Şimdi Ara

2011 Toyota Avensis_T27_Ayrıntılı İnceleme/Fotoğraf/Karşılaştırma/2013Kasa Eklendi (160. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.723
Cevap
41
Favori
161.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 158159160161162
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • beyzade0606 kullanıcısına yanıt
    hocam 145. sayfadan itibaren detaylı inceledim bahsettiğiniz disk bilgilerini bulamadım :S
    lastik konusunda düşünceniz nedir? teşekkürler..
  • gkhn_gknh kullanıcısına yanıt
    Balataları CIZ sesi gelene kadar kullanın.

    O zaman bile yaklaşık %10 daha kalıyor,

    Ama cız sesi gelince diske zarar vermemesi için o hafta hemen değiştirilir.

    O zaman insanın kulağını tırmanıyor, hemen değiştirmek istiyorsunuz zaten.

    Serviste , balata az kalmış, değişmesi lazım denen balataları 22bin km daha kullanmıştık.

    .

    Kış lastiklerini taktirdim.

    Ustaya diskleri sordum,

    100 bin km oldu, değişmesi gerekiyormu dedim.

    Eliyle baktı. Frenlemede sorun yaşıyormusun dedi.

    Frenlemede sorunum yok dedim.

    Sıfır orjinal parçaları sonuna kadar kullanın dedi.

    Bir balata daha eskitir dedi.

    Diski tornaya verme dedi.

    .

    2 tane lastik yeter.

    Yeniyi öne takın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ediyorum hocam tavsiyelerinizi dikkate alacağım 👍🏻👍🏻 Kazasız belasız sürüşler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhn_gknh -- 3 Kasım 2017; 11:13:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhn_gknh

    hocam 145. sayfadan itibaren detaylı inceledim bahsettiğiniz disk bilgilerini bulamadım :S
    lastik konusunda düşünceniz nedir? teşekkürler..

    çok iyi hatırlıyorum hatta. arkaları hatırladım max 11 mm min 9mm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kışlıklara geçtim.

    deli gibi taş vardı dişlere girmiş.

    vaktim vardı. Eski bir tığ buldum ucunu eğip tüm taşları çıkardım ince kanallardan bile çıkardım. güzel oldu.

    yazlıkları da iç kısmı hafif zift olmuş gaz yağı ile yumuşatıp temizleyip kaldırdım.



    yazıklar üst kısımları kılcal çatlaklar başlamış galiba ömrü sonuna geliyor 38bin km civarı oldu 4 yılda kumho ku31









    2011 Toyota Avensis_T27_Ayrıntılı İnceleme/Fotoğraf/Karşılaştırma/2013Kasa Eklendi

    2011 Toyota Avensis_T27_Ayrıntılı İnceleme/Fotoğraf/Karşılaştırma/2013Kasa Eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 5 Kasım 2017; 9:29:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İki kış önce; aynı bu fotolardaki gibi olan kışlık jantlarla, jant kapaksız gezmiştim tekrar yazlıkları takana kadar. Jantların göbekleri iyice yapışmış, sökerken WD-40 vs epey uğraştırmıştı.

    Yola ne döküyorlarsa artık, muhtemelen o yüzden oldu.
  • 4 yerine 2 adet yeni lastik takılacaksa, yeni lastiklerin takılması gereken yer biraz bulanık bir konu, şöyle ki:

    -Lastik firmaları arkaya takılmasını tavsiye ediyor. Sebebi ıslak zeminde, virajda arkayı erken bırakmaması mantığına dayanıyor.

    -Ancak aracın durmasında özellikle ön frenler görev yaptığı için yenilerin önde olması bu durumda daha avantajlı hale geliyor.

    İkisini göz önüne alıp, sürüş tarzına göre seçim yapılmalı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Power7Gear -- 4 Kasım 2017; 23:47:9 >
  • Power7Gear kullanıcısına yanıt
    Evet ön diyen de var. Arka diyende.

    .

    Tofaş. Mercedes. Mmw. Taunus gibi araçlarda iter teker olan arkalara yeni takılır,

    Önden çekişli ve ESP olan araçlarda çeker teker olan ön tekere yeni lastik takılır gibi bir kanaat oluştu bende.

    3 mm ye ulaşmış lastikler hiç bir yere takılmamalı.



