısa tutulması tavsiye ediliyor. 20 bin kmde bir bakım yaptırırdım, bundan sonra 10 bin kmde yaptırıyorum bakımı.

    0-100 testi
    Chiptuning öncesi:
    https://www.youtube.com/watch?v=uYY3VypiKL8

    Chiptuning sonrası:
    https://www.youtube.com/watch?v=Dy2_SuWdUM4

    Bu videoya bakılırsa 4000 devirden sonra bile hala canlı gitmeyi korudugunu fark edebilirsiniz. Yaklaşık 2 sn gibi değer düştü. Eskisi 15 sn, yenisi 13 sn.

    Yüksek hız testi:
    Chiptuning öncesi:
    https://www.youtube.com/watch?v=xuNXxtD8UP8
    Chiptuning sonrası:
    https://www.youtube.com/watch?v=X6b8XaOMFwA

    Dyno Testi (videodaki atan siyah duman yenilenen yazılım sonrası şimdi görülmeyecek kadar daha az atıyor artık.)
    https://www.youtube.com/watch?v=ULCto4SG9tk




  • 108.500 kmde salincaklari ve z rotlari değiştirdim. Sağ sol salincaklar 120 tl z rotlar 25 tl işçilik dahil toplam 200 tl tuttu. Değiştirmeden önce yüksek hızlarda fren basınca titriyordu. Kasislerde hafif tikriti geliyordu artık tamamen düzeldi.
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 17 Ağustos 2015; 15:10:23 >




  • 139400 kmde ön porya bilyalari dağılmış. Orjinali ile yenisiyle değiştirdik.

    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 25 Mayıs 2016; 0:03:32 >




  • arkadaşlar ben dün 2013 model 27 binde citroen c3 aldım önceki aracım 2006 model scenic 2 1.6 16 V modeliydi kullandığımız aracın yaşını ve km sini küçültmek adına birazda bir karı bir kocayız kalabalık büyük aile değiliz diyerekten citroen c3 te karar kıldık aslında fiesta tarzı bir şey alacaktık ama temiz bir fiesta bulamadık nereye baksak ceset haline gelmiş fiestalar 40 binden başlıyordu temizliğinden ve servis bakımlı olmasından dolayı citroen c3 te karar kıldık

    şahsen bana kalsa kendim düz vitesli bir araba alırım dacia stepway gibi ama genelde motosiklet kullandığım için arabayı evde eşim kullanıyor ve oda bir çok bayan gibi işin kolayına kaçıp otomatik vites araç kullanıyor manuel aracı sadece ehliyet kursunda kullandı kullanamıyorum deyip otomatik viteste her seferinde karar kılıyor

    önceki aracımızın otomatik vites şanzımanı ile bu aracın şanzımanı arasında dünyalar kadar fark var aslında her şeyi farklı eski aracımız full donanımlıydı açılır cam tavandan tutun otomatik el frenine kadar her şeyi vardı genişliği ise cabası 2 oda 1 salon gibi arabaydı inanın bu aracı aldığımda farkettim eski aracımdaki otomatik el freni yüzünden el freni çekmeyi bile unutmuşum lakin eski aracımında kendine has sorunları vardı bir kere her yanı elektronikti yaşı itibari ile elektronik sensörler artık fire vermeye başlamıştı her hafta bir sensör bozuluyordu 200 tlden aşağıda sensörü yok meretin heleki bir yağmur yağsın bir sensör nem kapsın ayvayı yediğinin resmi gibiydi adeta
    yanlış anlaşılmasın aracı kötülemiyorum bunu şunun için söylüyorum bu tip arabaları sıfır alıp bineceksin 9 yaşında 10 yaşında alıp binersen bizim gibi her hafta sensör alıp durursun tabi önce hangi sensörün bozulduğunu anliyacaksın :)