    .

    Avensis için benim tecrubem;

    Arkadan savurduğunda ESP çok işe yarıyor.

    Ön çeker tekerlerdeki yeni lastikler sayesindede yoluna rahatlıkla sokabiliyorsunuz aracı.

    .

    Ama arkadaşın lastikleri henuz üçüncü yılındaymış. Benimki gibi 2010 ve 2013 değil.

    Onun hiç dert etmemesi lazım.

    Ben 2010 model lastikleri bu yaz çıkarınca atarım diye duşunuyordum ama henuz dişleri iyi, tutunması da fena değil. Hafif kılcal çatlaklar da var ama 2010 model 4 lastiği rotasyonlu olarak arkada bir yaz daha kullanacağım. Michelin exalto dan çok memnunum.

    2015 ve 2016 model kışlıkları 29 ekimde taktırıp, 23 nisandan bir gafta önce çıkarıyorum.

    Yazlık lastiklerim hiç +7 nin altını görmuyor. Ve sertleşmiyor.

    Yeni 2013 ve stepneden çıkarttığım nisbeten dişli olan iki lastik ise önde durur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 5 Kasım 2017; 7:57:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    İki kış önce; aynı bu fotolardaki gibi olan kışlık jantlarla, jant kapaksız gezmiştim tekrar yazlıkları takana kadar. Jantların göbekleri iyice yapışmış, sökerken WD-40 vs epey uğraştırmıştı.

    Yola ne döküyorlarsa artık, muhtemelen o yüzden oldu.


    genelde kapakla geziyorum ben. gerçi siyah daha hoşuma gidiyor bşr süre böyle kullanır kapakları takarım galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karlı zemin için durma ve kalkma problemi olmaması için önden çekişlilerde öne takmak mantıklı gibi. vsc esp olanlarda arka kaymaya başlayınca aracı toparlamak için tek tekerleğe fren uygulanıyor. (direksiyon açı sensörü ile rotaıon rate sensörü)
    Örneğin sağ şeritte normal pozisyonda giderken aniden sol şeride geçip direksiyonu topladığımzda ilk önce sol arka tekerleğe fren uydulanır (sola spin atmamak için) aracı topralamak için sağa direksiyonu çevirdiğimizde (aracın sağa spin atmaması için) sol ön tekerleğe fren uygulanır. ESP li araçta ön ve arka tekerleklere farklı zamanlarda frenleme olduğundan iki yeni tekerlek önede olsa arkayada olsa bence ESP yi olumlu etkilemez.

    ESP animasyonu
    https://www.youtube.com/watch?v=E6anrsHu47o


    Kışlık lasiklerin ayrı jantta (tekerlek olarak) kullanılması uygun. Ayrı 4 jantım olmadığı için ve yılda 20.000 km civarı yol yaptığımdan geçen kışa girerken nokıan'ın weatherproof lastiklerini almıştım. Yazı onlarla geçirdim.

    http://www.hepsiburada.com/nokian-205-55-r16-91h-weatherproof-4mevsim-lastigi-uretim-yili2017-pm-otkmt429484
    % 50 ye yakın zamlanmışlar bu arada.

    Rot ayarları bozuk olmadığından düzensiz aşınma olmamış.

    Lastiklerini kendi değiştiren arkadaşlara tavsiyem bijon boşluklarını aldıktan sonra torkmetre ile torklamaları. Genelde 130NM yeterli olabiliyor. Kataloğa bakmak gerekli. Hiç bir lastikçide torkmetre kullanıldığını görmedim. Yetkili servislerde kullananlar var.


    En iyisi 2 lastik yeni ise sol ön ve sol arkadakiler yeni sağlar eski olsun. Terside olabilir. Yada sağ ön ve sol arka yeni olabilir

    Şaka bir yana 4 lastiğinde aynı olması en güzeli. Lastikleriniz gökyüzünü görmesin.




  • hocam size ve diğer arkadaşlara teşekkürler hepinizin değerli yorumlarını dikkate alacağım..

    hocam önceki sayfalarda hid.fren yağıyla alakalı yorumlarınız vardı ne yaptınız değiştiniz mi? hazne+tekerler kaç lt yağ gitti? ben 1,5lt bosch dot4 tercih edeyim diyorum siz ne dersiniz bu konuda..@beyzade0606 @lordford50



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhn_gknh -- 5 Kasım 2017; 22:41:24 >
  • gkhn_gknh kullanıcısına yanıt
    fren hidrolik yağını,
    diskleri değişeceğim zaman sıfırlayacağım.
  • 1.5 lt yeter.

    tekerlerden çeşme gibi akıtsın usta bol bol.

    dot4 yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Evet ön diyen de var. Arka diyende.

    .

    Tofaş. Mercedes. Mmw. Taunus gibi araçlarda iter teker olan arkalara yeni takılır,

    Önden çekişli ve ESP olan araçlarda çeker teker olan ön tekere yeni lastik takılır gibi bir kanaat oluştu bende.

    3 mm ye ulaşmış lastikler hiç bir yere takılmamalı.



    .

    Avensis için benim tecrubem;

    Arkadan savurduğunda ESP çok işe yarıyor.

    Ön çeker tekerlerdeki yeni lastikler sayesindede yoluna rahatlıkla sokabiliyorsunuz aracı.

    .

    Ama arkadaşın lastikleri henuz üçüncü yılındaymış. Benimki gibi 2010 ve 2013 değil.

    Onun hiç dert etmemesi lazım.

    Ben 2010 model lastikleri bu yaz çıkarınca atarım diye duşunuyordum ama henuz dişleri iyi, tutunması da fena değil. Hafif kılcal çatlaklar da var ama 2010 model 4 lastiği rotasyonlu olarak arkada bir yaz daha kullanacağım. Michelin exalto dan çok memnunum.

    2015 ve 2016 model kışlıkları 29 ekimde taktırıp, 23 nisandan bir gafta önce çıkarıyorum.

    Yazlık lastiklerim hiç +7 nin altını görmuyor. Ve sertleşmiyor.

    Yeni 2013 ve stepneden çıkarttığım nisbeten dişli olan iki lastik ise önde durur.

    Bahsettiğim olay çekiş tekerinden bağımsız.
    Tutunma ve frenleme ile ilgili konular.
    Gaz ile yola sokmak farklı bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: red26

    Karlı zemin için durma ve kalkma problemi olmaması için önden çekişlilerde öne takmak mantıklı gibi. vsc esp olanlarda arka kaymaya başlayınca aracı toparlamak için tek tekerleğe fren uygulanıyor. (direksiyon açı sensörü ile rotaıon rate sensörü)
    Örneğin sağ şeritte normal pozisyonda giderken aniden sol şeride geçip direksiyonu topladığımzda ilk önce sol arka tekerleğe fren uydulanır (sola spin atmamak için) aracı topralamak için sağa direksiyonu çevirdiğimizde (aracın sağa spin atmaması için) sol ön tekerleğe fren uygulanır. ESP li araçta ön ve arka tekerleklere farklı zamanlarda frenleme olduğundan iki yeni tekerlek önede olsa arkayada olsa bence ESP yi olumlu etkilemez.

    ESP animasyonu
    https://www.youtube.com/watch?v=E6anrsHu47o


    Kışlık lasiklerin ayrı jantta (tekerlek olarak) kullanılması uygun. Ayrı 4 jantım olmadığı için ve yılda 20.000 km civarı yol yaptığımdan geçen kışa girerken nokıan'ın weatherproof lastiklerini almıştım. Yazı onlarla geçirdim.

    http://www.hepsiburada.com/nokian-205-55-r16-91h-weatherproof-4mevsim-lastigi-uretim-yili2017-pm-otkmt429484
    % 50 ye yakın zamlanmışlar bu arada.

    Rot ayarları bozuk olmadığından düzensiz aşınma olmamış.

    Lastiklerini kendi değiştiren arkadaşlara tavsiyem bijon boşluklarını aldıktan sonra torkmetre ile torklamaları. Genelde 130NM yeterli olabiliyor. Kataloğa bakmak gerekli. Hiç bir lastikçide torkmetre kullanıldığını görmedim. Yetkili servislerde kullananlar var.


    En iyisi 2 lastik yeni ise sol ön ve sol arkadakiler yeni sağlar eski olsun. Terside olabilir. Yada sağ ön ve sol arka yeni olabilir

    Şaka bir yana 4 lastiğinde aynı olması en güzeli. Lastikleriniz gökyüzünü görmesin.