    şu an dediğim gibi 2013 citroen c3 kullanıyoruz dünden beri şanzıman olayı bayağı bir farklı alışmamız zaman alacak eski aracım tam otomatik 4 ileri vites şanzımandı (PRND+-) bu robotikmidir nedir 5 ileri şanzıman (RNA+-) eşimde alışamadı eski araçta yokuşta kayma olmuyordu bu kayıyor en azından bir yokuş kalkış destek sistemi olsa fena olmazmış koymamışlar en büyük eksisi şu an bu eski aracımda vitesler hissettirmeden geçiyordu bunda hissediyorsunuz trafikte ayağını frenden kaldır kendi kendine gidiyordu bu bekliyor eski kasa 2006 model C3 kullanmışlığımda var onların şanzımanı 4 ileriydi ama bundan iyiydi bence keşke onu kullansalarmış onunda en büyük eksiği 4 ileri olması 5 olsa araç daha ekonomik hale gelecek şu an ki c3 teki robotik şanzıman yakıt ekonomisi sağlıyormuş en büyük avantajı buymuş eski 4 ileri şanzımanı geliştirip 5inci vitesi koysalarmış bence ekonomi sağlanabilirdi bu robotik şeysi haybeye olmuş bence

    zamanla bu şanzımana alışırız alışmasınada eşim için şu an kullandığımız aracın eksiklerinden biri yukarıda da belirttiğim gibi yokuş kalkış destek sistemi yok eşim en çok buna alışamadı yokuşlarda zorluk çekiyor bu benim için sorun değil aslında ben bu olayı el freni ile hallediyorum ama eşim yapamıyor alışma sürecimiz olacak yani anladığınız üzere bakalım sonumuz ne olacak :)

    şimdilik elimde sahibinden com'dan aldığım resimleri var ileride güncel resimleri atarım kısmet olursa

    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pago -- 2 Eylül 2016; 10:03:46 >




  • Güzel inceleme.
  • Eline emeğine sağlık güzel çalışma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pago

    arkadaşlar ben dün 2013 model 27 binde citroen c3 aldım önceki aracım 2006 model scenic 2 1.6 16 V modeliydi kullandığımız aracın yaşını ve km sini küçültmek adına birazda bir karı bir kocayız kalabalık büyük aile değiliz diyerekten citroen c3 te karar kıldık aslında fiesta tarzı bir şey alacaktık ama temiz bir fiesta bulamadık nereye baksak ceset haline gelmiş fiestalar 40 binden başlıyordu temizliğinden ve servis bakımlı olmasından dolayı citroen c3 te karar kıldık

    şahsen bana kalsa kendim düz vitesli bir araba alırım dacia stepway gibi ama genelde motosiklet kullandığım için arabayı evde eşim kullanıyor ve oda bir çok bayan gibi işin kolayına kaçıp otomatik vites araç kullanıyor manuel aracı sadece ehliyet kursunda kullandı kullanamıyorum deyip otomatik viteste her seferinde karar kılıyor

    önceki aracımızın otomatik vites şanzımanı ile bu aracın şanzımanı arasında dünyalar kadar fark var aslında her şeyi farklı eski aracımız full donanımlıydı açılır cam tavandan tutun otomatik el frenine kadar her şeyi vardı genişliği ise cabası 2 oda 1 salon gibi arabaydı inanın bu aracı aldığımda farkettim eski aracımdaki otomatik el freni yüzünden el freni çekmeyi bile unutmuşum lakin eski aracımında kendine has sorunları vardı bir kere her yanı elektronikti yaşı itibari ile elektronik sensörler artık fire vermeye başlamıştı her hafta bir sensör bozuluyordu 200 tlden aşağıda sensörü yok meretin heleki bir yağmur yağsın bir sensör nem kapsın ayvayı yediğinin resmi gibiydi adeta
    yanlış anlaşılmasın aracı kötülemiyorum bunu şunun için söylüyorum bu tip arabaları sıfır alıp bineceksin 9 yaşında 10 yaşında alıp binersen bizim gibi her hafta sensör alıp durursun tabi önce hangi sensörün bozulduğunu anliyacaksın :)

    şu an dediğim gibi 2013 citroen c3 kullanıyoruz dünden beri şanzıman olayı bayağı bir farklı alışmamız zaman alacak eski aracım tam otomatik 4 ileri vites şanzımandı (PRND+-) bu robotikmidir nedir 5 ileri şanzıman (RNA+-) eşimde alışamadı eski araçta yokuşta kayma olmuyordu bu kayıyor en azından bir yokuş kalkış destek sistemi olsa fena olmazmış koymamışlar en büyük eksisi şu an bu eski aracımda vitesler hissettirmeden geçiyordu bunda hissediyorsunuz trafikte ayağını frenden kaldır kendi kendine gidiyordu bu bekliyor eski kasa 2006 model C3 kullanmışlığımda var onların şanzımanı 4 ileriydi ama bundan iyiydi bence keşke onu kullansalarmış onunda en büyük eksiği 4 ileri olması 5 olsa araç daha ekonomik hale gelecek şu an ki c3 teki robotik şanzıman yakıt ekonomisi sağlıyormuş en büyük avantajı buymuş eski 4 ileri şanzımanı geliştirip 5inci vitesi koysalarmış bence ekonomi sağlanabilirdi bu robotik şeysi haybeye olmuş bence

    zamanla bu şanzımana alışırız alışmasınada eşim için şu an kullandığımız aracın eksiklerinden biri yukarıda da belirttiğim gibi yokuş kalkış destek sistemi yok eşim en çok buna alışamadı yokuşlarda zorluk çekiyor bu benim için sorun değil aslında ben bu olayı el freni ile hallediyorum ama eşim yapamıyor alışma sürecimiz olacak yani anladığınız üzere bakalım sonumuz ne olacak :)

    şimdilik elimde sahibinden com'dan aldığım resimleri var ileride güncel resimleri atarım kısmet olursa

    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)



    Aracınız hayırlı olsun . Aracı kaça aldınız acaba?




  • 39.750 TL ye aldım aracın jantları özellikle bayağı dikkat çekiyor piyasada da pek rastlanan bir jant şekli değil orjinal citroen jantları hemde üzerinde amblemi filan var

    eski sahibi citroen servis müdürü olduğundan kendisi taktırmış DSG jantı dediler ne kadar doğru bilemem bunu yeni öğrendim

    önüne gelen bakıyor inceliyor geçenlerde biri sordu kaça aldın diye 42.000 dedim hani o paraya satıyorum desem alacak adam :)
    vites olayına alıştık ayrıca bayramda son gelen zamdan sonra benzin ışığı depoda 1 kademe benzin varken yandı bende depoyu fulledim bunun üzerine 43 litre benzin aldı

    tahminim deposu 45 lt alıyor
    43 lt si 200 TL tuttu depo fullendi km yide sıfırladım bayağı bir dolaştık yarımın bir tık altına düştü şu an bakalım kaç km kadar gidecek ful depoyla
  • Aracın sınırlarını zorladım :) 155k km ye rağmen 200 kmh hizla stabilligini koruyabiliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 14 Kasım 2016; 5:20:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 151.300 bin km geldiğinde 10 bin periyodik bakımı geçen bayramda yaptığım uzun yoldan dolayı bin km gecikmişsim, aslında ağır bakım için 180 bin km beklemeden erkene alayım hemde 150-300-450-600... bin km şekilde düz hesap olsun diye periyodik bakımla beraber 150 bin kmde ağır bakım yaptırdım. Bu süreçte triger seti, devirdayim, v kayışı, v kayış gergisi, krank kasnağı, kızdırma bujileri ve ön turbo keçeleri değişti. 2 sene doldugu için tam zamanında anitifiriz komple boşaltıp değiştirmiş oldum. Fren hidroliği de değiştirdim. Parçalar aşağı yukarı 1.250 TL tuttu (hep orjinal parçaları tercih ettim) + 400 tl işçilik aldı. Fabrika çıkış dayco marka kullanılmış. Aldığım sette yine koda kadar aynısından dayco çıktı. Böylece 300 bin km ye kadar kafam rahat. En sevindiğim tarafı kızdırma bujileri erkenden değiştirdiğim için hiç zorlanmadan çıkmasıydı.