    Avensis için tork değeri: 103 Nm
    Nadir de olsa torkmetre kullanan lastikçiler var veya bir tane edineceksiniz. :)

    Bir link de benden:
    https://www.youtube.com/watch?v=oa9hzcjdi5Q

    2 adet yeni almış olsaydım, daha önce yazdığım seçenekleri düşününce ben de yenileri öne takmayı tercih ederdim.
    Sonuç olarak sürüş tarzı ve öncelikleriniz ile alakalı bir konu...




  • @Power7Gear;
    Videoda, 2 yeni lastik arkadayken virajda başarılı.
    Motor ve (önden çekişli araçlarda) diferansiyel önde olduğu için aracın ağırlık merkezi öne yakın. Fren esnasında ön tekerleklere gelen yük fazla olacağı için ön tekerleklere daha fazla fren kuvveti uygulanıyor. (Limitör, basınç oranlayıcı valf EBD sistemleri gibi)Ön tekerleklerimizin eski ve sert olduğunu düşünelim. Fren esnasında önler sert olduğundan kızaklamaya başlayınca ABS devreye girecek basıncı azaltacak, kayma durunca arttıracak (1sn de 18-25 gibi aklımda kalan rakam)sonra tekrar fren kuvvetini arttıracak. Kısaca lastik yere iyi tutunamadığından fren mesafesi uzayacak. Kalkış içinde tutunma gerektiğinden (ASR yoksadaha kötü) yeni lastiklerin becede önde olması iyi.

    103 NM tork değerini avensis defterime kaydettim, teşekkür.
    Torkmetre ile bijonları sıkarken açısal tor kullanmak en güzeli. Vida diş bozuklukları, diş aralarındaki pislikler ve başka sıkışmalardan dolayı vida sıkışınca tork değerine geldi zannedilebiliyor. Ama gerçek tork değerinden az sıkılmış oluyor.




  • Arkadaşlar Selamınaleyküm.

    Tweeterleri değiştirme niyetim var. tizler yeterlik gelmiyor. orjinal 4ohm olduğunu biliyorum sadece.

    bu işten anlayan var mı nasıl bir ürün alınmalı nasıl olmalı vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: red26

    @Power7Gear;
    Videoda, 2 yeni lastik arkadayken virajda başarılı.
    Motor ve (önden çekişli araçlarda) diferansiyel önde olduğu için aracın ağırlık merkezi öne yakın. Fren esnasında ön tekerleklere gelen yük fazla olacağı için ön tekerleklere daha fazla fren kuvveti uygulanıyor. (Limitör, basınç oranlayıcı valf EBD sistemleri gibi)Ön tekerleklerimizin eski ve sert olduğunu düşünelim. Fren esnasında önler sert olduğundan kızaklamaya başlayınca ABS devreye girecek basıncı azaltacak, kayma durunca arttıracak (1sn de 18-25 gibi aklımda kalan rakam)sonra tekrar fren kuvvetini arttıracak. Kısaca lastik yere iyi tutunamadığından fren mesafesi uzayacak. Kalkış içinde tutunma gerektiğinden (ASR yoksadaha kötü) yeni lastiklerin becede önde olması iyi.

    103 NM tork değerini avensis defterime kaydettim, teşekkür.
    Torkmetre ile bijonları sıkarken açısal tor kullanmak en güzeli. Vida diş bozuklukları, diş aralarındaki pislikler ve başka sıkışmalardan dolayı vida sıkışınca tork değerine geldi zannedilebiliyor. Ama gerçek tork değerinden az sıkılmış oluyor.


    Yazdığınız açıklamanın aynısı bir kaç önceki mesajımda yazmıştım. :)
    Kullanım tarzınıza göre karar vermelisiniz de demiştim.
    2 lastik alsam ben de kullanım tarzımı ve fren emniyetini düşünerek öne takmayı seçerdim.

    Bu arada araç çekişinden, ağırlık dengesinden vb bağımsız: Araçların daima ön frenlerine daha fazla iş düşer.

    Yaklaşık 1000 km sonra tork kontrolü tavsiye ediliyor.








  • 
Sayfa: önceki 158159160161162
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.