    Davlumbazı söktük işleme başladık
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    Motor takozu söküldü triger kapağı söküldü. İlk defa orjinal triger gün ışığına çıktı .
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    Eski triger ile yeni triger kayışı karşılaştırması
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    Triger takılıyor
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    V kayış seti de değiştirdik ve toparladık
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)


    Orjinal eski kızdırma bujileri
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)


    Turbo durumuna bakalım dedik hala ilk günkü gibi tertemiz ve boşluk yok
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)




  • 5 yıldır konuyu güncel tutamamışım, aracımı halen aktif kullanıyorum. An itibariyle 306.000 km oldu.


    En son yaptığım yorumdan sonra hatırladığım kadarıyla önemli kısımları yazayım;

    230K KM: Turbo patladı, turbo revizyonu yapıldı, turbo yağlama hortumu değiştirildi ve turbo süzgeci iptal edildi. Katalizör iptali yaptırdım.

    250K KM: Mazot geri dönüş hortum seti çatladı, hava yapmasından dolayı çalışmamazlık yapıyordu, hortumu set olarak değiştirildi.

    260K KM: Mutlak basınç sensörüne giden hortum çatlamasından dolayı triger kayışına yağ sızdırdı. Mecburen triger kayış set olarak değiştirildi.

    280K KM: Rail müşürü arızalandı, Euro 5 tip yeni müşür ile değişti.

    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)




  • Maşallah hocam 306k km :)


    Son değerlendirmeniz nedir ?

    C3 sizin uzun süreli kullanımınızda sorun-fayda açısından tercih edilebilir bir B sınıfı diyebilir misiniz ?

    Son olasrak 2.el c3 bakanlara tavsiyeleriniz nelerdir ?

  • Her markanın bir artısı var , Fransız Peugeot dış dizayn ve yol tutuş vs iyidir iç dizayn kötüdür , Citroen iç dış dizayn iyidir yol tutuş sınıfına göre kötüdür C3 C4 vs ama ben severim iyi arabalar


    Yukarıda dedikleri gibi efsane kasa Corolla vardı sanayi yüzü göstermez dedikleri 4 teker 1 direksiyon ne ABS ne hava yastığı vs hiç bir şey yoktu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mcspain M kullanıcısına yanıt

    Şu an 314 bin km'deyim. 310 bin kmdeyken Ekzantrik kapağında yağ kaçağı sebebiyle , ekzantrik kapağı sökülüp yeniden toplandı, enjektörler revizyondan geçirdim. Yukarıda anlattıklarım dışında başka problemim olmadı. Deneyimlerime dayanarak, özellikle DV4TD kodlu Euro 4 1.4 HDI motora sahip olanlar, bakım maliyeti ucuzluğundan ve sorunsuzluğundan dolayı tercih edilebilir. Ancak 1.2 VTi, 1.6 VTi olanlar tercih edilemez. Onlarda can sıkan kronik bir problemi var. Alternatif olarak da 1.6 HDİ ve 1.4 HDİ(e-hdi) Euro 5 olanlar da tercih edilebilir. Onlar da benzer sorunsuzluğu mevcut. 2.El alınacaksa ilk bakılması gereken yer motorun sağlılığı bakım geçmişi ve sicili tam olması yönünde. Alternetör kütüğü , turbo sağlılığı , enjektörlerin çalışma sesi ve değerleri ölçülmesi gerekir. Enjektörler ve ekzantrik kapağından yağ kaçağı olmamasına dikkat edilmeli. Baskı balata durumu da öğrenilmeli sonra uzun yıllar sorunsuzca kullanilabilir.





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.